HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

take5

Mooie speakers die goeroes. Ooit eens op de show in Veldhoven gehoord. Klinker aanzienlijk 'grootser' dan het formaat doe vermoeden.

HuubF

De Marantz PM6006 is vandaag binnengekomen. Vergeleken met de PM5005 toch wel een flinke verbetering.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Pfff, de grenzen van mijn plotselinge audio-koorts komen in zicht. Even kabeltje kopen, 2 versterkers in huis, weten dat er nog 8 betere versterkers van Marantz zijn, wetend dat je met iets tijdelijks bezig bent, speakers in, op en onder het meubel. Ben het nu al weer zat.

Wat ik eigenlijk wil is een super-speaker en een super-streamer. De enige vraag is of de versterker in de streamer moet zitten of in de speaker. Oh ja, en waar de DAC zit: in de speaker, in de streamer of los. Dus:

1. Streamer/dac/versterker en passieve speakers
2. Streamer/dac, eindversterker, passieve speakers
3. Streamer en dac/actieve speakers 
4. Streamer, losse dac en actieve speakers
5. Streamer, losse dac/voorversterker, eindversterker, passieve speakers

Wat ik nog steeds graag wil is de voorkant van Naim. De Guru's reageerden prima op de verbetering van PM5005 naar PM6006 dus die zijn nog niet afgeschreven. Ik zou ze wel eens willen horen met een superversterker om te kijken waar de grens ligt.

De WAF wordt ook een beetje wanhopig van al die inkomende en uitgaande dozen en staat open voor een verbouwing van de multimedia-wand. Dus stiekum denk ik ook aan ATC SCM19A's, vloerstaanders dus.

Neen, het wordt er niet gemakkelijker op. Mijn aanwezigheid bij De Bank kan ik rekken zolang ik geld nodig heb voor mijn hifi dromen (en verbouwingen van mijn wandmöbel).

Maar goed, het plan kristalliseert uit tijdens het schrijven van deze post. Eerst proberen te onderzoeken wat de grens is van de Guru's dus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op februari  5, 2017, 10:15:52
audio-koorts

Koorts? Dus je bent ziek. In dat geval moet je genezen. :smile: Hier het medicijn: stop met prutsen met versterkers, kabels, dacs, kurkjes enz. Hierin zitten geen hoorbare verschillen. Het meest van invloed op de geluidsweergave zijn de speakers en akoestiek. Investeer daar in. Speakers heb je al (al dan niet tijdelijk). Hou die PM5005. Verkoop de rest. Probeer verder te genieten i.p.v. manisch iets na te streven wat je toch niet gaat vinden. Op een gegeven moment is het klaar toch? 

HuubF

Citaat van: cccp op februari  5, 2017, 11:21:29
Koorts? Dus je bent ziek. In dat geval moet je genezen. :smile: Hier het medicijn: stop met prutsen met versterkers, kabels, dacs, kurkjes enz. Hierin zitten geen hoorbare verschillen. Het meest van invloed op de geluidsweergave zijn de speakers en akoestiek. Investeer daar in. Speakers heb je al (al dan niet tijdelijk). Hou die PM5005. Verkoop de rest. Probeer verder te genieten i.p.v. manisch iets na te streven wat je toch niet gaat vinden. Op een gegeven moment is het klaar toch?

Ach ziek... wel manisch. Ik ben het volledig met je oneens voor wat betreft versterkers en dacs. Wat betreft kabels heb ik mezelf nu opgelegd daar geen aandacht meer aan te gaan besteden. Die kabels maken namelijk ook uit, ik heb een paar maanden geleden een dure Nirvana kabel verkocht die echt wel beter was dan een dropveter.

De akoestiek is niet zo'n probleem hier; de kamer is asymmetrisch en bevat veel dempende materialen zoals een hoekbank en een wand met houten strips.

De Guru's mogen even hard omdat de WAF boodschappen aan het halen is. I'm impressed. Het geluid is prachtig natuurlijk en dat diepe laag ervaar ik omdat er geen beperking lijkt te zijn. Het klinkt als een groter systeem. De PM6006 houdt zich eigenlijk ook wel kranig. En is, for the record, een flinke stap beter dan de PM5005. Na (ook for the record) een dag en nacht inspelen. In het begin klonk hij nog wat ongemakkelijk, hoewel beter dan de PM5005, maar die kwam ook nieuw uit de doos.

De PM5005 staat trouwens te koop. Voor degenen die vinden dat versterkers hetzelfde klinken: top-apparaat!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Die PM6006 is toch niet nieuw maar van iemand overgenomen? Dan begrijp ik het 'inspelen' niet ;)

Overigens heeft de KEF LS50 wireless vrij veel zaken in 1 pakketje zitten. Op HIFI.nl staat een recensie.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari  5, 2017, 15:23:20
Die PM6006 is toch niet nieuw maar van iemand overgenomen? Dan begrijp ik het 'inspelen' niet ;)

Overigens heeft de KEF LS50 wireless vrij veel zaken in 1 pakketje zitten. Op HIFI.nl staat een recensie.

De PM6006 komt ook vers uit de doos. De KEF LS50 is ongetwijfeld een goed ding, misschien een keer het overwegen waard. Hangt af van de streaming-oplossing die ik ga kiezen en natuurlijk het succes van de Guru's. Even wachten tot alle kabeltjes en apparaatjes aan elkaar gewend zijn (a.k.a. inspelen).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: Sirius666 op februari  5, 2017, 15:23:20
Overigens heeft de KEF LS50 wireless vrij veel zaken in 1 pakketje zitten. Op HIFI.nl staat een recensie.

Goeie tip, lijkt me veel waar voor het geld!
Dutch & Dutch

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari  5, 2017, 15:36:14
De PM6006 komt ook vers uit de doos. De KEF LS50 is ongetwijfeld een goed ding, misschien een keer het overwegen waard. Hangt af van de streaming-oplossing die ik ga kiezen en natuurlijk het succes van de Guru's. Even wachten tot alle kabeltjes en apparaatjes aan elkaar gewend zijn (a.k.a. inspelen).

Als je de 3 pag's op HIFI.nl even doorleest dan heb je een goed idee wat de KEF's kunnen. Het is niet enkel een speaker met ingebouwde versterking.

Ah duidelijk van de Marantz!

Citaat van: Martijn M op februari  5, 2017, 16:35:30
Goeie tip, lijkt me veel waar voor het geld!

Zeker. Zou zoiets in zekere mate modulair kunnen worden gemaakt? Dat zou gaaf zijn. Kan je de dac's na een paar jaar wisselen. Alhoewel ik nu waarschijnlijk wat doms zeg :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari  5, 2017, 16:45:35
Als je de 3 pag's op HIFI.nl even doorleest dan heb je een goed idee wat de KEF's kunnen. Het is niet enkel een speaker met ingebouwde versterking.

Ah duidelijk van de Marantz!

Zeker. Zou zoiets in zekere mate modulair kunnen worden gemaakt? Dat zou gaaf zijn. Kan je de dac's na een paar jaar wisselen. Alhoewel ik nu waarschijnlijk wat doms zeg :D

Ik heb alle recensies van alle actieve speakers al gelezen. Als ik een Naim streamer kies zit daar waarschijnlijk al een versterker in. Maar als de Guru's uiteindelijk niet bevallen verandert alles weer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na een paar dagen Guru luisteren met 2 3 versterkers is duidelijk dat het erg fijne speakers zijn. Het geluid is meer lekker en aangenaam dan precies, het diepe laag is er wel maar treedt niet op de voorgrond. Inmiddels staan de speakers na veel omzwervingen op de kast, tegen de muur, een beetje ingedraaid. De WAF is er niet helemaal gelukkig mee maar het is de beste plek.

Duidelijk is dat de speakers, net als de meeste monitors, een compromis zijn. En eigenlijk wil ik een geluid dat zowel precies als lekker is, niks compromis. Misschien wil ik eigenlijk wel gewoon vloerstaanders. Ik heb al voorzichtig uitgelegd aan mijn vriendin (die nog steeds opvallend mild is) wat er dan aan het möbel verbouwd moet worden.

De Marantz PM6006 doet het op zich uitstekend. De PM5005 klinkt voornamelijk lekker, de PM6006 is duidelijk audiofieler. De ingebouwde dac klinkt beter dan die in de Cisco TV-tuner (minder eenvoudig dan je zou denken). Maar of hij nou volledige grip heeft over de Guru's, ik denk het niet. Ik zou een beter gedefinieerd laag willen in plaats van het gevoel dat je niets mist.

Ik probeer nog één keer een versterker-met-ballen om te kijken of de grenzen van de Guru opgerekt kunnen worden met een steviger aansturing. Als dat een merkbaar beter fundament oplevert mogen ze blijven, anders wordt het toch weer tijd voor een ander baasje. En wat is goedkoop maar heeft ballen? Dat lijkt een Röksan te worden. Die heb ik lang geleden 2 jaar in huis gehad, heeft erg veel power en gaat me bewijzen of de Guru's willen méébuigen met wat ze wordt gevoerd.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

haha,  toch weer terug naar de Roksan  ;D .   Je hebt ook de Caspian serie ipv de Kandy, denk dat die nog een stap hoger gaan...
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op februari  6, 2017, 13:46:02
haha,  toch weer terug naar de Roksan  ;D .   Je hebt ook de Caspian serie ipv de Kandy, denk dat die nog een stap hoger gaan...

:)

Je hebt een prima geheugen! Als de kleine Röksan het goed doet, wie weet...

Overigens zou de Caspian plus de Guru bij elkaar (2e hands) zo'n 2000 euro kosten. Precies de prijs van een nieuw setje actieve Kef's. En dan moet er nog een streamer bij die al in de nieuwe versie van de Kef is ingebouwd.

Ik ben constant aan het rekenen hier....

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Daar heb ik ook een tijd mee gespeeld, met een Caspian m2 (en bijpassende cd-speler, en later ook nog een m1 eindversterker). Dat was een goede versterker.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op februari  6, 2017, 16:43:00
Daar heb ik ook een tijd mee gespeeld, met een Caspian m2 (en bijpassende cd-speler, en later ook nog een m1 eindversterker). Dat was een goede versterker.

Ik had Kandy's. De Caspian M2 wordt nog steeds gezien als een kei.

Hoe verhoudt ie zich tegenover Naim?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Leuk om je weer zo bezig te zien. Met name omdat ik je verslaglegging enorm kan waarderen.

Ik hoop dat je nog lang niet klaar bent.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marino

Inderdaad vermakelijk leesvoer!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jumping Jack

Citaat van: HuubF op februari  6, 2017, 17:09:56
Ik had Kandy's. De Caspian M2 wordt nog steeds gezien als een kei.

Hoe verhoudt ie zich tegenover Naim?

Hij is vooral lelijker. Ook wel snel en ritmisch sterk, zoals naim, maar iets feller en analytischer. Ik was toen overgegaan op een superuniti wegens te veel apparaten. Ondertussen staan er weer minstens evenveel (maar nu matcht het visueel wel)  :blush:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Een mooie Röksan Kandy L3 gescoord van een oud vrouwtje. Nu nog even de vriendin uit de hifi- en TV-hoek jagen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Dutch & Dutch

Marino

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Sailor Jan

Interessante activiteiten hier! Redelijk vaak wisselen met een niet al te groot budget is ook erg toegankelijk om te volgen.
Wees lief voor jezelf