HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op februari  9, 2017, 08:35:58
Is het geen oplossing om die luidsprekers op de kop te zetten zodat de tweeter aan de onderkant van het front komt. Met dan de plank van de kast eronder wordt er dan vrij veel direct jouw kant op gestuurd ipv naar de grond.

Geënthousiasmeerd eerder naar huis ("nog even thuiswerken") en gaan schuiven. Niet ondersteboven maar wel gelet op reflecties. Ik weet nog niet of het geholpen heeft maar NPO 4 klinkt als nooit tevoren. Ik heb de Guru's gauw uit de verkoop gehaald. Gisteren was ik een beetje zurig omdat ik 3 dozen moest versturen: 2 versterkers en 1 set speakers. Met alle administratieve rompslomp.

Het maakt ook wel uit hoe hard je draait. Ik ben gedwongen om later op de avond te luisteren omdat La Vriendin meestal iets eerder naar bed gaat. Nu staat ie wat harder en dan klinkt het prachtig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Waarom is een streamer na een paar jaar verouderd? Is alleen maar data door de lucht pompen.  Daar zou ik mijn dan echt niet druk om maken.

Doe jezelf een plezier en ga eens aan de slag met bijv een Raspberry Pi. Kan alleen maar lekker klinken voor het geld. Je kan een dac en een streamer fabriceren. Bij een Naim betaal je dik voor de naam. Met veroudering in het achterhoofd lijkt ervan genieten mij dan lastig. Afschrijving zal ook groot zijn....

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari  9, 2017, 11:39:21
Waarom is een streamer na een paar jaar verouderd? Is alleen maar data door de lucht pompen.  Daar zou ik mijn dan echt niet druk om maken.

Doe jezelf een plezier en ga eens aan de slag met bijv een Raspberry Pi. Kan alleen maar lekker klinken voor het geld. Je kan een dac en een streamer fabriceren. Bij een Naim betaal je dik voor de naam. Met veroudering in het achterhoofd lijkt ervan genieten mij dan lastig. Afschrijving zal ook groot zijn....

Integratie met streaming-diensten, Roon, geluidskwaliteit. Op mijn PC maakt het uit welk programma of hulpprogramma ik gebruik, terwijl het geluid nog door de dac moet. Ik heb een keer een dure PS Audio dac gehad die bij elke software-upgrade anders ging klinken. Lijkt me erg leuk zo'n Raspberry Pi, but not for me.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Beste Huub,


Ik volg je ook al een jaar of tien, en je bevindingen kloppen volgens mij wel. Ik ben blij dat ik die onrust niet meer heb.

Het alsmaar zoeken naar de "Heilige graal", die bestaat gewoonweg niet. Zoek een stel speakers die niet de oorlog aan gaan met je kamer, een mooie versterker erbij met een straming oplossing en dan maar genieten.

En ja, ook ik moet wel eens denken aan de continue WAF, het is geven en nemen en zulke gekke dingen zie ik je nu ook weer niet doen. Misschien haar eens even op het forum laten lezen, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze dan snel haar mening over jou escapades zal bijstellen. ;D


Met vriendelijke groet,

Kermy

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari  9, 2017, 13:01:38
Integratie met streaming-diensten, Roon, geluidskwaliteit. Op mijn PC maakt het uit welk programma of hulpprogramma ik gebruik, terwijl het geluid nog door de dac moet. Ik heb een keer een dure PS Audio dac gehad die bij elke software-upgrade anders ging klinken. Lijkt me erg leuk zo'n Raspberry Pi, but not for me.

Ik zou eerder hier eens onderzoek naar doen want ik heb dit nog nooit gehoord/gelezen. Dan zit er iets niet helemaal goed bij die PS Audio...of bij jouw pc. Ik gebruik mijn pc al jaren als bron en het zou toch wat zijn als er twijfel zou ontstaan over het geluid na een willekeurige upgrade. Heb je wel een goede, stabiele voeding? Ik heb bijv. Be Quiet Pure Power L8 350W (heb een passieve gpu)

Integratie met streaming-diensten?  Stel je ziet nu een interessante streamer met wellicht 2 diensten die jij belangrijk vindt....waarom maak je je zorgen over hoe dit over een paar jaar zal zijn? Geluidskwaliteit kan je zo wegstrepen als je gebruik maakt van een aparte dac ;-)




chansig

Citaat van: HuubF op februari  9, 2017, 08:17:08
Even bij elkaar luisteren da maar?

Je bent welkom...dat weet je. Binnenkort ergens in maart/april zal ik ws wel weer een dagje organiseren. Voor de tijd, als je rustig wilt luisteren, ben je ook welkom. Komende weken ben ik zeer flexibel qua dagen en tijden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: kermy op februari  9, 2017, 13:14:20
En ja, ook ik moet wel eens denken aan de continue WAF, het is geven en nemen en zulke gekke dingen zie ik je nu ook weer niet doen. Misschien haar eens even op het forum laten lezen, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze dan snel haar mening over jouw escapades zal bijstellen. ;D

Mwah, zo af en toe zouden mijn opmerkingen kunnen worden geïnterpreteerd als vrouw-onvriendelijk. En met haar 63 jaar heeft ze elke feministische wave meegemaakt. Ik heb haar ooit moeten uitleggen wat WAF betekent, ze keek over mijn schouder mee. Zelfstandig kan ze dit forum natuurlijk nooit vinden. Ze reageerde dat ze het maar MAT vond, een afkorting die, zo legde ze uit, in vrouwenkringen veel wordt gebruikt. Wat betekent dat dan vroeg ik. Male Annoying Tricks zei ze met een ondefinieerbaar lachje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Huub, ik zie dat je een Audioquest DragonFly Red gebruikt. Heb je die vergeleken met de Black en zo ja, waarom heb je voor de Red gekozen. Ik zit zelf ook te denken aan een DragonFly Maar ik ben er nog niet uit welke. En ik weet zo ook niet waar ik ze kan vergelijken.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op februari  9, 2017, 15:13:37
Huub, ik zie dat je een Audioquest DragonFly Red gebruikt. Heb je die vergeleken met de Black en zo ja, waarom heb je voor de Red gekozen. Ik zit zelf ook te denken aan een DragonFly Maar ik ben er nog niet uit welke. En ik weet zo ook niet waar ik ze kan vergelijken.

Ik had de vorige en heb automatisch de duurste van de 2 als opvolger genomen. Ik denk dat het verschil niet echt gemakkelijk te horen is. Er zijn wel technische verschillen zoals de output en de volumeregeling. Hij fungeert bij mij als hoofd-dac. Ik ben er erg tevreden over hoewel het beter kan: de rDac van Arcam is bijvoorbeeld wel beter en wat flexibeler, met hetzelfde enthousiaste geluid. Het liefst zou ik mijn Naim V1 dac weer terug hebben, dat is pas echt een goed ding. Ik selecteer altijd op een lekker geluid. De Audiolab M-Dac en de NAD M51 vond ik daarom helemaal niks. Veel details maar niets meeslepends.

In reactie op jouw tip: door jou geënthousiasmeerd eerder naar huis ("nog even thuiswerken") gegaan en gaan schuiven. Niet ondersteboven maar wel gelet op reflecties. Ik weet nog niet of het geholpen heeft maar NPO 4 klinkt als nooit tevoren. Ik heb de Guru's gauw uit de verkoop gehaald. Gisteren was ik een beetje zurig omdat ik 3 dozen moest versturen: 2 versterkers en 1 set speakers. Met alle administratieve rompslomp.

Het maakt ook wel uit hoe hard je draait. Ik ben gedwongen om later op de avond te luisteren omdat La Vriendin meestal iets eerder naar bed gaat. Nu staat ie wat harder en dan klinkt het prachtig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De dacs die ik tot nu toe heb gehad:

Cambridge Dacmagic
Ayre QB9
PS Audio Perfectwave
Naim V1
Nad M51
Audiolab M-dac
Arcam Rdac
Audioquest Dragonfly 2 en red

en vast nog een stel. Ik ben geëindigd bij de allergoedkoopste dac die ik toch nog goed vond klinken: de Audioquest Dragonfly Red. De beste dac was de Ayre QB9, nummer 2 de Naim V1, de rDac van Arcam was voor zijn geld ook heel goed. Waarom gingen al die dacs dan weg? Meestal om geld vrij te maken voor dure speakers.

Deze week ga ik één stapje hoger, met hoop op een verrassing: de Chord Mojo. Eigenlijk voor een koptelefoon maar ook in te zetten in een hifi set. Het aantal aansluitmogelijkheden is in ieder geval iets hoger dan 1. Dit is de goedkoopste Chord maar het geluid schijnt te lijken op zijn duurdere broers. Dit vind ik in mijn eeuwige dac-zoektocht een interessant, niet te duur, experiment.


Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

probeer een NOS metrum DAC te vinden. Schitterend geluid.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Cyrus·

Citaat van: HuubF op februari  9, 2017, 22:47:37
De dacs die ik tot nu toe heb gehad:

Cambridge Dacmagic
Ayre QB9
PS Audio Perfectwave
Naim V1
Nad M51
Audiolab M-dac
Arcam Rdac
Audioquest Dragonfly 2 en red

en vast nog een stel.

Je vergeet de Genesis Digital Lens nog, daar ben je zelfs eens mee naar Huize Cyrus getogen omdat wij allebei wel eens wilden weten wat die op mijn set zou doen ;)

Dat was dan in combinatie met mijn Cambridge DacMagic, die dan weer jouw interesse had, mede vanwege de digitale through-put. De uitkomst van alle experimenten weet ik niet meer maar het was een gezellige avond en wij hebben tussen het ge-OH door toch nog veel muziek geluisterd.
Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: roeleken op februari 10, 2017, 09:58:59
probeer een NOS metrum DAC te vinden. Schitterend geluid.

Ik heb ook een DDD-dac gehad, net zoiets. Nu aan de Chord.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: CyrusOne op februari 10, 2017, 10:12:10
Je vergeet de Genesis Digital Lens nog, daar ben je zelfs eens mee naar Huize Cyrus getogen omdat wij allebei wel eens wilden weten wat die op mijn set zou doen ;)

Dat was dan in combinatie met mijn Cambridge DacMagic, die dan weer jouw interesse had, mede vanwege de digitale through-put. De uitkomst van alle experimenten weet ik niet meer maar het was een gezellige avond en wij hebben tussen het ge-OH door toch nog veel muziek geluisterd.

Klopt was helemaal in het begin van de dac-zoektocht. De Digital Lens was een wonderlijk apparaat. Dat was de reden om later een PS Audio PW te kopen, daar zaten zelfs meerdere Digitale Lenses in. Toch vond ik de Ayre QB9, die ik daarvoor heb moeten verkopen, uiteindelijk mooier.

Onze gezellige luistersessie kan ik me nog goed herinneren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na mijn beslissing om liever geen all-in-one oplossingen te nemen vond ik, na einig inlezen, dat ik van de meer budget-streamingapparaten moest kiezen tussen de Auralic Aries Mini en de Elac Discovery DS-S101-G. Er zijn belangrijke verschillen (de geluidskwaliteit zal wel goeddeels worden gelijkgetrokken door de dac). In de Elac heb ik meer vertrouwen en is voor mij de gemakkelijkste manier om gelijk Roon in huis te hebben. Toevallig zag ik er zoluist één staan voor een opvallend mooi bedragje. Als die niet al is verkocht ben ik helemaal klaar.... :turn:

Zo snel kan het gaan. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Helemaal klaar voor de eerste ... aantal dagen / weken*

* doorhalen wat niet van toepassing is.

8)

Citaat van: HuubF op februari 10, 2017, 10:44:31
Na mijn beslissing om liever geen all-in-one oplossingen te nemen vond ik, na einig inlezen, dat ik van de meer budget-streamingapparaten moest kiezen tussen de Auralic Aries Mini en de Elac Discovery DS-S101-G. Er zijn belangrijke verschillen (de geluidskwaliteit zal wel goeddeels worden gelijkgetrokken door de dac). In de Elac heb ik meer vertrouwen en is voor mij de gemakkelijkste manier om gelijk Roon in huis te hebben. Toevallig zag ik er zoluist één staan voor een opvallend mooi bedragje. Als die niet al is verkocht ben ik helemaal klaar.... :turn:

Zo snel kan het gaan. ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

kermy

Citaat van: Xander32 op februari 10, 2017, 11:08:09
Helemaal klaar voor de eerste ... aantal dagen / weken*

* doorhalen wat niet van toepassing is.

8)


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Met vriendelijke groet,

Kermy

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Tsja, garanties in het leven bestaan niet. :P

Inmiddels heb ik een factuur binnengekregen van een Elac Discovery DS-S101 demomodel dus als ik 'm betaal is het rond.  :nervous:

Dus de line-up wordt:

NUC voor Youtube etc. (USB ingang dac)
Elac Discovery DS-S101 met Tidal en Roon (coax ingang dac)
Cisco TV-tuner (toslink ingang dac)
Chord Mojo (als deze bevalt komt er op termijn een Hugo o.i.d.)
Passieve voorversterker om de Bybees in te kunnen zetten (ik ga niet in de Roksan solderen)
Roksan Kandy L3 (op termijn een Caspian M2)
Guru QM10 two (nauwelijks te vervangen)

met hier en daar het reeds aanwezige arsenaal aan tweaks: Suzy Wong Corks, Bybees, Jitterbugs

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zo de Chord Mojo is binnen en is, na een uurtje opladen, met toslink aangesloten op de TV-tuner (en op de computer voor verder laden). Fascinerend groot verschil zeg. Van lekker maar wat grofstoffelijk naar heel gedetailleerd en nog steeds lekker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Citaat van: HuubF op februari 10, 2017, 10:44:31
Er zijn belangrijke verschillen (de geluidskwaliteit zal wel goeddeels worden gelijkgetrokken door de dac).


Dat doet een DAC niet. Het zet alleen om. 
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: doorofnight op februari 11, 2017, 09:05:03
Dat doet een DAC niet. Het zet alleen om.

Stellig gebracht, maar niet wat ik waarneem. Ik zal mijn tegenstelling iets genuanceerder brengen.

De dac zet niet 'alleen om'. De dac is een erg belangrijk onderdeel van de keten en kan het geluid maken of breken. Net als versterkers, speakers en akoestiek. Natuurlijk hebben akoestiek en speakers een relatief groot aandeel in het resultaat, maar het door mij (en tienduizenden anderen) geconstateerde verschil tussen dacs moet ook niet worden onderschat.

Een mini-apparaatje als de Chord Mojo, in mijn situatie ongelofelijk onhandig maar prachtig gemaakt, kan zómaar je totale set optillen naar hoogtes die je nooit had verwacht. Ik moet mijn oordeel over de beste dacs die ik tot nu toe heb gehoord bijstellen. De 475 euro kostende Chord Mojo is misschien wel beter dan de Ayre QB9 die ik ooit had.

Wat is er dan veranderd? Veel verfijning, details, een opvallend diep laag. Ik heb tot 1 uur vannacht met verbazing naar mijn oude cd's zitten luisteren. En dat alles zonder dat je het vervelende almost-high-end gevoel krijgt: alles zou moeten kloppen maar het boeit niet. Dit boeit wel.

Dan over wat er vóór de dac zit... daar zou al helemaal geen verschil in moeten zitten. Dus mijn computer over usb zou met dezelfde muziek over dezelfde dac exact hetzelfde moeten klinken als een streamer over toslink. Tuurlijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

Imo heel simpel. Elke schakel in de keten veranderd het geluid. Wat het dan doet, of wat het zou moeten doen maakt voor mij niet uit.


De klank wordt imo heel erg bepaald door de DAC, de verwerking van het signaal.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DofN

Soms lijkt het me leuk om in jouw wereld te leven waarin je steeds opnieuw verrast bent over het apparaat (waar ik verrast ben over mijn waarneming wanneer ik daadwerkelijk verschillen hoor, zonder een 1 op 1 relatie te zien met de kabel, DAC of soort versterker) dan ben ik weer blij dat ik niet het ene moment mijn set sta in te pakken voor de verkoop om een dag later weer iets heel anders te willen. Ieder zijn plezier :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software