Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Goed ...ok..

De indrukken en de keuze kan ik nu al geven daar de beslissing niet zo moeilijk was uiteindelijk.

DE XS....Ten opzichte van de 5-2 klinkt deze een stuk rustiger en beheerster. Tis net alsof er meer grip op het geluidsbeeld word gegenereerd Het geluid is ook minder rauw en meer gecontroleerd. Zeer positief vind ik de veel betere bas weergave die is mooi droog en veel meer uit de diepte. Iets waar mijn Harbethjes gelukkig absoluut geen moeite mee hebben. De klacht die je wel eens hoort dat de P3esr geen laag kunnen weergeven is dan ook MI geen speaker probleem maar meer een versterker probleem. Ben benieuwd of BenG dit laatste kunnen beamen.
Begrijp mij goed de 5-2 is nog steeds een dijk van een versterker maar baas boven baas.
Je moet er even aan wennen, ook zijn er meer details te bemerken. En dan het voordeel om een er ...Xcap aan tehangen. Ja ik hoefde eigenlijk niet te twijfelen. Het geluidsbeeld is nu nog veel te direct en te hard, maar dat gaat zeker als de Amplifier goed is ingespeeld goed komen. Dat duurde bij mijn 5-2 ook behoorlijk lang en was echt niet bekeken met een paar cdtjes.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Nosferatu op juli  1, 2011, 18:00:46
Weet ik wel Fred.  ;) Volg dit topic al een tijdje en ben wel benieuwd naar hoe de XS het doet. En of Thijs ooit nog eens een eindversterkertje weet te scoren. :angel: Heb de Harbeths en Nait combi tijdje geleden samen met Alex bij it Harkstee beluisterd en.......we waren zeer verrast.  ;D

Of thijs......tsja een polletje dan maar :)

Ja verassend he..Ik wist ook ff niet wat ik hoorde. Ging nog steeds uit van The bigger the Better...Foutje dus.

Ja de indrukken van de XS ken je nu. Waar ik overigens nog een minpuntje aan toe wil voegen. De cd5-2 is grijs de XS is zwart..vind ik dan wel weer een beetje jammer. De pot met Hammerite maar eens te voorschijn halen en een kwastje. Is dat probleem tenminste opgelost.
Quad vintage.

Alco

Ik vind die afwerking van de huidige XS (en SuperNait) wel mooier dan de ruwe, meer grijze afwerking van de 5i-2.
(staat wat chiquer)  Tja,...dat wordt dus ook nog een CD5XS scoren.  ;D ;)  (voor een optimale visuele match)

CiteerDE XS....Ten opzichte van de 5-2 klinkt deze een stuk rustiger en beheerster
Dat vermoedde ik al... hij zou klankmatig ook meer overeenkomen met de SuperNait.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dirk

Citaat van: fred19633 op juli  1, 2011, 17:58:34
Temeer daar daarover niks staats vermeld in de Manuel. Ach eht is zo simpel als het maar kan...maar ja wat je gewend bent leer je niet zo snel af.
wat zouden ze er dan over moeten schrijven in die manual ? (die je toch niet leest :D)
connect the speaker wires running from your left speaker to the terminals marked up "speaker left" and the speaker wires running from your right speaker to the terminals marked up "speaker right"   ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Ja en dan moet je dus opletten dat Left aan de rechterkant van de versterker zit en Right bij gevolg aan de linkerkant.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juli  1, 2011, 18:37:44
Ik vind die afwerking van de huidige XS (en SuperNait) wel mooier dan de ruwe, meer grijze afwerking van de 5i-2.
(staat wat chiquer)  Tja,...dat wordt dus ook nog een CD5XS scoren.  ;D ;)  (voor een optimale visuele match)
Dat vermoedde ik al... hij zou klankmatig ook meer overeenkomen met de SuperNait.

Ja die gaat fredje binnenkort ook scoren....
Quad vintage.

Alco

CiteerDE XS....Ten opzichte van de 5-2 klinkt deze een stuk rustiger en beheerster

Aha,...een duidelijk upgrade stappenplan al dus. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dirk

Citaat van: fred19633 op juli  1, 2011, 18:44:21
Ja en dan moet je dus opletten dat Left aan de rechterkant van de versterker zit en Right bij gevolg aan de linkerkant.
hmhm...of je leest gewoon wat waar zit ;), ipv te blijven volhouden dat ze bij Naim vreemde jongens zijn
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juli  1, 2011, 18:48:21
Aha,...een duidelijk upgrade stappenplan al dus. :)

Nou duidelijk...Kan ook wel zijn dat ik 1st voor de Hicap ga. En ja..Edwin had een buizenversterkertje van Carot staan wat een schatje. Of ik er iets mee kan? maar daar kick ik wel op.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  1, 2011, 18:24:45
Goed ...ok..

De indrukken en de keuze kan ik nu al geven daar de beslissing niet zo moeilijk was uiteindelijk.

DE XS....Ten opzichte van de 5-2 klinkt deze een stuk rustiger en beheerster. Tis net alsof er meer grip op het geluidsbeeld word gegenereerd Het geluid is ook minder rauw en meer gecontroleerd. Zeer positief vind ik de veel betere bas weergave die is mooi droog en veel meer uit de diepte. Iets waar mijn Harbethjes gelukkig absoluut geen moeite mee hebben. De klacht die je wel eens hoort dat de P3esr geen laag kunnen weergeven is dan ook MI geen speaker probleem maar meer een versterker probleem. Ben benieuwd of BenG dit laatste kunnen beamen.
Begrijp mij goed de 5-2 is nog steeds een dijk van een versterker maar baas boven baas.
Je moet er even aan wennen, ook zijn er meer details te bemerken. En dan het voordeel om een er ...Xcap aan tehangen. Ja ik hoefde eigenlijk niet te twijfelen. Het geluidsbeeld is nu nog veel te direct en te hard, maar dat gaat zeker als de Amplifier goed is ingespeeld goed komen. Dat duurde bij mijn 5-2 ook behoorlijk lang en was echt niet bekeken met een paar cdtjes.

zou voor mij dus niks zijn dat meer rustige en beheerste van een XS. Mooi dan weet ik dat :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Cyreg

Leuke Naim draad, lees ik met veel interesse > heb ook even 'n Nait in beeld gehad.
Ben zonder eerst te luisteren naar LFD gegaan en heb geen spijt(geen AB is wel jammer)

rippen, rappen en streamen  :dontgetit: , het gaat me echt allemaal boven de pet.
(maar is zeker ook 'n kwestie van desinteresse(ook leeftijd dus)

Ik speel met 'n goede analoge-tuner, aardige CDspeler en nette platenspeler.
Luister verder soms (met koptelefoon/versterker) naar internetzenders/youtube via de PC  :o

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Nog even een gevalletje te vroeg beoordelen :D Ik heb 2 zeer degelijke stekkerdozen van Audio Agile. Beide van het type Line. Deze zijn voorzien van een passief en simpel lichtnetfiltertje. Ik heb nu uit 1 exemplaar het filter gehaald en de powercable vervangen door een zwart standaard exemplaar. Ik heb alles inwendig netjes gesoldeerd en afgeschermd met krimkous. Het andere exemplaar heb ik origineel gelaten. Zie de foto. Nu bespeurde ik afgelopen week een kleine klankmatige verbetering met de versie zonder filter en met standaard netsnoer. Vandaag na zorgvuldig testen toch weer terug naar de originele versie. Het klinkt dan toch minder rond en meer gecontroleerd. Met de aangepaste versie een wat warmer laag, wat ik overigens eerst wel mooi vond, maar na een tijdje toch niet zo van gecharmeerd ben. Maar is het niet een gevalletje mezelf voor de gek houden? Ook na deze testdag kan ik nog geen definitieve keuze maken. En zo blijven we lekker aankloten.

links aangepast, rechts origineel

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli  1, 2011, 21:24:00
zou voor mij dus niks zijn dat meer rustige en beheerste van een XS. Mooi dan weet ik dat :D

Nou met wel meer Pratt...K zou het niet helemaal in de distantie gooien.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli  1, 2011, 21:39:35
Nog even een gevalletje te vroeg beoordelen :D Ik heb 2 zeer degelijke stekkerdozen van Audio Agile. Beide van het type Line. Deze zijn voorzien van een passief en simpel lichtnetfiltertje. Ik heb nu uit 1 exemplaar het filter gehaald en de powercable vervangen door een zwart standaard exemplaar. Ik heb alles inwendig netjes gesoldeerd en afgeschermd met krimkous. Het andere exemplaar heb ik origineel gelaten. Zie de foto. Nu bespeurde ik afgelopen week een kleine klankmatige verbetering met de versie zonder filter en met standaard netsnoer. Vandaag na zorgvuldig testen toch weer terug naar de originele versie. Het klinkt dan toch minder rond en meer gecontroleerd. Met de aangepaste versie een wat warmer laag, wat ik overigens eerst wel mooi vond, maar na een tijdje toch niet zo van gecharmeerd ben. Maar is het niet een gevalletje mezelf voor de gek houden? Ook na deze testdag kan ik nog geen definitieve keuze maken. En zo blijven we lekker aankloten.

links aangepast, rechts origineel

En dan te bedenken dat ik dan wel een welliswaar eenNaimsblokje heb maar of die stekkers er nu goed inzitten. Geen idee. Schijnt iets met fase en aarde te maken te hebben en kan gemeten worden met een schroevedraaier met een lampie..Ach dat zal dan wel.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  1, 2011, 21:51:52
En dan te bedenken dat ik dan wel een welliswaar eenNaimsblokje heb maar of die stekkers er nu goed inzitten. Geen idee. Schijnt iets met fase en aarde te maken te hebben en kan gemeten worden met een schroevedraaier met een lampie..Ach dat zal dan wel.

effe checken toch zo gebeurt. Het lampje moet gaan branden bij het pinnetje waar een L bij staat, dat is de fase!

ThijsG

Citaat van: Nosferatu op juli  1, 2011, 18:00:46
Weet ik wel Fred.  ;) Volg dit topic al een tijdje en ben wel benieuwd naar hoe de XS het doet. En of Thijs ooit nog eens een eindversterkertje weet te scoren. :angel: Heb de Harbeths en Nait combi tijdje geleden samen met Alex bij it Harkstee beluisterd en.......we waren zeer verrast.  ;D

ik hoop snel! :D haha da domme ding staat hier nu vijf week op de plank in de kast. Zonder stekkers en niks. Haha 'dood kapitaal' noemen ze dat ook wel dacht ik.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

fireman

Kijk nou wat er gebeurd is:

1ste http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113295.0
2 de http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113294.0

en nu dit: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113572.0

Zie handtekening voor nieuwe setup ;) , een XPS is onderweg om mijn nDAC wat op te peppen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Valt mij nu op dat NAIM behoorlijk waardevast en in trek is.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: Fireman op juli  1, 2011, 23:20:04
Kijk nou wat er gebeurd is:

1ste http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113295.0
2 de http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113294.0

en nu dit: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113572.0

Zie handtekening voor nieuwe setup ;) , een XPS is onderweg om mijn nDAC wat op te peppen.

Vanwaar de overstap naar de Nait2 als ik vragen mag ??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Alco op juli  1, 2011, 18:37:44

You got a PM

Robiwan

iemand ervaring met Naim Hydra leads van Grahams?

ThijsG

Mogguh...  :yawnee:

Vandaag is de dag... dat ik een 2e hands NAP200 van iemand kopen mag... altans hoop ik.  :coffee:

@Fred:
Flatcap XS, Nait XS, CD5 XS dat wordt een hele mooie set fred!! Ik las in je voorgaande post dat je een Hi-cap wilt? Vanwaar deze keuze ipv een Flatcap XS?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

S@m

Citaat van: ThijsG op juli  2, 2011, 09:56:29

Vandaag is de dag... dat ik een 2e hands NAP200 van iemand kopen mag... altans hoop ik.  :coffee:

Da's mooi Thijs! Reactie op je ad?

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juli  2, 2011, 09:56:29

@Fred:
Flatcap XS, Nait XS, CD5 XS dat wordt een hele mooie set fred!! Ik las in je voorgaande post dat je een Hi-cap wilt? Vanwaar deze keuze ipv een Flatcap XS?

Thijs die keuze is ingegeven door een foto die ik gezien heb van de binnenkant van de Flatcap. Ik zie met de beste wil van de wereld niet in dat een bijna lege doos iets kan verbeteren? En zoveel prijsverschil zit er nu ook niet in tussen de Flatcap en de Hicap.

Suc6 met de NAP 200 . Ben wel nieuwsgierig hoe die gaat klinken op mijn XS. ;D
Quad vintage.