HT in Style " Dreamtheater "

Gestart door GTDesign, februari 24, 2007, 17:47:25

Vorige topic - Volgende topic

ShellBeach

Citaat van: GTDesign op juli 25, 2008, 15:26:53
Lees eens goed... ;D

Als je fotografeert vanuit het 'eerste indruk' uitgangspunt, dan moet dat rekje gewoon out of the picture.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

reza

Citaat van: GTDesign op juli 25, 2008, 15:20:59
Daar hoef je niet helemaal voor naar projectorcentral te gaan: 

Tik in op je rekenmachine (240:16) X 9 = 135 cm.

Heel simpel indd.

en als je 2.40 breed wil bij 21.9 hoe groot wordt je scherm dan?
is het dan dezelfde som?

dus ( 240 : 21 x 9 = 102 cm?? )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

De meeste zullen ondertussen wel hebben meegekregen dat ik afgelopen donderdagavond in staat ben geweest om 'DreamTheater' in levende lijve te mogen bekijken en beluisteren. Zoals ik óók al aan Peelke vertelde heb ik even getwijfeld of ik mijn ervaringen hier op het forum zou delen, maar deze ruimte is simpelweg te gaaf om geen (korte) impressie te geven wat je meemaakt als je in deze ruimte muziek gaat luisteren en film gaat kijken.

Vanuit de keuken kom je via een trap naar beneden in de ruimte die is omgetoverd tot een waar 'DreamTheater' en direct valt het vakmanschap en de liefde op waarmee deze ruimte is gebouwd en ingericht 8). Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en begin mijn spervuur aan vragen af te steken in het kader van mijn eigen toekomstplannen en Peelke laat me alle details zien, beantwoord geduldig mijn vragen en licht toe waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Op basis van de lijst van eisen en wensen is een eerste ontwerp door Gé gemaakt waarop achteraf slechts kleine wijzigingen aangebracht hoefden te worden. Niets dan lof over de wijze waarop Gé deze ruimte heeft gerealiseerd. Grappig dat op het forum nauwelijks aandacht is besteed aan de apparatuur die in deze ruimte staat opgesteld, maar zodra we de ruimte inlopen waar tevens de CD's en DVD's staan opgesteld blijkt dat óók hier niet over 1 nacht ijs is gegaan. Zorgvuldig zijn de componenten bij elkaar gezocht en is na een lange zochttocht deze set samengesteld. Kort samengevat: Classé 5-kanaals einversterker, AVP processor, Classé CD-speler en een Arcam DVD-speler. Een Velodyne DD-18 subwoofer en 4 identieke Wilson Benesch speakers voor zowel fronts als rears. Gecomplementeerd met Wyrewizard speakerkabel, Cardas interlinks, Sunyata stroomfilter voor de bronnen en 3 aparte groepen voor versterker, bronnen en beeld allemaal netjes afgewerkt in een eigen kast.

Voor de akoestische tuning van de ruimte zijn Bjorn en Garmt aan de gang geweest, alhoewel reeds voor de nodige demping is gezorgd door het toepassen van grote hoeveelheden dempingsmateriaal in het verlaagde plafond. Op strategische plekken toepassen van diffusie en aandachtig luisteren blijkt een prima indicator te zijn waar en hoeveel diffusie nodig is. Ik neem plaats op de comfortabele bank en Peelke laat me enkele van zijn favoriete CD's horen. In de tussentijd praten we voluit over de hobby en blijkt Peelke minstens even audiofiel te zijn als ik, maar we zijn er samen over eens: muziek blijft het belangrijkste en kan zelfs via de Ipod een bijzondere ervaring zijn :)!

Zodra we muziek gaan luisteren in deze setting heb ik bij het eerste nummer heel even tijd nodig om te wennen aan het geluid van de set, maar daarna is het iedere keer weer genieten en is direct hoorbaar met welk doel deze set is samengesteld: weergeven van muziek zonder te verzanden in een extreme mate van analytisch geluid, maar wel met behoud van een mooie en diepe stage. Alhoewel ik vermoed dat de Velodyne aan staat doet het lampje me anders vermoeden, maar ik word gerustgesteld: "hij staat aan maar het lampje is gemute". Ieder nummer wat we luisteren laat hetzelfde horen: een enorme rust in het geluidsbeeld, mooie diepe stage en muziek! Ik heb zelf ook wat CD's meegenomen, waarvan ik weet dat ze erg dynamisch, gedetailleerd en veeleisend zijn voor een set-up. Deze set-up laat niet de laastste friemels horen, maar compenseert dit met een heerlijk live gevoel bij iedere CD zonder in te leveren op snelheid, stage en controle. Nergens wordt de muziek scherp of ongecontroleerd. Complimenten aan de eigenaar en de tuners van de set-up en de ruimte, ERG mooi! O0

Wat zou een HT-ruimte zijn zonder beeld en 5.1, dus vervolgens worden fragmenten bekeken van 'de Pod-race uit Starwars', 'Transformers', 'Das boot', 'Bruce Springsteen', 'Blue man group' en 'Madonna'. Erg mooi om te horen hoe hier de surround afstelling is gedaan en het feit dat de fronts en rears identiek zijn levert een hele mooi surround bubbel op in de hotspot. De huidige projector is gecalibreerd, maar staat op de nominatie om ooit nog vervangen te worden door een mooie HD-variant (de types die Peelke noemt staan ook al lang en breed op mijn verlanglijstje). Als ik 1 minpuntje mag aangeven in deze ruimte, dan is het toch deze projector aangezien hij moeite heeft om snelle licht/donker overgangen weer te geven, waardoor het beeld bij snelle actiescenes enigszins vervaagd, maar wat wil je met een projector voor deze prijs en het mag de pret zeker niet drukken en je kunt niet alles tegelijkertijd en je moet wat te wensen overhouden ;).

Peelke zit ongeveer 4 avonden per week in deze ruimte om te genieten van film of muziek en dat is meer dan terecht (mocht het mij straks zover zijn, dan hoop ik dat ik deze frequentie ga halen). Ruim drie en half uur nadat ik ben binnengekomen 'moet' ik helaas weer naar huis, want er moet de dag daarna weer gewerkt worden. Onderweg naar huis blijft steeds 1 ding in mijn hoofd rondspoken: "Wat een geweldige ruimte en set-up en wat is die Peelke een enorme bofkont dat hij hij dit onder zijn huis heeft kunnen realiseren". Grote compliminten voor iedereen die bij de realisatie betrokken is geweest!

Peelke nogmaals bedankt dat ik een kijkje heb mogen nemen in jouw ultieme HT-omgeving, alle informatie die je me hebt willen geven en ik maak graag gebruik van je aanbod om mijn wederhelft een keertje mee te nemen (want dit moet ze een keertje gezien hebben).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jeroen V

Citaat van: Jean Sibelius op juli 26, 2008, 10:28:10
De meeste zullen ondertussen wel hebben meegekregen dat ik afgelopen donderdagavond in staat ben geweest om 'DreamTheater' in levende lijve te mogen bekijken en beluisteren. Zoals ik óók al aan Peelke vertelde heb ik even getwijfeld of ik mijn ervaringen hier op het forum zou delen, maar deze ruimte is simpelweg te gaaf om geen (korte) impressie te geven wat je meemaakt als je in deze ruimte muziek gaat luisteren en film gaat kijken.

Leuk stukje om te lezen! Was het trouwens niet zo dat Peelke tijdens de oorspronkelijke bouw van zijn DreamTheater heeft gekozen om de beamer een lagere prioriteit te geven en een hogere prioriteit aan de overigen apparatuur? Daar staat me iets van bij, het staat vast ergens in dit 30-pagina tellende topic, maar ik ben een beetje te lui om het erbij te zoeken...

bmateijsen

Dat klopt... er moest ergens een compromis komen. Volgens mij staat de update van de projector nog op het programma, ooit ;D.

Citaat van: Jeroen V op juli 26, 2008, 12:21:19
Leuk stukje om te lezen! Was het trouwens niet zo dat Peelke tijdens de oorspronkelijke bouw van zijn DreamTheater heeft gekozen om de beamer een lagere prioriteit te geven en een hogere prioriteit aan de overigen apparatuur? Daar staat me iets van bij, het staat vast ergens in dit 30-pagina tellende topic, maar ik ben een beetje te lui om het erbij te zoeken...

Atmoz

Leuk verhaaltje!! En nogmaals: ik ben ook weg van deze ruimte ;D
Zie me er al binnen wandelen met de (universele) remote in handen: klik *zap* en gaan met die banaan. Heerlijk O0 O0 O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

GTDesign

Deze maand in Home Studio Blz. 47... :bigsmile:

Durk

:D

dat is top!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Jean Sibelius

Citaat van: GTDesign op december 15, 2008, 20:36:31
Deze maand in Home Studio Blz. 47... :bigsmile:
Gaaf... weer een goed excuus om geld uit te geven :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

henkt1

wow!!! wat een ruimte  :inlove:

is plagiaat eigenlijk verboden hier op het forum ??  ;)  :-\

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

B.J.

Citaat van: henkt1 op december 16, 2008, 09:07:55
wow!!! wat een ruimte  :inlove:

is plagiaat eigenlijk verboden hier op het forum ??  ;)  :-\

groet,

Henk

Nope, gewoon scannen en ergens op een freehost zetten en hier de link aanbieden  ;D

Soundwave

Moet je wel erg goeie scanner hebben, blz is heel donker namelijk   ;)
Onkyo TX SR606 | Front: B&W DM603 S2 | Back: B&W 601  S2 | Center: LCR6 S2 | Sub: B&W ASW600 | PS3 320 GB | Canare 4S11 speakercable |

henkt1

zat meer te denken om Ge de opdracht te geven een gelijke kelder te laten bouwen  ;D

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Joris1971

Echt super vet!

Ik zou persoonlijk die deuren een andere kleur geven zoals grijs, die springen er nu nogal uit met die lichte kleur.

Groet Joris

Jean Sibelius

Hoi Peelke,

Gewoon uit interesse... maak je nog steeds zo vaak gebruik van deze geweldige ruimte als toen deze net gereed was?

En staan er nog eventuele upgrades op de planning? :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

peelke

Citaat van: Jean Sibelius op april  5, 2009, 19:09:37
Hoi Peelke,

Gewoon uit interesse... maak je nog steeds zo vaak gebruik van deze geweldige ruimte als toen deze net gereed was?

En staan er nog eventuele upgrades op de planning? :)

Groeten, Jan

Hallo Jan,

Ik kom letterlijk 2 minuten geleden uit het Dreamtheater....
Dus het antwoord is; Ja  ;D

Om helemaal eerlijk te zijn is het niet meer zo vaak als voorheen.
Maar dat heeft niets met de interesse voor de hobby of de ruimte te maken, maar meer dat ik voor mijn werk veel onderweg ben.
Hoe dan ook, naast de familie, werk, en andere bezigheden worden toch vele uurtjes beneden doorgebracht.

Wat betreft upgrades:
De reden dat ik met dit heerlijke weer toch nog even binnen ben geweest is de laatste upgrade.
Ik heb mijn trouwe Classe CDP .3 dit weekend vervangen door een Proceed PMDT CD/DVD loopwerk  :inlove:
Na twee dagen evalueren kan ik concluderen dat dit absoluut een flinke verbetering is.

Verder zijn er links en rechts nog wat upgrades in kabels geweest (Cardas Cross naar Cardas Golden Cross, NBS Mine/Serpent naar King Serpent).
Ook ga ik mijn platenspeler in de set-up opnemen, hiervoor heb ik deze week een Target VW1 Pro Turntable shelf ontvangen.

Qua planning gaan de volgende zaken op korte termijn nog volgen:
- Phone pre-amp
- NAS + netwerkspeler
- Blu-ray speler

Dus Jan ik kan je gerust stellen; in dit geval is het bezit van de zaak zeker niet het einde van het vermaak!  ;)

Jean Sibelius

Hoi Peelke,

Citaat van: peelke op april  5, 2009, 19:54:48
Ik kom letterlijk 2 minuten geleden uit het Dreamtheater....
Dus het antwoord is; Ja  ;D
;D Het is relatief rustig in dit topic, vandaar mjn vraag ;)

Om helemaal eerlijk te zijn is het niet meer zo vaak als voorheen.
Maar dat heeft niets met de interesse voor de hobby of de ruimte te maken, maar meer dat ik voor mijn werk veel onderweg ben.
Hoe dan ook, naast de familie, werk, en andere bezigheden worden toch vele uurtjes beneden doorgebracht.
Met een drukke baan heb je nu helaas minder wat tijd voor de hobby, maar dat maakt het plezier er uiteraard niet minder door.

Wat betreft upgrades:
De reden dat ik met dit heerlijke weer toch nog even binnen ben geweest is de laatste upgrade.
Ik heb mijn trouwe Classe CDP .3 dit weekend vervangen door een Proceed PMDT CD/DVD loopwerk  :inlove:
Na twee dagen evalueren kan ik concluderen dat dit absoluut een flinke verbetering is.

Verder zijn er links en rechts nog wat upgrades in kabels geweest (Cardas Cross naar Cardas Golden Cross, NBS Mine/Serpent naar King Serpent).
Ook ga ik mijn platenspeler in de set-up opnemen, hiervoor heb ik deze week een Target VW1 Pro Turntable shelf ontvangen.

Qua planning gaan de volgende zaken op korte termijn nog volgen:
- Phone pre-amp
- NAS + netwerkspeler
- Blu-ray speler
Dat zijn mooie upgrades en plannen! Ik zit ondertussen ook al met een scheef oog naar streaming te kijken, maar eerst wat andere dingen afronden ;).

Dus Jan ik kan je gerust stellen; in dit geval is het bezit van de zaak zeker niet het einde van het vermaak!  ;)
Het is zo'n gedachte die af en toe bij me opkomt, maar jouw reactie is bemoedigend :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Erik van Voorst (in memoriam)

..erg mooi geworden zeg.....precies mijn smaak... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Fabian92

Had dit topic nog nooit gezien, dus vandaag ff doorgelezen helemaal, dat was veel, maargoed  :hehe:. Vind het echt héél erg mooi, zo zou ook mijn dreamtheater er ongeveer uitzien in mijn dromen  :sigh:.  :biggrin:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

xynyx

Peelke,

Na wat kwijl van mijn toetsenbord te hebben gehaald...... Die bank...... Mag ik weten welk merk?

groet

xynyx

peelke

Citaat van: Erik van Voorst op april  7, 2009, 15:16:24
..erg mooi geworden zeg.....precies mijn smaak... O0
Ook die van mij  ;D

Citaat van: Fabian92 op april  7, 2009, 18:59:27
Had dit topic nog nooit gezien, dus vandaag ff doorgelezen helemaal, dat was veel, maargoed  :hehe:. Vind het echt héél erg mooi, zo zou ook mijn dreamtheater er ongeveer uitzien in mijn dromen  :sigh:.  :biggrin:

Citaat van: xynyx op april  7, 2009, 19:25:03
Peelke,

Na wat kwijl van mijn toetsenbord te hebben gehaald...... Die bank...... Mag ik weten welk merk?

groet

xynyx

Jawel hoor, komt van de Bijenkorf. Ik weet helaas niet meer welk type en/of deze nog in het assortiment zit.
Wel een ontzettend comfortabele bank, soms zelfs net iets te veel.......................................  wordt ik midden in de nacht wakker en zit ik nog steed beneden  :-X

JeKa

Met de projector al uren op een menu......?

peelke

Citaat van: JeKa op april  7, 2009, 22:07:42
Met de projector al uren op een menu......?

:biggrin:
Inderdaad al aan de tweede lamp bezig, maar aangezien ik meestal muziek luister valt het nog enigszins mee.

peelke

Vanaf morgen een upgrade die het vermelden waard is.....
(en ik zal de foto's niet vergeten  ;) )

Martijnst1990

Wát een geweldige HT heb je daar zeg! Echt om van te dromen  8)

Ben benieuwd wat voor upgrade het is  ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT