Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ivo1986

Zit het plugje erop als op de foto?
Als die er niet in zit is het normaal dat die geen geluid geeft.
Tenminste dat is zo bij de 5x de 5 zonder toevoeging ken ik niet.

Oud lid

Je bedoelt naast de uitgang? Dat zit er niet op.

Erwin B

ivo1986

Citaat van: Erwin B op april  8, 2009, 21:07:25

Erwin B

Dan ligt het waarschijnlijk daar aan (weet ik eigenlijk wel zeker).

ivo1986

Citaat van: Erwin B op april  8, 2009, 21:07:25

Erwin B

PM.

Oud lid

Ranger

Ik kan van een dealer een Naim xs met een Naim cd5x thuis beluisteren. Heb m'n twijfels of dat klinkt op mijn KEF XQ 40. Maar ben wel erg nieuwsgierig; temeer omdat mijn huidige set te levenloos klinkt.

ivo1986

Citaat van: Ranger op april  8, 2009, 23:31:14
Ik kan van een dealer een Naim xs met een Naim cd5x thuis beluisteren. Heb m'n twijfels of dat klinkt op mijn KEF XQ 40. Maar ben wel erg nieuwsgierig; temeer omdat mijn huidige set te levenloos klinkt.

Welke set heb je nu?

Ranger

Ik heb nu een Luxman 505f versterker en Unison unico cd. Bekabeling is Cardas Crosslink. Geluid is nu echter te levenloos en mag wel iets helderder zonder anaslytisch te worden.

Vincent

Denk dat dat wel een goede combi is .. Naim is absoluut zeer ritmisch en is dat zonder dat het een scherp randje krijgt .. Ben benieuwd
wat je er van vindt ..

garmtz

Voor rock zijn er weinig merken zo gaaf als NAIM!

reinier32

De kogel is door de kerk!

Sinds ik de LP12 heb, heb ik geen CD's meer gedraaid. Om die reden heb ik afgelopen week mijn CDS1 ingeruild (met bijbetaling  ;)) tegen een Superline met Hicap.
Gisteravond heb ik beide aangesloten. Het stelt me niet teleur  ;D
Ik had de Superline al een aantal weken op proef gehad en dat was uitstekend bevallen.
De additionele hicap voegt veel toe. Ik vraag me af hoeveel beter het nog gaat worden nadat het ingespeeld raakt.

Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

Alco

Wow, dat zijn geen verkeerde aanwinsten Reinier! 8)  Congrats. :smile:

Heb vorig jaar zomer bij een Naim dealer een LP12/Aro/Dynavector (ben type ff kwijt) gehoord via een gehicapte Superline!  JAMMIE!!  Dat klonk superrrr.  :-*
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bwolke

Citaat van: Alco op april  9, 2009, 15:39:33
Wow, dat zijn geen verkeerde aanwinsten Reinier! 8)  Congrats. :smile:

Heb vorig jaar zomer bij een Naim dealer een LP12/Aro/Dynavector (ben type ff kwijt) gehoord via een gehicapte Superline!  JAMMIE!!  Dat klonk superrrr.  :-*

Die heb ik ook gehoord maar ik vond hem doodsaai. Was altijd wel nieuwsgierig hoe een LP12 zou klinken maar die LP12 viel best tegen. Maar de ene LP12 is de andere niet dus ik wellicht dat een andere LP12 beter klinkt. Het element dat werdt gebruikt was een Dynavector DV XX2 MkII.

bwolke

Citaat van: reinier32 op april  9, 2009, 15:09:50
De kogel is door de kerk!

Sinds ik de LP12 heb, heb ik geen CD's meer gedraaid. Om die reden heb ik afgelopen week mijn CDS1 ingeruild (met bijbetaling  ;)) tegen een Superline met Hicap.
Gisteravond heb ik beide aangesloten. Het stelt me niet teleur  ;D
Ik had de Superline al een aantal weken op proef gehad en dat was uitstekend bevallen.
De additionele hicap voegt veel toe. Ik vraag me af hoeveel beter het nog gaat worden nadat het ingespeeld raakt.

Cool, heb je ook nog andere merken geprobeerd / overwogen?

reinier32

Citaat van: bwolke op april  9, 2009, 23:47:23
Die heb ik ook gehoord maar ik vond hem doodsaai. Was altijd wel nieuwsgierig hoe een LP12 zou klinken maar die LP12 viel best tegen. Maar de ene LP12 is de andere niet dus ik wellicht dat een andere LP12 beter klinkt. Het element dat werdt gebruikt was een Dynavector DV XX2 MkII.

Doodsaai? Dan ben ik benieuwd wat er mis was.
Ik heb de LP12, Aro, DV XX2, Naim combi toen ook gehoord maar kon de combinatie met de Neat speakers niet waarderen.
Ik ben duidelijk geen Neat-fan. Hoewel ik de ultimatum serie niet ken. Wellicht vind ik die wel mooi.
Musfed heeft de Ultimatum MFS en is daar heel tevreden mee.
De LP12 geeft heel veel rust in het geluidsbeeld, misschien dat jij dat als saai ervaart?
In tegenstelling tot de Bluenote die ik eerder had kan ik lang naar de LP12 wel langere tijd luisteren.

Ik heb inderdaad meerdere phonotrappen geprobeerd: Tom Evans Groove+, Naim Stageline (in alle mogelijke combinaties met losse voedingen), Bluenote, Dynavector, Graham Slee, Clearaudio om er maar een paar te noemen.

Voor de liefhebber heb ik trouwens nog een Chord Chrysalis Din-RCA in de aanbieding. Voor € 15,- mag die weg.
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

EdoE

Citaat van: bwolke op april  9, 2009, 23:47:23

Ik ben van een Rega P3 naar een LP12 gegaan en hoewel ik veel diepte, detail, etc. gewonnen heb, vond ik de Rega toch "vetter". Ik begrijp je een heel klein beetje.

garmtz

De LP12 is met een Aro arm en Armageddon voeding en SuperLine wel een stuk minder saai dan met een Ekos SE, Lingo en Linto... ;)  Sterker nog, dat is echt dag en nacht verschil. Mijn voorkeur gaat dan zonder twijfel naar de 'ge-NAIM-de' LP12.

bwolke

Citaat van: reinier32 op april 10, 2009, 09:11:54
Doodsaai? Dan ben ik benieuwd wat er mis was.
Ik heb de LP12, Aro, DV XX2, Naim combi toen ook gehoord maar kon de combinatie met de Neat speakers niet waarderen.
Ik ben duidelijk geen Neat-fan. Hoewel ik de ultimatum serie niet ken. Wellicht vind ik die wel mooi.
Musfed heeft de Ultimatum MFS en is daar heel tevreden mee.
De LP12 geeft heel veel rust in het geluidsbeeld, misschien dat jij dat als saai ervaart?
In tegenstelling tot de Bluenote die ik eerder had kan ik lang naar de LP12 wel langere tijd luisteren.

Ik heb inderdaad meerdere phonotrappen geprobeerd: Tom Evans Groove+, Naim Stageline (in alle mogelijke combinaties met losse voedingen), Bluenote, Dynavector, Graham Slee, Clearaudio om er maar een paar te noemen.

Voor de liefhebber heb ik trouwens nog een Chord Chrysalis Din-RCA in de aanbieding. Voor € 15,- mag die weg.
Ik ben ook wel benieuwd waar het aan zou kunnen liggen.

Ik draaide platen die ik thuis echt veel gedraaid heb maar op de LP12 ik voelde me niet betrokken bij de muziek. Toen ik thuiskwam en dezelfde plaat weer opzette viel alles weer op z'n plek. Ik snapte het niet want mijn Naim set is veel goedkoper dan de set waar ik de LP12 op hoorde.

Ok dan, en van die hele rits was de Superline dus echt de beste? Ik wil ook wel een nieuwe phonotrap maar m'n stageline is nu pas twee jaar oud waarvan hij één jaar op zolder heeft gelegen dus het is nog veel te vroeg om die te vervangen. Heb je de Superline ook kunnen uitproberen met een Supercap?

bwolke

Citaat van: EdoE op april 10, 2009, 09:47:56
Ik ben van een Rega P3 naar een LP12 gegaan en hoewel ik veel diepte, detail, etc. gewonnen heb, vond ik de Rega toch "vetter". Ik begrijp je een heel klein beetje.

Rega heb ik geen ervaring mee. Wat bedoel je precies met vetter? Ik vind de Naim Aro wel echt te gek. Misschien dat dezelfde draaitafel met een Ortofon element al veel beter (voor mij dan) had geklonken.

EdoE

Citaat van: bwolke op april 10, 2009, 16:02:25
Wat bedoel je precies met vetter?

Ik doel daarmee op een wat meer "over the top" weergave.

Citeer
Misschien dat dezelfde draaitafel met een Ortofon element al veel beter (voor mij dan) had geklonken.

Ortofon draai ik ook mee, maar dat is eigenlijk toevallig zo gekomen. Wat vind je van Ortofon vs Dynavector?

Cheers,

Edo

bwolke

Citaat van: EdoE op april 10, 2009, 16:19:40
Ik doel daarmee op een wat meer "over the top" weergave.

Ortofon draai ik ook mee, maar dat is eigenlijk toevallig zo gekomen. Wat vind je van Ortofon vs Dynavector?

Cheers,

Edo

Welke Ortofon speel jij mee? Heb je ook een Aro?

Dat is een lastige. Ik vind Ortofon lekker neutraal maar zeker niet saai, het klinkt goed met veel soorten muziek zonder ergens de nadruk op te leggen. Hierdoor kun je heerlijk in de muziek opgaan.

Dynavector meer nadruk op bepaald frequentiegebied en details waardoor ik altijd minder betrokken raak bij de muziek omdat deze manier van weergave mij afleidt van het grote geheel van een muziekstuk/ liedje.

EdoE

MC 15 Super mk II

De arm is een Ittok LVIII, een best wel zeldzame. De Ortofon is er eigenlijk iets te licht voor geloof ik. Voeding is de Valhalla, pre-pre is de Prefix.

reinier32

Citaat van: bwolke op april 10, 2009, 15:52:23
Ik ben ook wel benieuwd waar het aan zou kunnen liggen.

Ik draaide platen die ik thuis echt veel gedraaid heb maar op de LP12 ik voelde me niet betrokken bij de muziek. Toen ik thuiskwam en dezelfde plaat weer opzette viel alles weer op z'n plek. Ik snapte het niet want mijn Naim set is veel goedkoper dan de set waar ik de LP12 op hoorde.

Ok dan, en van die hele rits was de Superline dus echt de beste? Ik wil ook wel een nieuwe phonotrap maar m'n stageline is nu pas twee jaar oud waarvan hij één jaar op zolder heeft gelegen dus het is nog veel te vroeg om die te vervangen. Heb je de Superline ook kunnen uitproberen met een Supercap?

Ik vond die echt het beste inderdaad. Hoewel ik net als voor de phono-pre ook voor kabels en voedingskabels allerlei merken geprobeerd heb kom ik steeds weer uit bij Naim. Zelfs de bijna € 6000,- kostende Tom Evans (ook door veel mensen gewaardeerd op het Naim forum) vond ik niet goed passen.
Na de laatste ervaring met de Superline bent ik geneigd niets anders dan Naim meer te proberen. Behalve luidsprekers dan.
Want dat blijft een probleem bij naim. 

advr

Citaat van: garmtz op april 10, 2009, 10:19:26
De LP12 is met een Aro arm en Armageddon voeding en SuperLine wel een stuk minder saai dan met een Ekos SE, Lingo en Linto... ;)  Sterker nog, dat is echt dag en nacht verschil. Mijn voorkeur gaat dan zonder twijfel naar de 'ge-NAIM-de' LP12.

leuk, laatst ook de LP12 met Aro arm gehoord maar ik vind hem onrustig klinken :o
op de een of andere manier hoor je vooral bij piano niet de rust die ik thuis ervaar.  :nervous:
maar het klinkt verder wel goed. blijf echter toch bij mijn eigen LP12, met Lingo en Linto en Benz Wood L2 :D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

ivo1986