HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

i2Paq

Citaat van: HuubF op februari 22, 2017, 14:38:14
Jawel. ;D Inmiddels mailtje gehad met een foto van het recuutje dat ze heeft gehad toen het pakket werd opgehaald. De gegevens kloppen. Kan nog steeds een stoeptegel zijn natuurlijk, dat weet ik over een weekje.

;D pfiew  ;)

Zal wel goed komen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Nu ik even moet wachten op de Roksan Caspian M2 (hoop ik) even een moment van bezinning.

Jemig de pemig wat is die Chord Mojo een ongelofelijk goed ding! Beetje irritant dat het eigenlijk een hoofdtelefoon-dac is maar het geluid is geweldig. Daar kom je langzaam maar zeker achter als het steeds maar blijft opvallen hoe gelaagd het geluid is en hoe compleet de weergave van instrumenten. Piano is zó mooi dat ik echt van geniet. We hebben het dan over mijn TV-tuner. Het geluid over de computer is natuurlijk nog veel beter. De Mojo zou wel eens lang kunnen blijven want hij heeft de nieuwste chip en de Hugo 2 kost veel en veel meer.

Inmiddels heb ik mijn vriendin een tablet kado gedaan. Ze weet al dat diezelfde tablet het front end wordt van Roon. Misschien wel van Roon essentials want de verkoop van de Elac schiet niet zo op.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kaakberg


paaj

Dan moet je wel net de juiste NUC hebben toch? Anders gewoon een server Linux en RoonServer op de NUC installeren.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

HuubF

De Chord Mojo staat er nu een week of wat en het kleine doosje blijft me verbazen. 's Ochtends sta ik steeds vroeger op om in m'n eentje muziek te kunnen luisteren. De nieuwe versterker is nog niet binnen, hij is nu een week onderweg van Spanje naar Nederland. Ik probeer er niet te veel aan te denken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Citaat van: HuubF op februari 28, 2017, 07:16:01
De Chord Mojo staat er nu een week of wat en het kleine doosje blijft me verbazen. 's Ochtends sta ik steeds vroeger op om in m'n eentje muziek te kunnen luisteren. De nieuwe versterker is nog niet binnen, hij is nu een week onderweg van Spanje naar Nederland. Ik probeer er niet te veel aan te denken.

Een week onderweg?

Dat is wel erg lang.

Niet om je zenuwachtig te maken  :confused:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kwabbernoot


Nahpets

Pakje vanuit de UK heeft er bij mij ook wel eens meer als een week over gedaan. Maar ook wel eens binnen 24 uur.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Sirius666

Citaat van: Kwabbernoot op februari 28, 2017, 08:45:23
Geen track 'n trace?

Die zou hij krijgen, heeft de 22e een bonnetje ontvangen maar heb niks meer over een track&trace gelezen. Alleen een bonnetje waaruit de betaling van de verzending blijkt zou ietwat apart zijn.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Pff hij is er. Hij ziet er zeer netjes uit, alleen wat krasjes op de bovenkant maar dat had ze al gezegd. Uit de koude doos klinkt hij wat presenter en schoner. Nog wat meer leven in instrumenten en stemmen. Laag lijkt meer gecontroleerd. Maar eens even een tijdje lekker luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Mooi zo! Altijd spannend, zoiets feitelijk ongezien en uit een best ver oord halen.

De Kandy heeft nu ook krasjes aan de bovenkant?  :P
Groeten,
Edwin

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Het geluid van de Caspian is aan alle kanten een maatje groter dan dat van de Kandy. Wat is versterker-hoppen toch leuk. Omdat ik met de Kandy eigenlijk al tevreden was is dit een onverwacht kadootje.

Omdat de Caspian meer uit alles haalt blijkt het kabeltje tussen dac en versterker ineens behoorlijk wat uit te maken. De Audioquest Cinnamon is bijvoorbeeld saai in vergelijking met de ouwe Xindak AC-3. Maar die is weer een beetje aan de grove kant. Een klusje voor het weekend want ik heb nog wel wat interlinks liggen.

De Mojo zal wel een keer vervangen worden door de Hugo 2. De Caspian lijkt me lastig te kloppen. De Guru's geven de verbeteringen mooi weer maar zijn niet het laatste woord in resolutie. Maar ze passen wel mooi in het meubel.

Als ik echt betere speakers wil dan moet er verbouwd worden. Dat duurt nog wel even.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Roksan

Ik heb Roksan altijd erg prettige versterkers en cd spelers gevonden. Veel plezier met deze Caspian.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

Oef, het gaat nu wel erg snel. Een beetje Maz light hier. :)

Toevallig zag ik een Chord Hugo staan en bij het eerste bod was het beklonken. De opvolger, de Hugo 2, zit rond de 2500 nieuw en dat vind ik te duur. De Hugo kan ik ook fatsoenlijk aansluiten met een normale interlink in plaats van een verloopstekkertje. Het analoge gedeelte schijnt beter te zijn dan dat van de Mojo.

Een bedrag van 1000 euro per component (tweedehands) vind ik het maximum. Dan zit je aan een nieuwprijs van 1500-2500 per component en dat vind ik goed genoeg. Daar hou ik me netjes aan.

Ik ben benieuwd of de arme Guru's het lang uithouden. Tot nu toe heb ik geen enkele reden ze te vervangen. Het geld is ook weer op. En er staat weer het e.e.a. te koop: de Chord Mojo, de Elac Discovery en de Roksan Kandy L3.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Een gebed zonder einde.   ::) Ik vind het wel leuk om te lezen.

Kwabbernoot

Verspreid over de verschillende fora in audioland zijn vele leuke en lange draadjes te lezen over Huub's tocht naar, euhhh, auraal geluk. Ze zijn zeer de moeite waard om eens op te zoeken.

Misschien ga ik dat eens doen en dan hier de links plaatsen. Misschien, ooit, wie weet.

Groeten...

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart  1, 2017, 14:16:34
Oef, het gaat nu wel erg snel. Een beetje Maz light hier. :)

Toevallig zag ik een Chord Hugo staan en bij het eerste bod was het beklonken. De opvolger, de Hugo 2, zit rond de 2500 nieuw en dat vind ik te duur. De Hugo kan ik ook fatsoenlijk aansluiten met een normale interlink in plaats van een verloopstekkertje. Het analoge gedeelte schijnt beter te zijn dan dat van de Mojo.

Een bedrag van 1000 euro per component (tweedehands) vind ik het maximum. Dan zit je aan een nieuwprijs van 1500-2500 per component en dat vind ik goed genoeg. Daar hou ik me netjes aan.

Ik ben benieuwd of de arme Guru's het lang uithouden. Tot nu toe heb ik geen enkele reden ze te vervangen. Het geld is ook weer op. En er staat weer het e.e.a. te koop: de Chord Mojo, de Elac Discovery en de Roksan Kandy L3.

Het lijkt alsof je ze echt 'slecht' wil vinden? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op maart  2, 2017, 00:13:25
Verspreid over de verschillende fora in audioland zijn vele leuke en lange draadjes te lezen over Huub's tocht naar, euhhh, auraal geluk. Ze zijn zeer de moeite waard om eens op te zoeken.

Misschien ga ik dat eens doen en dan hier de links plaatsen. Misschien, ooit, wie weet.

Groeten...

Ja leuk doe maar. Ik kan ze niet eens allemaal vinden. Overigens zijn die van hififorum voor mij onbereikbaar omdat ik een paar jaar geleden Gent tot het bot heb beledigd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart  2, 2017, 01:01:33
Het lijkt alsof je ze echt 'slecht' wil vinden? ;)

Zoals dat gaat, ze kwamen als een tijdelijke oplossing maar binnen een paar weken paste de rest van de set zich aan. En nu de dac en versterker optimaal zijn zitten de Guru's aan het eind van de voedselketen.

Ik moet zeggen dat ze geweldig klinken en ze doen het goed in het meubel omdat het gewoon rare dingen zijn; wie maakt nou speakers die het best klinken als ze stijf tegen de muur staan? En dus ook als ze in een soort trechter staan?

Een vervanger zal niet gemakkelijk te vinden zijn. Mijn oog was al eens gevallen op de ATC SCM19 omdat dat gesloten speakers zijn en ze zijn ook erg, erg goed. Alleen vallen ze niet onder de regel dat het component maar 1000 euro mag kosten. Het geld is trouwens alweer op. Er staat even te veel te koop.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Chord Hugo is gearriveerd en heeft de Mojo van zijn plekje verdrongen. Het is in ieder geval een prachtig apparaatje om te zien en vast te pakken.

Gelukkig zit er nu een gewone lader bij die je permanent aan kan laten. De voor de Mojo speciaal aangeschafte Audioquest Cinnamon USB en toslink kabels passen geen van 2-en omdat de stekkers te dik zijn. :-X Het kiezen van de invoer gaat nu met een ienie minie knopje waarvan ik het bestaan aan mijn vriendin zal moeten uitleggen. Dus het apparaat moet ook in het zicht liggen.

Maar allee, ik heb voor 1000 euro de beste dac die ik ooit heb gehad. Het geluid is onwaarschijnlijk gedetailleerd en natuurlijk. Dat wordt weer een avondje lekker luisteren. Mijn vriendin gaat een avondje uit. :devil:



Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na inburgering van de Hugo (kabeltjes, wennen) heb ik voor het eerst in jaren weer eens zo'n moment waarop alles in het geluid lijkt te kloppen. :worship:

Mijn ideale geluid is: meeslepend en toch audiofiel verantwoord. Het zal toch niet zo ver zijn?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs