HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Tjeb op januari 25, 2017, 12:38:57
;D

En zo is het maar net, de opmerking met bijbehorende foto sloegen op de afkat actie waar alweer 4 paginas over geschreven zijn... :)

Hè Tjeb! Hoe is het met jou man!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Het lijkt hier inderdaad veel op een theekransje....  Wat wordt het Huub, voor set voorlopig? Want ik ben helemaal mijnen kluts kwijt
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Tjeb

Citaat van: HuubF op januari 25, 2017, 16:47:17
Hè Tjeb! Hoe is het met jou man!

Lekker Huub, audio op een laag pitje, fietsen op een laag pitje, hard werken weinig verdienen.... ;D

Martijn M

Citaat van: Tjeb op januari 25, 2017, 21:23:48
Lekker Huub, audio op een laag pitje, fietsen op een laag pitje, hard werken weinig verdienen.... ;D

Waar is je mooie buis?
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: roeleken op januari 25, 2017, 20:21:19
Het lijkt hier inderdaad veel op een theekransje....  Wat wordt het Huub, voor set voorlopig? Want ik ben helemaal mijnen kluts kwijt

Oh pardon. Het uit te geven bedrag is naar beneden bijgesteld, dus geen Kii van 10.000 euro. Maar nog wel mooie speakers in het vizier: Adam SX3, D&D 8m, misschien toch eens kijken naar die relatief goedkope Kefjes, de Devialet Phantom wil ik ook eigenlijk nog wel horen. In ieder geval actief, indien niet digitaal met mooie dac (pro audio?) of streamer.

Op dit moment best wel gelukkig met (bijna) niks.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: Martijn M op januari 25, 2017, 21:28:01
Waar is je mooie buis?

In de kast...
Maar je bedoeld waarschijnlijk de nixie uit mijn Avatar... Die deed het opeens niet meer...  :embarassed:

cccp

Wat dacht je hiervan? ATC SMC-40A



Ook actief en gesloten. Wel aan de prijs...



HuubF

Lijkt me een prachtig merk, nooit gehoord. Maar hier geen vloerstaanders volgens WAF. Wie weet, misschien wel actieve ATC monitors.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Erg goeie speakers hoor, die ATC's. Niet moeders mooiste, maar erg goed.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MAW

ATC =  :clapping:

Met 8K budget zou ik zeker ook serieus kijken naar:
- Neumann KH420
- Adam S3X
- PSI A215-M.

En kom je qua budget ook al dicht bij het 'unlocken' van de volgende opties:
- PSI A25-M
- ME Geithain RL933K
- Kii Three
- D&D 8C.

Gr. Martijn

HuubF

Om mijn zoektocht een beetje serieus te maken heeft BB&G me vandaag een uurtje laten spelen met de Devialet Phantom Gold. Geweldige, gastvrije plek om even écht te onderzoeken hoe het met het geluid zit. Tegenwoordig krijg je een tablet in de handen gedrukt met onbeperkte toegang tot muziek.

Ik ben erg onder de indruk van deze rare dino-eieren. Laag komt er op een onwerkelijke manier uit, ook als het héél erg laag gaat. En dan zie je de zijkantjes hard werken. Erg veel details ook. Een technisch hoogstandje. Maar halverwege, toen de verbazing voorbij was en ik ging letten op beleving, begon ik te beseffen dat dit niet mijn droom-speakers zijn. Na nog een kwartiertje mooi maar iets te correct klassiek wist ik dat zeker: het geluid beroert me niet voldoende. Ik kan me overigens voorstellen dat mensen helemaal gek van deze speakers zijn want ze kunnen ongelofelijk hard en geven alles weer. But I want emotion. En ben best bereid iets van de correctheid van de weergave daarvoor in te leveren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op januari 27, 2017, 17:17:02
But I want emotion.
Wat is dat dan?

Ik heb wel een idee hoor, maar volgens mij staat dat haaks op wat er bereikt wordt met actieve (studio) monitor luidspreker. Volgens mij zoek jij toch een soort kleuring i.p.v. (emotieloze) neutraliteit.

Kwam deze ook nog tegen: https://www.adam-audio.com/en/sx-series/s4x-v/



Voor €6000 per paar verkrijg in de winkels. Ben wel benieuwd hoe zoiets zich verhoudt ten opzichte van mijn luidspreker (Dynaudio C1). In ieder geval actief, filtering en baspoort aan voorkant dus makkelijker te plaatsen? Maar is zoiets wat afstraling betreft geschikt voor een middelgrote woonkamer?

Martijn M

Citaat van: HuubF op januari 27, 2017, 17:17:02
Om mijn zoektocht een beetje serieus te maken heeft BB&G me vandaag een uurtje laten spelen met de Devialet Phantom Gold. Geweldige, gastvrije plek om even écht te onderzoeken hoe het met het geluid zit. Tegenwoordig krijg je een tablet in de handen gedrukt met onbeperkte toegang tot muziek.

Met BB&G heb je naar mijn mening één van de beste winkels van Nederland te pakken.

Citaat van: HuubF op januari 27, 2017, 17:17:02
Ik ben erg onder de indruk van deze rare dino-eieren. Laag komt er op een onwerkelijke manier uit, ook als het héél erg laag gaat. En dan zie je de zijkantjes hard werken. Erg veel details ook. Een technisch hoogstandje. Maar halverwege, toen de verbazing voorbij was en ik ging letten op beleving, begon ik te beseffen dat dit niet mijn droom-speakers zijn. Na nog een kwartiertje mooi maar iets te correct klassiek wist ik dat zeker: het geluid beroert me niet voldoende. Ik kan me overigens voorstellen dat mensen helemaal gek van deze speakers zijn want ze kunnen ongelofelijk hard en geven alles weer. But I want emotion. En ben best bereid iets van de correctheid van de weergave daarvoor in te leveren.

En daar heb je dan al die jaren naar toe geleefd... Ik heb de zilveren versie enige tijd geleden kort beluisterd bij Multifoon in Rotterdam en ik kan me vinden in je bewondering. Vaak lees en hoor ik dat mensen vinden dat de Phantoms toch wat laten liggen wat betreft audiofiele verfijning of 'emotie' (wat voor mij een wat vage term blijft, omdat emotie voor mij in de mens zit en niet in de hardware), maar om dat te ontdekken heb ik ze helaas onvoldoende uitgebreid beluisterd.

Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: cccp op januari 27, 2017, 19:08:17
Wat is dat dan?

Weergave van muziek moet zo natuurlijk mogelijk. Dus geen vervorming en torenhoge speakers. Dus duur.

De meeste mensen hier zijn gedoemd te leven met een compromis. Gewoon omdat we ons geen Wilson Audio kunnen veroorloven. Wij kopen liever een huis.

Dat compromis kan verschillende kanten uit. Voor mij is het een absolute eis dat het in ieder geval lekker klinkt. Dat gaat somt ten koste van de pure hifi kwaliteit. Maar daar wil ik zoveel mogelijk van behouden. Perfect geluid kan ik niet betalen. In ruil daarvoor ga ik regelmatig naar concerten.

Ik ben bang dat je voor een sub-optimaal compromis uitkomt op een set tussen de 5.000 en 10.000 euro.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op januari 27, 2017, 23:15:13
Gewoon omdat we ons geen Wilson Audio kunnen veroorloven.
Heb je wel eens gezien hoe die dingen meten (en dus vervormen)...

https://www.google.nl/search?q=wilson+audio+frequency+response&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwing62vs-PRAhWlKcAKHZ-pAqYQ_AUICCgB&biw=1440&bih=791#imgrc=H7WbhUwZ5mcvTM%3A

Dan zijn er echt wel betere opties die bovendien goedkoper zijn.

Tjeb

Citaat van: cccp op januari 27, 2017, 19:08:17
Wat is dat dan?

Ik heb wel een idee hoor, maar volgens mij staat dat haaks op wat er bereikt wordt met actieve (studio) monitor luidspreker. Volgens mij zoek jij toch een soort kleuring i.p.v. (emotieloze) neutraliteit.

^^
Absoluut waar Huub, alles wat gedigitaliseerd, rechtgetrokken, enz is, valt niet bij jou in de smaak. Dat is al jaren zo als je goed nadenkt, je zoekt altijd wel een apparaat of set uit met jus. Is niet erg maar je zoekt eigenlijk my-fi en vraagt om recht metend.... :)

Ik zoek ook al jaren naar een groen bankstel en kom toch iedere keer met iets anders thuis als ik om kersenkleur vraag. ;D

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Ruud...  je bent eigenlijk onbemiddelbaar

1 Je heb volgens mij een voorliefde voor ADAM-speakers, m.i.z. zeer goede speakers maar
   dit zijn m.i.z. toch redelijke correctie, neutrale speakers (en volgens sommigen "emotieloos" ?)
2. De beperkingen m.b.t. de WAF-factor
3. De wens om je speakers in te bouwen in het meubel (wellicht door de WAF)  :crazy:)

Ik kan alleen maar de volgende adviezen geven:
- Neem je tijd en ga veel luisteren hier en daar, wat je nu daadwerkelijk wilt.
- Zoek bij voorkeur een zaak uit, waarbij je thuis zaken kunt proberen
- Als je speakers in je kast/meubels wilt zetten, dus een gesloten speakersysteem of bas-poort aan
  de voorkant is een must...  zou ik toch zeer goed overwegen om dan een 2.1 systeem te bouwen.

Neem een versterker of een actieve monitor met een sub-out en instelbare kantelfrequentie,
zodat de speakers in het meubel,  in het  "laag"  worden ontzien en alleen van ca. 80hz en hoger
hun arbeid moeten verrichten en hiermee de invloed van het meubel wordt beperkt en voor het
laag zal je dan aan de subwoofer moeten.

Niettemin, monitoren horen niet in een meubel maar door bovengenoemde oplossing, reduceer je het probleem,
neemt niet weg, dat dit nog niet optimaal is.  Meer als ca. 1.500 euro (passief) tot 2.500 euro (actief) voor alleen
de monitoren uitgeven vind ik in deze situatie gewoon weggegooid geld.
Kan je beter v/h budget wat overblijft een goede koptelefoon van kopen of een paar kratten Erdinger Weissbier.



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

take5

Citaat van: VANZOMERENG op januari 28, 2017, 09:08:07
Kan je beter v/h budget wat overblijft een goede koptelefoon van kopen of een paar kratten Erdinger Weissbier.
:D

garmtz

Vond het leuk je weer eens te zien/spreken Huub! Je bent welkom om hier wat zaken nog verder te onderzoeken. Ik heb nog wel wat dingen die ik je zou laten willen horen...

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 28, 2017, 09:08:07
Ruud...  je bent eigenlijk onbemiddelbaar

1 Je heb volgens mij een voorliefde voor ADAM-speakers, m.i.z. zeer goede speakers maar
   dit zijn m.i.z. toch redelijke correctie, neutrale speakers (en volgens sommigen "emotieloos" ?)
2. De beperkingen m.b.t. de WAF-factor
3. De wens om je speakers in te bouwen in het meubel (wellicht door de WAF)  :crazy:)

Ik kan alleen maar de volgende adviezen geven:
- Neem je tijd en ga veel luisteren hier en daar, wat je nu daadwerkelijk wilt.
- Zoek bij voorkeur een zaak uit, waarbij je thuis zaken kunt proberen
- Als je speakers in je kast/meubels wilt zetten, dus een gesloten speakersysteem of bas-poort aan
  de voorkant is een must...  zou ik toch zeer goed overwegen om dan een 2.1 systeem te bouwen.

Neem een versterker of een actieve monitor met een sub-out en instelbare kantelfrequentie,
zodat de speakers in het meubel,  in het  "laag"  worden ontzien en alleen van ca. 80hz en hoger
hun arbeid moeten verrichten en hiermee de invloed van het meubel wordt beperkt en voor het
laag zal je dan aan de subwoofer moeten.

Niettemin, monitoren horen niet in een meubel maar door bovengenoemde oplossing, reduceer je het probleem,
neemt niet weg, dat dit nog niet optimaal is.  Meer als ca. 1.500 euro (passief) tot 2.500 euro (actief) voor alleen
de monitoren uitgeven vind ik in deze situatie gewoon weggegooid geld.
Kan je beter v/h budget wat overblijft een goede koptelefoon van kopen of een paar kratten Erdinger Weissbier.

Om het nog wat ingewikkelder te maken: ik heet geen Ruud, drink niet en ik haat ook subwoofers.

Adam is volgens mij juist een merk dat in de pro-audiowereld wel eens wordt verweten te veel als hifi te klinken. Prima wat mij betreft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Citaat van: HuubF op januari 28, 2017, 11:32:37


Adam is volgens mij juist een merk dat in de pro-audiowereld wel eens wordt verweten te veel als hifi te klinken. Prima wat mij betreft.

Bron?

Niet dat ik een Adam-fan ben.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software