Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

NAC282, maar misschien verdwijnt de qute naar de kamer van mijn dochters  ;) ( juiste opvoeding geven...  :headbanging: )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Bensz

De 250 blijft toch? Wat voor bron ga je gebruiken? Geen streamining/ computer meer?

fireman

streaming blijft wel hoor. Is wel zo makkelijk. Ik zie wel wat voor source er uiteindelijk komt. De versterking moet er zijn ( ook praktisch ) ik heb zoveel verschillende bronnen dat het bijna niet meer uit maakt.

Zodra de versterking weer top is zie ik verder.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

*
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Hoi,

Ik heb het nog 1 week aangekeken en de Naim staat alweer te spelen :D Wellicht moet dat ding minstens 1 week continue aanstaan om optimaal te klinken, maar dat laatste doet hij dan ook vorstelijk. Als ik de Naim met nac A5 ls bekabeling vergelijk met de Rotel dan klinkt de Rotel meer korrelig maar bovenal een stukje killer en er is minder muziek. De Naim klinkt voller maar vooral instrumenten klinken echter met meer nuances en rijkdom. Het hoog daarentegen is vrijwel net zo vrij en sprankelend maar bovenal natuurlijker en schoner :inlove:

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

fireman

En weer terug.... :) Geniet er van!! gelukkig was 'ie nog niet verkocht. Het zal alleen maar beter worden. Raar maar waar.

Robiwan

Citaat van: Fireman op oktober 16, 2010, 21:14:35
En weer terug.... :) Geniet er van!! gelukkig was 'ie nog niet verkocht. Het zal alleen maar beter worden. Raar maar waar.

Gelukkig niet want ik zat al ernstig te twijfelen of ik dat wel moest doen :D Er wordt er nu 1 op MP aangeboden uit 2010 voor slechts 650 euro!!!

Robin

fireman

Citaat van: LPlover op oktober 17, 2010, 09:37:55
Gelukkig niet want ik zat al ernstig te twijfelen of ik dat wel moest doen :D Er wordt er nu 1 op MP aangeboden uit 2010 voor slechts 650 euro!!!

Robin

Er wordt ook een unitiqute aangeboden ;)

Ook heel mooi met heel veel toepassingsmogelijkheden. Een DAC, FM/DAB/iRadio/5x digitale input, rca, USB, etc...

Ook voor een heel leuk prijsje.

Bensz

En ik zag dat er een hele fijne Dac te koop staat, overigens niet die van mij.
Iemand al gespeeld met de Unitiserve?

Robiwan

Hi,

Na een week geklaag van mijn zijde, zie enkele berichten terug, kan ik jullie vertellen dat de Nait5i niet meer weggaat :D Op bijna alle fronten presteert de Naim beter dan de Rotel. Wat me nog meer opvalt is het schone karakter zonder te verzanden in een gebrek aan levendigheid en speelsheid. Dit is vooral bij lp's goed te horen. Waren bij sommige platen s-klanken wel eens slisserig, rauw of wat hees met de Rotel, met de Naim niets van dat alles. Zuiver, schoon en natuurlijk gearticuleerd. Dus gemeen kan het wel klinken als de opname dat toelaat. Het laag is de vreemde combinatie van warm, vol maar toch strak en gedefinieerd. Het zal niet snel kil klinken. Daarnaast kan de volumeregelaar een stuk verder open zonder luistermoeheid. Het middengebied is ook lekker present wat ik heel belangrijk vind. Daarnaast is het geluid ook erg dynamisch en krachtig zonder de klankkleur uit het oog, of oor, te verliezen. Volgens een test levert de Nait5i dan ook dik 100 watt per kanaal bij 4 ohm bij erg lage vervormingscijfers. Terug naar de Siltech london ls bekabeling geeft in vergelijking met de Naim NAC A5 bekabeling, direct een hoorbaar ander klankbeeld. Vooral de soepelheid is minder en het geluidsbeeld blijft meer aan de speakers kleven. Met deze versterker klinkt het zowel lekker maar ook heel precies en schoon. Best een moeilijke combinatie volgens mij ;D

Kortom ben heel tevreden :inlove: :inlove:

Robin

garmtz

Klinkt als een goede beschrijving van deze topper! Mooi dat je zo tevreden bent!

katwax

Citaat van: Bensz op oktober 20, 2010, 07:16:51
En ik zag dat er een hele fijne Dac te koop staat, overigens niet die van mij.
Iemand al gespeeld met de Unitiserve?

Is de rip en hd functie uit de hdx en heeft enkel digitale out. Wou deze beluisteren in combi met de naim dac tov hdx, maar er is een linn tussen gekomen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Robiwan

Citaat van: garmtz op oktober 20, 2010, 15:47:26
Klinkt als een goede beschrijving van deze topper! Mooi dat je zo tevreden bent!

weer een Naim nerd erbij :D

Robin

garmtz

Citaat van: LPlover op oktober 20, 2010, 15:55:09
weer een Naim nerd erbij :D

Robin

Hahaha! Welcome to the club! :D

Alco

Fijn om te horen dat 't toch nog goed is afgelopen en dat je nu helemaal happy bent met je Nait 5i, LPlover! :smile:

Ik ben ook nog steeds erg tevreden met m'n Naitje. 8)

Mijn ervaringen met Naim tot nu toe, is dat ik de geïntegreerde Naim versterkers eigenlijk "te goed" vind, t.o.v. de voor-eind combi's. Uiteraard waren in vrijwel alle gevallen, na vergelijking, de veel duurdere voor-eind combi's beter, maar eigenlijk totaal niet in relatie tot de meerprijs. Ben ooit van een Nait-2, geupgrade naar een NAC72/NAP180, 102/180, 82/180 om uiteindelijk weer terug te keren naar de good ol' Nait-2, aangezien die me zeg maar 80% gaf van wat de dure voor-eind combi gaf, tegen een fractie van de prijs. (gelukkig waren alle upgrades tweedehands en heeft Naim een redelijk hoge waardevastheid)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

fijn toch dat een good old geintegreerde versterker het zo goed doet! Ook maar 1 kastje dat scheelt weer ruimte. volgens mij is dat op heel veel merken wel van toepassing dat de voor- en eind combi's niet veel beter zijn, of de toepassing van een apart loopwerk en dac.

Zaterdag naar de Nu-vu show in de jaarbeurs. Ben benieuwd naar Naim alsmede Joenit met rega en totem!

Robin

Alco

CiteerZaterdag naar de Nu-vu show in de jaarbeurs. Ben benieuwd naar Naim alsmede Joenit met rega en totem!

Ik was eerst niet van plan, maar denk dat ik zaterdag ook maar heen ga.
Ben ook wel nieuwsgierig wat Latham en Joenit gaan demonstreren.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Bij Latham denk ik de nieuwe Ovator S400...

bmateijsen

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op oktober 21, 2010, 17:07:45
AV-NU?

ach maakt het uit :D En natuurlijk de x-fi show in het plaza hotel vlakbij de jaarbeurs, nog gratis ook!

Robin

fireman

Is er nog een meet and greet? Ik gaat ook zaterdag.

Klout10

Citaat van: Alco op oktober 21, 2010, 16:28:15
Ik was eerst niet van plan, maar denk dat ik zaterdag ook maar heen ga.
Ben ook wel nieuwsgierig wat Latham en Joenit gaan demonstreren.

Jammer, maar voor mij was Veldhoven (VAD) juist weer veel dichterbij.
Ben benieuwd, vergeet geen foto's te maken daar in Utrecht!

Groeten,
Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

Ik heb nu een paar uiteenlopende reacties gelezen over de nDAC. Positieve als gematigde tov het verwachtingspatroon.

Vraag voor de ( dealers denk ik ) maar ook mensen die in de gelegenheid zijn geweest.

Komt de nDAC beter tot zijn recht op een hogere ( in de lijn zijnde ) klasse versterker combi. Dus als ik de nDAC in een nait5 set heb dan hoor ik niet al te veel verbetering tov een iet wat simpelere/goedkopere DAC en als ik de nDAC in een 552 set heb dan hoor je heel goed het verschil met een iet wat goedkopere/simpelere DAC. Laat ik zeggen, je hoort de kwaliteit (of beter geluidsverschil) op een NAC552 dan op een nait 5i.

Voordat ik iets thuis uit ga proberen doe ik voorkennis op.

Robiwan

Citaat van: Fireman op oktober 21, 2010, 22:12:11
Is er nog een meet and greet? Ik gaat ook zaterdag.

geen behoefte aan :D

Robin

fireman

Citaat van: Fireman op oktober 22, 2010, 08:48:40
Ik heb nu een paar uiteenlopende reacties gelezen over de nDAC. Positieve als gematigde tov het verwachtingspatroon.

Vraag voor de ( dealers denk ik ) maar ook mensen die in de gelegenheid zijn geweest.

Komt de nDAC beter tot zijn recht op een hogere ( in de lijn zijnde ) klasse versterker combi. Dus als ik de nDAC in een nait5 set heb dan hoor ik niet al te veel verbetering tov een iet wat simpelere/goedkopere DAC en als ik de nDAC in een 552 set heb dan hoor je heel goed het verschil met een iet wat goedkopere/simpelere DAC. Laat ik zeggen, je hoort de kwaliteit (of beter geluidsverschil) op een NAC552 dan op een nait 5i.

Voordat ik iets thuis uit ga proberen doe ik voorkennis op.

Niemand die hier iets uitgeprobeerd heeft?