HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Ruud15

HT: 42PV70 Panasonic Plasma. Denon AVR 2105, 5 Gallo Nucleus met Gallo Sub. Pioneer DVD speler en Pioneer DVD-recorder.
Stereo: B&W DM7, Accuphase E205 en NAD CD speler.

Kabels van de electronicazaak.

HuubF

Maar weer even over hifi...

Vandaag is de XA-50ES verkocht. Zaterdagochtend ga ik het proberen met een Sony 779ES Swoboda 2+. Het apparaat is technisch in top-conditie en ik ben razend benieuwd.

Het visioen dat ik heb bij een apparaat, getweaked door een een top-modificeerder als Swoboda: evenwicht en natuurlijkheid. Hopelijk laat mijn auto-suggestie me niet in de steek...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markaudio

De XA50ES staat hier muziek te maken :). Bedankt voor het brengen op het station Huub!
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Wijx wondere wereld

klinkt in ieder geval een stuk beter als een std xa50 die is niet goed genoeg in balans
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: Markaudio op april 25, 2007, 23:00:34
De XA50ES staat hier muziek te maken :). Bedankt voor het brengen op het station Huub!

Graag gedaan. Wel een zwaar ding, zeg!  ;D

Citaat van: The one and only Wijx op april 25, 2007, 23:03:43
klinkt in ieder geval een stuk beter als een std xa50 die is niet goed genoeg in balans

En als ie echt niet bevalt is er een, wat duurder, snoepje waarvoor ik 'm kan omruilen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jean Pierre

Citaat van: Perfectionist op april 24, 2007, 17:23:03
Idd zeer indrukwekkend het monument en het museum. Vooral (onderste foto) alle hoofdjes van metaal waarover je kunt lopen vond ik zeer indrukwekkend in het Joods Museum (uitdrukkende de lijken van de holocaust...)

Holocaust monument (de zwarte stenen)



Joods museum



woahhh ik herkende et gelijk man, ben daar ook geweest heel indrukwekkend kreeg er kippevel van...  elders in het museum kan je ook zien wat ze allemaal maakte met het haar van de mensen als ik het goed heb..

Perfectionist

#581
Citaat van: Jean Pierre op april 26, 2007, 22:20:56
woahhh ik herkende et gelijk man, ben daar ook geweest heel indrukwekkend kreeg er kippevel van...  elders in het museum kan je ook zien wat ze allemaal maakte met het haar van de mensen als ik het goed heb..

Dat kan ik me niet herrineren wel in Auschwitz gezien....

Eigenlijk het meest indrukwekkend in Berlijn, naast het Joods museum, vond ik nog wel de fusilladeplek van de samenzweerders tegen Hitler. Op de binnenplaats van de kazerne aan de Bendlerstrasse in Berlijn, waar nu een museum huist, zijn ze in de nacht standrechtelijk, verlicht door koplampen vermoord.........



Maar goed nu weer back on-topic..  ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Markaudio

#582
Huub, in welke stand heb jij het filter van de XA50ES gezet? Ben er nog nog wat mee aan het spelen maar ben er nog niet echt uit.

Mvg,


Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: Markaudio op april 27, 2007, 00:02:40
Huub, in welke stand heb jij het filter van de XA50ES gezet? Ben er nog nog wat mee aan het spelen maar ben er nog niet echt uit.

Ik was ook nog aan het experimenteren en had nog geen idee wat mooier was. Als je 'm als loopwerk gebruikt vraag ik me trouwens af of het werkt. Het is toch een onderdeel van de dac?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markaudio

#585
Citaat van: The one and only Wijx op april 27, 2007, 08:54:13
3a

3a had bij jou de beste resultaten, zal ik eens mee gaan spelen. Op een ander forum lees ik dat er meerdere mensen 3a prefereren.

Citaat van: HuubF op april 27, 2007, 09:18:57
Ik was ook nog aan het experimenteren en had nog geen idee wat mooier was. Als je 'm als loopwerk gebruikt vraag ik me trouwens af of het werkt. Het is toch een onderdeel van de dac?

Ik heb nog niet echt veel kunnen testen, volgens mij is het geen onderdeel van de DAC. Verschillen zijn iig wel hoorbaar terwijl ik mijn "eigen" DAC gebruik.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

HuubF

Citaat van: Markaudio op april 27, 2007, 09:21:49
Ik heb nog niet echt veel kunnen testen, volgens mij is het geen onderdeel van de DAC. Verschillen zijn iig wel hoorbaar terwijl ik mijn "eigen" DAC gebruik.

Dat is een interessant leermoment: speelt autosuggestie wellicht een rol? 8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Wijx wondere wereld

gewoon uitproberen. Het verschil is best groot. Bij m'n SCD pik ik ook zonder moeite m'n favoriete filter eruit (zijn wel anders genummerd).

Kan me niet voorstellen dat je digitale uitgang eerst langs het filter gaat
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: The one and only Wijx op april 27, 2007, 14:30:22
Kan me niet voorstellen dat je digitale uitgang eerst langs het filter gaat

Ik ook niet. ;D

Daarom zeg ik: een interessant leermoment. De filters werken waarschijnlijk niet maar het effect is wél hoorbaar. >:D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: HuubF op april 27, 2007, 10:18:14
Dat is een interessant leermoment: speelt autosuggestie wellicht een rol? 8)

Toch niet wééér die autosuggestie hè?! :o >:( Waar is de goeie ouwe tijd gebleven, de tijd dat mensen nog gewoon op hun oortjes konden vertrouwen :D.
Dutch & Dutch

frank2

Dat apparaat ziet er wel zwaar uit, de sony, ik heb net de afbeelding gezien, haal je 'm op uit enschede?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op april 27, 2007, 17:01:38
Dat apparaat ziet er wel zwaar uit, de sony, ik heb net de afbeelding gezien, haal je 'm op uit enschede?

Ik moet hem morgenochtend ophalen met de auto.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

als ik straks naar mijn dealer in enschede ga kan ik 'm natuurlijk even beluisteren, kijken hoe die klinkt.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op april 27, 2007, 18:19:42
als ik straks naar mijn dealer in enschede ga kan ik 'm natuurlijk even beluisteren, kijken hoe die klinkt.....

Van mij mag je. Als je 'm maar niet koopt. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

nee wees niet bang, ik ben meer dan tevreden met mijn zz8 cd speler. Maar omdat je er zo lyrisch over bent vraag ik mij gewoon af hoe goed die sony nu echt is/klinkt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Markaudio

Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Vlgs Karel is het het beste wat je kan kopen voor het geld wat je ervoor moet betalen. Je zult dus geen miskoop doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ruud-

Je blind staren op één merk is, wat mij betreft, niet het verstandigste wat je kunt doen ::)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..