Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Bensz

Robbert,

Probeer anders es Majestic... Is heel simpel, net even geprobeerd op m'n Mac book. Morgen ga ik em testen op de Mini.

fireman

Net geïnstalleerd maar hij wordt niet actief in de nStream app. Wel zichtbaar. Er staat alleen "loading..."

Volgens mij heb ik alle instellingen goed. Kan alleen niet zien welke versie het is. Is er nog verschil?

edit, en volgens mij loopt de app nu vast. Er gebeurd iig niets meer :(

edit, nu weer wel.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Bensz

Misschien je Mac opnieuw starten? Andere Upnp servers uit staan?
Ik heb em dus nog niet getest met m'n complete itunes libary.

Bensz

De App is op mijn iphone 4 ook wel eens vastgelopen, nog geen probleem weer gehad.

fireman

Hij doet het prima nu. Echter nog niet zo soepel als de "remote"  app van apple zelf. Dan heb ik het over het upnp gedeelte van de nStream app. Voor de rest een perfecte app om de inputs te kiezen. Kan ik dan blindelings doen ( enkel op de iPod kijken ) En niet meer met de AB mikken op de qute.

Gelukkig nog een optische kabel liggen die ik direct kan inpluggen op digi input 2 of 4 :)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Bensz

Je laat het Upnp verhaal voor wat het is? Ik zo langzamerhand wel. Geen enkele upnp server die het naar mijn zin goed doet. Traag, geen coverflow, albums die praktisch onvindbaar zijn, of helemaal niet in te stellen zijn. Ook niet de servers die op het Officiele Naim forum genoemd worden.

Misschien maar es een airport express aanschaffen. Voor de rest is de Uniti een top apparaat!
Wellicht koop ik nog es een ripnas, of een Unitiserve.
In iedergeval binnenkort maar es bij m'n dealer kijken.

fireman

Idd, ik laat het voor wat het is. Het enige is dan dat ik tot de maximale kwaliteit van de airport express verbannen ben.
Voor de rest is de bediening en zijn de radio en alle andere digitale en analoge inputs perfect.

Ik vind het geheel steeds beter gaan klinken. Ik heb een nieuwe NAP250-2 staan. Die zal ook moeten in spelen. Evenals de qute zelf. Ik hou rekening met een aantal  weken ( 4 tot 6 ofsow.. )

Die unitiserve is toch eigenlijk een RIP-NAS?

Wat is het specifieke verschil tussen de unitiServe en de unitiServe-SSD ?

Welke  server software wordt daar op gedraaid? Ook twonky of iets vaags? of iets stabiels van naim zelf?

Justapoke

Citaat van: Fireman op september 21, 2010, 22:52:30
Idd, ik laat het voor wat het is. Het enige is dan dat ik tot de maximale kwaliteit van de airport express verbannen ben.

Een Mac mini bij (of in de omgeving) van je set zetten, en de bediening via een iPod Touch / iPhone of iPad.  :headbanging:
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

bmateijsen

Citaat van: Fireman op september 21, 2010, 22:52:30
Voor de rest is de bediening en zijn de radio en alle andere digitale en analoge inputs perfect.

Goh, dan kan je de Qute net zo goed verkopen en een 202 met DAC neerzetten...

CiteerIk vind het geheel steeds beter gaan klinken. Ik heb een nieuwe NAP250-2 staan. Die zal ook moeten in spelen. Evenals de qute zelf. Ik hou rekening met een aantal  weken ( 4 tot 6 ofsow.. )

Die moet ook gewoon lekker inspelen.

CiteerDie unitiserve is toch eigenlijk een RIP-NAS?

Het werkt functioneel als een loopwerk om te rippen  + opslag.

CiteerWat is het specifieke verschil tussen de unitiServe en de unitiServe-SSD ?

Het verschil is de SSD, oftewel een solid state drive, en geen draaiende onderdelen zoals in een HDD.

CiteerWelke  server software wordt daar op gedraaid? Ook twonky of iets vaags? of iets stabiels van naim zelf?

Ik denk iets van Naim zelf, maar weet dit niet,.

[/quote]

Bensz

Wellicht om budgetaire redenen is zo'n qute misschien zo slecht nog niet als vv, (internet)radio en Dac. Een 202 met dac "doet" een beetje meer.

Het mooie aan de Unitiserve is dat ie ook digitaal op de dac kan. Dat zou voor mij een reden zijn om de serve te overwegen.

Robiwan

Iemand ervaring met de Naim Nait5i geintegreerde versterker?

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Bensz

Ik denk dat vele Naim bezitters daar mee begonnen zijn...
Je overweegt deze aan te schaffen?

bmateijsen

Citaat van: LPlover op september 22, 2010, 19:13:22
Iemand ervaring met de Naim Nait5i geintegreerde versterker?

Robin

Kom anders gezellig luisteren bij ons, wij hebben de Nait 5i staan!

Groet,

Bjorn

fireman

Citaat van: bmateijsen op september 22, 2010, 08:08:56
Goh, dan kan je de Qute net zo goed verkopen en een 202 met DAC neerzetten...

Ik heb een 202 gehad en daar heb je toch ook weer een flat-cap/Hi-cap of super-cap bij nodig + DAC is heel veel meer € dan de qute.

Daarnaast is mijn ervaring met een 202 dat er kanaal ongelijkheid was oplage luisterniveau's

Ik zelf ben begonnen met een nait 5. Leuke versterker.

bmateijsen

Citaat van: Fireman op september 22, 2010, 20:06:21
Ik heb een 202 gehad en daar heb je toch ook weer een flat-cap/Hi-cap of super-cap bij nodig + DAC is heel veel meer € dan de qute.

Met een 250 wel, met een 200 niet..

Maar zorg nu eens gewoon dat je met een NAS een stabiele omgeving bouwt voor de Qute, anders gebruik je hem gewoon niet waarvoor hij bedoelt is. En anders schakel je gewoon je dealer in, ik neem aan dat hij je daarbij gewoon kan helpen.

CiteerDaarnaast is mijn ervaring met een 202 dat er kanaal ongelijkheid was oplage luisterniveau's

Op bijna niet luisterbare niveau's heb je gelijk, maar dan kan je amper horen dat er ongelijkheid is.

CiteerIk zelf ben begonnen met een nait 5. Leuke versterker.

fireman

Citaat van: bmateijsen op september 22, 2010, 20:25:08
Met een 250 wel, met een 200 niet..

Maar zorg nu eens gewoon dat je met een NAS een stabiele omgeving bouwt voor de Qute, anders gebruik je hem gewoon niet waarvoor hij bedoelt is. En anders schakel je gewoon je dealer in, ik neem aan dat hij je daarbij gewoon kan helpen.

Op bijna niet luisterbare niveau's heb je gelijk, maar dan kan je amper horen dat er ongelijkheid is.

Maar ik heb een 250-2 staan... Wie weet krijg ik nog eens de kolder in mijn kop en dan komt er een 282 :)

Even over een stabiele NAS. Is alles stabieler/sneller als het bedraad is? ( neem aan van niet omdat de app toch in het wifi hangt )
En als ik direct (digitaal) aangesloten ben dan is het signaal ook beter dan gestreamd signaal.

's avonds als de kids op bed liggen dan luister ik op laag luisterniveau. Dat stoorde mij dus waarom die 202 de deur uit ging. Heeft de 282 dat ook?

Maar voorlopig eerst lekker genieten.

bmateijsen

Citaat van: Fireman op september 22, 2010, 21:01:39
Maar ik heb een 250-2 staan... Wie weet krijg ik nog eens de kolder in mijn kop en dan komt er een 282 :)

Even over een stabiele NAS. Is alles stabieler/sneller als het bedraad is? ( neem aan van niet omdat de app toch in het wifi hangt )
En als ik direct (digitaal) aangesloten ben dan is het signaal ook beter dan gestreamd signaal.

Ja, bedraad is veel beter... en ook minder storingsgevoelig. De app is alleen maar om de playlist samen te stellen, daarna neemt de Qute het over. Misschien is het goed als je eerst eens inleest hoe streaming werkt...

Citeer's avonds als de kids op bed liggen dan luister ik op laag luisterniveau. Dat stoorde mij dus waarom die 202 de deur uit ging. Heeft de 282 dat ook?

Ja, maar wordt wel verminderd door externe voedingen... De ongelijkheid komt door de potmeter.

CiteerMaar voorlopig eerst lekker genieten.

Volgens mij gebruik je de qute nog niet echt waar hij voor bedoeld is ;).

Groet,

Bjorn

garmtz

Citaat van: Fireman op september 22, 2010, 21:01:39

Uiteraard is dat stabieler! De data gaat niet via de app, die bedient alleen wat de server naar de media renderer moet sturen. En wireless of bedraad maakt wel degelijk uit voor de geluidskwaliteit, geloof het of niet...

CiteerEn als ik direct (digitaal) aangesloten ben dan is het signaal ook beter dan gestreamd signaal.

Kan aan 10.000 dingen liggen. Onze ervaringen zijn andersom...

fireman

Citaat van: bmateijsen op september 22, 2010, 21:05:45

Volgens mij gebruik je de qute nog niet echt waar hij voor bedoeld is ;).

Groet,

Bjorn

Denk het wel; streamen ( alleen minder snel switchen omdat op upnp op de app alles wat langzaam verloopt ) ik heb al mijn apparatuur digitaal aangesloten ( mediabox(TV), DVD-speler ) mijn roksan XERXES20 uiteraard analoog aangesloten. Ik speel iRadio.

Dat zijn de grootste doelen voor mij. Kan je er nog meer mee dan? Dit is volgens mij waarvoor de qute bedoeld is.

Robiwan

Citaat van: Bensz op september 22, 2010, 19:16:09
Ik denk dat vele Naim bezitters daar mee begonnen zijn...
Je overweegt deze aan te schaffen?

ja misschien wel. Ik speel nu met een Rotel RA1062 en wil deze met de Naim gaan vergelijken. Ik mis soms wat "muziek" met de Rotel in combinatie met Linn Ninka speakers, Rotel RCD-1072 cd-speler en Clearaudio performance draaitafel. Het klinkt wel mooi 'breedbandig, transparant en best ook wel strak", maar het neigt wel te veel naar de analytische kant.

Robin

Alco

CiteerIemand ervaring met de Naim Nait5i geintegreerde versterker?
Yep,... ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Nait 5i (mk2/Italic) :)

Nou ken ik je Rotel versterker niet, maar,...als deze wat aan de analytische kant is, betwijfel ik of Naim wel iets voor je is, aangezien Naim (en met name de 5i) ook enigszins aan de analytische kant is. Een (h)eerlijke versterker, die echter wel genadeloos laat horen als een opname minder goed is. De Nait-5i klinkt helder, zeer open en gedetailleerd.
(niet warm/smooth oid)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Citaat van: LPlover op september 22, 2010, 21:57:54
ja misschien wel. Ik speel nu met een Rotel RA1062 en wil deze met de Naim gaan vergelijken. Ik mis soms wat "muziek" met de Rotel in combinatie met Linn Ninka speakers, Rotel RCD-1072 cd-speler en Clearaudio performance draaitafel. Het klinkt wel mooi 'breedbandig, transparant en best ook wel strak", maar het neigt wel te veel naar de analytische kant.

En actief gaan spelen met Linn versterkers? Zal je denk ik in muzikaliteit enorm gaan winnen... Een Linn speaker speelt zijn echte potentieel pas uit indien actief aangestuurd, is mijn mening... Zal dan wel gelijk synergie in de set proberen te krijgen en ook een CD-speler/streamer van Linn overwegen.

Robiwan

Citaat van: Alco op september 22, 2010, 22:09:58
Yep,... ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Nait 5i (mk2/Italic) :)

Maar,...als je huidige Rotel versterker wat aan de analytische kant is, betwijfel ik of Naim wel iets voor je is, aangezien Naim (en met name de 5i) ook enigszins aan de analytische kant is. Een (h)eerlijke versterker, die echter wel genadeloos laat horen als een opname minder goed is. De Nait-5i klinkt helder, zeer open en gedetailleerd.
(niet warm/smooth oid)

oke maar ik ga de Naim thuis natuurlijk ook eerst vergelijken met de Rotel. Wellicht zijn de verschillen maar klein. Rotel maakt namelijk ook goede versterkers! De Rotel is wat upfront en daardoor kan het midden hoog en hoog wat benadrukt worden. Het laag daarentegen gaat wel erg diep maar zou wat strakker mogen zijn. Het dieptebeeld is zou ook beter kunnen.

Robin

Alco

Rotel maakt zondermeer ook prima versterkers, maar gezien je klankmatige omschrijving van je Rotel heb ik 't gevoel dat de Naim Nait-5i een soortgelijke klank biedt. (diepte in 't geluidsbeeld is ook niet echt een punt waar Naim bekend om staat)

Maar goed, thuis vergelijken kan uiteraard nooit kwaad en is bovendien leuk.
Als je een soortgelijke klank zoekt (open, helder, gedetailleerd), maar met een vleugje warmte in 't midden/hoog dan kan ik ook absoluut een Sonneteer Campion aanraden! (€ 1200,- )

(De Alabaster op de foto is uiterlijk identiek aan de Campion)
Nadeel is alleen dat er maar erg weinig Sonneteer dealers zijn, en dat de Campion geen AB heeft)  
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: garmtz op september 22, 2010, 22:16:57
En actief gaan spelen met Linn versterkers? Zal je denk ik in muzikaliteit enorm gaan winnen... Een Linn speaker speelt zijn echte potentieel pas uit indien actief aangestuurd, is mijn mening... Zal dan wel gelijk synergie in de set proberen te krijgen en ook een CD-speler/streamer van Linn overwegen.

ja heb ik overwogen gaat wel flink wat kosten. Actieve cards zijn nog maar moeilijk verkrijgbaar en ik heb geen goede ervaringen met het biampen van de Ninká in combinatie met een Linn AV5125 5 kanaals versterker. Ik vond het niet super klinken. Wel het befaamde "PRAT" maar dat ging ten kosten van diep laag en verfijning. Ik vond de Rotel toen mooier klinken!

Robin