Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: Alco op juni 30, 2011, 21:35:49
Maar.... (helaas weer een 'maar')  Het komt op mij over als weer zo'n gevalletje 'too good to be true'

Zelfs Latham waarschuwt momenteel op haar website voor dit soort zaken ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

Op die Duitse site zie ik een Naim Aro arm tweedehands staan die alleen al € 1500,- moet kosten.

Een LP12 met Aro arm, Armageddon voeding, Linn Klyde element voor maar € 1140,- lijkt me dus wat te mooi om waar te zijn.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ThijsG

Citaat van: Alco op juni 30, 2011, 22:31:48
Op die Duitse site zie ik een Naim Aro arm tweedehands staan die alleen al € 1500,- moet kosten.

Een LP12 met Aro arm, Armageddon voeding, Linn Klyde element voor maar € 1140,- lijkt me dus wat te mooi om waar te zijn.

Haha die kerel is 1 dag actief op marktplaats..... tja hahahaha f*cking w*anker als je het mij vraagt. :)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Citaat van: ThijsG op juni 30, 2011, 22:36:26
Haha die kerel is 1 dag actief op marktplaats..... tja hahahaha f*cking w*anker als je het mij vraagt. :)

Maarja we moeten niet vooroordelen. :P eerst kopen en dan pas zeggen ja, klopt jongens ik ben mijn geld kwijt :P
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 30, 2011, 16:34:37
Zo..het feest kan weer beginnen de NAIM  Nait XS staat er. !ste indruk....Hard en emotieloos maar dat komt om dat ie steenkoud is.

Mooi man!! Ben benieuwd naar je indrukken!!

Robiwan

En Fred al verbetering in de weergave met de Nait XS?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

S@m

Citaat van: garmtz op juni 30, 2011, 21:26:20
de complexere Naim spullen (zwaardere eindversterkers etc.) hebben baat bij een dag (zo'n 24 uur dus).

Maar wil dat dan zeggen van 'slecht' naar 'uitstekend' of van 'al best goed' naar 'uitstekend'...?

Robiwan

Nog even over ontkoppeling aansluitingen Naim. De aansluitingen (DIN en RCA) van de Nait 5i MKII voelen niet "los" aan. Is het dan beter om de bajonet van de din connector wel vast te draaien?

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op juli  1, 2011, 10:37:37
Maar wil dat dan zeggen van 'slecht' naar 'uitstekend' of van 'al best goed' naar 'uitstekend'...?

:'( :-\ :P :o
Quad vintage.

S@m

Citaat van: S@m op juli  1, 2011, 10:37:37

Citaat van: fred19633 op juli  1, 2011, 14:03:29
:'( :-\ :P :o

Refererend naar jouw eerdere post:

Citaat van: fred19633 op juni 30, 2011, 16:34:37
!ste indruk....Hard en emotieloos maar dat komt om dat ie steenkoud is.

Klinkt ie al wat meer betrokken..?

Dr.Bedlo

Ja.aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Een groot verschil. Ik heb de cd speler vannacht in de Repeat mode gezet en vanmorgen... wow.

En ja ik had in 1ste instantie de speakers aangesloten zoals je dat zonder nadenken altijd doet, en dat moet je bij NAIM dus niet doen!

Ik geniet maar een uitgebreid verslag komt begin volgende week wel
Quad vintage.

S@m

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  1, 2011, 14:42:17
Ja.aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Een groot verschil. Ik heb de cd speler vannacht in de Repeat mode gezet en vanmorgen... wow.

En ja ik had in 1ste instantie de speakers aangesloten zoals je dat zonder nadenken altijd doet, en dat moet je bij NAIM dus niet doen!

Ik geniet maar een uitgebreid verslag komt begin volgende week wel

wat bedoel je in hemelsnaam met de 2e zin??????????????????????

Dr.Bedlo

Dat links rechts moet zijn en rechts links..Naimies snappen dat wel
Quad vintage.

Cyreg

Ben ook best benieuwd naar de verdere Nait XS klankbelevenissen.  :)

Dat links/rechts speakeraansluitingen verwarren is dus ook zo met LFD amps.
Raar en apart, maar het is niet anders (Brits zeker  ;))
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dirk

Citaat van: fred19633 op juli  1, 2011, 16:26:10
gewoon lezen wat er bij de outputs vd amp geschreven staat wil al wel eens helpen ;)...maar jullie Naimies hadden ook zo'n hekel aan manuals lezen hé ?  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nosferatu

Engels merk cker..... net zoals ze daar aan de verkeerde kant van de weg rijden.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Oud lid

Bij een zaak in Arnhem staat zo'n groene P3-24 in de aanbieding.

Erwin B

Dr.Bedlo

Ja Engels is het zeker..japans kan ik er niet van maken.
Quad vintage.

Klout10

Komt me bekend voor, die fout maakte ik ook nadat ik van Linn naar Naim overstapte...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Citaat van: Erwin B op juli  1, 2011, 17:49:26
Bij een zaak in Arnhem staat zo'n groene P3-24 in de aanbieding.

Erwin B

Dan moet je morgen een end fietsen...
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Overigens staat er nu bij AA in Groningen een NAIT 5-2 ongeveer 7 maanden oud :blink:
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Dynky op juli  1, 2011, 17:12:18
gewoon lezen wat er bij de outputs vd amp geschreven staat wil al wel eens helpen ;)...maar jullie Naimies hadden ook zo'n hekel aan manuals lezen hé ?  :D

Temeer daar daarover niks staats vermeld in de Manuel. Ach eht is zo simpel als het maar kan...maar ja wat je gewend bent leer je niet zo snel af.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Cyreg op juli  1, 2011, 16:57:46
Ben ook best benieuwd naar de verdere Nait XS klankbelevenissen.  :)

Dat links/rechts speakeraansluitingen verwarren is dus ook zo met LFD amps.
Raar en apart, maar het is niet anders (Brits zeker  ;))

Hmm...Hoor je ook veel als goede combi met harbeth. Ben daar ook wel eens benieuwd naar. Net als met Lavardin, Creek, Bryston en zonneteer
Quad vintage.

Nosferatu

Citaat van: fred19633 op juli  1, 2011, 17:50:14
Ja Engels is het zeker..japans kan ik er niet van maken.
Weet ik wel Fred.  ;) Volg dit topic al een tijdje en ben wel benieuwd naar hoe de XS het doet. En of Thijs ooit nog eens een eindversterkertje weet te scoren. :angel: Heb de Harbeths en Nait combi tijdje geleden samen met Alex bij it Harkstee beluisterd en.......we waren zeer verrast.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.