Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

ik ook,,,Overigens kan ik met de NAit xs de platenspeler rechtstreeks aansturen zonden een aparte voor versterker en of voeding?
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni 23, 2011, 12:48:51
ik ook,,,Overigens kan ik met de NAit xs de platenspeler rechtstreeks aansturen zonden een aparte voor versterker en of voeding?

Nee, je hebt altijd een phono pre nodig.

Dr.Bedlo

ok..maar geen aparte  voedingmeer  nodig? Welke bij de Nait 51 nog wel nodig was?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni 23, 2011, 12:56:53
ok..maar geen aparte  voedingmeer  nodig? Welke bij de Nait 51 nog wel nodig was?

Klopt. Bij de XS sluit je de Stageline gewoon aan via een enkele kabel op de AUX2.

Dr.Bedlo

ok bedankt maar weer voor de info...
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Alhoewel ik dan onderstaand plaatje uit de manuel van de stageline dan niet kan begrijpen .De stageline aangsloten op de 5i terwijl ik had begrepen dat je bij de 5 ook weer een aparte voeding nodig had? De stageline is hier overigens aangesloten op de tuner uitgang.
Quad vintage.

garmtz

Je ziet ook de aparte voeding rechtsonder: de i-SUPPLY.

Alco

CiteerDe stageline aangsloten op de 5i terwijl ik had begrepen dat je bij de 5 ook weer een aparte voeding nodig had? De stageline is hier overigens aangesloten op de tuner uitgang.
De Stageline is in die tekening ook verbonden met een aparte voeding. De I-Supply. (die volgens mij inmiddel niet meer leverbaar is)

(edit; Garmtz was me net effe voor) :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

Citaat van: Alco op juni 23, 2011, 13:14:50
De Stageline is in die tekening ook verbonden met een aparte voeding. De I-Supply. (die volgens mij inmiddel niet meer leverbaar is)

Voor de liefhebber hebben wij nog een demo I-Supply liggen ;D.

ThijsG

Citaat van: garmtz op juni 23, 2011, 12:57:54
Klopt. Bij de XS sluit je de Stageline gewoon aan via een enkele kabel op de AUX2.

Je kan dan nog altijd upgraden met Flatcaps/hicap/nacsc! Cool man dat je de X(S) serie pakt!!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juni 23, 2011, 13:14:50

Tis net de formule 1 wie is het 1st

Ik had en wist niet dat de I supply ook een voeding was! Zo leer je steeds weer bij toch.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juni 23, 2011, 13:23:27
Je kan dan nog altijd upgraden met Flatcaps/hicap/nacsc! Cool man dat je de X(S) serie pakt!!
Thijs   als je aan mij refereert...Ehh afwachten maar denk dat het wel doorgaat. En direct kiezen of ik de CD5xserbij  neem of de flatcap. Kan helaas niet alledrie tegelijk. Dus NAIT, CD5 en flatcap. Ben daarbij ook wel geintresseerd in de Harbeth Compact Speakers die denk ik een beter overall beeld geven in combi met de XS serie. Aan de andere kant een luisterruimte van 21 m3 is misschien te klein voor de Compactjes.
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 23, 2011, 13:38:28
Thijs   als je aan mij refereert...Ehh afwachten maar denk dat het wel doorgaat. En direct kiezen of ik de CD5xserbij  neem of de flatcap. Kan helaas niet alledrie tegelijk. Dus NAIT, CD5 en flatcap. Ben daarbij ook wel geintresseerd in de Harbeth Compact Speakers die denk ik een beter overall beeld geven in combi met de XS serie. Aan de andere kant een luisterruimte van 21 m3 is misschien te klein voor de Compactjes.

Ja stap voor stap! Thats the way to go. Ik vind zelf van Harbeth die Domestic 40.1 wel erg mooi, haha joekels zijn dat. En boven budget de vloerstaanders
van Guru QS60. Erg mooi klinkende speakers met naim, bij AA geluisterd.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni 23, 2011, 13:38:28
Thijs   als je aan mij refereert...Ehh afwachten maar denk dat het wel doorgaat. En direct kiezen of ik de CD5xserbij  neem of de flatcap. Kan helaas niet alledrie tegelijk. Dus NAIT, CD5 en flatcap. Ben daarbij ook wel geintresseerd in de Harbeth Compact Speakers die denk ik een beter overall beeld geven in combi met de XS serie. Aan de andere kant een luisterruimte van 21 m3 is misschien te klein voor de Compactjes.

Ik denk dat 21m2 zeker niet te klein is voor een Harbeth M30/C7.

Roger Black

Citaat van: ThijsG op juni 23, 2011, 13:49:10
Ja stap voor stap! Thats the way to go. Ik vind zelf van Harbeth die Domestic 40.1 wel erg mooi, haha joekels zijn dat. En boven budget de vloerstaanders

Ik vond de combi Guru - Naim ook erg goed.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juni 23, 2011, 13:49:10

Ja ik ook 2 keer intensie beluisterd f op Naim , Ja geven een geheel ander beeld dan mijn Harbeths. Gelukkig maar.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Roger Black op juni 23, 2011, 14:09:39
Ik vond de combi Guru - Naim ook erg goed.

Muzikaal zeker, maar 'goed'?

Roger Black

Goed -> Ik vond het lekker klinken  :D

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juni 23, 2011, 14:14:06
Muzikaal zeker, maar 'goed'?

Ik was er eerlijk gezegd niet kapot van had tenminste niet zoiets van WOW....En dat had ik dan bij de Wilson Beneschs en de harbeths wel weer,
Quad vintage.

Robiwan

de nait 5italic heeft dus GEEN din voedings in/uitgang! Ik vind de manual van Naim onduidelijk. In de specs kun je ook niks vinden over de Gain van de stageline.

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juni 23, 2011, 14:17:33
de nait 5italic heeft dus GEEN din voedings in/uitgang! Ik vind de manual van Naim onduidelijk. In de specs kun je ook niks vinden over de Gain van de stageline.

Robin

Ja de manuels van Naim zijn inderdaad onduidelijk. Dat vind ik overigens ook van de AB"s er is wel uit te komen. Maar Boses aansluiten is toch ff iets anders. Aan de andere kant een rechtgeaard audiofiel gaat die toch meteen in de prullebak(sorry)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni 23, 2011, 14:22:24
Ja de manuels van Naim zijn inderdaad onduidelijk. Dat vind ik overigens ook van de AB"s er is wel uit te komen. Maar Boses aansluiten is toch ff iets anders. Aan de andere kant een rechtgeaard audiofiel gaat die toch meteen in de prullebak(sorry)

Mijn spullen staan uiteraard in de woonkamer. In de woonkamer zit geen enkel geaard stopcontact. Naim geeft wel aan dat de boel moet worden aangesloten op een geaard stopcontact. Aarding is toch alleen voor de veiligheid en heeft niets te maken met de geluidskwaliteit, toch? :D

Robin

bmateijsen

Citaat van: LPlover op juni 23, 2011, 14:17:33
In de specs kun je ook niks vinden over de Gain van de stageline.

Robin

Dat komt omdat je de gain apart kan bestellen, dus in MM of MC low, medium of high output element.

bmateijsen

Citaat van: LPlover op juni 23, 2011, 14:33:53
Mijn spullen staan uiteraard in de woonkamer. In de woonkamer zit geen enkel geaard stopcontact. Naim geeft wel aan dat de boel moet worden aangesloten op een geaard stopcontact. Aarding is toch alleen voor de veiligheid en heeft niets te maken met de geluidskwaliteit, toch? :D

Robin

Als je dat jezelf wijs maakt, hoef je ook niets te veranderen ;D

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op juni 23, 2011, 14:35:03
Als je dat jezelf wijs maakt, hoef je ook niets te veranderen ;D

:D :D Alleen veiligheid dus! Ongeaard is geen enkele brom weerneembaar ook niet met de phonoversterker, dus lekker laten zo ;)