HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 14, 2017, 17:05:23
Iets totaal anders;

Mijn st(ief)oma liep al zeker een jaar of 40 op placebo's; Ze wachtte altijd te lang met de aanvraag van een nieuw recept waardoor er enige tijd tussen de oude en nieuwe medicatie zat. In die tijd namen de klachten steevast toe. Na het aanbreken van de nieuwe ging het altijd snel, weer veel beter.

Op welke wijze bovenstaande geïnterpreteerd dient te worden, mag je lekker zelf bepalen.

Groet, Mark :)

Hoe placebo's werken is al lang bekend. Deze zorgen voor een fysieke reactie van het lichaam. Het zit dus niet 'tussen de oren'.

De werking van gehakt is compleet anders dan de sensatie die je voelt als je weer eens een nieuw apparaat uitprobeert. Dus geen placebowerking maar de merkwaardige illusie dat het geluid 'echt' klinkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:24:00
Voor mij zijn er 3 dimensies aan dit verhaal:

1. Het placebo effect: dit is natuurlijk prima, wanneer iemand meer geniet met wat gehakt in zijn kamer/set, een ieder is vrij om te ervaren wat hij zelf wel. Zo lang er maar consensus is dat dit NIET objectief te valideren is. En zeker niet een universele (als voor iedereen) uitwerking heeft. Maar neem je dat in ogenschouw, dan vind ik het allemaal prima.

2. De "prijs/kwaliteit": Die is natuurlijk gewoon stuitend en riekt naar oplichting. Maar goed, Jomanda heeft ook miljoenen verdient met healings.

3. De discussie: gebruikers zijn imho nogal bekrompen en staan niet open voor discussie / perspectief. Nogmaals, een placebo is prima, maar ga het nou niet mooier maken dan het is en mensen die er niet gevoelig beinvloedbaar voor zijn, afbranden. En al helemaal geen "quantum" kontverhalen verzinnen over zaken die kant noch wal raken.

Soms denk ik dat je het gewoon leuk vind om te rellen. Geeft niet, kan ik ook.

Niemand beweert ook maar iets over een objectief feit. Jij hebt je TAD's ook niet objectief uitgekozen. Dat is onmogelijk.

Wat betreft prijs/kwaliteit: als we net hebben afgesproken dat we het uitsluitend over subjectieve waarnemingen hebben denk ik dat ik het met die 300 euro voor de lamp en 900 euro voor de speakers niet slecht heb gedaan in vergelijking met jou.

Wat punt 3 betreft valt mijn bek open. Jij bent toch de trol-figuur die zich te pas, maar vooral te onpas, meldt? Wij willen dolgraag communiceren over hifi-zaken maar jij zit dat behoorlijk in de weg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

In de jaren 50 en 60 werd het voorschrijven van placebo bewust gedaan in 30 % van de gevallen. Het wordt sinds jaren 80 en 90 gezien als niet ethisch om een placebo voor te schrijven. Met deze ethiek neemt de kans op genezing door het placebo-effect af.

Vond het wel grappig om bovenstaande te lezen...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 17:39:25
In de jaren 50 en 60 werd het voorschrijven van placebo bewust gedaan in 30 % van de gevallen. Het wordt sinds jaren 80 en 90 gezien als niet ethisch om een placebo voor te schrijven. Met deze ethiek neemt de kans op genezing door het placebo-effect af.

Vond het wel grappig om bovenstaande te lezen...

Gr. Hans

Logisch. Je lichaam maakt natuurlijk alleen stoffen (vnl voor pijnstilling) aan als je er in gelooft. Voordeel is dat er geen bijwerkingen zijn.

Wat een ingewikkelde zin...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 17:38:43
Soms denk ik dat je het gewoon leuk vind om te rellen. Geeft niet, kan ik ook.

Niemand beweert ook maar iets over een objectief feit. Jij hebt je TAD's ook niet objectief uitgekozen. Dat is onmogelijk.

Wat betreft prijs/kwaliteit: als we net hebben afgesproken dat we het uitsluitend over subjectieve waarnemingen hebben denk ik dat ik het met die 300 euro voor de lamp en 900 euro voor de speakers niet slecht heb gedaan in vergelijking met jou.

Wat punt 3 betreft valt mijn bek open. Jij bent toch de trol-figuur die zich te pas, maar vooral te onpas, meldt? Wij willen dolgraag communiceren over hifi-zaken maar jij zit dat behoorlijk in de weg.
Ik heb mijn TAD's wel objectief gekozen, een weloverwogen keuze, net als jij voor je Guru's

Maar je maakt een rare kwinkslag, we hebben het namelijk niet over de set zelf, maar over de Hififreaks prularia die je in de ruimte moet zetten om hun quantumfysische ding te laten doen. Vind je dat zelf ook niet een beetje vreemd klinken? het maakt geen geluid, de dimmer van de lamp bromt hoogstens op 50hz, maar meer ook niet.
een betere vergelijking is het gebruik van LSD, extacy of wiet, waardoor je ook zaken "intenser" gaat ervaren, althans dat denkt de gebruiker. hier is dan nog wel een chemische verklaring voor, maar objectief veranderd er natuurlijk niets. Bij gehakt ontbreekt iedere verklaring. bijna cult gedrag, follow the leader....
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 17:44:58
Logisch. Je lichaam maakt natuurlijk alleen stoffen (vnl voor pijnstilling) aan als je er in gelooft. Voordeel is dat er geen bijwerkingen zijn.

Wat een ingewikkelde zin...

Ook...maar ook dat op het moment als je tegen de mens zegt dat het medicijn niets is, het lichaam/geest dus ook stopt met dit aanmaken. Hetgeen wat tussen de oren zit stuurt dit overigens aan. Lichaam doet dit niet op eigen houtje.

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:45:59
Ik heb mijn TAD's wel objectief gekozen, een weloverwogen keuze...


Als je dit zelf gelooft dan vind ik dat prima hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:45:59
Ik heb mijn TAD's wel objectief gekozen, een weloverwogen keuze, net als jij voor je Guru's

Maar je maakt een rare kwinkslag, we hebben het namelijk niet over de set zelf, maar over de Hififreaks prularia die je in de ruimte moet zetten om hun quantumfysische ding te laten doen. Vind je dat zelf ook niet een beetje vreemd klinken? het maakt geen geluid, de dimmer van de lamp bromt hoogstens op 50hz, maar meer ook niet.
een betere vergelijking is het gebruik van LSD, extacy of wiet, waardoor je ook zaken "intenser" gaat ervaren, althans dat denkt de gebruiker. hier is dan nog wel een chemische verklaring voor, maar objectief veranderd er natuurlijk niets. Bij gehakt ontbreekt iedere verklaring. bijna cult gedrag, follow the leader....

Ik heb mijn Guru's niet objectief gekozen.

Tsja, ik vind het ook wel vreemd klinken maar ik ben gewend om te luisteren en te voelen. En dan maakt het verhaal er omheen niet uit. Daarnaast heb ik de natuurlijke voelsprieten die de meeste mensen hebben: luisteren, gevoel voor logica, mensenkennis...

En ik loop nergens achteraan. Ik ben net zo'n eigenwijze flikker als jij. :)

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 17:48:43
Ook...maar ook dat op het moment als je tegen de mens zegt dat het medicijn niets is, het lichaam/geest dus ook stopt met dit aanmaken. Hetgeen wat tussen de oren zit stuurt dit overigens aan. Lichaam doet dit niet op eigen houtje.

Als je dit zelf gelooft dan vind ik dat prima hoor.

Gr. Hans
Ja,koop jij wel eens iets "zo maar"? je wilt iets, stelt een budget, test en maakt je keuze. hoe moeilijk kan het zijn.
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:50:48
Ja,koop jij wel eens iets "zo maar"? je wilt iets, stelt een budget, test en maakt je keuze. hoe moeilijk kan het zijn.

Als dat voor jou objectieve data is dan heb je gelijk.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 17:50:30
Ik heb mijn Guru's niet objectief gekozen.

Tsja, ik vind het ook wel vreemd klinken maar ik ben gewend om te luisteren en te voelen. En dan maakt het verhaal er omheen niet uit. Daarnaast heb ik de natuurlijke voelsprieten die de meeste mensen hebben: luisteren, gevoel voor logica, mensenkennis...

En ik loop nergens achteraan. Ik ben net zo'n eigenwijze flikker als jij. :)
ik gun je je reis hoor, maar je bent natuurlijk wel zwaar onder de invloed van de hififreaks sekte....
JBL PRX Power!

chansig

Misschien is je volgende stap het voorschrijven van medicatie ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 17:51:37
Als dat voor jou objectieve data is dan heb je gelijk.

Gr. Hans
dan zijn we er toch? zijn er speakers die voor de helft EACT dezelfde weergave hebben? wie weet, maar je kan nooit ALLE speakers testen.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:51:55
ik gun je je reis hoor, maar je bent natuurlijk wel zwaar onder de invloed van de hififreaks sekte....

Audiofreaks bedoel je.

Klopt niet hoor, maar dat gun ik jou dan weer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 17:52:43
Misschien is je volgende stap het voorschrijven van medicatie ?

Gr. Hans
Neuh... ieder is vrij om te beleven toch? zo lang ze er anderen geen kwaad mee doen?
homeopathie mag ook nog steeds, alleen de toekende geneeskracht mag niet meer op het label of bijsluiter, zo steek ik er hier ook in.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 17:53:35
Audiofreaks bedoel je.

Klopt niet hoor, maar dat gun ik jou dan weer.
het zijn i.i.g. freaks...  :D
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:50:48
Ja,koop jij wel eens iets "zo maar"? je wilt iets, stelt een budget, test en maakt je keuze. hoe moeilijk kan het zijn.

Wat is het verschil met de aankoop van Huub's lamp?

chansig

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:53:23
dan zijn we er toch? zijn er speakers die voor de helft EACT dezelfde weergave hebben? wie weet, maar je kan nooit ALLE speakers testen.

Het doel was dat jij het prima vond...bij deze dan toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

@ Raphie: Nu roep je al in meerdere posts dat je het allemaal wel goed vindt wat anderen doen. Waarom kun jij je plasje dan toch niet ophouden?

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 14, 2017, 17:57:31
Nu roep je al in meerdere posts dat je het allemaal wel goed vindt wat anderen doen. Waarom kun jij je plasje dan toch niet ophouden?

Hij heeft zijn placebo vergeten in te nemen vanochtend.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op april 14, 2017, 17:55:59
Wat is het verschil met de aankoop van Huub's lamp?
dat het ding objectief gezien NIKS doet, behalve licht geven. je zou het kunst kunnen noemen en dan is 300 euro prima te doen, een veelvoud ook. Maar het gaat om de werking die het krijgt toegeschreven. die is net als bij homeopathie niet bewezen. en dat zouden ze met audio prularia nou ook eens moeten doen. van mijn part zet je een pallet kurk in je woonkamer, misschien leuk als basstrap, maar ga nou niet zeggen dat je geluid er "echter"van wordt.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op april 14, 2017, 17:57:31
@ Raphie: Nu roep je al in meerdere posts dat je het allemaal wel goed vindt wat anderen doen. Waarom kun jij je plasje dan toch niet ophouden?
Dat doe jij toch ook niet?
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:59:32
.....maar ga nou niet zeggen dat je geluid er "echter"van wordt.

Moet hij toch weten. Is echt jouw probleem....wat ik overigens prima vind.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 17:58:22
Hij heeft zijn placebo vergeten in te nemen vanochtend.  :)
nee gewoon zaken benoemen zoals ze zijn. Nogmaals ik vind het prachtig dat jij hier heel gelukkig van wordt.
JBL PRX Power!

Kwabbernoot