Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerIk ben al een tijdje op zoek naar andere luidsprekers en ga zaterdag bij Beter Beeld en Geluid een aantal kandidaten beluisteren.
O ?  :huh2: Goh,... en je was toch erg enthousiast over je Diapason's icm Naim.

Ik dacht gisteravond nog effe aan m'n Diapasonnetjes, dat dat toch wel erg fraaie speakers waren.
Toevalliger vond ik vanmorgen via een "uit het oog verloren" pagina op m'n eigen site (waar ik geen link meer naar had) nog een paar foto's van m'n oude Diapason's.

Hier een plaatje van de Micra.... nude  :wub:  :satisfied:

En from the back:

Het merk Audiovector zegt mij ook niks...  ???
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Blijven mooie speakers Alco. Zeker gezien de maat van de speakers komt er een groots geluid uit.
Dutch & Dutch 8c's

reinier32

Citaat van: Alco op oktober 28, 2009, 12:45:59
O ?  :huh2: Goh,... en je was toch erg enthousiast over je Diapason's icm Naim.

Zoals ik op dit forum al berichtte heb ik afgelopen winter een "Naimed" LP12 gekocht en een Superline met Hicap.
Deze combinatie is retegoed! Hoewel ik nog steeds enthousiast ben over de Diapason's heb ik het gevoel dat er speakers moeten zijn die, nog meer dan de Diapason, het beste uit mijn systeem kunnen halen. Let op, ik zeg gevoel, want ik heb al veel gehoord en nog niets beter bevonden. En dat zegt dan wel weer iets over de Diapason, nietwaar?
Het is geenszins een vertwijfelde zoektocht! Ik vind het vooral leuk om andere speakers te gaan beluisteren en als er iets bij zit wat ik goed c.q. beter vind dan sluit ik een koop niet uit. Hiermee staat het weer in zijn juiste perspectief.
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

musfed

Reinier,

Hoe ziet de ruimte eruit waar je muziek luistert? Heb je genoegd ruimte om speakers ver (genoeg) van de muur te plaatsen mocht dit eventueel noodzakelijk zijn?

HJ
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerHet is geenszins een vertwijfelde zoektocht! Ik vind het vooral leuk om andere speakers te gaan beluisteren en als er iets bij zit wat ik goed c.q. beter vind dan sluit ik een koop niet uit. Hiermee staat het weer in zijn juiste perspectief
Ok,... volkomen duidelijk, Reinier.  :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

Ik zag dat Diapason speakers inmiddels een stuk in prijs zijn gestegen...

De Micra's die ik had kostten een paar jaar geleden nog €1350,- p.p. en moeten nu opeens €1750,- kosten! :sadlike: ??? (zie: http://www.analogueaudio.com/pdf/diapason%20okt%2020090002.pdf )

Btw,... ik zie net dat een inmiddels 24 jaar oude Nait-1 op Ebay.co.uk voor zo'n €432,- (389,- UKP) van eigenaar is gewisseld.  :o :sigh:  Niet slecht...8)  (zelfs meer dan ie destijds in de UK nieuw moest kosten!) ;D

ZeRoo

De Naim Dac is die een beetje op het zelfde niveau van een Linn Akurate DS?
Ik wil graag een goede streamer en het liefst  bij Naim blijven, maar heb het idee dat Naim wat steekjes laat vallen in vergelijk met Linn.
Het belangrijkste is dat de Naim DAC geen wifi heeft. De Uniti wel maar ik zoek geen alles in 1 systeem.
Ook kan je bij de Linn via Iphone of andere remote met bv touchscreen een makkelijke en mooie afstandsbediening maken en dat kan volgens mij bij de Naim Dac ook niet.
Misschien dat ik iets verkeerd zeg over de Naim DAC maar ben niet helemaal thuis in DAC's

Alco

Citeerheb het idee dat Naim wat steekjes laat vallen in vergelijk met Linn.
Het belangrijkste is dat de Naim DAC geen wifi heeft. De Uniti wel maar ik zoek geen alles in 1 systeem.
Een DAC heeft geen Wifi (nodig) en ik vraag me af wat je dan met een afstandsbediening zou willen bedienen ?  :unsure:  
Ik las onlangs een test van mijn Cambridge DACmagic, waarbij als enige minpunt ook het gebrek aan een AB werd genoemd, maar ik vroeg me af, waarom (ook) daarvoor een AB nodig zou zijn. (kan alleen aan/uit bedenken)  :huh2:

Als je voor weinig geld een goede streamer wilt zou je wellicht een Squeezebox Classic kunnen nemen (heb ik zelf ook, tot volle tevredenheid)  Ik zie ze al regelmatig te koop (nieuw) voor prijzen tussen de 150,- en 200,- euro, en die dan aansluiten op de nieuwe Naim DAC.

ZeRoo

Citaat van: Alco op november 26, 2009, 19:43:58
Een DAC heeft geen Wifi (nodig) en ik vraag me af wat je dan met een afstandsbediening zou willen bedienen ?  :unsure:  

Ik bedoel ook meer in vergelijking met een Linn Akurate DS

Alco

CiteerIk bedoel ook meer in vergelijking met een Linn Akurate DS
Aha, ok... maar dan is 't niet echt een eerlijk vergelijk tussen de Naim DAC en de Linn Akurate DS, aangezien de laatsgenoemde een complete streamer is, en de Naim alleen een DAC.

Vind die Linn streamer er wel schitterend uitzien, moet ik zeggen! Echt prachtig sober en symmetrisch. :smile:

ivo1986

Logischer is het idd om met een Naim Hdx te vergelijken.

Kan denk ik Bjorn/Garmt je me meer over vertellen.

bmateijsen

De NAIM DAC kan natuurlijk wel streamen in combinatie met Plugplayer op de Ipod Touch en de Ipod als software player.
Hij heeft intern namelijk een UPNP omgeving.

Of dit handig is, dat is weer een andere vraag, maar het kan wel ;).

Maar inderdaad kan je dan beter de HDX vergelijken met de Akurate DS. En in mijn mening is de Akurate DS wat flexibeler, maar ben je een complete leek op het gebied van computers, dan is de oplossing van Naim veel makkelijker.

Beiden klinken fantastisch, waarbij ik een lichte voorkeur heb voor de Linn Akurate DS, omdat een HDD in een audio component gekoeld moet worden en toch altijd licht te horen zal zijn. Ik heb liever dan een NAS in de meterkast.

HDX en Akurate DS hebben we staan in de winkel, incl. verschillende bedieningsmogelijkheden. @Zeroo, je bent van harte welkom om dat eens te komen vergelijken.

Groet,

Bjorn

Roger Black

Kan je de muziek van je Iphone streamen via WiFi naar een Naim Uniti?

fireman

Volgens mij niet. Je moet een plug-player hebben oid. Je uniti haakt in op je netwerk waar dat systeem actief is. Zodoende kan je op de uniti je bibliotheek uitlezen en afspelen. Volgens mij kan je nooit zonder kabel je iPod afluisteren.

Ik heb een iPod touch waarop ik remote heb. Ik heb dan via de airport express digitaal out op mijn DAC. en zo kan ik mijn bibliotheek op mijn iMac ( iTunes dan ) uitlezen en afspelen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Citaat van: Roger Black op november 30, 2009, 14:34:23
Kan je de muziek van je Iphone streamen via WiFi naar een Naim Uniti?

Nee, maar je kan wel je Iphone met een dig. interlink verbinden met de Uniti.

Groet,

Bjorn

Roger Black

Oke, duidelijk.

Heb je iets van draadloze interlink? Via Wifi oid?

bmateijsen

Citaat van: Roger Black op november 30, 2009, 19:07:31
Oke, duidelijk.

Heb je iets van draadloze interlink? Via Wifi oid?

Leuke samentrekking... een draadloze interlink ;). Als je zoiets wil, dan kan je de airport express gebruiken.
Die kan ook digitaal aangesloten worden.

Maar zorg gewoon dan dat je al je muziek op je Ipod gewoon op een NAS hebt staan ;), dan is deze vraag zinloos ;)

Groet,

Bjorn

Alco

CiteerIk dacht gisteravond nog effe aan m'n Diapasonnetjes, dat dat toch wel erg fraaie speakers waren

Grappig... een quote van mezelluf, uit dit topic... precies een maand geleden, nadat door puur toeval diezelfde speakers mijn pad kruisten, en hier nu weer staan te spelen. :happy:

Btw,...zie hier de 1e online test van de Naim DAC: http://www.hotklix.com/link/te...aim-Audio-DAC-review  :)

Roger Black

Citaat van: bmateijsen op november 30, 2009, 19:38:48
Leuke samentrekking... een draadloze interlink ;). Als je zoiets wil, dan kan je de airport express gebruiken.
Die kan ook digitaal aangesloten worden.

Maar zorg gewoon dan dat je al je muziek op je Ipod gewoon op een NAS hebt staan ;), dan is deze vraag zinloos ;)

Groet,

Bjorn

Hmmm oke, thanks.. Even e.e.a. uitzoeken dus.. :)

Douma

CiteerGrappig... een quote van mezelluf, uit dit topic... precies een maand geleden, nadat door puur toeval diezelfde speakers mijn pad kruisten, en hier nu weer staan te spelen.  :happy:

Mooi man. Geen problemen met de akoestiek meer?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Alco

CiteerMooi man. Geen problemen met de akoestiek meer?

Ja, dat nog wel hoor en daarom twijfelde ik eerst nog even, maar aangezien ik volgend jaar hoop te verhuizen zal dat probleem waarschijnlijk tot 't verleden behoren. (dus kan de klank alleen nog maar beter worden)  :sigh:

Bensz

Exhibitor Press Events Detail

Naim Audio

January 7, 2010, 1:00 PM - 2:00 PM     [Add to Outlook Calendar]
Casanova 501, The Venetian

Making its global debut is the new Naim UnitiQute. Like its big brother the NaimUniti, the UnitiQute is a true all-in-one player offering UPnP streaming, USB, FM and Internet radio, and an internal amplifier, in a smaller more streamlined package, It's also fully Apple (TM) authenticated for unmatched iPod Touch/iPhone compatibility.

This event is sponsored by: Naim Audio

Bron: http://www.cesweb.org/press/events/press_event_detail.asp?ID=663

garmtz

Een NaimUniti zonder loopwerk denk ik dus. Rare naam... :)

reinier32

Iemand ervaring met de hydra van Graham?
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

ZeRoo

Bedankt voor de uitnodiging bmateijsen! Ik zal binnenkort eens langs de winkel komen..
Is er toevallig ook al eens een vergelijking gedaan tussen de DAC in de Supernait en de Naim Zero Jitter Dac? Of gaat die vergelijking ook niet helemaal op (puur op dac gebied dan).. Indien wel zou het ook nog een optie kunnen zijn de 200/202 combi in te ruilen voor een Supernait :)