HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: doorofnight op januari 28, 2017, 11:43:10
Bron?

Niet dat ik een Adam-fan ben.

De belangrijkste bron ben ikzelf. Maar je leest het hier en daar op pro-audio forums.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Is de eerste keer dat ik het lees. Ik weet niet of je zulke uitspraken heel serieus moet nemen? Je vindt over ieder merk wel uitspraken die echt nergens over gaan, als je er nog eens goed over nadenkt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

evilniek

Citaat van: cccp op januari 27, 2017, 23:46:58
Heb je wel eens gezien hoe die dingen meten (en dus vervormen)...

https://www.google.nl/search?q=wilson+audio+frequency+response&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwing62vs-PRAhWlKcAKHZ-pAqYQ_AUICCgB&biw=1440&bih=791#imgrc=H7WbhUwZ5mcvTM%3A

Dan zijn er echt wel betere opties die bovendien goedkoper zijn.

Heb je het artikel op Stereophile, waar het grafiekje vandaan komt, ook gelezen? Een grafiekje zegt wel iets, maar niet alles hoor, even een quote;

Overall, its measured behavior suggests that Wilson Audio's design of the Sabrina
has been carefully optimized.—John Atkinson

edit.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HuubF

Citaat van: doorofnight op januari 28, 2017, 11:50:53
Is de eerste keer dat ik het lees. Ik weet niet of je zulke uitspraken heel serieus moet nemen? Je vindt over ieder merk wel uitspraken die echt nergens over gaan, als je er nog eens goed over nadenkt.

Klopt, alleen ben ik er zelf getuige van. Ik heb vrij lang (voor mijn doen) K&H 300's in huis gehad met daarvóór en daarna allerlei Adams. De K&H's zijn geweldige pro-audio monitors maar uiteindelijk ben ik weer naar Adam teruggekeerd omdat deze speakers me nog steeds verrassen en de K&H's niet (meer).

Dat geldt niet voor elke Adam monitor. Afgelopen jaar heb ik even de Adam A7X gehad, een veel duurder type dan ik nu heb. Ik verwachtte een behoorlijke upgrade t.o.v. de kleine F3 (lagere range én flink kleiner) maar dat bleek niet zo te zijn. De A7X'en zijn dus alweer weg.

Mijn nieuwe speakers moeten het dus opnemen tegen Adams die nog geen 200 euro per stuk kosten. Dat is nog niet zo gemakkelijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: evilniek op januari 28, 2017, 12:07:54
Heb je het artikel op Stereophile, waar het grafiekje vandaan komt, ook gelezen? Een grafiekje zegt wel iets, maar niet alles hoor, even een quote;

Overall, its measured behavior suggests that Wilson Audio's design of the Sabrina
has been carefully optimized.—John Atkinson

edit.

Heb je die speakers wel eens gehoord dan? Een demo waar ik ooit bij was was voor mij verpletterend. Realisme zonder trucs maar gewoon veel conussen en kundige ontwerpers met onbeperkt budget. Maar dat waren dan ook speakers van 80.000 euro met versterkers als torenflats en kabels ter dikte van mijn bovenbeen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op januari 28, 2017, 12:12:23
Klopt, alleen ben ik er zelf getuige van. Ik heb vrij lang (voor mijn doen) K&H 300's in huis gehad met daarvóór en daarna allerlei Adams. De K&H's zijn geweldige pro-audio monitors maar uiteindelijk ben ik weer naar Adam teruggekeerd omdat deze speakers me nog steeds verrassen en de K&H's niet (meer).

Dat geldt niet voor elke Adam monitor. Afgelopen jaar heb ik even de Adam A7X gehad, een veel duurder type dan ik nu heb. Ik verwachtte een behoorlijke upgrade t.o.v. de kleine F3 (lagere range én flink kleiner) maar dat bleek niet zo te zijn. De A7X'en zijn dus alweer weg.

Mijn nieuwe speakers moeten het dus opnemen tegen Adams die nog geen 200 euro per stuk kosten. Dat is nog niet zo gemakkelijk.

Ik snap wel wat je bedoelt met dat de K&H's niet meer verrassen. Ze zijn zeker nauwkeurig/correct maar niet zozeer verrassend/spannend/inspirerend. Check anders eens Geithain. Er zit een dealership in Amstelveen. Of voel je vrij om bij mij te komen luisteren. Alleen check even de prijzen voor je ze hoort en besluit dat je ze MOET hebben ;)
Gr. Martijn

Martijn M

Citaat van: HuubF op januari 28, 2017, 12:16:19
Heb je die speakers wel eens gehoord dan? Een demo waar ik ooit bij was was voor mij verpletterend. Realisme zonder trucs maar gewoon veel conussen en kundige ontwerpers met onbeperkt budget. Maar dat waren dan ook speakers van 80.000 euro met versterkers als torenflats en kabels ter dikte van mijn bovenbeen.

Toch heeft cccp wel gelijk wat betreft de technische eigenschappen van Wilson Audio speakers. Wilson maak dure high-end luidsprekers met een heel zware kast. In die categorie is Magico een merk dat luidsprekers maakt die bovendien heel goed meten. Waarschijnlijk geen verrassing, maar ik luister veel liever naar Magico.
Dutch & Dutch

Lion of Judah

Citaat van: evilniek op januari 28, 2017, 12:07:54
Heb je het artikel op Stereophile, waar het grafiekje vandaan komt, ook gelezen? Een grafiekje zegt wel iets, maar niet alles hoor, even een quote;
Precies. Ik denk ook dat er meer factoren van invloed zijn op onze voorkeur voor een speaker/soort geluid. In dit filmpje gaat het er ook nog specifiek over.

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Martijn M

Citaat van: Lion of Judah op januari 28, 2017, 14:51:55
Precies. Ik denk ook dat er meer factoren van invloed zijn op onze voorkeur voor een speaker/soort geluid. In dit filmpje gaat het er ook nog specifiek over.

Dat is een goed filmpje! John Atkinson heeft verstand van zaken, al vermengt hij wel duidelijk bepaalde persoonlijke, subjectieve meningen met feiten. Floyd Toole hanteert een meer wetenschappelijke aanpak, ook de moeite waard:

Dutch & Dutch

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 28, 2017, 11:32:37
Adam is volgens mij juist een merk dat in de pro-audiowereld wel eens wordt verweten te veel als hifi te klinken. Prima wat mij betreft.

Zit dan niet zo te draaikonten man  ;)  haal die Adam's, die je op het oog heb, op proef in huis,
trek je 12-delige CD-box van Koos Alberts uit de kast en ga er  eens lekker een avondje goed voor zitten,
een lekker glasje bier prik erbij en geef die Adam maar eens flink op zijn donder  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

MAW

Hij had Klein + Hummel O300D's (voorganger van Neumann KH 310). Naar mijn mening (en ervaring) is het lastig om iets te vinden dat significant beter is dan dat. Maar dat zal subjectief en situatie afhankelijk zijn.
Gr. Martijn

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 28, 2017, 18:42:34
Ja, mijn K&H's waren top, helemaal met de pads eronder.

Waarom heb je ze dan aan mij verkocht?  :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 28, 2017, 17:59:35
Zit dan niet zo te draaikonten man  ;)  haal die Adam's, die je op het oog heb, op proef in huis,
trek je 12-delige CD-box van Koos Alberts uit de kast en ga er  eens lekker een avondje goed voor zitten,
een lekker glasje bier prik erbij en geef die Adam maar eens flink op zijn donder  :D

Kan ik ergens Adams op proef krijgen dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 28, 2017, 22:40:16
Kan ik ergens Adams op proef krijgen dan?

Via reguliere winkel/dealer, zal je ff over na moeten bellen, wat er te regelen is.
Bestel je via internet, heb je 7 of 14 dagen bedenktijd en kan je de spullen retour zenden.
(informeer hier verder ff naar,  recht hebben en recht krijgen gaan niet altijd hand in hand)

Hieronder de voorwaarden bij Bax-shop

http://www.bax-shop.nl/60-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 28, 2017, 22:39:01
Waarom heb je ze dan aan mij verkocht?  :pompom:
binnen het segment, ik ben naar fullrange Pioneer TAD gegaan
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 29, 2017, 09:23:44
binnen het segment, ik ben naar fullrange Pioneer TAD gegaan

Weet ik, was een geintje. Ik heb er veel plezier van gehad maar uiteindelijk voor mij te veel pro monitor en te weinig hifi. Ze waren bedoeld als upgrade voor Adam Compact's en dat was een bijna onmogelijke keuze. De K&H's waren veel evenwichtiger maar de sprankeling van de Adams zat er niet in (en ging ik missen).

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 29, 2017, 00:32:56
Via reguliere winkel/dealer, zal je ff over na moeten bellen, wat er te regelen is.
Bestel je via internet, heb je 7 of 14 dagen bedenktijd en kan je de spullen retour zenden.
(informeer hier verder ff naar,  recht hebben en recht krijgen gaan niet altijd hand in hand)

Hieronder de voorwaarden bij Bax-shop

http://www.bax-shop.nl/60-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie

Stuit me tegen de borst. De monitors die ik zou willen proberen kosten 4600 euro per stel. Als ik ze niet neem zadel ik ze op met een verlies van een paar honderd euro.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op januari 28, 2017, 22:40:16
Kan ik ergens Adams op proef krijgen dan?

Thomann heef standaard een 30 dagen niet goed geld terug regeling
Gr. Martijn

Raphie

JBL PRX Power!

DofN

Citaat van: HuubF op januari 29, 2017, 09:35:48
Stuit me tegen de borst. De monitors die ik zou willen proberen kosten 4600 euro per stel. Als ik ze niet neem zadel ik ze op met een verlies van een paar honderd euro.


Herkenbaar :)


Bax heeft ook winkels, misschien kan je een demo exemplaar lenen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 29, 2017, 09:35:48
Stuit me tegen de borst. De monitors die ik zou willen proberen kosten 4600 euro per stel. Als ik ze niet neem zadel ik ze op met een verlies van een paar honderd euro.

Kan ik me zeer goed voorstellen, ik zou me ook bezwaard voelen.
Anderzijds zitten dit soort eventuele retourkosten, natuurlijk al ingecalculeerd in de verkoopprijs voor de klant
en wellicht ook al in de (wat gunstigere) inkoopprijs v/d internetdealers.

Het zijn echte mafkezen, die dit soort speakers kopen, om gewoon 1 avond lekker een muziekparty te geven en ze vervolgens
weer te retourneren maar als je serieuze aankoopplannen heb, vind ik het gewoon een goed recht als consument.

1. Speakers kunnen het beste beoordeeld worden, als je ze thuis mag proberen (een goede hifi-zaak zal dit ook faciliteren)
2. In ieder geval, ze minimaal in een hifi-zaak kunnen beluisteren, aanraken etc..

Bij het model wat jij op het oog heb, is zelfs dat laatste al een zeer lastige zaak en ik denk niet, dat ergens in
Nederland er een zaak is, die een demo-paar heeft staan. 

Daar in tegen, mag je niet van een consument verlangen, zo maar blind ergens 4.600 euro aan uit te geven.
Vergeet niet, dat door die internet-verkopen er elders door de fabrikant/handel ook veel geld wordt bespaard
omdat er minder fysieke winkels nodig zijn, minder personeel en minder voorraden. 
Niettemin vragen vele internet-aanbieders nog vaak de vele adviesprijs voor hun aangeboden waar, dan vind ik
dat jij ook hiervoor wat meer service voor terug mag ontvangen.

Andere optie is, via de Nederlandse importeur of direct naar Adam, je serieuze aankoopplannen voorleggen
maar dat je eerst de speakers, thuis wil proberen.   Wellicht wordt je geholpen en wellicht moet je hooguit,
zelf de verzendkosten betalen.       


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MAW

Als je echt twijfelt, en niet weet of dat wel de juiste speaker is, zou ik ze eerst eens ergens gaan luisteren voor je ze bestelt.

Als je ze serieus overweegt zou ik gewoon bestellen met mogelijkheid tot retourneren. Mocht je er na x dagen achterkomen dat de speaker die je wou aanschaffen toch niet de juiste is, dan is (een paar) honderd euro denk ik zeer bescheiden bedrag om dat risico af te kopen. Als je twijfelt tussen 2 speakers zou ik ze beide bestellen, thuis vergelijken en 1 paar terugsturen.
Gr. Martijn