HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: HuubF op april  5, 2017, 17:55:30
Bij de locale hifi-winkel een mega-dure ls-kabel meegekregen om eens uit te proberen. Errug benieuwd wat dat doet.  :pompom:

Wat zou je kwijt zijn voor 2x1.5-2m?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april  5, 2017, 21:48:26
Wat zou je kwijt zijn voor 2x1.5-2m?

Eurootje of 600. Maar ik zou zeker eens zo'n dure kabel lenen. Ik denk dat het nogal veel uitmaakt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!

Sirius666

Afstand is een beetje ruk. Heb ze nu weer in het midden van de kamer (lange zijde) staan, bas hoopte teveel op op de andere positie. Het is nu beter binnen de perken. De buitenste heeft 6m nodig, de ander 4. Kostentechnisch zal dat dan aardig oplopen, daar heb ik geen trek in bij bekabeling. Heb nog AQ Type 4 als enige 'duurdere' kabel liggen, nu is trouwens een 4mm² ofc aangesloten.

HuubF

Citaat van: Raphie op april  5, 2017, 21:55:05
Kabel duurder als de speakers dan.

Hoho, speakers zijn iets duurder.

Je vergeet voor de 43.657ste keer te zeggen dat het onzin is. Of komt dat in de volgende post? :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

Citaat van: HuubF op april  5, 2017, 21:49:54
Eurootje of 600. Maar ik zou zeker eens zo'n dure kabel lenen. Ik denk dat het nogal veel uitmaakt.

Grapjas :)

Ook met kabels van 600 euro (per meter?) doe je de muzikaliteit en gelaagdheid tekort. Wil je echt muziek willen horen, denk dan aan Pear ANJOU Speaker Cables of de nordost reference kabels. Die zijn pas echt accuraat.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: doorofnight op april  5, 2017, 22:03:05
Grapjas :)

Ook met kabels van 600 euro (per meter?) doe je de muzikaliteit en gelaagdheid tekort. Wil je echt muziek willen horen, denk dan aan Pear ANJOU Speaker Cables of de nordost reference kabels. Die zijn pas echt accuraat.

Hmmm, even kijken... zeau die zijn duur.  :wacko:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: MAW op april  5, 2017, 21:24:04
Zeg je daarmee impliciet dat resonantie inderdaad negatief is?

Ik zeg helemaal niets​ impliciet. Ik probeer jouw berichten te begrijpen. Is me tot op heden nog niet gelukt.

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

 :whatsthat:
Citaat van: HuubF op april  5, 2017, 21:59:17
Hoho, speakers zijn iets duurder.

Je vergeet voor de 43.657ste keer te zeggen dat het onzin is. Of komt dat in de volgende post? :-*

Jammer dat het dan als zo vaak tegen je gezegd is en je nog steeds loopt te prutsen..
Als je kijkt naar het totale budget dat je zou hebben voor die versterker, dac, kabels en guru's, dan is dat een domme besteding van een mooi totaalbedrag (als je doel zoals zelfgezegd  'de beste set' is).

In plaats van goede speakers te kopen, wat aan de akoestiek te doen en op de rest te korten focus je juist op de bullshit zoals een 'hifi dac doosje' jitterbugs, kabels, tegels?

Heb je nog geen audiolamp? Voor 50 euro kan ik nog wel een potje audiozalf voor je vol schijten. Wat zou dat met de beleving doen?
Gr. Martijn

chansig

Volgens mij maakt Huub jouw beleving van audio ook niet belachelijk. Dat het je frustreert/ergert/boos maakt/ in razernij doet ontsteken is prima...maar dat is toch echt jouw probleem.

Maar een potje met audiozalf vol schijten lijkt me nog knap lastig om te doen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 07:30:50
:whatsthat:
Jammer dat het dan als zo vaak tegen je gezegd is en je nog steeds loopt te prutsen..
Als je kijkt naar het totale budget dat je zou hebben voor die versterker, dac, kabels en guru's, dan is dat een domme besteding van een mooi totaalbedrag (als je doel zoals zelfgezegd  'de beste set' is).

In plaats van goede speakers te kopen, wat aan de akoestiek te doen en op de rest te korten focus je juist op de bullshit zoals een 'hifi dac doosje' jitterbugs, kabels, tegels?

Heb je nog geen audiolamp? Voor 50 euro kan ik nog wel een potje audiozalf voor je vol schijten. Wat zou dat met de beleving doen?

Jij steekt je meeste aandacht in posts als deze, ik vind het leuk om steeds maar weer kleine veranderingetjes te horen. Zo zijn we beiden bezig met onze hobby.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op april  6, 2017, 07:35:14
Maar een potje met audiozalf vol schijten lijkt me nog knap lastig om te doen.

Hij schijt hele topics vol dus zo'n potje gaat hem lukken hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Gaat me meer om de audiozalf.... MAW is net als mij een erg aardige kerel. Hij schiet soms alleen wat door....

Audiozalf schijten...dat kan toch niet ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Mwah zit volgens mij wat dieper. Hoe komt het dat aardige mannen lelijke dingen zeggen op fora?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Geen idee of het dieper zit. En waarom aardige mensen vervelende dingen zeggen ? Ik doe het op momenten om te narren....en dan vaak met een sarcastische toon.  Tenminste als ik het mezelf hoor posten dan lees ik dat. ;D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april  6, 2017, 08:58:35
Geen idee of het dieper zit. En waarom aardige mensen vervelende dingen zeggen ? Ik doe het op momenten om te narren....en dan vaak met een sarcastische toon.  Tenminste als ik het mezelf hoor posten dan lees ik dat. ;D

Dat herken ik wel. Ik ben zó maar in staat om een audiolamp te kopen omdat er een paar vreselijk zitten te tunnelblikken. Kost wat maar het verschaft me ongelofelijk veel plezier.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D :D :D

Dat zal ze krijgen!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

 ;D ik vind het geweldig hoe HuubF lekker zijn zin doet en het nog eens zo weet te verwoorden ook.

Ik krijg al bijna spijt dat ik ooit mijn Caspian heb verkocht.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

Ik krijg een beetje het gevoel dat de tiering / prioriteiten bij Huub een beetje onconventioneel zijn :D

Tier 1: De prularia van Tdo en consorten MOET erin / erop, eromheen, of het nou kurk, snot of lampen zijn, audiofreaks is heilig en is de kern van de setup

Tier 2: De producten MOETEN lovende reviews hebben, géén review is al direct diskwalificatie.

Tier 3: Wanneer aan bovenstaand is voldaan, MOET de set verbonden worden via iets van Nirvana of een ander "high end" kabelmerk, de gekke kabel máákt de set, zonder deze kabels mist de set per definitie "iets"

Tier 4: de WAF, Huub heeft op dit gebied niet de broek aan in huis, de spullenboel MOET in de kast, er wordt voorzichtig buiten de kast geexperimenteert, maar dat is tot op heden nooit een lang leven beschoren.

Tier 5: Dan de eigenlijke set, dat maakt Huub eigenlijk geen reet uit, zo lang het maar aansluit bij 1,2,3 en 4. Hij handelt en ruilt er lustig op los a.d.h.v. allerlei random ad-hoc prikkels die hij op zijn stamforums krijgt.

Als laatste is Huub wars van ratio, alles moet gezocht worden in de "audio fringe" concrete zaken die zorgen voor directe meetbare verbetering hebben zijn interesse niet.

Dit is dan ook de vicieuze circel waarin Huub blijft verkeren, continue prikkels uit 1/2/3/4 maken Huub zijn reis tot een eindeloos experiment.

JBL PRX Power!

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Raphie

Citaat van: i2Paq op april  6, 2017, 09:30:33
:-X

Nette opsomming  :D
dat is het, ook niet meer dan dat. Wanneer dit voor Huub de hobby IS, dan is dat prima toch?
Alleen het is dan geen reis, maar meer een hamster in een rad. Er is dan namelijk geen bestemming.

Huub wordt doodongelukkig van een heerlijk klinkende set, zonder gekkigheid erin, erop of er onder.
En voordat Kjelt weer overdreven protectionistisch moet gaan doen, dáár is niks mis mee, het is gewoon een agnostische constatering.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april  6, 2017, 09:23:06
Ik krijg een beetje het gevoel dat de tiering / prioriteiten bij Huub een beetje onconventioneel zijn :D

Tier 1: De prularia van Tdo en consorten MOET erin / erop, eromheen, of het nou kurk, snot of lampen zijn, audiofreaks is heilig en is de kern van de setup

Tier 2: De producten MOETEN lovende reviews hebben, géén review is al direct diskwalificatie.

Tier 3: Wanneer aan bovenstaand is voldaan, MOET de set verbonden worden via iets van Nirvana of een ander "high end" kabelmerk, de gekke kabel máákt de set, zonder deze kabels mist de set per definitie "iets"

Tier 4: de WAF, Huub heeft op dit gebied niet de broek aan in huis, de spullenboel MOET in de kast, er wordt voorzichtig buiten de kast geexperimenteert, maar dat is tot op heden nooit een lang leven beschoren.

Tier 5: Dan de eigenlijke set, dat maakt Huub eigenlijk geen reet uit, zo lang het maar aansluit bij 1,2,3 en 4. Hij handelt en ruilt er lustig op los a.d.h.v. allerlei random ad-hoc prikkels die hij op zijn stamforums krijgt.

Als laatste is Huub wars van ratio, alles moet gezocht worden in de "audio fringe" concrete zaken die zorgen voor directe meetbare verbetering hebben zijn interesse niet.

Dit is dan ook de vicieuze circel waarin Huub blijft verkeren, continue prikkels uit 1/2/3/4 maken Huub zijn reis tot een eindeloos experiment.

Laat ik voorop stellen dat ik vereerd ben met zoveel aandacht.

Maar wat je redenering volledig onderuit haalt is de veronderstelling dat ik een willoos slachtoffer van bijzonder veel dingen tegelijk zou zijn. Dat kan helemaal niet want ik beschouw mezelf als uitzonderlijk intelligent. De bewijzen hiervoor worden ongevraagd opgediend in posts als deze.

Natuurlijk lijkt het zo af en toe eindeloos. Maar wat het voor mij voornamelijk leuk maakt is dat vrijwel alle constateringen lijnrecht tegen die van jou, MAW en een heleboel anderen in gaan. En dat maakt het gesputter voor mij onweerstaanbaar leuk.

Want mannen als jij kunnen hun smalle en malle idee van de werkelijkheid alleen in stand houden door de halve wereld voor gek te verklaren. Anders past het allemaal niet. Dus moet jij mij wel dom vinden. Mag natuurlijk alleen denk ik daar anders over.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)