Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

En die CDX2 en CDS en draaitafel beluisterde je in dezelfde set? Heb je in vergelijking met je eigen CD-speler in je huidige set weinig laag?

fireman

Net een super cap 2 en een NAP 250.2 op bezoek gehad. Leuk luister avondje.
De super cap is toch wel een mooi ding hoor. Jammer dat 'ie zo duur is. Maakte van de super nait een nog grotere super nait. Meer diepte, meer gecontroleerd laag, meer ruimte om stemmen/instrumenten/alles eigenlijk. Dat is echt weer een stap erbij.
Dat wel in vergelijk met "zonder" * cap. Mijn HC2 hangt er tussen in. Ik speelde met de gedachte om ivm doorgroei mogelijkheden de SC2 aan te schaffen. Maar nu ik dit zo gehoord heb, heb ik dat nog 's effe lekker uitgesteld.

De NAP250.2 is ook een mooie bak. Maar ik kon geen verschil opnoemen met de 80 watt van de super nait. Het is welles waar maar een luistersessie van twee uur maar dag en nacht verschil was er niet wat power amp betreft.

De Super cap wel. Dat is echt een groot verschil tov een super nait zonder * cap. Zonder * cap is de super nait aan de wollige kant. En minder diepte in het geluid. 
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bwolke

Citaat van: garmtz op november 15, 2007, 17:17:41
En die CDX2 en CDS en draaitafel beluisterde je in dezelfde set? Heb je in vergelijking met je eigen CD-speler in je huidige set weinig laag?
Ja die heb ik in dezelfde set geluisterd. Nee ik denk in mijn huidige set evenveel laag terwijl je zou verwachten dat je meer laag zou hebben. We hebben toen ook de S boards in de 72 vergeleken met een Creek OBH 9 en de 100 Ohm 'loading' van de cartridge door de Creek had als gevolg dat we dieper laag kregen dan bij de S boards. Alleen kreeg je met de bnc naar rca adapters scherpte in de stemmen dus vandaar dat ik toen ik zelf die draaitafel had de Creek heb verkocht en een Stageline heb gekocht.

groetjes
Bas

garmtz

Het valt me sowieso op dat bij Naim de grootste verschillen optreden met de voedingen, dan de pre amps en dan de power amps.

bwolke

Citaat van: garmtz op november 20, 2007, 10:15:34
Het valt me sowieso op dat bij Naim de grootste verschillen optreden met de voedingen, dan de pre amps en dan de power amps.
Misschien moet ik dan toch maar eens een andere voeding proberen voor m'n stageline. (Ik gebruik nu de iSupply)

garmtz

Citaat van: bwolke op november 20, 2007, 10:25:08
Misschien moet ik dan toch maar eens een andere voeding proberen voor m'n stageline. (Ik gebruik nu de iSupply)

Wellicht een goed idee... Zal zelf ook eens de Stageline aansluiten op een iSupply en vergelijken met de voeding uit een NAC202 of 282.

bwolke

Citaat van: garmtz op november 20, 2007, 10:37:40
Wellicht een goed idee... Zal zelf ook eens de Stageline aansluiten op een iSupply en vergelijken met de voeding uit een NAC202 of 282.
Ok, ik ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn.

fireman

Op hifi.nl wordt een super nait aangeboden. Die persoon moet echt naar iets veel beter toegaan, anders kan zoiets nooit te koop gezet worden.
Is echt een goeie amp. Maarja, da's mijn smaak natuurlijk.

Ik speel nu weer al een tijdje met de SN en hij bevalt me echt prima.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

EdoE

Of hij heeft zijn geld toch ergens anders voor nodig, natuurlijk.

fireman

Citaat van: EdoE op december  6, 2007, 14:29:50
Of hij heeft zijn geld toch ergens anders voor nodig, natuurlijk.

Dat kan ook. Een andere route in de hifi. Komt me bekend voor  ::)  ;)

VDM

Ja, want waarom staat jouw CDX2 eigenlijk te koop?

Oud lid

Ja, eerlijk is eerlijk, Fireman, jij koopt en verkoopt toch ook bij het leven. Ook spullen die je net hebt. Moet iedereen zelf weten hoor, daar niet van.

Erwin B

EdoE

Ik heb al tijden geleden aangekondigd dat R de nieuwe Alco zou worden

Alco

CiteerIk heb al tijden geleden aangekondigd dat R de nieuwe Alco zou worden
Nou,... ik zie inderdaad een overeenkomst  8), maar aan 't tempo van Fireman kan ook ik niet tippen. ;)

Daarentegen...Fireman heeft wel veel betere (echte) upgrades gedaan.
In sneltreinvaart van een eenvoudige wat oudere Rega set (nix mis mee overigens) naar z'n huidige top Naim set. :)
(soms moet je ook net de mazzel hebben dat je 2e hands mooie 'krenten uit de pap' kunt halen)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

R

Huh, wie ;) ???

Citaat van: EdoE op december  6, 2007, 15:17:37
Ik heb al tijden geleden aangekondigd dat R de nieuwe Alco zou worden

fireman

Citaat van: Fireman op december  6, 2007, 14:39:35
Dat kan ook. Een andere route in de hifi. Komt me bekend voor  ::)  ;)

Vandaar dat ik ... Komt me bekend voor ::) ;)...  zeg.  ;)

Alco

Jemig, nu al de 1e SuperNait op de tweedehands markt ?  :o  Da's snel!

Volgend weekend heeft Audio-Artistiek een Naim show, waarbij de SuperNait o.a. wordt gedemonstreerd via een Squzeebox 3.  :)  Lijkt me wel interessant. Ook wordt de nieuwe Nait-5i en CD5i gedemonstreerd. 
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bwolke

fireman

Citaat van: Alco op december  6, 2007, 15:32:04
Nou,... ik zie inderdaad een overeenkomst  8), maar aan 't tempo van Fireman kan ook ik niet tippen. ;)

Daarentegen...Fireman heeft wel veel betere (echte) upgrades gedaan.
In sneltreinvaart van een eenvoudige wat oudere Rega set (nix mis mee overigens) naar z'n huidige top Naim set. :)
(soms moet je ook net de mazzel hebben dat je 2e hands mooie 'krenten uit de pap' kunt halen)

Begin Rega tot nu zit toch alweer zo'n 8 of 9 jaar tussen (even uit mijn hoofd) Je gaat echt werken en soms heb je wat centjes over, wat je normaal niet had. Maar idd je moet maar net wat moois tegen komen.
Maar 8 á 9 jaar vind ik toch een lange tijd. Moet wel zeggen dat het met naim wat sneller ging  ::)  ;D

Dat die Super Nait te koop staat dat is een verhaal apart. Je kunt er alle kanten mee op. De nieuwe eigenaar ( die nu dus verkoopt ) Heeft 'm nog niet ingespeeld en daarom kan de amp tegen vallen. Naim spullen moeten echt "inspelen". Ik heb eens een nieuwe NAC202 gekocht en na de tweede week dacht ik dat 'ie stuk was. Kil, kanaal ongelijkheid en niet muzikaal. Na 5 á 6 weken viel alles op zijn plek. Super goed. Dus dat kan het ook zijn natuurlijk. Heeft de nieuwe bezitter een mooi gegeven om naar uit te kijken.

EdoE

Alco

Citeer8 á 9 jaar vind ik toch een lange tijd. Moet wel zeggen dat het met naim wat sneller ging ::) ;D

O, toch zo lang alweer ?
Hmm. maar vanaf 't moment dat 't Naim-virus toesloeg ging 't inderdaad rap volgens mij 8)  Van de Nait-5 tot je huidige set ging vrij snel.  Maar... dan heb je ook wat! :)

bwolke

Citaat van: EdoE op december  7, 2007, 13:06:59
Ik ben benieuwd wat de motivatie voor je voorspelling was.
Dat staat hier: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=8685.msg141084#msg141084
CiteerOver de marketing kan ik kort zijn daarmee zit je bij dit bedrijf helemaal goed. Klanten worden systeematisch ontevreden gehouden mede dankzij het Naim forum waar iedereen elkaar helemaal gek maakt met ongevraagde 'adviezen'. Als iemand een CD5i (1300 euro) heeft dan wordt er minimaal door een stuk of zes mensen geroepen dat diegene hem moet inruilen voor een CD5x (2500 euro). Heb je een CD5x dan moet je een Hicap (1640 euro) kopen of nog liever inruilen voor een CDX2 (4600 euro) heb je die, dan moet je maar een XPS2 voeding (4300 euro) kopen daarna komt de CDS3 (8500 euro) dan de 555ps voeding (6975 euro) en dan als laatste de CD555 (16925 euro) cd-speler. Hetzelfde geldt voor de Versterkers.

Met een CD5i/122x/150x heb je een wereldset in huis maar vertoon je niet op het Naim forum want voor je het weet vliegen de CD5x-en, 202-en en Hicaps je om de oren.

groetjes
Bas
groetjes
Bas

EdoE

Je hebt er een punt mee.

Ik denk alleen dat de invloed van het Naim-forum groot is voor een betrekkelijk klein aantal mensen en klein voor een betrekkelijk groot aantal mensen.

VDM

Dan moet je wel op het Naim-forum zitten ;)

Ik ben nog steeds superblij met mn SuperNait, de combinatie met Wilson Benesch is echt lekker 8)

fireman

Citaat van: VDM op december  7, 2007, 17:35:13
Dan moet je wel op het Naim-forum zitten ;)

Ik ben nog steeds superblij met mn SuperNait, de combinatie met Wilson Benesch is echt lekker 8)

En ik met mijn super nait + scan speak speakers. Alhoewel die staan ook te koop  ;D  ;)