Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

NAIMDIST

Beste forumleden, zoals eerder aangehaald door Alco, wil ik graag nog even het volgende bericht in het NAIM draadje plaatsen...

Latham Audio is op zoek naar uw oude 'vintage' NAP250 of HiCap!

Zoals elk jaar demonstreren wij op de VAD diverse systemen. Ook dit jaar zijn we iets bijzonders van plan. We willen graag d.m.v. demonstratie aantonen dat NAIM een merk is waar men jarenlang plezier van kan hebben. We demonstreren bezoekers de klankmatige verschillen tussen oude NAIM producten en NAIM apparatuur die recent bij ons een service upgrade hebben gehad.

We hebben hiervoor echter wel de hulp nodig van onze klanten in Belgie, Nederland of Luxemburg die in het bezit zijn van een oude NAP250 of HiCap voeding. Graag willen we alle bezoekers tonen dat een servicebeurt een product weer als nieuw kan laten klinken. Graag zouden wij willen vernemen of er NAIM bezitters bereidwillig zijn hun NAIM apparatuur hier tijdelijk voor af te staan. Neem in dat geval zsm contact met ons.

Latham Audio informeert u graag over de servicemogelijkheden van uw NAIM apparatuur. Indien we uw apparatuur mogen gebruiken voor de VAD demonstratie ontvangt u van ons een gratis servicebeurt.

Iedereen die interesse heeft om mee te doen dient voor 6 oktober aanstaande met ons contact te zoeken op nummer +31-135082411 of [email protected]. Let op! Er zal geen servicewerk worden verricht tijdens de show.

Latham Audio

EdoE

Ik heb nog een "geboute" NAP250 uit plm. 1977 gehad, dat zou een ideale optie voor jullie geweest zijn.

Verkocht aan een brit die een NAC12-NAPS-NAP250-combi wilde hebben.

bwolke

Gaan jullie naar de VAD show?

Alco

CiteerGaan jullie naar de VAD show?

Nee, ik (waarschijnlijk) niet. 

Zou op zich wel willen, maar is me veel te ver weg.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

EdoE

Past niet in mijn agenda :(

fireman

Denk het wel. Is altijd wel leuk om al die nieuwe snufjes te bekijken.

BB
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bwolke

*

Alco

Het zal wel weer een heel plaatselijke oorzaak hebben, maar ik heb al bijna een week lang problemen met 't feit dat 't Engelse Naim forum niet wil laden.
Als ik naar de Naim site ga en op 'forum' klik, duurt het een eeuwigheid en krijg ik 9 van de 10 keer de bekende 'Deze pagina kan niet worden weergegeven' melding.  :-\

weird...   zijn er meer Naim liefhebbers bij wie dit al enkele dagen 't geval is ?

CiteerDenk het wel. Is altijd wel leuk om al die nieuwe snufjes te bekijken.
En Fireman.... ben je nog geweest ?  Was 't leuk/interessant ? :)
Was zelf wel benieuwd naar de demo met oude, ongerecapte en gerecapte Naim versterkers.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bwolke

Bij mij doet het Naim forum het gewoon maar ik zit er ook niet meer zo vaak op als vroeger.

Ik ben ook naar de VAD show geweest en er was geen demo met oude en gerecapte Naim.

Alco

CiteerIk ben ook naar de VAD show geweest en er was geen demo met oude en gerecapte Naim
O ? Dat werd toch min of meer aangekondigt door Latham ?

Hmm, jammer. Wellicht dat men zo gauw geen geschikte kandidaten kon bemachtigen.

bwolke

Ja dat zou het geweest kunnen zijn of het was in die andere ruimte waar ik niet zo lang geweest ben (Latham had er drie). Ik heb het ook niet gevraagd het was heel druk

royal d

snel een vraagje: is een naim nait 5i in staat een concerto aan te sturen?

garmtz

Ik denk het wel! Hij is ook in staat een Harbeth HL-P3ES aan te sturen en die is ECHT moeilijk...

bwolke

Citaat van: D E op oktober 22, 2008, 11:00:08
snel een vraagje: is een naim nait 5i in staat een concerto aan te sturen?
Nee

bmateijsen

bwolke

Op de specificaties en op een review van Hi-Fi Choice.

mijn eigen speakers hebben een nominale impedantie van 6ohm en een gevoeligheid van 90dB en er komt wel geluid uit met m'n Nait5i maar het klinkt niet echt lekker. Het lig niet aan de luidspreker maar aan de versterker want ik hoor dat de muziek niet met gemak wordt weergegeven en dat hoort eigenlijk wel.

De Sonus Faber Conerto Domus hebben een nominale impedantie van 4ohm en een gevoeligheid van 88dB. Dit schrijft Alvin Gold over de luidsprekers in zijn review van hi-fi choice.

CiteerSystem matching
The Concerto Domus gives no obvious indication of being an electrically difficult load, and because its presentation is not as razor sharp as some, it ought to be an easy amplifier match. In practice however this is not strictly the case. The four-ohm impedance makes it somewhat current hungry, despite the optimistic sensitivity figure. This is a loudspreaker that thrives on relatively meaty, powerful amplifiers even if it isn't going to draw fully on their output stages. It is also a good choice for use with (reasonably powerful) valve amplifiers, judging by the comfortable results it produced with a Macintosh MA2275 stereo integrated amp that happened to be available during the test period. However, the nature of its bass sugessts that it won't be an appropriate match for some of the less well disciplined valve amps - this means most of them, in reality.

http://www.internationaldynamics.com.au/uploaded/SF75_Domus_Concerto_HFC_Summer05.pdf

Maar goed, je kunt het altijd proberen natuurlijk

bmateijsen

Dus je hebt er niet zelf ervaring mee...
Theorie zegt zeker niet alles..

Groet,

Bjorn

Citaat van: bwolke op oktober 22, 2008, 15:49:58
Op de specificaties en op een review van Hi-Fi Choice.

mijn eigen speakers hebben een nominale impedantie van 6ohm en een gevoeligheid van 90dB en er komt wel geluid uit met m'n Nait5i maar het klinkt niet echt lekker. Het lig niet aan de luidspreker maar aan de versterker want ik hoor dat de muziek niet met gemak wordt weergegeven en dat hoort eigenlijk wel.

De Sonus Faber Conerto Domus hebben een nominale impedantie van 4ohm en een gevoeligheid van 88dB. Dit schrijft Alvin Gold over de luidsprekers in zijn review van hi-fi choice.

http://www.internationaldynamics.com.au/uploaded/SF75_Domus_Concerto_HFC_Summer05.pdf

Maar goed, je kunt het altijd proberen natuurlijk

bwolke

Dat klopt daarom schreef ik ook: Je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Alco

CiteerIk denk het wel! Hij is ook in staat een Harbeth HL-P3ES aan te sturen en die is ECHT moeilijk...

Die combinatie ben ik eigenlijk best wel nieuwsgierig naar, Bjorn.... 

Ik heb een voorkeur voor speakers met een gesloten kast (althans, in mijn kamer) en ik heb goede ervaringen met een Nait-5i i.c.m Rogers LS3/5a en de Rogers Studio-3 mkII (die heb ik nog steeds en lijken qua uiterlijk als 2 druppels water op de Harbeth's).
Beiden van hetzelfde formaat, gesloten kast en qua rendement niet bepaald hoog te noemen.

Staat de volumeknop dan niet al gauw op 12:00 uur om 'n beetje volume te krijgen, of valt dat mee ?
(had ik met een LS3/5a wel. Daar leek de 5i af en toe wel wat 'te moeten zweten')

Zou je de klank van de Harbeth HL-P3ES met Nait-5i in 't kort kunnen omschrijven ?

groet,
Alco

bmateijsen

Hoi Alco,

Het is een LS3/5a maar dan van Harbeth.. dus de omschrijving ken je.
Alleen in finesse is het anders.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Alco op oktober 22, 2008, 17:26:58
Die combinatie ben ik eigenlijk best wel nieuwsgierig naar, Bjorn.... 

Ik heb een voorkeur voor speeakers met een gesloten kast (althans, in mijn kamer) en ik heb goede ervaringen met een Nait-5i i.c.m Rogers LS3/5a en de Rogers Studio-3 mkII (die heb ik nog steeds en lijken qua uiterlijk als 2 druppels water op de Harbeth's).
Beiden van hetzelfde formaat, gesloten kast en qua rendement niet bepaald hoog te noemen.

Staat de volumeknop dan niet al gauw op 12:00 uur om 'n beetje volume te krijgen, of valt dat mee ?
(had ik met een LS3/5a wel. Daar leek de 5i af en toe wel wat 'te moeten zweten')

Zou je de klank van de Harbeth HL-P3ES met Nait-5i in 't kort kunnen omschrijven ?

groet,
Alco

Alco

CiteerHet is een LS3/5a maar dan van Harbeth.. dus de omschrijving ken je.

Aha, thanx!  Ik had wel verwacht dat ie enkele overeenkomsten zou hebben met de LS3/5a, maar aangezien de Harbeth toch andere units gebruikt, dacht ik dat ie ook wel wat anders zou klinken.

De Stirling V2 LS3/5a heb ik 'n keer thuis kunnen proberen en die klonk in de verste verte niet als een LS3/5a. 
(een speaker waar ik hoge verwachtingen van had, maar helaas errrug tegenviel)  ???

bmateijsen

Het is ook maar net welk ontwerp LS3/5a je mooi vind denk ik... En tja, ik luister nooit met andermans oren, tenzij ik die oren erg goed ken ;).

Groet,

Bjorn

Alco

CiteerHet is ook maar net welk ontwerp LS3/5a je mooi vind denk ik... En tja, ik luister nooit met andermans oren, tenzij ik die oren erg goed ken.;)
Ik moet toegeven dat ik maar 1 LS3/5a ken/heb beluisterd. Een 15 ohm's LS3/5a van Rogers.
(De Stirling klonk erg verstopt, terughoudend hoog en teveel, ongecontroleerd laag)
Ik moet er wel bij zeggen dat ze nog maar ongeveer 3 weken oud/ingespeeld waren, dus misschien dat ze tzt beter hadden geklonken, maar dan had 't verschil wel dag/nacht moeten zijn.

Oud lid

Ik heb een NAIT 5i met luidsprekers met 86 dB en 4 ohm nominaal. En een fantastisch geluid. En niet op 12.00 uur.

Erwin B

Alco

CiteerIk heb een NAIT 5i met luidsprekers met 86 dB en 4 ohm nominaal. En een fantastisch geluid. En niet op 12.00 uur
Dat begrijp ik. Ik draai soms met een Nait-2 (15watt) op m'n 85db Rogers luidpsprekers, en dan komt de volumeknop zelden/nooit boven 09:00 uur, maar als ik me niet vergis heeft de Harbeth HL-P3es een rendement van circa 83db en bij de originele LS3/5a moest ik de de volumekraan behoorlijk open draaien.

Op zich niet erg hoor, maar ik kreeg 't idee dat de Nait-5i met dat rendement wel op z'n tenen begon te lopen. 
(nog meer had ik dat gevoel trouwens met de 88db B&W N805's op de Nait-5i)