Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

mahansz

van wat ik vernomen heb is het hun eigen exemplaar

bmateijsen

Langzaamaan worden naar dealers de eerste exemplaren uitgeleverd. Dit zijn dan ook al dealers die hem sinds vorig jaar oktober in bestelling hebben. Ik hoop dat Naim een beetje doorwerkt, dan hebben wij ons exemplaar tenminste ook binnenkort en kan er ingespeeld gaan worden!

EdoE

Citaat van: bmateijsen op september  6, 2007, 19:01:18
Ik hoop dat Naim een beetje doorwerkt (...)

Ben benieuwd of ze op dit moment ook nog iets anders dan SuperNaits produceren. Zo ja, dan komen ze op gespannen voet met de wereld.

MartijnR

Hoi,

Ter bevestiging van eerdere berichten, de Supernait wordt inmiddels echt uitgeleverd aan de dealers. Ik las dat Arts-audio in Naaldwijk deze versterker inmiddels heeft staan. Voor de naimliefhebbers misschien ook wel leuk dat eind september de toplijn van Naim gebruikt gaat worden bij de introductie van Wilson Benesch Trinity en Torus. Zegt mij helemaal niks, maar goed.

Citeer
Naim Supernait bij art's audio!
We hebben er dit keer wel erg lang op moeten wachten, maar het geduld is beloond! De Supernait is er dan toch. En hoe. Afgelopen week kwam deze nieuwe geïntegreerde versterker binnen, en benieuwd als we zijn, hebben we die direct uitgepakt en aangesloten. Super! Koud uit de doos, gewoon muziek. Niks meer niks minder. We hebben nog niet de tijd gehad om de versterker te vergelijken met de andere producten uit de Naim range, maar dat zullen we zeker doen.

In elk geval kunt u gerust zijn; de vele opmerkingen die we hier en daar al mochten vernemen over de niet-audiofiele combinatie van een analoge versterker met digitale ingangen heeft niet echt invloed op de impact die deze Naim versterker maakt. Het is altijd jammer dat er dikwijls geredeneerd wordt zonder enige kennis vooraf, maar u kunt in dit geval zelf het bewijs komen ervaren. Hij staat er, en is te beluisteren. Later zullen we nog een meer officiële introductie doen, maar als u van plan was langs te komen voor de Trinity introductie, vergeet dan niet ook de Supernait in de showroom even te beluisteren. Naim noemt deze versterker niet ten onrechte een reference integrated amp! Hij is absoluut de moeite waard en wellicht een fantastische upgrade van uw systeem.

De prijs van de Supernait is € 3.950,= en hij is leverbaar in de kleur zwart. Uiteraard.

Meer informatie over Naim Audio kunt u vinden op de website: www.naim-audio.com.

Mochten sponsoren niet gediend zien van het bericht, dan haal ik het uiteraard weg.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Alco

Hi guys,

Even een check: Zijn er ook mensen die 't op prijs zouden stellen wanneer er een specifiek Naim-forum wordt opgericht ?

(naast 't Engelse forum is er wellicht belangstelling om gewoon in je eigen taal te kunnen communiceren met andere Naim-Audio liefhebbers)

groeten,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

EdoE

Voor mij persoonlijk zijn er zo wel genoeg fora ;)

visitor

Zou de Supernait in staat zijn om een paar Dynaudio Contour S3.4 deftig aan te sturen?

fireman

Citaat van: Erwin op oktober 30, 2007, 08:18:05
Zou de Supernait in staat zijn om een paar Dynaudio Contour S3.4 deftig aan te sturen?

Zonder gehoord te hebben ben ik er van overtuigt dat dat goed gaat. Give it a try zou ik zeggen.

Het lastige is dat je zo'n amp niet zo maar kan uitproberen. Moet je helemaal naar de dealer toe, geeft weer een gevoel van verplichting. Het beste is een kennis oid waarvan je 'm even kan lenen en testen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

visitor

Citaat van: Fireman op oktober 30, 2007, 08:24:56
Zonder gehoord te hebben ben ik er van overtuigt dat dat goed gaat. Give it a try zou ik zeggen.

Het lastige is dat je zo'n amp niet zo maar kan uitproberen. Moet je helemaal naar de dealer toe, geeft weer een gevoel van verplichting. Het beste is een kennis oid waarvan je 'm even kan lenen en testen.

Dat is inderdaad het probleem. Naar een dealer gaan luisteren zegt ook niets over de match met je eigen speakers.
Een kennis met een Supernait heb ik jammer genoeg niet. :(

Tube-freak

Hallo,

Ik ben nooit zo een NAIM fan geweest omdat ik altijd een idee had dat het een beetje eigenzinnig merk was.  Zo hebben ze dan van die DIN connectors enzo.
Eerlijk gezegt heb ik er dus ook nooit echt naar geluisterd, totdat ik NAIM tegenkwam op de VAD 2007.  Ik was al bijna overal geweest op de VAD totdat ik langs de NAIM ruimte kwam.  Er stond een set te spelen met kleine speakertjes.  Ik was blij verrast dat er tenminste nog een demo van enig niveau te horen was.  Ik raakte in gesprek met een van de jongens van NAIM en Later bleek dus dat dit gewoon een NAIM cdi5 was met een instap versterker die de sterren van de hemel stond te spelen. In de tussen tijd sloeg ik het commentaar gade van het binnenwandelend publiek.  Ik kan me niet herinneren dat ik iets negatiefs heb gehoord. Iedereen was verbaast over het geluid wat uit de kleine speakers en versterkers kwam.

Nou misschien wat overdreven maar voor het geld was het een heel goed klinkende set (ik denk totaal 3000 euro incl. speakers).  Ik was er niet zo heel lang maar vond het een aangenaam geluid en het heeft mijn intresse wel gewekt.  Niet dat ik het direct zou kopen omdat ik al tevreden ben met mijn eigen set, maar ik kan iedereen wel aanbevelen om eens naar NAIM  te luisteren als je iets nieuws wil.  Als het op de VAD al goed klinkt dan kan het bijna alleen maar beter zou je denken.

Ik ben dus nooit een NAIM fan geweest maar ben wel 180 graden gedraait nadat ik hun instap set heb gehoord.  Wellicht scheelt het ook dat je tegenwoordig ook een gewone interlink kan gebruiken ipv alleen een DIN Naim interlink.

Dit was dus gewoon een ervaring die ik even wilde delen met jullie.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Alco

CiteerNou misschien wat overdreven maar voor het geld was het een heel goed klinkende set (ik denk totaal 3000 euro incl. speakers).

Hmm, ik ben zelf helaas niet op de VAD geweest, maar ik betwijfel of deze instapset totaal zo'n €3000,- kost.
De instapversterker van Naim (Nait-5i, welke ik zelf ook heb en erg enthousiast over ben) kost €1200,- en de instap CD-speler €1300,-. Dat zou betekenen dat er met speakers op stands van totaal zo'n €500,- werd gedemonstreerd. Dit kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
(er vanuit gaande dat 't of Neat luidsprekers waren of de Naim N-Sats)

Mvg,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Tube-freak

Ne het waren NEAT speakers.  Misschien dat de prijs van 3000 euro dan aan de lage kant was maar dat dacht ik dat dat het ongeveer was.
Als het meer was dan vond ik het nog steeds goed klinken.

Geloof dat Laham audio een hele set in de aanbieding had van 5000 euro inclusief NAIT 5 versterker, CD5i cd speleler een tuner en NEAT speakers.
Dus als je de tuner niet meerekend kom je al een heel eind denk ik.  Misschien dat ik de prijs dan verkeerd onthouden heb maar ik vond het in elk geval beter klinken dan een hoop andere sets die veel duurder waren.  Al moet ik zeggen dat er ook wel een aantal andere goede "betaalbare" sets waren. 

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Alco

Dat klopt, van die totale set van €5000,- euri, maar als ik me niet vergis is dat een soort van introductie prijs. (aanbieding)

Ik denk dat die instap-set (zonder tuner) zo tussen de 3500,- a 4000,- zal kosten.
(nog relatief bescheiden in vergelijking met de nodige andere, duurdere sets)

Vind die kleine, achterover hellende zuiltjes van NEAT wel errug mooi.

(geen idee hoe ze klinken en wat ze kosten overigens)

fireman

Citaat van: Alco op oktober 30, 2007, 10:40:00
Dat klopt, van die totale set van €5000,- euri, maar als ik me niet vergis is dat een soort van introductie prijs. (aanbieding)

Ik denk dat die instap-set (zonder tuner) zo tussen de 3500,- a 4000,- zal kosten.
(nog relatief bescheiden in vergelijking met de nodige andere, duurdere sets)

Vind die kleine, achterover hellende zuiltjes van NEAT wel errug mooi.

(geen idee hoe ze klinken en wat ze kosten overigens)

En die klinken ook errug goed moet ik zeggen. Wellus waar in die VAD akoestiek, maar het was al zeer fraai.

Ik heb die sets ook horen spelen maar ik weet niet in hoeverre er geswitcht is. En dan nog over twee dagen.
Bij mij waren er de SN met/zonder HC2 en een CDX2 mét die kleine ( monitor ) neats. Dat noem ik klein nl.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Ter info:

Gedurende de 'Naim meets Neat' promotie komen 2 systemen in de schijnwerpers te staan:

* De CD5i speler, NAT 05 tuner, NAIT 5i geïntegreerde versterker en de Neat Motive 2 luidspreker.
       Gedurende de promotie wordt deze set aangeboden voor 5.000 Euro.
    * De CD5x, NAT 05, NAC122x/NAP150x (voor/eindversterker) en de Neat Motive 1.
       De promotieprijs van deze set is 8.000 Euro.

fireman

Wat voor AB wordt er standaard met de Super Nait geleverd?

deze:

of:

of:

Alco

CiteerWat voor AB wordt er standaard met de Super Nait geleverd?

Die 1e.

Persoonlijk had ik liever gezien dat ze die nieuwe, zware en luxe metalen R-com meeleveren bij de SuperNait.

Vind dat grote plastic geval eigenlijk een beetje goedkoop aandoen, voor een versterker als de SN.
(vreemd genoeg is er opeens nix meer te vinden over de nieuwe luxe AB op de Latham site. De AB word geleverd bij de CD555 en NAC552 en is ook los te koop, voor (auch) €375,- )

Citeer"bron: hifi.nl
De meegeleverde Narcom afstandbediening werkt met de bekende RC-5 code. Daarnaast heeft Naim nu ook een `Reference` niveau afstandbediening, genaamd R-Com. Deze uit aluminium vervaardigde en 367 gram (!) wegende remote heeft de Naim apparaattoetsen en zal als standaard bij de CD 555 en NAC 552 worden geleverd maar is ook los verkrijgbaar"

fireman

Alco, ik heb wat search werk gedaan. Maar ik denk dat die eerste alleen voor de USA is. NARCOM 4 zie ik nl ineens staan hier. Da's die een na onderste. ( die met dat wit. ) Die zat er nl ook bij, maar 'k vroeg het me gewoon af.

Eerst dacht ik dat 'ie alleen voor die n-Vi was.

Misschien dat Edo ons zijn AB kan laten zien.

Alco

CiteerAlco, ik heb wat search werk gedaan. Maar ik denk dat die eerste alleen voor de USA is. NARCOM 4 zie ik nl ineens staan hier. Da's die een na onderste. ( die met dat wit. ) Die zat er nl ook bij, maar 'k vroeg het me gewoon af.
Sorry, ...je hebt gelijk Robbert!
Ik keek niet goed en zag de 1e en de een na onderste aan voor dezelfden. (maar dan 1x als tekening en 1x op foto)

VDM

Citaat van: Fireman op oktober 31, 2007, 17:45:07
Alco, ik heb wat search werk gedaan. Maar ik denk dat die eerste alleen voor de USA is. NARCOM 4 zie ik nl ineens staan hier. Da's die een na onderste. ( die met dat wit. ) Die zat er nl ook bij, maar 'k vroeg het me gewoon af.

Eerst dacht ik dat 'ie alleen voor die n-Vi was.

Misschien dat Edo ons zijn AB kan laten zien.

Die heb ik ook!

fireman

Heb de SN nu vanaf vanmiddag 14:30 aan staan en ik moet zeggen dat ik 'm tot nu toe al wat smoother/warmer vind klinken dan de 202/200 die ik had. Die was wat killer. Misschien wat strakker van geluid. Maar ik mis nog niets.
Van de week sluit ik de HC2 er op aan. 's Luisteren hoe groot die gap is.

Mijn eve's laat de SN iig goed werken. Er staat natuurlijk ook een lekkere CD speler achter om het geheel te laten swingen  ;D

Die DAC doet het ook goed. Heb de DIGI decoder er op aangesloten en het geluid is prima. Binnenkort eens een filmpje kijken.

@ VDM & Edo, wat vinden jullie tot nu toe de sterke punten van de SN? Ik het warme, muzikale geluid. En dat na een paar uur spelen  O0

fireman

Hier stond 'ie nog niet. Zal van de week ( bij goed daglicht ) betere foto's proberen te maken. Blijft lastig vind ik.
Nu staat 'ie overigens nog op de kast. Maar binnenkort verdwijnt 'ie op een rack. Klinkt toch beter. ( nee geen FRAIM meer )

Alco

CiteerHeb de SN nu vanaf vanmiddag 14:30 aan staan en ik moet zeggen dat ik 'm tot nu toe al wat smoother/warmer vind klinken dan de 202/200 die ik had. Die was wat killer. Misschien wat strakker van geluid

Heey, gefeliciteerd Fireman,...eindelijk maar toch dus. Het heeft "even" geduurd, maar... dan heb je ook wat! :)  8)
Gezien je omschrijving zou de klank van de 202/200 mij waarschijnlijk meer aanspreken, maar ik denk dat de SN na verloop van tijd nog wel iets anders/beter zal gaan klinken.
(splinternieuw, net goed en wel beetje opgewarmd)

Zelf ben ik wel benieuwd (gezien de lovende verhalen over die combi) naar de combinatie Naim en Neat.
Ik overweeg om te gaan verhuizen, maar kom helaas nog zelden iets tegen op Funda wat me echt aanstaat.
In m'n huidige woonkamer ben ik er vrij zeker van dat de Neat Motive-2 zuilspeaker teveel/ongecontroleerd laag zal produceren, maar mocht ik gaan verhuizen dan staat de combinatie (Super)Nait(5i) & Neat Motive-2 hoog op m'n auditie-lijstje!  :)

garmtz

Onze SN is volledig ingespeeld en het warme/muzikale kan ik wel beamen. Een 202/200 is neutraler.

fireman

Citaat van: garmtz op november  1, 2007, 06:54:46
Onze SN is volledig ingespeeld en het warme/muzikale kan ik wel beamen. Een 202/200 is neutraler.

Ja, zo zou je het idd kunnen omschrijven. Neutraler. Wat ik nu heb dat past beter bij mijn smaak, alhoewel het "neutrale" ook wel errug goed is.

Ik geniet er volop van. En dan te bedenken dat ik nog niet eens de HC2 er op gezet heb.

Garmtz, ik neem aan jullie wel. Hoe is dat? En hebben jullie ook een SC2 staan? En hebben jullie die er eens op getest?