Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: garmtz op maart  6, 2009, 15:33:48
Ik denk dat de interne opbouw wel flink anders is.

Gaat immers om de klank. Gezien het vermogen en de generatie denk ik dat. Maar er veranderd een hoop. Dus wie weet ook nu.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: Fireman op maart  6, 2009, 15:35:33
Gaat immers om de klank. Gezien het vermogen en de generatie denk ik dat. Maar er veranderd een hoop. Dus wie weet ook nu.

Ik verwacht zelf qua klank wel een voordeel voor de Uniti.

Alco

Zo, ik zal vanmiddag effe een kijkje nemen bij de heropening van Audio-Artistiek, in Grunn'n. (http://www.hifi.nl/nieuws/40496/Open_deur_dagen_Audio_Artistiek.html)

Ben wel nieuwsgierig geworden hoe 't er nu uit ziet, na de verbouwing/uitbreiding.
(had eigenlijk een verhuizing van een vriend in de planning voor vandaag, maar gelukkig wordt dat een weekje opgeschoven  8) )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Vincent

Ben heel benieuwd hoe de Uniti klinkt in vergelijk met een nait 5i en Cd5i Nat05 combinatie.. Als deze namelijk op hetzelfde niveau zit dan heeft deze zeer zeker wl voordelen denk ik.. (sta op het punt om mijn Marantz combi in te ruilen voor een complete Nait serie)

Starred

Sullivan

O0

Ik hoop binnenkort ook 'Naim voor Kangoo'... :-[ ;D

Oud lid

Wat is een goede cd speler voor bij een Naim Nait 5i versterker. Ik hou van veel detail en een clean geluid. Prijs tot zo'n 1500 euro. Het moet visiueel ook een beetje bij elkaar passen. Dus moet minimaal in het zwart verkrijgbaar zijn.

Erwin B

garmtz

Citaat van: Erwin B op maart 27, 2009, 21:51:45
Wat is een goede cd speler voor bij een Naim Nait 5i versterker. Ik hou van veel detail en een clean geluid. Prijs tot zo'n 1500 euro. Het moet visiueel ook een beetje bij elkaar passen. Dus moet minimaal in het zwart verkrijgbaar zijn.

Erwin B

Er is eigenlijk maar 1 juist antwoord en dat is de NAIM CD5i. Er is gewoonweg geen betere match denkbaar.

solitaire

De muzikale match qua CD spelers met Naim versterking voor mij is altijd YBA, de Design YC201 (of Classic 1/ Passion 1000 :wow:). Het injecteerd Naim met oa. flow en subtiliteit ... een echte 1+1>2 situatie (een Naim CD versterkt de positieve punten van de versterker, de YBA bouwd erop en vult aan ... my $0.02 ;D).

Wel zit 'ie net boven je budget, en of 't visueel matched laat ik graag aan jouw over. (Laat onbekend niet onbemind zijn, en Google eens wat ...)

succes

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Alco

CiteerWat is een goede cd speler voor bij een Naim Nait 5i versterker. Ik hou van veel detail en een clean geluid. Prijs tot zo'n 1500 euro.
Het moet visiueel ook een beetje bij elkaar passen. Dus moet minimaal in het zwart verkrijgbaar zijn.
Ik sluit me volledig aan bij Garmtz!  Eigenlijk heb je met je vraag zelf ook 't antwoord al gegeven.  8)

groet,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bwolke

Citaat van: Erwin B op maart 27, 2009, 21:51:45

Erwin B

In dat geval zou ik voor een Arcam gaan. bijvoorbeeld deze: http://link.marktplaats.nl/238179249

Vincent

Citaat van: bwolke op april  2, 2009, 09:09:22
In dat geval zou ik voor een Arcam gaan. bijvoorbeeld deze: http://link.marktplaats.nl/238179249

Die speler is niet echt vergelijkbaar met naim 5i denk ik zo..

bwolke

Citaat van: Vincent op april  2, 2009, 09:46:26
Die speler is niet echt vergelijkbaar met naim 5i denk ik zo..

Waarom denk je dat?

Vincent

Citaat van: bwolke op april  2, 2009, 10:10:15
Waarom denk je dat?

Omdat de perfecte combi toch vaak uit NAIM apparatuur bestaat. En wat ik mij kan herinneren van deze speler is dat die in een veel lagere klasse is
geintroduceerd. Dat maakt het geen slechte speler absoluut niet. Maar de 5i zit daar toch echt een kwalitetisklasse boven.

bwolke

Citaat van: Vincent op april  2, 2009, 14:57:36
Omdat de perfecte combi toch vaak uit NAIM apparatuur bestaat. En wat ik mij kan herinneren van deze speler is dat die in een veel lagere klasse is
geintroduceerd. Dat maakt het geen slechte speler absoluut niet. Maar de 5i zit daar toch echt een kwalitetisklasse boven.

Ik ben het er niet mee eens dat de perfecte combi vaak uit Naim apparatuur bestaat omdat de perfecte combi afhankelijk is van de wensen van de luisteraar. Omdat Erwin B. houdt van veel van detail en een clean geluid zou ik de Arcam CD192 aanraden (dezelfde prijsklasse als de CD5i) Ik zou de CD5i  niet aanraden omdat de nadruk van de kwaliteiten van deze speler op andere punten ligt dan detail en clean geluid namelijk op timing en ritme.

royal d

Hij kan natuurlijk ook kijken naar 2e hands :) er staat toevallig een mooie cd23 te koop op het forum, hou je nog geld over ook ;)

Voor het oog is het natuurlijk wel het mooist om hetzelfde merk te gebruiken...

garmtz

De CD73 haalt het absoluut niet bij de CD5i, ZEKER niet i.c.m. een NAIT 5i en ZEKER niet als de CD5i via DIN is aangesloten.

royal d

Citaat van: garmtz op april  4, 2009, 21:43:47
De CD73 haalt het absoluut niet bij de CD5i, ZEKER niet i.c.m. een NAIT 5i en ZEKER niet als de CD5i via DIN is aangesloten.

cd73?

LexiconLogan

Citaat van: garmtz op april  4, 2009, 21:43:47
CD23...uiteraard
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

royal d

Citaat van: LexiconLogan op april  4, 2009, 22:32:37
CD23...uiteraard

hmm ik had de cd23 hoger geplaatst eerlijk gezegd.. kan het mis hebben

garmtz

Citaat van: D.E. op april  4, 2009, 22:31:48
cd73?

Ik refereer naar de geplaatste link op Marktplaats. Ik bedoelde dus niet de CD23. Dat is een heel goede all-round CD-speler. Niet hyper-gedetailleerd, zoals de huidige spelers van Arcam, wel erg relaxed en smooth.

De CD23 heeft een bijna mythische status, hoewel een CD36 (CD37 nog steeds niet gehoord) toch echt naar mijn mening dynamischer, pakkender en gedetailleerder klinkt. Maar destijds was de CD23 een verademing en nog steeds 2e hands een goede koop.

Toch plaats ik de CD5i - zeker in een NAIM set - hoger dan de CD23.

Vincent

Citaat van: garmtz op april  5, 2009, 08:34:56
Ik refereer naar de geplaatste link op Marktplaats. Ik bedoelde dus niet de CD23. Dat is een heel goede all-round CD-speler. Niet hyper-gedetailleerd, zoals de huidige spelers van Arcam, wel erg relaxed en smooth.

De CD23 heeft een bijna mythische status, hoewel een CD36 (CD37 nog steeds niet gehoord) toch echt naar mijn mening dynamischer, pakkender en gedetailleerder klinkt. Maar destijds was de CD23 een verademing en nog steeds 2e hands een goede koop.

Toch plaats ik de CD5i - zeker in een NAIM set - hoger dan de CD23.

Kan niet wachten op mijn NAIM set .. Ben nog steeds onder de indruk als ik die set hier hoor spelen .. (op de M&D) en zelfs nog een groot
voordeel .. mijn aanstaande vrouw vindt ze zelfs mooi .. Nou een beter compliment is denk ik niet denkbaar :)

Grt

Vincent

reinier32

Kan ik me voorstellen. Nadat ik Naim heb aangeschaft heb ik herhaaldelijk naar andere sets geluisterd (ook met de intentie te kopen). Maar steeds bleef ik bij Naim. Ik denk niet dat dat nog veranderd.

Ik blijf maar goede verhalen horen en lezen over de combi Naim - PMC. Heeft hier iemand ervaring met PMC op Olive Naim apparatuur?
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

musfed

Ik heb in het verleden met Naim en PMC geluisterd. Een tijdje heb ik met een Nait2 (CB), cd2 op PMC TB1 gespeeld. Klonk erg goed. Langzamerhand de upgrade gemaakt naar 62/hi/140 waarbij de PMC's steeds lekker meekwamen. Elke upgrade lieten ze goed horen. Uiteindelijk hebben ze het veld moeten ruimen toen ik mijn huidige Neat MFS's kon kopen voor een mooi prijsje.
Dutch & Dutch 8c's

Oud lid

Hulp nodig!

Ik heb vandaag mijn cd speler ontvangen. Een CD5 zonder toevoeging. Die heb ik aangesloten met de bijgeleverde DIN-DIn kabel op mijn NAIT 5i (versie 1). Ik krijg echter geen geluid te horen. Doe ik iets fout? Wie weet wat het probleem eventueel kan zijn.

Erwin B