Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Ik neem aan de Nait XS ja...

Robiwan

Nieuwe aanwinst. cd5x
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Citeer'T is jammer Alco dat je zo ver van Latham af woont. Ik heb mijn gerecapte versterker destijds zelf opgehaald bij Latham. Dat is toch een soort walhalla voor de Naim liefhebber. Er stonden toen 3 Linn LP12's permanent te draaien in diverse Naim sets. Nog even geluisterd naar een Naim set (weet niet meer precies welke) op Neat Ultimatum MF7 speakers. Klonk geweldig.

Lijkt me ook geweldig, zo'n rondleiding bij Latham, of nog mooier...Naim in Salisbury, UK! :bigsmile:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juni 22, 2011, 13:53:55
Ik neem aan de Nait XS ja...

Inderdaad, maar zal wel een week later worden in verband met een overvolle agenda. Ik houd jullie op de hoogte.

Nait XS en dan een CD5xs flatcapje en dan de Harbeths compactjes..Het houd dus niet op...zucht
Quad vintage.

garmtz

NAIT XS + CD5XS + Flatcap XS is best een grote stap t.o.v. een NAIT 5i/CD5i! Vooral wat betreft raffinement en controle.

ThijsG

Citaat van: garmtz op juni 22, 2011, 14:34:31
NAIT XS + CD5XS + Flatcap XS is best een grote stap t.o.v. een NAIT 5i/CD5i! Vooral wat betreft raffinement en controle.

Aan deze combi heb ik ook gedacht. Toen de NAC+NAP XS en nu toch uitgekomen bij de 200/reference serie.
Had je mij veel geld gescheeld. Soms denk ik nog wel eens dat ik toch de XS serie had moeten pakken. Mja
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

garmtz

Citaat van: ThijsG op juni 22, 2011, 15:29:05
Aan deze combi heb ik ook gedacht. Toen de NAC+NAP XS en nu toch uitgekomen bij de 200/reference serie.
Had je mij veel geld gescheeld. Soms denk ik nog wel eens dat ik toch de XS serie had moeten pakken. Mja

NAC 202 + NAP 200 is echt wel weer een stap t.o.v. XS serie, vooral als je gaat spelen met een HiCap. Met de Ref serie krijg je er gewoon een dosis gemak en transparantie bij.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juni 22, 2011, 15:29:05

Temeer daar je nog  geen NAP 200 hebt. Kun je gewoon bij Edwin bestellen toch? Of zoek je een occasion?
Quad vintage.

Robiwan

nog even over de fase. dat is bij naim toch het onderste pinnetje volgens de foto?

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juni 22, 2011, 14:34:31

Oh dat zal best was ook niet best als dat niet zo was toch. Financieel ook een behoorlijke stap overigens.
Quad vintage.

fireman

Check de marktsectie (verterking)

Daar staan een paar mooie versterkers ;) Als iemand nog opzoek is naar een mooie versterker combi.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2011, 16:29:30
Temeer daar je nog  geen NAP 200 hebt. Kun je gewoon bij Edwin bestellen toch? Of zoek je een occasion?

Yup, Occasion :)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Dat is dan weer een beetje moeilijker. Had je al bij Durk van it HARKSTEE geinformeerd?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Nog vergeten te vragen welke is je budget ongeveer.?

Je zou ook je tannoy interlink kunnen verkopen, dat gaat vrijwel zeker niet lukken met NAIM heb ik vernomen.
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2011, 20:28:48
Dat is dan weer een beetje moeilijker. Had je al bij Durk van it HARKSTEE geinformeerd?

Haha ja klopt, heb ik geinformeerd. Ik vertelde hem dat ik opzoek ben naar een NAP200 zo goed als nieuw, occasion of demomodel.
Hij moest lachen en zij, " Wie wil dat niet :P ". haha.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2011, 20:31:56
Nog vergeten te vragen welke is je budget ongeveer.?

Je zou ook je tannoy interlink kunnen verkopen, dat gaat vrijwel zeker niet lukken met NAIM heb ik vernomen.

Ik heb Tannoy Reference speakerkabels TLC-300. Dat zijn Van den Hul kabels. En heb ook Van den Hul interlinks tussen draatafel, Clearaudio Phonostage
en van Phonostage naar de Receiver. Edwin vertelde mij ook al dat Van den Hul niet echt mooi is met Naim...... Ergens anders lees ik weer op het net dat de
Van den Hul kabels wel weer erg mooi klinken met Naim. Tja....

Klout10

Citaat van: LPlover op juni 22, 2011, 17:30:28
nog even over de fase. dat is bij naim toch het onderste pinnetje volgens de foto?

Ja
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juni 22, 2011, 20:44:40
Ik heb Tannoy Reference speakerkabels TLC-300. Dat zijn Van den Hul kabels. En heb ook Van den Hul interlinks tussen draatafel, Clearaudio Phonostage
en van Phonostage naar de Receiver. Edwin vertelde mij ook al dat Van den Hul niet echt mooi is met Naim...... Ergens anders lees ik weer op het net dat de
Van den Hul kabels wel weer erg mooi klinken met Naim. Tja....

Ja...Het mooie van Naim is dat de bijgeleverde kabels en geadviseerde kabels er althoos erg mooi bij klinken. Niet duur en verder perfect. Dus...Ik zou het wel weten. Scheelt toch weer een paar centen.
Quad vintage.

garmtz

NAIM kabels op NAIM! Heel moeilijk iets te vinden dat het significant beter doet voor normaal geld. Echt.

ThijsG

Citaat van: LPlover op juni 22, 2011, 13:54:27

Nieuwe aanwinst. cd5x

Awsome!! :D Gefeliciteerd. Mooie verbetering met de CD5i? Of.... Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

ThijsG

Citaat van: garmtz op juni 23, 2011, 00:07:39
NAIM kabels op NAIM! Heel moeilijk iets te vinden dat het significant beter doet voor normaal geld. Echt.

Ik zal het moeten ervaren. Wanneer ik een NAP200 heb, zal ik eens kijken naar de NACA5 kabels van naim. En vergelijken met mijn TLC-300.

Dr.Bedlo

Overigens welke speakers heb je nu? Sonus toch?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juni 23, 2011, 10:41:29
Ik zal het moeten ervaren. Wanneer ik een NAP200 heb, zal ik eens kijken naar de NACA5 kabels van naim. En vergelijken met mijn TLC-300.

Thijs, ik geloofde het eerst ook niet, maar Naim bekabeling, NACA5 en gewoon de standaard din-din, klinkt het beste met Naim apparatuur. Het ziet er misschien wat goedkoop uit en ik weet dat jij geilt op uiterlijk :D, maar gewoon doen.

ik ga de stageline en cd5x aansturen met de flatcap 2x.

robin 

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 23, 2011, 10:47:20
Overigens welke speakers heb je nu? Sonus toch?

Klopt Sonus Faber Cremona Auditor

ThijsG

Citaat van: LPlover op juni 23, 2011, 11:17:29
Thijs, ik geloofde het eerst ook niet, maar Naim bekabeling, NACA5 en gewoon de standaard din-din, klinkt het beste met Naim apparatuur. Het ziet er misschien wat goedkoop uit en ik weet dat jij geilt op uiterlijk :D, maar gewoon doen.

ik ga de stageline en cd5x aansturen met de flatcap 2x.

robin 

Ik ben benieuwd! Wil het first hand testen haha, ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Hi-Line interconnect vergeleken met de standaard