Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Netsnoeren die muzikaal klinken...Tsja ehh...Met alle respect overigens!
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juni  9, 2011, 11:10:50

Dat staat er niet  ;)

Citaat van: LPlover op juni  9, 2011, 10:48:05
Na wat testjes ben ik uiteindelijk toch van mening dat het standaard netsnoer dat bij een Naim apparaat wordt geleverd, uiteindelijk toch het meeste muzikale plezier geeft.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni  9, 2011, 11:10:50

wel goed lezen Fredje :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Cyreg

Er zijn in de laatste jaren verschillende (qua chinees merk) "standaard" netsnoeren bij Naim meegeleverd.
Die combineren en klinken niet allemaal hetzelfde  :o

http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/1566878605124772?

Overigens klinken bijna alle standaard meegeleverde netkabels anders (probeer maar eens, kost niks!!  ;))

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op juni  9, 2011, 11:54:46
Er zijn in de laatste jaren verschillende (qua chinees merk) "standaard" netsnoeren bij Naim meegeleverd.
Die combineren en klinken niet allemaal hetzelfde  :o

Maakt me niet uit als het maar goed klinkt ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juni  9, 2011, 11:39:15
wel goed lezen Fredje :D

Tis maar net hoe je het interpreteerd Houdertje  :D
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni  9, 2011, 17:39:33
Tis maar net hoe je het interpreteerd Houdertje  :D

als je ook maar een klein beetje intelligent bent dan snap je wat ik bedoel :D

Dr.Bedlo

Ja op dat vlak schiet ik wel es te kort he..
Quad vintage.

Cyreg

En.. Fred..............?
Intussen al wat verschillende standaard netsnoertjes uitgeprobeerd/omgewisseld?  ???
Ook veranderde klankbalans kunnen ontdekken of maakt het voor jou niet uit?  :unsure:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Ja..Ben er wel mee aan het experimenteren geweest maar hoor geen verschil. en dan vind ik het zonde van de centen investeer ik het liever in iets wat hoorbaar zoden aan de dijk zet.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Overigens even een update aangaande de Unity...Heb een nieuwe afspraak gemaakt voor Dinsdag aanstaande. Afgelopen Donderdag was echt een Murphy dag...
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op juni 11, 2011, 08:52:38
Overigens even een update aangaande de Unity...Heb een nieuwe afspraak gemaakt voor Dinsdag aanstaande. Afgelopen Donderdag was echt een Murphy dag...

Heb je je muziek al geripped? Of zou dat nog moeten? Pc of mac?

Dr.Bedlo

Nee niks geript....Gewoon een cd erin.
Quad vintage.

Bensz

Ik neem aan dat je uiteindelijk wil streamen met de Uniti?

Dr.Bedlo

Dat is wel de bedoeling maar hoe dat inelkaar steekt zie ik dan wel weer. 1st eens kijken of de unity bevalt kwa klank en niet te veel veren laat ten opzichte van de combi die ik nu heb?
Quad vintage.

fireman

Citaat van: fred19633 op juni 11, 2011, 09:53:46
Dat is wel de bedoeling maar hoe dat inelkaar steekt zie ik dan wel weer. 1st eens kijken of de unity bevalt kwa klank en niet te veel veren laat ten opzichte van de combi die ik nu heb?
Zover mij bekend is de uniti een 5i + CD5i ineen. Plus radio en streaming optie.
Voeg je nu een airport express toe ben je klaar voor € 80,-
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Een watte?

Ik houd me der wel mee bezig als ik eventueel tot anschaf van de Unity overga....Veel termen zijn voor mij nog geheel onduidelijk.
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op juni 11, 2011, 12:45:22
Een watte?

Ik houd me der wel mee bezig als ik eventueel tot anschaf van de Unity overga....Veel termen zijn voor mij nog geheel onduidelijk.

Kun je beter doen voor dat je tot aanschaf over gaat.

Robiwan

1100 euro voor een 2e hands Cd5x uit 2007 is dat een goede prijs?

Klout10

Citaat van: LPlover op juni 11, 2011, 13:43:19
1100 euro voor een 2e hands Cd5x uit 2007 is dat een goede prijs?

Vind ik altijd een lastige. Lijkt me op zich niet te veel gevraagd. Nadeel met internet is dat er altijd wel iemand is die met enig speurwerk een CD5x wel weer ergens net wat voordeliger zal vinden. Het gaat er bij mij ook altijd om dat ik er een goed gevoel bij heb:

Is de CD5x compleet met doos, AB, etc. en in een goede staat? Is het een apparaat wat je van een dealer koopt? Je hebt dan waarschijnlijk een vorm van garantie.

Groeten,
Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

Ik neem aan dat 't gaat om de CD5x die Audio-Artistiek aanbied ?
Dan weet je in ieder zeker geval dat ie in prima staat is.

Persoonlijk vind ik de prijzen voor 2e hands HiFi bij A-A vaak erg schappelijk.
(net als in dit geval. € 1100,- is een nette prijs)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bwolke

Citaat van: LPlover op juni  4, 2011, 16:41:09
Koop een Clearaudio, echt zo'n mooi match met Naim! :D ;)
Er staat ook nog een Roksan Xerxes 20 op hifi.nl  ;)

Alco

CiteerEr staat ook nog een Roksan Xerxes 20 op hifi.nl  

Erg mooie draaitafel :wub:, maar die is inmiddels verkocht...
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

Ik las vanavond wat over de Naim Unitiserve. Over de gewone en de SSD versie. (Solid State Drive)

Wat me opviel is het prijsverschil van € 325,-
Nou ging ik er vanuit dat er in de SSD versie een Solid State Disk HD zit, maar dat blijkt dus niet het geval. :unsure:

Citeer" the UnitiServe-SSD has no internal hard-disk storage and is intended for use in network systems where ripped data is stored exclusively on NAS drives."

Nou leek 't me al sterk dat de SSD versie van de Unitiserve voor slechts € 325,- een SSD zou hebben, met dezelfde 1tb opslag capacieit als de gewone Unitiserve. (1tb SSD bestaat volgens mij niet eens)

Daarom vraag ik me nu af... waarom kosten een SSD Unitiserve € 325,- meer, terwijl er in de gewone wel een HD zit, en in de SSD versie juist niet.  :unsure: :mellow:

Klout10

Hoi Alco,

Volgens mij ben je op het verkeerde been gezet door deze kreet. De "gewone" UnitiServe en HDX hebben een 1TB HD waarop de geripte muziek wordt opgeslagen. Zo'n UnitiServe (of HDX) heeft echter ook een besturingssysteem, zeg maar een soort Windows XP wat ook op deze HD staat. Bij de UnitiServe-SSD en HDX-SSD wordt de geripte muziek elders op het netwerk opgeslagen - op bijvoorbeeld een NAS. Het SSD geheugen wordt enkel gebruikt om het besturingssysteem te draaien en hoeft dus ook niet 1TB groot te zijn.

Voor alle duidelijkheid: in de SSD-varianten zit dus geen "ouderwetse" HD wat ook geluidstechnisch zo z'n voordelen zou hebben. Onder andere minder warmte ontwikkeling en minder lawaai van de harde schijf (hoewel dit mijns inziens bij de HDX reuze mee valt). Vanwege de prijzen van SSD geheugen zullen deze dus iets duurder zijn dan de standaard HD varianten...

Ik hoop dat het nu wat duidelijk(er) is voor je...

Groeten,
Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2