Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ThijsG

Citaat van: garmtz op juni 17, 2011, 13:35:50
De NAC 202 kan een Stageline voeden inderdaad en ik denk dat de synergy beter is dan met de Clearaudio, maar dat blijft iets om zelf uit te proberen. Ik vind zelf bijvoorbeeld een Lehmann BC Statement (300 Euro) de mindere van een Stageline IN EEN NAIM SET.

Dankje! Ik ga het proberen zodra ik een NAP200 heb :)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

garmtz

Citaat van: Musfed op juni 18, 2011, 02:17:02
Welke dac hebben "we" hier voor ogen.....
Ben op het op moment aan het luisteren naar een SB Touch/Pardo power module/nDac (+82vv, niet onbelangrijk volgens mij) en dat klinkt best lekker!

Met een NDAC gaat het zeer goed!

Alco

CiteerMet een NDAC gaat het zeer goed!
Ok, dus de SB Touch is niet zozeer de beperkende factor.

Maakt de digitale interlink nog veel uit ?  Kan me haast niet voorstellen, aangezien ik destijds op mijn Naim CDX amper 't verschil kon ontdekken tussen een dropveter DIN-DIN interlink van 5,- euri bij de onderdelen-winkel, Naim's eigen grijze interlink en een Chord Cobra II.  (en bij digitale interlinks verwacht ik eigenlijk nog minder verschillen)

Maar toch lees ik regelmatig over verschillen tussen digitale interlinks. (heb nu een Atlas Element van € 40,- )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

blue-eyes

Citaat van: Alco op juni 18, 2011, 11:35:18
Ok, dus de SB Touch is niet zozeer de beperkende factor.

Maakt de digitale interlink nog veel uit ?  Kan me haast niet voorstellen, aangezien ik destijds op mijn Naim CDX amper 't verschil kon ontdekken tussen een dropveter DIN-DIN interlink van 5,- euri bij de onderdelen-winkel, Naim's eigen grijze interlink en een Chord Cobra II.  (en bij digitale interlinks verwacht ik eigenlijk nog minder verschillen)

Maar toch lees ik regelmatig over verschillen tussen digitale interlinks. (heb nu een Atlas Element van € 40,- )

Als JIJ het niet hoort, is er geen verschil. Als JIJ het wel hoort is er wel een verschil. That simple.

Als je niets hoort, wat je lijkt te zeggen, bespaar je dus veel geld :)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Alco

CiteerAls JIJ het niet hoort, is er geen verschil. Als JIJ het wel hoort is er wel een verschil. That simple.
Ja, daar heb je gelijk in en daarom heb ik al jarenlang dezelfde interlinks, maar ik heb geen ervaring met verschillende digitale kabels, vandaar mijn nieuwsgierigheid naar ervaringen van anderen.

CiteerAls je niets hoort, wat je lijkt te zeggen, bespaar je dus veel geld :)
Dat bedoelde ik er niet mee te zeggen, maar is wel een leuk voordeel inderdaad.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Nog even voor de duidelijkheid. Een Flatcap2x. Die kan je gebruiken voor en een cd5x en Stageline beide aangesloten? Ik heb dan de snaic kabel nodig?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: LPlover op juni 18, 2011, 15:29:45
Nog even voor de duidelijkheid. Een Flatcap2x. Die kan je gebruiken voor en een cd5x en Stageline beide aangesloten? Ik heb dan de snaic kabel nodig?

Hoe zou je anders een flatcap willen gebruiken? ;). En je hebt 2 stuks nodig...

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op juni 18, 2011, 15:30:32

oke, 2x snaic.

Dr.Bedlo

R word weer een dure grapperij om de ploatjes aan de praat te krijgen! Net de Unity opgehaald vanavond aansluiten en warm laten lopen en morgen luisteren!
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op juni 18, 2011, 15:30:32

dus je gebruikt 2x de snaic als stroomkabel en apart de din-din signaalkabel naar de versterker?

bmateijsen

Citaat van: LPlover op juni 18, 2011, 16:41:05
dus je gebruikt 2x de snaic als stroomkabel en apart de din-din signaalkabel naar de versterker?

Vanaf de bron moet je altijd met signaalkabel naar de versterker.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 18, 2011, 16:27:51
R word weer een dure grapperij om de ploatjes aan de praat te krijgen! Net de Unity opgehaald vanavond aansluiten en warm laten lopen en morgen luisteren!

Gefeliciteert!!! Ik zag je Unity staan (tenminste de doos :P) ik was vanmorgen nog eem daaro!! Ben benieuwd wat je ervan vindt in je thuis situatie!!

Veel luister/bedienings plezier!!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Robiwan

Mijn nieuwste aanwinst een Flatcap 2x :D Ben nu op vakantie tot eind juni dus mooi vooruitzicht. Toch wel makkelijk een labtoppie, gratis wifi op de camping en af en toe MP even checken. Het komt hier in Bad gastein Oostenrijk momenteel met bakken naar beneden :( :D Lekker knus met z'n tweetje genieten van enkele Italo cd's afgespeeld door een MarQuant radio/cd speler van 45 euro. Geloof me ik geniet net zoveel van de muziek als thuis :D

Klout10

Citaat van: LPlover op juni 18, 2011, 19:27:28
Mijn nieuwste aanwinst een Flatcap 2x :D Ben nu op vakantie tot eind juni dus mooi vooruitzicht.

Gefeliciteerd! Laat je ons je ervaringen weten?

Groeten,
Michel

PS: Fijne vakantie gewenst!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Citaat van: LPlover op juni 18, 2011, 19:27:28
Mijn nieuwste aanwinst een Flatcap 2x :D Ben nu op vakantie tot eind juni dus mooi vooruitzicht. Toch wel makkelijk een labtoppie, gratis wifi op de camping en af en toe MP even checken. Het komt hier in Bad gastein Oostenrijk momenteel met bakken naar beneden :( :D Lekker knus met z'n tweetje genieten van enkele Italo cd's afgespeeld door een MarQuant radio/cd speler van 45 euro. Geloof me ik geniet net zoveel van de muziek als thuis :D

Nice!! :D Gongratzz!!  O0

Robiwan

Nog een nieuwe aanwinst, een Naim Stageline N (voor MM elementen):D

ThijsG

Citaat van: LPlover op juni 19, 2011, 17:07:30
Nog een nieuwe aanwinst, een Naim Stageline N (voor MM elementen):D

Goed bezig!! :D

Dr.Bedlo

Jullie horen het overmorgen wel/ Tot nu toe verassend
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 20, 2011, 09:48:08

Ziet er goed uit!! :D ik ben benieuwd

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni 20, 2011, 09:48:08

wat is dat voor meubel?

Robiwan

Ik vind dit wel een aardig rack dat ik zelf in elkaar kan zetten met Gamma meubelbeplating, mdf of ander materiaal. Ik lees toch regelmatig op het Naim forum dat een rack betaande uit een metalen frame en glas niet lekker klinkt met Naim. Hout met glas zou wel goed moeten gaan. Wat vinden jullie van dit meubel?

Skyfox

Citaat van: LPlover op juni 20, 2011, 11:02:05
wat is dat voor meubel?

Heb er nog wel eentje over voor je... ;) Met de groeten van onze zweedse meubelgigant.  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alco

Jammer van die asbakken op je Nait 5i en CD5i, Fred... of is dat een klankmatige upgrade ?  ;) :D (dempen van kastresonanties) ;D

Robiwan