HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: cccp op mei 16, 2017, 18:45:51
Die Dynaudio's moeten best een stuk van de wand staan gezien de basreflexpoort, anders krijg je laagproblemen.

Omdat 'ie aan de achterkant zit zeker?

Woohoo!  :clapping: ;D

Xander32

Verstandige vrouw; Dyns zijn zo saaaai  :yawnee:.
Doen niets echt fout, zijn prima weergevers met dito afwerking, maar o zo zout-/smaak-/karakterloos.

Citaat van: HuubF op mei 16, 2017, 14:01:07
Sorry nog steeds ziek & kort lontje. Die 1.4 LE's inderdaad.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cccp

Citaat van: Baardmannetje op mei 16, 2017, 18:59:48
Omdat 'ie aan de achterkant zit zeker?

Woohoo!  :clapping: ;D

Niet per se. De meeste Dynaudio's zijn niet ontworpen om dicht op de muur te staan. De Guru's wel.


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: cccp op mei 16, 2017, 18:45:51
Ik zou die Guru's houden. Helemaal als het geluid bevalt.
Die Dynaudio's moeten best een stuk van de wand staan gezien de basreflexpoort, anders krijg je laagproblemen.

Een onderdeel van mijn plan was, ze gewoon op stands te zetten. Omdat ik me niet lekker voel heb ik me tamelijk gemakkelijk laten overtuigen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: Markus2 op mei 16, 2017, 18:55:46
Dat kan iets schelen, maar niet erg veel. Ga ook maar na; Het concept BR is gebaseerd op een met de luidspreker gekoppelde luchtkolom waar het de laagweergave betreft. Het is dusniet directioneel, anders zou de poort te alle tijden zo dicht mogelijk bij de laag-weergever geconstrueerd moeten zijn.
Juist omdat het omnidirectioneel geluid (laag per definitie) betreft kan de poort (bij een goed ontworpen luidspreker) straffeloos elders gerealiseerd worden.
Juist datmaakt dus, zoals gezegd, dat het niet zoveel uithaalt in het geval van overlast.

Groet, Mark ;)

Afstand tot de achtermuur heeft dus bijna geen invloed op het laag wat jouw oren bereikt?

Citaat van: HuubF op mei 16, 2017, 20:56:09
Een onderdeel van mijn plan was, ze gewoon op stands te zetten. Omdat ik me niet lekker voel heb ik me tamelijk gemakkelijk laten overtuigen.

Je zoekt het forum zelf op joh. Dat doe je toch juist om je beter te voelen? :D

Siddartha

Citaat van: Sirius666 op mei 16, 2017, 21:26:55

Je zoekt het forum zelf op joh. Dat doe je toch juist om je beter te voelen? :D

ik gok dat het over zijn vriendin gaat :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: Sirius666 op mei 16, 2017, 21:26:55
Afstand tot de achtermuur heeft dus bijna geen invloed op het laag wat jouw oren bereikt?

Te vlot gereageerd. Uiteraard heeft dat invloed, omdat laag zoals ik al aangaf, omnidirectioneel is.
Ik bedoelde het in relatie tot de achterwaarts stralende basreflex-poort (het maakt dus niet zo'n groot verschil, de positie van de BR-poort waar het gaat om vervelende artefacten in de laagweergave veroorzaakt door de heersende akoestiek òf de plaatsing van de luidspreker zelve).

Beter? ;)

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Siddartha

Citaat van: HuubF op mei 16, 2017, 21:57:01
Thanks. Begrijpend lezen blijkt een kunst te zijn.  ;)

sommigen zijn kunstzinniger dan anderen.... Maar kunst is dan ook weer subjectief ;)

:D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sirius666

Citaat van: Markus2 op mei 16, 2017, 22:09:30
Te vlot gereageerd. Uiteraard heeft dat invloed, omdat laag zoals ik al aangaf, omnidirectioneel is.
Ik bedoelde het in relatie tot de achterwaarts stralende basreflex-poort (het maakt dus niet zo'n groot verschil, de positie van de BR-poort waar het gaat om vervelende artefacten in de laagweergave veroorzaakt door de heersende akoestiek òf de plaatsing van de luidspreker zelve).

Beter? ;)

Groet, Mark

Ja. Maar ik begrijp de noodzaak tot die uitleg niet, het ging cccp enkel om de plaatsing ;)

Citaat van: Siddartha op mei 16, 2017, 22:10:24
sommigen zijn kunstzinniger dan anderen.... Maar kunst is dan ook weer subjectief ;)

:D

Oh jee. Daar gaan we toch niet weer? :D

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MAW

Citaat van: HuubF op mei 16, 2017, 14:01:07
Die 1.4 LE's inderdaad.

Ok.

Als je toch ineens nieuwe speakers overweegt, lijkt het alsof alle componenten heroverwogen worden...

Niets mis mee hoor. Geniet er maar van zou ik zeggen! :)

Het 'beter' willen geeft een minder leuk gevoel dat het beter moet maar het geeft ook wel een enthousiasme om te zoeken naar dingen en voldoening als je het vindt. De weg er naartoe is uiteindelijk vaak leuker dan het uiteindelijke resultaat

V.w.b. Dynaudio's. Als ik zelf nog eens een setje Dynaudio's zou kopen (zit voor de hobby/handel wel eens een beetje rond te kijken) zou ik een model nemen met de Esotar tweeter (niet de Esotec). Confidence C1 bv, alleen die is heel diep. Maar kijk anders eens naar 'Craft' of 'special Twenty-five'..

En wat ik zelf ook wel een heel mooie/fijne 2-weg vindt is de Monitor Audio PL-100 (eerste versie, tweede versie niet gehoord)
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 18, 2017, 09:15:40
Ok.

Als je toch ineens nieuwe speakers overweegt, lijkt het alsof alle componenten heroverwogen worden...

Niets mis mee hoor. Geniet er maar van zou ik zeggen! :)


Thanks!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na een week strontziek te zijn geweest maar weer eens het hifi-leven opgepakt.  :headbanging:

Vandaag en vanavond een paar belangrijke dingen geregeld: inmiddels draait Roon op een tamelijk Dikke Mini (2014, snelle I5, 8Gb, 1 Tb SDD), aangestuurd met tablet. Uiterlijk maandag komt een microRendu het team versterken als Roon eindpunt.

Wel weer grappig hoe eenvoudig zo'n Mac werkt, ik was het al weer een beetje ontwend. De Chord Hugo wás er gewoon, no questions asked.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vandaag komt de microrendu al... omdat ik nog niet helemaal 100% ben maar een beetje temporiseren. :wacko: De instellingen van Roon en de vraag of je er al of niet ook nog eens HQplayer bij moet nemen zijn al puzzling genoeg. Voorlopig maar even zo 'eenvoudig' mogelijk, dus Roon met mRendu als endpoint.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op mei 20, 2017, 11:02:10
Vandaag komt de microrendu al... omdat ik nog niet helemaal 100% ben maar een beetje temporiseren. :wacko: De instellingen van Roon en de vraag of je er al of niet ook nog eens HQplayer bij moet nemen zijn al puzzling genoeg. Voorlopig maar even zo 'eenvoudig' mogelijk, dus Roon met mRendu als endpoint.

Goed bezig Huub, alle ''ingrediënten'' lijken aanwezig om een deftige en goedklinkende bron te realiseren zo  :thumbs-up:
De mogelijkheden van Roon (vooral na de laatste updates) zijn inderdaad aardig uitgebreid, maar eenmaal wegwijs in de settings zal je gaan ervaren hoe goed het programma in elkaar zit en welke mogelijkheden je tot je beschikking hebt.
Ben zelf wat aan het experimenteren geweest met bijv. de DSP en equalizer settings en dat valt vooralsnog zeker niet tegen  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

MAW

Citaat van: HuubF op mei 19, 2017, 23:41:57
Na een week strontziek te zijn geweest maar weer eens het hifi-leven opgepakt.  :headbanging:

Vandaag en vanavond een paar belangrijke dingen geregeld: inmiddels draait Roon op een tamelijk Dikke Mini (2014, snelle I5, 8Gb, 1 Tb SDD), aangestuurd met tablet. Uiterlijk maandag komt een microRendu het team versterken als Roon eindpunt.

Wel weer grappig hoe eenvoudig zo'n Mac werkt, ik was het al weer een beetje ontwend. De Chord Hugo wás er gewoon, no questions asked.

Ja ik vind OS X ook fijner dan Windows. Vooral ondersteuning van externe hardware is stabieler in OSX dan in Windhoos. :)
Met die CPU (i5-4260U of i5-4278U) met 8gb ram een flashdrive opslag heb je een mooi vlot systeem om van alles op te doen, ook naast muziek luisteren.

Ik gebruik vanaf 2012 een Mac mini als bron in de woonkamer. Wel echt goed spul. Mooi stroomzuinig en draait mooi stabiel.
Mijne is een 2011 versie (met I7 2635QM cpu). Van de 2 HD's heb ik er 1 vervangen voor een SSD (waar Osx op draait) en de standaard 4GB RAM ge-upgrade naar 16GB. Ik denk dat hij nog wel +5 jaar meegaat. Ik zou daarna direct weer een Mac Mini nemen. Bevalt mij uitstekend!!

Aangezien bij ons in de woonkamer een tv staat gebruik ik die als het 'computerbeeldscherm' van de mac mini en ik gebruik een Logitech K400 om hem te bedienen. Dat is mi wel echt een aanrader!

Dan heb je een computer waarop je van alles kunt doen met beeld op de TV en geluid via de Hugo Chord DAC naar je hifi systeem, denk bv. aan;
- muziek afspelen via de audio player
- films/series/docu's vanaf je ssd afspelen via de media player
- films/series afspelen via de netflix website via je internet browser
- uitzending gemist kijken via je internet browser
- youtube muziek/etc. via je internet browser
- Welk radiostation je ook maar wilt gewoon via je internet browser (ik luister bv. veel www.openlab.org)

De mogelijkheden zijn eindeloos! Veel plezier met je mooie mac mini.
Gr. Martijn

Maro

Mooi allemaal maar Huub wil hem als dedicated Roon server gaan gebruiken volgens mij.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Citaat van: Maro op mei 20, 2017, 13:47:22
Mooi allemaal maar Huub wil hem als dedicated Roon server gaan gebruiken volgens mij.

Ik gebruik al 8 jaar een computer als mediaserver (muziek, uitzending gemist, youtube etc), de eerste 5 jaar een Mac Mini en de laatste jaren die NUC. Nu weer terug in het Apple nest.

De microRendu is binnen en is al opgenomen in de set up. Het wijst zich allemaal vanzelf (na vervanging van een kapot netwerkkabeltje).

Het werkt, het klinkt ook erg mooi, maar het is nog niet helemaal af. Er zijn nog heel veel settings uit te proberen.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zeau, die microRendu is een flinke verbetering. Dat zou je niet achter zo'n klein kastje zoeken. Ik heb er een ifi voeding bij. Dat schijnt allemaal nog veel beter te kunnen maar voorlopig ben ik erg onder de indruk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Wat ervaar je aan verbeteringen?

Mooie én nuttige/logische aankopen, dat weekje ziek zijn heeft een positieve uitwerking gehad :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei 20, 2017, 16:32:31
Wat ervaar je aan verbeteringen?

Mooie én nuttige/logische aankopen, dat weekje ziek zijn heeft een positieve uitwerking gehad :D

Allemaal relatief natuurlijk. Hoe het geheel klinkt t.o.v. de oude NUC moet nog even indalen.

De microRendu als toevoeging aan de Mac Mini levert een veel strakker geluid op. Een beetje zoals de Naim ND5 deed. Vooral het laag, maar ook veel resolutie erbij in midden en hoog. De warme klank blijft gelukkig. En het is tot nu toe aangenaam om te beluisteren.

Ten opzichte van de NUC is het wel behoorlijk anders, denk ik. Bij de NUC had ik me een beetje neergelegd bij een geluid dat af en toe wel uit de bocht vloog. Maar dat klonk dan wel lekker. Nu heb ik niet meer het gevoel dat er iets uit de bocht dreigt te vliegen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Maar weer even over het geluid.

Op het eerste gehoor is het geluid over de hele linie eigenlijk perfect, veel details, niet vermoeiend. Het laag is aanwezig als het moet, ik kan niet echt een fout ontdekken. Na wat langer luisteren mis ik het dwingende wat niet-microRendu settings wel hebben. Die hebben wat meer oempf, wat meer autoriteit misschien. En dat wil ik in het geluid mét microRendu wel terughoren voordat ik me er definitief aan overgeef.

Maar even kijken hoe daar dan weer mee om te gaan... Een andere voeding ligt het meest voor de hand; heel internet is vergeven van topics over die voeding. Dat kan tot 1300 dollar: de Sonore Signature. :-X

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

In ieder geval een upgrade van de microRendu software besteld. De oude computer is naar een nieuw baasje dus ik kan (gelukkig) niet meer terug.

Roon went ongelofelijk snel. Al mijn eigen cd's zijn nu ook netjes geïndexeerd en als ik zelf even geen muziek draai doet ie het gewoon lekker zelf. Geen idee waarom, zal wel ergens kunnen worden ingesteld. Of een queue die ik onbedoeld zelf heb gevuld.

Nog even het geluid: het klinkt heus goed, ik had alleen iets meer 'gewicht' verwacht waardoor sommige muziek nu een beetje magertjes klinkt. Hopelijk geen mismatch met het één of ander.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)