Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Ok..nu alleen het geluidstechnische aspect nog. iemand daar mee bekend?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Cyreg op juli  6, 2011, 18:49:32
Ook even via de serienrs op juiste uitvoering en ouderdom/fabricagejaar letten (zie de links)  ???

http://www.naimaudio.com/serial-numbers

http://www.naimaudio.com/product-history

Ja dat is wel correct klopt als een bus.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Helaas de cd2 valt af daar deze geen digitale uitgang heeft-pre 2009- en aangezien ik mettertijd naar een Ndac wil gaan. Kzal voor dat de tour begint Edwin eens ff lastig vallen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  7, 2011, 07:34:12
Helaas de cd2 valt af daar deze geen digitale uitgang heeft-pre 2009- en aangezien ik mettertijd naar een Ndac wil gaan. Kzal voor dat de tour begint Edwin eens ff lastig vallen.

de cd5xs dus, deze heeft een coax dig uitgang!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja daar was ik zelfs al achtergekomen. Is wel een must voor ikke, kwil met de tijd toch de Ndac kan ik daar een Ipod op aansluiten en die dan als goedkope HDX inzetten ;D

Of de Marantz cd 80 die ik nog in de kelder heb staan gaat werken weet ik niet, want ik had begrepen dat de digitale aansluitingen  op de Ndac van het bnc type zijn en die heeft de Marantz niet, nou ja,,,dat vogelen we dan wel weer uit.
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juli  7, 2011, 10:11:18
Ja daar was ik zelfs al achtergekomen. Is wel een must voor ikke, kwil met de tijd toch de Ndac kan ik daar een Ipod op aansluiten en die dan als goedkope HDX inzetten ;D

Of de Marantz cd 80 die ik nog in de kelder heb staan gaat werken weet ik niet, want ik had begrepen dat de digitale aansluitingen  op de Ndac van het bnc type zijn en die heeft de Marantz niet, nou ja,,,dat vogelen we dan wel weer uit.

En de afmetingen van de DAC / CD5XS / NAIT XS zijn allemaal het zelfde. Oogt het rustigst! :D
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

musfed

Waarom niet in 1 keer naar de nDac? Sla je een stap over wat weer budgetvoordeel oplevert!
Hoe kom je trouwens ineens met een cd2 op de proppen in je post?
Die heb ik zelf naar volle tevredenheid gehad. Heb ik verkocht voor mijn nDac.
Dutch & Dutch 8c's

ThijsG

Citaat van: Musfed op juli  7, 2011, 11:02:17
Waarom niet in 1 keer naar de nDac? Sla je een stap over wat weer budgetvoordeel oplevert!
Hoe kom je trouwens ineens met een cd2 op de proppen in je post?
Die heb ik zelf naar volle tevredenheid gehad. Heb ik verkocht voor mijn nDac.

Fred heeft een loopwerk met digitale uitgang nodig om de nDac te kunnen gebruiken lijkt mij. Vandaar dat hij eerst een CD speler gaat aanschaffen.

Tenminste... Fred wil je de nDac gaan gebruiken met CD loopwerk? of wil je ook kijken naar de streaming mogelijkheden?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

fireman

Zojuist een Teddy XPS op mijn nDAC geïnstalleerd. Heel veel fundament in het geluid.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juli  7, 2011, 11:03:51
Fred heeft een loopwerk met digitale uitgang nodig om de nDac te kunnen gebruiken lijkt mij. Vandaar dat hij eerst een CD speler gaat aanschaffen.

Tenminste... Fred wil je de nDac gaan gebruiken met CD loopwerk? of wil je ook kijken naar de streaming mogelijkheden?

U heeft hem door! Nee op dit moment ga ik mij met streaming nog niet bezighouden ben er ook te onbekend mee en dat maakt zoals bekend onbemind.
Gaat mij bij de Ndac meer om de digitale inputs zodat ik er een cs speler op kan aansluiten en ja de Ipod.

@ Musfed: Werd mij aangeboden vanuit Duitsland bij een Dealer. Maar ja geen digitale output en dan  heb ik er als ik tevens voor de Ndac ga weinig aan.
Quad vintage.

Alco

CiteerHoe kom je trouwens ineens met een cd2 op de proppen in je post?
Fred bedoeld neem ik aan de CDX2, i.p.v. CD2. (Fred gebruikt wel vaker typenummers door elkaar) :D

Ik zou zelf ook liever in één keer voor een ndac gaan. (en daar dan een goedkopere CD-spelerop aansluiten)
(al ziet een Naim CD-speler icm nDac er wel mooi uit uiteraard)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

S@m

Citaat van: Alco op juli  7, 2011, 12:32:50
Fred bedoeld neem ik aan de CDX2, i.p.v. CD2. (Fred gebruikt wel vaker typenummers door elkaar) :D

Ik zou zelf ook liever in één keer voor een ndac gaan. (en daar dan een goedkopere CD-spelerop aansluiten)
(al ziet een Naim CD-speler icm nDac er wel mooi uit uiteraard)

Een goedkopere cd speler heeft ook een goedkoper loopwerk en ook (lees: imo juist) een loopwerk is van (groot) belang voor de uiteindelijke muzikale weergave...

Dr.Bedlo

Ja die nummers en cijfertjes haal ik altijd doorelkaar!

Weet je wat het is Alco,  ik heb een broertje dood aan verschillende merken doorelkaar of series die niet opelkaar aansluiten. Heb ik jaren lang mee gerommeld en dat is passe bij mij. Ben nu op een leeftijd (47) en helaas in een nogal gemixte gezondsheids toestand(MS) dat ik zeg en denk dat ik nu maar eens iets moet hebben waar ik de komende jaren plezier en lol aan kan beleven.

Dat had ik al aan de 5 serie maar die NAIT 5 XS is beter en heeft meer mogelijkheden. Maar ja daar sluit de  CD5-2 weer niet op aan dus hupsakee op naar de CDXS5 or whatever. En dan ben ik weer nieuwsgierig naar de Harbeths compacts want je raad het al, die sluiten kwa sound misschien meer aan bij de XS serie en gevoelsmatig doen ze wat meer dan de P3 tjes. . Ja we zijn voorlopig nog niet klaar. Ach wel leuk en het houd je van de straat.
Quad vintage.

musfed

Zelf zou ik een Naim cd-speler met digi uitgang een beetje overkill vinden op de nDac. Vooral om de prijs eigenlijk.
Tweedehands heb je volgens mij prima dedicated loopwerken voor de nDac. Zoals bijvoorbeeld een Meridian 500!
Dutch & Dutch 8c's

fireman

Ik speel momenteel met een Pioneer Blue-ray DVD-speler digitaal op de nDAC en dat speelt prima. 
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Citaat van: Musfed op juli  7, 2011, 12:48:31
Zelf zou ik een Naim cd-speler met digi uitgang een beetje overkill vinden op de nDac. Vooral om de prijs eigenlijk.
Tweedehands heb je volgens mij prima dedicated loopwerken voor de nDac. Zoals bijvoorbeeld een Meridian 500!

Ik geloof je direct maar ja ander merk dan Naim en 2dehands en daar waag ik mij met alle respect niet aan. Vind dichte dozen zo leuk om uit te pakken. De geur van Nieuw daar kan ook niets tegen op.

Khoop maar dat Geesink een beetje OK is.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: Fireman op juli  7, 2011, 12:51:52
Ik speel momenteel met een Pioneer Blue-ray DVD-speler digitaal op de nDAC en dat speelt prima. 

Kan je je voorstellen hoe dat gaat klinken met een echt mooi cd loopwerk  ;)

Alco

CiteerZelf zou ik een Naim cd-speler met digi uitgang een beetje overkill vinden op de nDac. Vooral om de prijs eigenlijk.
Tweedehands heb je volgens mij prima dedicated loopwerken voor de nDac.

Helemaal mee eens.  Maar goed, ik kan me Fred z'n gedachte ook wel voorstellen...
het is op zich wel een prettig idee, dat als je gewoon bij Naim blijft dat je dan zeker weet dat alles op elkaar afgestemd is, zowel klankmatig als visueel.

Ben wel blij dat ik nog steeds aardig resistent blijk te zijn tegen het Naim upgrade-virus. :) (sorry, Naim dealers :blush:)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Oud lid

Fred, gebruik alsjeblieft de juiste typenummers.

Je hebt het vaker over een eend, maar volgens mij bedoel je dan een BMW M3  :D

Erwin  B

Dr.Bedlo

Ja ik weet het doe een poging. Op dit moment autoloos. Geloof dat ik maar eens ga sparen voor zo een Engels karretje waar NAIM standaard in zit. ;D
Quad vintage.

S@m

Wel eigengereide types die Naimies...

Klout10

Citaat van: fred19633 op juli  7, 2011, 07:34:12

Wist je dat je een CDX2 van een digitale uitgang kunt laten voorzien?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Nee dat wist ik niet maar dat zal wel behoorlijk xtra kosten lijkt mij. Zal der eens naar infoen!
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op juli  7, 2011, 19:29:04
Nee dat wist ik niet maar dat zal wel behoorlijk xtra kosten lijkt mij. Zal der eens naar infoen!

Ik meen ooit eens iets opgevangen te hebben in de koers van EUR 250 - 300. Houd er wel rekening mee dat met deze modificatie de analoge uitgangen van de CDX2 komen te vervallen...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op juli  7, 2011, 20:43:25
Ik meen ooit eens iets opgevangen te hebben in de koers van EUR 250 - 300. Houd er wel rekening mee dat met deze modificatie de analoge uitgangen van de CDX2 komen te vervallen...

echt, das toch van de zotte :devil: Typische Naim benadering zonder compromis die mij veels te ver gaat, wat een bullshit. De CDX2 kun je dan bijna niet meer verkopen na zo'n modificatie. Ik zou em in ieder geval niet motten. 
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2