Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jeriko

Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

fireman

Citaat van: Klout10 op juli  7, 2011, 20:43:25
Ik meen ooit eens iets opgevangen te hebben in de koers van EUR 250 - 300. Houd er wel rekening mee dat met deze modificatie de analoge uitgangen van de CDX2 komen te vervallen...

Hmmmm... een CD5 op de kop tikken en een digi out creƫren naar mijn nDAC. Da's grappig. Of een mooie olive ( een CD2 ?? ) wel de zelfde stijl als mijn nait 2

Die CDS2 heeft 'ie nou een aparte voeding net als de CDS3
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli  1, 2011, 22:01:02
effe checken toch zo gebeurt. Het lampje moet gaan branden bij het pinnetje waar een L bij staat, dat is de fase!
Ja en welk pinnetje en ik kan dus geen L ontdekken. Het eniste dat ik nu wel kan ontdekken is dat er op het Naimsblokje een witte stip staat aan de kant waar de spanningszoeker niet gaat branden, aan de andere kant van die witte stip brand deze dus wel.
Quad vintage.

Robiwan

het klinkt deze avond op de een of andere manier weer niet :( Lichtnetvervuiling, drukke werkdag, kamertemperatuur, wie zegt het?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli  7, 2011, 21:38:36
het klinkt deze avond op de een of andere manier weer niet :( Lichtnetvervuiling, drukke werkdag, kamertemperatuur, wie zegt het?

Vervelend....heb net ontdekt het zit met de stekkers zat wel goed. Ben wel zo stom geweest om de din kabel verkeerd aan te sluiten-de sticker aan de versterkerkant- en nu die weer aan de cd zijde zit klinkt het wel beter.
Quad vintage.

Alco

Vandaag, na een logeerpartijtje van 1,5 week, mijn Nait 2 terug ontvangen, fris en fruitig gerecapped. :smile:

Heb net even een uurtje wat diverse muziek geluisterd en de eerste indrukken zijn erg goed!
Ik vond 'm al goed klinken, ondanks z'n leeftijd, en dat is in ieder geval niet veranderd :happy:

Het is moeilijk in woorden uit te leggen, maar de muziek lijkt wat makkelijker weergegeven te worden.
Alsof de versterker opeens het dubbele uitgangsvermogen heeft of de speakers qua rendement een paar db-tjes erbij hebben gekregen. Het klinkt wat krachtiger en schoner, zonder een moment te clean/analytisch te klinken.

Heb 't idee dat details in 't hoog nog makkelijker opvallen, maar... ik geef toe dat dit evt verbeelding kan zijn, daar ben ik nog niet over uit. In 't kort het klinkt iets krachtiger, met iets meer gemak.

De Nait 5i vind ik ook nog steeds erg goed hoor, maar deze plaatst meer alles op 1 lijn. Stemmen gaan meer op in de rest, waar de Nait 2 een stem echt laat uitblinken, met wat meer diepte en live gevoel.

Nadeel van de Nait 2 is het gemis van een AB voor het volume, en die verrekte kanaalongelijkheid op bescheiden volume. (niet zo'n probleem als vinyl de enige/voornaamste bron is, maar met een digitale bron een crime)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Citaat van: Alco op juli  7, 2011, 22:27:22
Vandaag, na een logeerpartijtje van 1,5 week, mijn Nait 2 terug ontvangen, fris en fruitig gerecapped. :smile:

Heb net even een uurtje wat diverse muziek geluisterd en de eerste indrukken zijn erg goed!
Ik vond 'm al goed klinken, ondanks z'n leeftijd, en dat is in ieder geval niet veranderd :happy:

Het is moeilijk in woorden uit te leggen, maar de muziek lijkt wat makkelijker weergegeven te worden.
Alsof de versterker opeens het dubbele uitgangsvermogen heeft of de speakers qua rendement een paar db-tjes erbij hebben gekregen. Het klinkt wat krachtiger en schoner, zonder een moment te clean/analytisch te klinken.

Heb 't idee dat details in 't hoog nog makkelijk opvallen, maar... ik geef toe dat dit evt verbeelding kan zijn, daar ben ik nog niet over uit. In 't kort het klinkt iets krachtiger, met iets meer gemak.

De Nait 5i vind ik ook nog steeds erg goed hoor, maar deze plaatst meer alles op 1 lijn. Stemmen gaan meer op in de rest, waar de Nait 2 een stem echt laat uitblinken, met wat meer diepte en live gevoel.
Goed om te horen. Wie weet mijn nait 2 ook eens onderhanden laten nemen.

Citeer
Nadeel van de Nait 2 is het gemis van een AB voor het volume, en die verrekte kanaalongelijkheid op bescheiden volume. (niet zo'n probleem als vinyl de enige/voornaamste bron is, maar met een digitale bron een crime)

Streamen, dan de volumeknop op 11:00 zetten en het input signaal met je app/squeeze center bedienen. Ben je er gelijk van af. Werkt bij mij perfect.

De live sound inderdaad van hoog niveau. Moet wel zeggen dat al het geripte naar MP3 niet je van het is. Je hoort zo goed de verschillen van opname. De nServe zou de oplossing zijn, maar ik zoek toch liever iets dat ik kan combineren met data ( NAS ) Heb je die ook met audio digitaal out? En kan daar dan ook iTunes op draaien?? Heb ik gelijk weer wat ruimte op mijn iMac.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerStreamen, dan de volumeknop op 11:00 zetten en het input signaal met je app/squeeze center bedienen. Ben je er gelijk van af. Werkt bij mij perfect.

Ik gebruik nu ook gewoon de variabele uitgang van de SB Touch, via de originele AB.
Werkt op zich ook goed hoor, alleen reageert deze wat langzamer dan ik gewend ben/zou willen.

ps, bedoel je de volumeknop van de Nait 2 op 11:00 uur ?  Zo hoog komt ie nooit bij mij.
Dan zou ik bijvoorbeeld het uitgangsniveau van de SB Touch op amper 30/40% kunnen zetten.
Heb de volumeknop van de Nait 2 nu op 8 a 9 uur stand staan (net voorbij 't kantelpunt van de kanaalongelijkheid)
Het uitgangsniveau van de SB Touch schommelt dan gemiddeld tussen de 70 en 100%.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

ok...

Ik laat de modificatie op die 2 maar voor wat het is. Het is toch vervelend dat je voor een x bedrag er een digitale output op kunt zetten en dan vervolgens de analoge uitgang uitgeschakeld word. Dan heb ik een Thijs probleempje. Een onbruikbaar apparaat totdat ik mij de Ndac heb aangeschaft.

Nee.het word de CDXS5...Tenminste. Ik heb een beetje mijn vertrouwen verloren in de XS versterker. Die klinkt nu hard en schrill. Schijnt normaal te zijn de 1ste paar weken maar van een Smooth silky sound is tie nu niet om aan te horen. Komt met pieken en dalen zegt men en duurt ff voordat de sound terug komt en stabiel blijft. Lets hope so.
Quad vintage.

Cyreg

Fred, je hebt net aan je kabeltjes zitten knoeien toch  ???
Zou als ik jou was nu eerst even die net- en andere bekabeling opnieuw bekijken  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Citaat van: Cyreg op juli  8, 2011, 09:09:19
Fred, je hebt net aan je kabeltjes zitten knoeien toch  ???
Zou als ik jou was nu eerst even die net- en andere bekabeling opnieuw bekijken  ;)

Ja..Maar dat zit nu allemaal wel goed. T zal die burn in periode wel zijn hoop ik.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 09:11:48
Ja..Maar dat zit nu allemaal wel goed. T zal die burn in periode wel zijn hoop ik.

fase stroomkabels ook goed???

Dr.Bedlo

Ja TSJA...

Als ik de stekker aan de achterkant van de apparaten eruit haal dan zie ik drie gaatjes. 2 aan de onderkant en 1 aan de bovenkant. Het rechtergaatje-als ik vooraan kijk- aan de onderkant als ik daar de spanningszoeker insteek gaat deze branden dus dat moet het volgens mij dan zijn?

LS fase  is ook goed...
Quad vintage.

fireman

Is het NU dat je het verschil hoort ivm gisteravond? met andere woorden, hoor je verschil in de ochtend tov de avond?

Dr.Bedlo

nee eigenlijk niet....
Quad vintage.

musfed

Citeer2 aan de onderkant en 1 aan de bovenkant. Het rechtergaatje-als ik vooraan kijk- aan de onderkant als ik daar de spanningszoeker insteek gaat deze branden dus dat moet het volgens mij dan zijn?

Fred,

Volgens een plaatje wat ik ooit van het Naim forum gehaald heb lijkt me dat niet goed.
Als je de plug zo houdt dat de twee gaatjes aan de onderkant zitten en aan de bovenkant 1 gaatje dan moet de fase links-onder zitten. Even wat freubelen:

0
    0            0

Dan zou het zo moeten zijn:

0 (ground/Earth)
(Live) 0            0 (Neutral)

Hoop dat dit duidelijk is.

Dutch & Dutch 8c's

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 09:31:55
Ja TSJA...

Als ik de stekker aan de achterkant van de apparaten eruit haal dan zie ik drie gaatjes. 2 aan de onderkant en 1 aan de bovenkant. Het rechtergaatje-als ik vooraan kijk- aan de onderkant als ik daar de spanningszoeker insteek gaat deze branden dus dat moet het volgens mij dan zijn?

LS fase  is ook goed...

Fase van de stroom is goed, ook van je andere componenten?
Je moet gewoon geduld hebben ;). Heb je de DIN stekkers vast gedraaid of zit de moer los?

bmateijsen

bij Naim stekkers (die origineel in de doos zitten), staat het op de stekker zelf. Live is rechts als de aardpin naar boven zit.

Citaat van: Musfed op juli  8, 2011, 10:06:46
Fred,

Volgens een plaatje wat ik ooit van het Naim forum gehaald heb lijkt me dat niet goed.
Als je de plug zo houdt dat de twee gaatjes aan de onderkant zitten en aan de bovenkant 1 gaatje dan moet de fase links-onder zitten. Even wat freubelen:

0
     0            0

Dan zou het zo moeten zijn:

0 (ground/Earth)
(Live) 0            0 (Neutral)

Hoop dat dit duidelijk is.

fireman

Citaat van: bmateijsen op juli  8, 2011, 10:06:55
Heb je de DIN stekkers vast gedraaid of zit de moer los?

Hallo....

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op juli  8, 2011, 10:06:55
Fase van de stroom is goed, ook van je andere componenten?
Je moet gewoon geduld hebben ;). Heb je de DIN stekkers vast gedraaid of zit de moer los?

He..Volgens MUSFED is dat dus niet juist.Ja ja alles is oed aan gedraaid
Quad vintage.

musfed

Ik ben nog op het Naim forum aan het zoeken waar dat plaatje is. Kom ik hopelijk op terug.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Ja dat plaatje ken ik dus. En volgens Bjorn en of Garmtz(better be on the safe side) is het dus precies andersom. Maar MUSfed ik denk dat je gelijk hebt en de fase niet rechts maar links moet zitten . Heb net de stekers gedraaid. En hoewel ik nu warme oortjes heb en snottie ben, zijn die scherpe S klanken aardig wat verbeterd.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 10:57:25
Ja dat plaatje ken ik dus. En volgens Bjorn en of Garmtz(better be on the safe side) is het dus precies andersom. Maar MUSfed ik denk dat je gelijk hebt en de fase niet rechts maar links moet zitten . Heb net de stekers gedraaid. En hoewel ik nu warme oortjes heb en snottie ben, zijn die scherpe S klanken aardig wat verbeterd.

ja rechter stekker daarvan moet het rechtergaatje als je daar de fittingschroevendraaier in stopt het lampje gaan branden. De din conenctoren dus NIET vastdraaien!!!! Din plug insteken, dan vastdraaien daarna weer langzaam losdraaien. Zit nu goed vast in het apparaat maar is wel ontkoppeld.

Cyreg

Bij de XS serie zijn de connectors toch al ontkoppeld vh chassis?
Maar bij de 5i niet  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juli  8, 2011, 10:46:04
He..Volgens MUSFED is dat dus niet juist.Ja ja alles is oed aan gedraaid

Als alles goed is aangedraaid, dan graag alle DIN connectors los halen, dus niet vast draaien.