Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

VDM

Je moet de SuperNait zien als een serieuze upgrade met als bonus een erg goede DAC (of een erg goede DAC met als bonus een serieuze upgrade :D) ;)

fireman

Citaat van: Alco op november 17, 2008, 18:34:41
Da's waar,...je hebt een persoonlijk record gebroken. ;) 8)  Maar da's inderdaad een goed teken! :)

Voor mij zou de SuperNait op zich ook wel verleidelijk kunnen zijn, aangezien ik zelf de aanschaf van een losse DAC overweeg, om zodoende m'n Squeezebox zo optimaal mogelijk te gebruiken.
Feit is alleen dat ik eigenlijk al heel tevreden ben met m'n Nait-5i, en een goede, losse DAC een stuk goedkoper is dan een (2e hands) SuperNait.

Ik wil je niets aan praten natuurlijk, maar heb je al eens een SN thuis geprobeerd? ( Dat is de beste test natuurlijk )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerIk wil je niets aan praten natuurlijk, maar heb je al eens een SN thuis geprobeerd ?

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Heb 't wel even overwogen, maar aangezien ik ook nog plannen had/(af en toe heb) om weer volop de analoge weg in te slaan (mooie draaitafel) heb ik nog niks ondernomen de laatste tijd.
Voor 't geld wat ik moet toeleggen voor een SuperNait, kan ik ook een heeel mooie draaitafel kopen namelijk. 8)

Daarnaast ben ik nog niet happy over de opstelling van m'n set (tussen en vooral voor m'n speakers)
Dus moet ik eerst OF een lager rack (max, zo'n 45cm hoog, 40cm diep) vinden, of m'n CD-rekken er allemaal uit doen en daar een nieuw, groter rack plaatsen. (qua interieur/looks ga ik 't liefst voor optie-1)

Een paar maanden geleden had ik 't een paar weken opgesteld als op deze foto:

Dus, set 'uit de weg', zodat alleen die schouw er (helaas) nog tussenin staat. Die opstelling klonk ook echt beduidend beter, (ruimtelijker, volwassener, betere plaatsing, iets meer diepte) maar dit bleek echter om diverse redenen zo onpraktisch, dat alles nu weer op de oude plek staat. (TV staat nu weer in de hoek, naast de rechter speaker)

Een SuperNait plaatsen in m'n huidige opstelling is daarom denk ik 'waste of potential'.

Kortom,...het lijkt me beter om eerst de opstelling te optimaliseren, voor ik iets 'nieuws' ga proberen. :)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Ik had het wel geweten. Op die schouw een mooie plasma en knallen met die geit :)

Nee hoor, je moet er zelf te vrede over zijn.

Laatste tijd kijk ik veel films met geluid over mijn SN/speakers. Men wat gaat dat goed. Ik heb helemaal geen sub-woofert nodig. En de SN controleerd zo goed. Niet normaal meer. Echt een allrounder.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerIk had het wel geweten. Op die schouw een mooie plasma en knallen met die geit
Dat is inderdaad een optie. M'n LCD-TV zou op zich wel tegen die schouw kunnen (ziet er voor zo'n platte TV ook mooier uit dan schuin in een hoek) maar behalve de TV zal er dan ook weer een kast(je) onder moeten voor de DVD-recorder en digitale TV-kastje. Dus,....al met al staat er dan toch weer 't een en ander tussen de speakers.  :-\

Op m'n TV zit geen audio-uit, dus TV geluid via de HiFi set zit er niet in... 
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

EdoE

Citaat van: Fireman op november 17, 2008, 19:07:47
Ik wil je niets aan praten natuurlijk, maar heb je al eens een SN thuis geprobeerd? ( Dat is de beste test natuurlijk )

Van alle mogelijkheden in de markt is dat nou net het enige dat Alco nooit geprobeerd heeft ;D

Alco

CiteerVan alle mogelijkheden in de markt is dat nou net het enige dat Alco nooit geprobeerd heeft ;D

Misschien maar goed ook... ik lees net dat er een nieuwe Nait op komst is.

In 'de wandelgangen' zou het om een soort van SuperNait 'light' gaan.
Of...een Nait-5i met iets grotere voeding en... ingebouwde DAC.  :) 8)   

EdoE

Geweldig! Maar wel errig light, misschien?

SuperNait minus opnameloop zou ik de ideale light-versie vinden.

Alco

CiteerSuperNait minus opnameloop zou ik de ideale light-versie vinden.

Helemaal mee eens. Ik snap niet waarom Naim er anno 2007 voor heeft gekozen om die rij met opname-knoppen te plaatsen op de SN. Durf te wedden dat >90% van de SN eigenaren die functie niet gebruikt. Van mij mochten ze ook nog afzien van de mogelijkheid om de SN als pre- of poweramp te gebruiken. Zonder die functies zou de SN ongetwijfeld zo'n € 1000,- goedkoper geweest kunnen zijn.  :-\

Alco

Hmm, ik lees net dat de nieuwe Nait XS geen DAC aan boord heeft. Alleen wat meer vermogen dan de Nait-5i.

bwolke

Citaat van: Alco op november 19, 2008, 10:52:14
Helemaal mee eens. Ik snap niet waarom Naim er anno 2007 voor heeft gekozen om die rij met opname-knoppen te plaatsen op de SN. Durf te wedden dat >90% van de SN eigenaren die functie niet gebruikt. Van mij mochten ze ook nog afzien van de mogelijkheid om de SN als pre- of poweramp te gebruiken. Zonder die functies zou de SN ongetwijfeld zo'n € 1000,- goedkoper geweest kunnen zijn.  :-\

Voor de zoveelste keer: Die knoppen zijn er voor om de input te selecteren als je een headline gebruikt. Zo kan de een muziek luisteren met de hoofdtelefoon en de ander een film kijken over de luidsprekers.

bwolke

Citaat van: Alco op november 19, 2008, 12:11:26
Hmm, ik lees net dat de nieuwe Nait XS geen DAC aan boord heeft. Alleen wat meer vermogen dan de Nait-5i.

Meer vermogen is best wel welkom wat mij betreft. Leuk dat dit er aan komt alleen twijfel ik wel of ik niet beter Roksan of LFD kan kopen.

Alco

CiteerVoor de zoveelste keer: Die knoppen zijn er voor om de input te selecteren als je een headline gebruikt. Zo kan de een muziek luisteren met de hoofdtelefoon en de ander een film kijken over de luidsprekers
O,sorry :-X...nouja,...al net zo nutteloos dus als een 'record-monitor' functie.
Ik vermoed dat die knoppen over 't algemeen maar zelden gevallen gebruikt zullen worden.

CiteerMeer vermogen is best wel welkom wat mij betreft. Leuk dat dit er aan komt alleen twijfel ik wel of ik niet beter Roksan of LFD kan kopen
Die LFD lees ik ook heeel lovende woorden over. (alleen jammer dat ie geen AB heeft)

VDM

Citaat van: Alco op november 19, 2008, 10:52:14

€1000 goedkoper? Lijkt mij overdreven, het grootste deel van de prijs is marge ;)

VDM

Citaat van: Alco op november 17, 2008, 21:29:55Een SuperNait plaatsen in m'n huidige opstelling is daarom denk ik 'waste of potential'.

Mijn opstelling was ook niet optimaal, maar het verschil tussen Nait5i en SuperNait was echt groot. Als je het leuk vindt wil ik best de SuperNait een keertje meenemen, kan ik gelijk je set eens bewonderen ;)

EdoE

Citaat van: bwolke op november 19, 2008, 13:43:46
Voor de zoveelste keer: Die knoppen zijn er voor om de input te selecteren als je een headline gebruikt. Zo kan de een muziek luisteren met de hoofdtelefoon en de ander een film kijken over de luidsprekers.

Da's nou nog eens een zinnig argument...

Alco

CiteerMijn opstelling was ook niet optimaal, maar het verschil tussen Nait5i en SuperNait was echt groot. Als je het leuk vindt wil ik best de SuperNait een keertje meenemen, kan ik gelijk je set eens bewonderen ;)

Hmm, verleidelijk... Je bent uiteraard van harte welkom om 'n keer langs te komen. :)

VDM

Prima, gaan we doen! Overigens wel met de insteek om eens lekker te luisteren, niet om iets te verkopen ;)

fireman

Citaat van: Alco op november 19, 2008, 14:02:57

Ik vermoed dat die knoppen over 't algemeen maar zelden gevallen gebruikt zullen worden.

De knoppen gebruik je ook om analoog of digitaal input per knop te kiezen. Toch een belangrijke functie  :-\
Is in de program functie

fireman

Citaat van: VDM op november 19, 2008, 15:39:11
Prima, gaan we doen! Overigens wel met de insteek om eens lekker te luisteren, niet om iets te verkopen ;)

Naim day in the North, give me a call :) i can pick you up...

garmtz

Citaat van: bwolke op november 19, 2008, 13:45:45
Meer vermogen is best wel welkom wat mij betreft. Leuk dat dit er aan komt alleen twijfel ik wel of ik niet beter Roksan of LFD kan kopen.

Daar moet je niet aan twijfelen, dat moet je gaan beluisteren! ;)  Ze zijn nogal verschillend van karakter namelijk.

Alco

CiteerDe knoppen gebruik je ook om analoog of digitaal input per knop te kiezen. Toch een belangrijke functie

O,...in dat geval...  heb ik nix gezegd  :-X ;D

CiteerNaim day in the North, give me a call :) i can pick you up...
Ok, join the club Fireman  8) ps. Ik heb geen digitale (coax) kabel, om m'n SB3 aan te sluiten op de SuperNait.
(als jullie wel zo'n kabeltje gebruiken, kan 1 van jullie dan zo'n kabeltje meenemen) ?  thanx.

VDM

Citaat van: Fireman op november 19, 2008, 20:13:06
Naim day in the North, give me a call :) i can pick you up...

Ow das wel gezellig, gaan we doen!

Citaat van: Alco op november 19, 2008, 21:05:04
Ok, join the club Fireman  8) ps. Ik heb geen digitale (coax) kabel, om m'n SB3 aan te sluiten op de SuperNait.
(als jullie wel zo'n kabeltje gebruiken, kan 1 van jullie dan zo'n kabeltje meenemen) ?  thanx.

Fireman heeft nog wel zo'n kabeltje neem ik aan, die van mij is net verkocht :D

fireman

Citaat van: VDM op november 19, 2008, 22:44:30
Ow das wel gezellig, gaan we doen!

Fireman heeft nog wel zo'n kabeltje neem ik aan, die van mij is net verkocht :D

Ik heb nog wel wat liggen, zowel Toshlink als coax.

Komt goed.

nimrod

Citaat van: Alco op november 19, 2008, 09:30:49
Misschien maar goed ook... ik lees net dat er een nieuwe Nait op komst is.

In 'de wandelgangen' zou het om een soort van SuperNait 'light' gaan.
Of...een Nait-5i met iets grotere voeding en... ingebouwde DAC.  :) 8)   

Is een nait in de kast van de 122x. Geeft 2 x 60 watt en zou ongeveer € 1750 gaan kosten. Komt over ongeveer 2 weken. Is inderdaad een supermait zonder dac, loopwerk en balansregeling, oftewel een nait XS. Alles volgens onbevestigde berichten maar redelijk dicht bij het vuur.
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.