HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Gaat om Huub's reactie naar MAW. En is een referentie naar Raphie.... Zo, die was moeilijk :D

MAW

Citaat van: HuubF op mei  4, 2017, 19:18:16
Ik ben een keertje bij iemand die zweerde bij zo'n dac langsgeweest met mijn Dragonfly. Die kost dus in de goedkoopste uitvoering 100 euro. Dat was een mooi moment voor ons beiden.

E-MU 0204 USB was volgens mij nieuw iets van 150 euro. In de Rightmark RMAA benchmark komt hij beter uit dan de Dragonfly overigens:

http://www.ixbt.com/multimedia/creative/xfi-hd/0204-emu1616m.shtml
http://www.basshead.club/measurements/dragonfly/dragonfly_wyrd.html

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 18:26:47
Een DAC van 50 euro, is wellicht handig om je r**t aan af te vegen als het WC papier op is, verder heeft zo een snuisterij geen praktische toepassing in een hi-end systeem.

Je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor. DAC's zoals de EMU of Dragonfly presteren nauwelijks minder als dure DAC's. Zo lang je niet met de best mogelijke speaker in de best mogelijke akoestiek speelt, ligt daar je geluidskwalitatieve verbeterpotentieel, en niet bij de DAC. Ook al is dat een EMU van 50 euro tweedehands..
Gr. Martijn

chansig

Citaat van: Sirius666 op mei  4, 2017, 20:57:25
Gaat om Huub's reactie naar MAW. En is een referentie naar Raphie.... Zo, die was moeilijk :D

Huub heeft gezorgd voor de ban van Raphie ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: Sirius666 op mei  4, 2017, 20:57:25
Gaat om Huub's reactie naar MAW. En is een referentie naar Raphie.... Zo, die was moeilijk :D

Ik zal er speciaal voor Hans voortaan een uitleg bijdoen.  :D

MAW

Citaat van: HuubF op mei  4, 2017, 17:23:43
De Naim ND5-XS valt in 2 categorieën tegelijk. Daarom heb ik zo'n pokkehekel aan apparaten die 2 of meer dingen doen.

De Benchmarks die ik gebruik zijn beiden DAC, analoge voorversterker, headphone amp en monitor controller en doen alles goed.
Die vallen dan in 4 categorieen tegelijk en zijn daarmee het centrum van mijn setups. Bevalt mij uitstekend. Het is de enige reden waarom ik vind dat het zoveel geld waard is (ik zou nooit zoveel geld betalen voor een aparaatje dat alleen een DAC is).
Gr. Martijn

twani

Citaat van: chansig op mei  4, 2017, 21:13:16
Huub heeft gezorgd voor de ban van Raphie ?

Gr. Hans

Daar verschillen de meningen nogal over.  Laten we zeggen dat de ban door Huub in ieder geval niet is voorkomen.

En já, ik baal er vreselijk van dat Raphie er niet meer is. ;).

Weer iemand mét wat kleur op de wangen weg...

Maar met respect voor Huubs topic is dit het laatste wat ik erover meld.  (Ik had namelijk het andere inmiddels alweer gesloten topic over Raphs vertrek totaal gemist, anders had ik daar wel gereageerd)

On topic maar weer :)

cccp

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 20:59:01
Je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor. DAC's zoals de EMU of Dragonfly presteren nauwelijks minder als dure DAC's. Zo lang je niet met de best mogelijke speaker in de best mogelijke akoestiek speelt, ligt daar je geluidskwalitatieve verbeterpotentieel, en niet bij de DAC. Ook al is dat een EMU van 50 euro tweedehands..
Een vriend van mij gebruikt een externe geluidskaart met dac van Behringer van 25 euro op zijn actieve Adam Classic Pencil speakers. Klinkt zeer goed.  :pompom:

twani

Citaat van: cccp op mei  4, 2017, 21:22:29
Een vriend van mij gebruikt een externe geluidskaart met dac van Behringer van 25 euro op zijn actieve Adam Classic Pencil speakers. Klinkt zeer goed.  :pompom:


Maar wel begrijpelijk als je ziet welke zeer basale onderdelen er ook in topdacs worden gemonteerd.

Natuurlijk op positieve uitzonderingen na zijn meestal vooral de behuizingen groter, de fronten fraaier geborsteld en de displays chiquer.

Dat is het vaak wel zo'n beetje...

Contour

Beste MAW,

Je bron en DAC zitten wel aan het begin van de keten, alles wat hier niet goed gaat valt daarna niet meer recht te breien. Eigenlijk zou je eens een echt goede DAC moeten gaan beluisteren in vergelijk met jouw DAC, ik denk dan gelijk aan een Merging Nadac of de duurste Metrum. Deze DACs zijn niet zozeer veel beter door hun betere klank, het is de mate van natuurlijkheid en realisme in de weergave die dan zoveel beter is. 

Groetjes Wakter

HuubF

Ik onthoud me een tijdje van posten in mijn eigen topic. Het wordt tamelijk vervelend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

... het is toch van de zotte dat de ts zich in z'n eigen draadje niet meer thuis kan voelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sirius666

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 21:26:22
Beste MAW,

Je bron en DAC zitten wel aan het begin van de keten, alles wat hier niet goed gaat valt daarna niet meer recht te breien. Eigenlijk zou je eens een echt goede DAC moeten gaan beluisteren in vergelijk met jouw DAC, ik denk dan gelijk aan een Merging Nadac of de duurste Metrum. Deze DACs zijn niet zozeer veel beter door hun betere klank, het is de mate van natuurlijkheid en realisme in de weergave die dan zoveel beter is. 

Groetjes Wakter

Een pc met redelijke hardware met bijv een Presonus AudioBox iOne voldoet al prima. Degelijke potmeter en geluidstechnisch zonder saus...want deze externe interface is in principe voor werken met een daw. Kan je je speakers en versterking de 'sound' laten bepalen. En evt een sub wil je een voller stereobeeld.

Als je het over natuurlijkheid en realisme hebt dan zou je het toch ook (of juist) in de pro audio hoek moeten begeven? Audio-GD en Schiit hebben ook prachtige dac's, hoogwaardig opgebouwd én een goede prijs-kwaliteit. Laatstgenoemde is nogal eens scheef bij andere fabrikanten....




MAW

Citaat van: HuubF op mei  4, 2017, 22:15:25
Ik onthoud me een tijdje van posten in mijn eigen topic. Het wordt tamelijk vervelend.

Dus dacht ik; laat ik dan maar reageren op Contour via PM:

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 22:23:29
Hoi Wakter,

Dan maar even via PM:

Als de afwijkingen bij iedere stap in een serieel proces evengroot zijn zou de afwijking exponentieel toenemen. En dan zou je gelijk hebben dat je het beste aan het begin kunt beginnen te optimaliseren (dat levert dan de grootste verbetering op).

Alleen de afwijking is niet evengroot in iedere stap. Een goede luidspreker zorgt nl. voor een vervorming die zo'n 1000 x hoger ligt dan die van een goede DAC (en zo'n 100 x hoger dan bv. zo'n goedkope EMU DAC).

En los daarvan; wat is er niet goed aan mijn DAC? ;)

Gr. Martijn

Krijg ik deze reactie:

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 22:31:51
Graag gewoon in het topic reageren. Groetjes Walter

Begint inderdaad wel te lijken op een plot om een ban te 'framen'. Wat een zielig (en doorzichtig) kinderlijk gedrag zeg..
Gr. Martijn

Mitch--

Citaat van: MAW op mei  5, 2017, 00:03:35
Dus dacht ik; laat ik dan maar reageren op Contour via PM:

Krijg ik deze reactie:

Begint inderdaad wel te lijken op een plot om een ban te 'framen'. Wat een zielig (en doorzichtig) kinderlijk gedrag zeg..

je blijft ook wel een beetje hangen in hetzelfde verhaal hoor.....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Tjeb

Citaat van: MAW op mei  5, 2017, 00:03:35
Begint inderdaad wel te lijken op een plot om een ban te 'framen'. Wat een zielig (en doorzichtig) kinderlijk gedrag zeg..



Ja, je kunt er een plot in zien.. je kunt ook hand in eigen boezem steken en gehoor geven aan de meerdere keren gestelde vraag van de ts.....

HuubF

Zo ook maar eens wat pm's verstuurd. Ik laat me hier toch maar niet wegjagen.

Over dat 'plot': dat is er niet. Wel een enorme irritatie over mensen die voor mij totaal niets toevoegen, erg veel posten en nog pissig worden ook.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Het zou voor een klein aantal personen eens goed zijn om die haast bizarre en halsstarrige persoonlijke zienswijze en bewijsdrang (?) bijna overeenkomstig aan die van een verbeten Jehova 's getuige te temperen en zich met wat meer empathie tonende open te stellen voor het blijkbaar andere pad wat een ander bewandelt om zijn doel te behalen  ;)
Erg jammer te noemen dat door de kenmerkende eendimensionale communicatie van bepaalde personen de TS zich notabene in zijn eigen topic moet gaan verdedigen en ook nog eens een bancomplot beschuldiging geuit krijgt aan zijn adres... het moet niet gekker worden  :crazy:


Citaat van: Kjelt op mei  3, 2017, 11:50:57
Misschien moeten we maar eens stoppen met het woordje beter.
Aangezien ieder mens uniek is en een unieke waarneming, smaak (en akoestische woonkamer) heeft, heeft het geen enkel nut.

^^

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

blue-eyes

Of van de andere kant gezien, niet elk woord beter als absolute waarheid te zien, gewoon denken dat daar i m o  voor staat ;)
Dan ben je er ook.

Het is ook een klopjacht om altijd maar te roepen dat de zin herschreven moet worden naar : "ik vind" , etc. Lees alle geschreven woorden op deze manier en het is een stuk rustiger!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Contour

Beste MAW,

Ik vind het zonde om een discussie per PB te voeren, je mist dan de inbreng van andere leden. Verder is het niet echt netjes om de inhoud van PB berichten zomaar openbaar te gooien, maar het is je vergeven. Verder heeft Huub nu duidelijk aangegeven dat het genoeg is met de ongein in dit topic, dus laten we dat respecteren.

Groetjes Walter


chansig

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 08:22:48
Zo ook maar eens wat pm's verstuurd. Ik laat me hier toch maar niet wegjagen.

Over dat 'plot': dat is er niet. Wel een enorme irritatie over mensen die voor mij totaal niets toevoegen, erg veel posten en nog pissig worden ook.

Het is een beetje de crikel van Frank2 geworden en dat is het een na laatste wat ik erover zeg.

Gr. Hans

Citaat van: YamahaRXV op mei  5, 2017, 09:10:39
Het zou voor een klein aantal personen eens goed zijn om die haast bizarre en halsstarrige persoonlijke zienswijze en bewijsdrang (?) bijna overeenkomstig aan die van een verbeten Jehova 's getuige te temperen en zich met wat meer empathie tonende open te stellen voor het blijkbaar andere pad wat een ander bewandelt om zijn doel te behalen  ;)
Erg jammer te noemen dat door de kenmerkende eendimensionale communicatie van bepaalde personen de TS zich notabene in zijn eigen topic moet gaan verdedigen en ook nog eens een bancomplot beschuldiging geuit krijgt aan zijn adres... het moet niet gekker worden  :crazy:


^^



Kom je nu alleen om dit soort posts te doen ? Net zoals Twani mopperen dat het forum allemaal niets meer is, complotten de lucht in gooien, hoog GTST gehalte en dan wel je plasje willen doen om te laten weten hoe goed jij wel niet bent dat je het allemaal links laat liggen ?

Laat het links liggen of niet...niet dat stuurlui aan de wal gedrag.

Dus hoe staat het met je akoestische aanpassingen...vind ik veel leuker om van je te lezen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik ga het toch maar zeggen: Die speakers van Leeuwarden....ik zou je ze gunnen Huub. Niet te groot, kunnen afgewerkt in de kleur welke de waf ze wil en ik verwacht dat ze je meer gaan brengen dan de Guru's. Puur gevoel...dus niet vragen om een waarom ik dat denk.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 09:56:12
Het is een beetje de cirkel van Frank2 geworden en dat is het een na laatste wat ik erover zeg...

Wat dat betreft is hier voor mij iets tergends aan de hand. Niemand durft bij Maz stennis te trappen, misschien omdat daar wat meer geld zit. Ik beschrijf exact dezelfde zoektocht en wordt er wél ongelofelijk doorgezeken met de onderliggende boodschap dat heel die zoektocht eigenlijk maar onzin is.

Ik probeer in korte tijd een set samen te stellen waar ik tevreden over kan zijn. Ik ben een maand of 3 bezig en het gaat eigenlijk best wel snel, het gaat nu alleen nog om wat details.

Why the hell blijven bepaalde personen dan doorlullen over dingen die volkomen oninteressant voor mij zijn? Ik zou wel wat input willen hebben van mensen die veel van Naim afweten. Er zijn tientallen manieren om dóór te gaan met die streamer en dac. Ik hoef dan niet van iemand te horen dat ik beide apparaten weg kan doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Dat zijn zeker mooie speakers, ik speel hier in de huiskamer met een compacte 2-weg met daarin dezelfde Scanspeak 15W midwoofer een gelijksoortige tweeter. Een mooi volwassen neutraal geluid en een laagweergave die je niet zou verwachten voor een 15cm speaker. Als ik het geluid echter vergelijk met mijn hoofdsysteem, dan blijft het toch erg ver achter.

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 10:39:23
Ik ga het toch maar zeggen: Die speakers van Leeuwarden....ik zou je ze gunnen Huub. Niet te groot, kunnen afgewerkt in de kleur welke de waf ze wil en ik verwacht dat ze je meer gaan brengen dan de Guru's. Puur gevoel...dus niet vragen om een waarom ik dat denk.

Op dit moment zijn de speakers goed genoeg voor mij dus dat heeft geen prioriteit.

Wel zou ik graag van mensen die er wat van af weten willen weten hoe zij denken over die Naim ND5-XS streamer met al of niet een extra dac en/of vervanging van versterker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)