HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirk

Citaat van: HuubF op januari 14, 2017, 16:12:49
Hoe ziet jouw oplossing er uit?
streaming doe ik vanaf een MacMini & microRendu (met eigen Kingpin voeding) en via een Mutec MC3+ USB, die zijn opgeschoond digitaal signaal doorgeeft aan de pre/pro.

vanaf die pre/pro (in mijn geval een Denon AVR, maar er zit wat anders in de pijplijn) analoog uit naar een miniDSP DDRC-88BM.

die miniDSP zorgt voor de actieve 2-weg crossovers + correctie dmv DiracLive
vanaf de miniDSP ga ik dan naar de eindversterking (Hypex nCore met aangepaste voeding + Rythmik servo amps) die de zelfbouw open baffles aansturen.

alle analoge verbindingen zijn hier gebalanceerd, vooral omwille vd kabellengtes, want 90% vd "hardware" staat bewust niet in de luister-/woonkamer, omdat ik zo gewoon een hoop meer rust ervaar en er meer ruimte is om te genieten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

i2Paq

Kijk zeker eens naar een Linn.

Ik heb veel Dac's beluisterd maar de Linn..., wauw

Ik speel met Nuforce,  gekocht van Peerles Monster :pompom: , aan klassieke Tannoy Berkeley.

Ik heb wel interesse in active speakers zoals D&D maar ben net als jij bang voor een dode beleving.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Gewoon niet bang voor zijn zal je zien dat het erg meevalt en het (die dode beleving) er helemaal niet is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Laten we het hopen.

In de locale hifi shop gaven ze hoog op over de middelste Naim streamer (4600 euro) met Dynaudio Xeo 4 (ook zoiets). Wat me tegen staat is dat er een dac in beide apparaten zit en die Xeo's ogen ook een beetje ielig. Dan zou ik liever de Adam S3Xh daarbij uitproberen. Die lijken me heel wat serieuzer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Dynky op januari 14, 2017, 18:04:23
streaming doe ik vanaf een MacMini & microRendu (met eigen Kingpin voeding) en via een Mutec MC3+ USB, die zijn opgeschoond digitaal signaal doorgeeft aan de pre/pro.

vanaf die pre/pro (in mijn geval een Denon AVR, maar er zit wat anders in de pijplijn) analoog uit naar een miniDSP DDRC-88BM.

die miniDSP zorgt voor de actieve 2-weg crossovers + correctie dmv DiracLive
vanaf de miniDSP ga ik dan naar de eindversterking (Hypex nCore met aangepaste voeding + Rythmik servo amps) die de zelfbouw open baffles aansturen.

alle analoge verbindingen zijn hier gebalanceerd, vooral omwille vd kabellengtes, want 90% vd "hardware" staat bewust niet in de luister-/woonkamer, omdat ik zo gewoon een hoop meer rust ervaar en er meer ruimte is om te genieten  ;)

Lijkt me een product van oneindig fine-tunen.  :thumbs-up:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirk

die specifieke setup is vrij organisch gegroeid, maar ik ben er momenteel heel tevreden mee.
nu is de woonkamer echter eerst toe aan een akoestiek-update, versie 2.0 zeg maar  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Siddartha

Citaat van: chansig op januari 14, 2017, 21:16:05
Gewoon niet bang voor zijn zal je zien dat het erg meevalt en het (die dode beleving) er helemaal niet is.

Gr. Hans

Das toch knap dat jij voor een ander de beleving kunt invullen... [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 14, 2017, 22:53:32
Laten we het hopen.

In de locale hifi shop gaven ze hoog op over de middelste Naim streamer (4600 euro) met Dynaudio Xeo 4 (ook zoiets). Wat me tegen staat is dat er een dac in beide apparaten zit en die Xeo's ogen ook een beetje ielig. Dan zou ik liever de Adam S3Xh daarbij uitproberen. Die lijken me heel wat serieuzer.

Als je echt stappen voorwaarts wilt maken, zou ik geen speakers van 1.700 per paar aan een bron van 4.600 euro hangen   :huh2:

Persoonlijk, zou ik dan eerder opteren voor betere speakers (Dynaudio XD200 of Dynaudio Xeo 6) met een AURALIC ARIES LE
of wellicht met een AURALIC ARIES MINI of een BLUESOUND NODE 2
(deze laatste 2 hebben weliswaar ook een Dac maar zijn niet duur en hebben een digitaal out)

Als je budget het toelaat is ook de Dynaudio XD400 het overwegen waard.   
De actieve vloerstandaars van Dynaudio zijn geschikt om dichter bij de muur of in de hoek geplaatst te worden

Waar ik zeer goede berichten over hoor/lees en qua prijs/kwaliteitsverhouding ongekend goed is,
zijn de actieve speakers van Nubert.    Bijvoorbeeld de NuPro-A700. 

Voordeel is, dat je deze 30 dagen thuis kunt proberen.
Wel ff goed kijken naar de specs, er zijn wel bepaalde beperkingen m.b.t. de bitrate (HiRes)

Nubert.de  /  Nupro-aktiv-serie


Kijk ook eens naar een Cocktailaudio de X50, dit is een Streamer, ripper, server etc (zonder DAC)
en je kunt hier 2 harde schijven in doen (SSD of HDD)
Dit is met name interessant als je geen aparte NAS heb of wilt ?

Andere optie is een dedicated kleine laptop met SSD inrichten als centrale bron en dan hier
eventueel nog een jitterbug van Audioquest ertussen en dan direct op de actieve speakers.
Ook hier weer ff opletten, welke mogelijkheden/beperkingen er zijn met HiRes






Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 15, 2017, 11:01:42
Als je echt stappen voorwaarts wilt maken, zou ik geen speakers van 1.700 per paar aan een bron van 4.600 euro hangen. :huh2: ...

Je hebt gelijk, het waren 200 XD's. De combi met Naim streamer zou overigens een beetje vreemd zijn want ik zou die Naim nemen voor de geluidssignatuur. Dat is dan natuurlijk inclusief voorversterker. En de Dynaudio werkt het best als het signaal digitaal aan de hub wordt aangesloten; analoog wordt eerst gedigitaliseerd.  :turn:

Dat maakt de Dynaudio 200 XD wel een optie trouwens. Helaas met een poort aan de achterkant en daar heb ik een hekel aan ivm plaatsing.

Op dit moment vind ik de Adam S3X-h de beste papieren hebben. Die past in de infrastructuur hier, heeft een hoge WAF (nee schatje, ze passen gewoon in het möbel), is Adam en moet worden gevoed met een analoog signaal zodat ik van alles van Naim er voor kan plakken. Dan laat ik de roomcorrection vallen. Maar... eerst eens hier en daar luisteren. De reusachtige hoeveelheid pecunia heb ik toch pas in mei bij elkaar geschoffeld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Het maakt niet uit aan welke kant een BR pijpje uit een speaker komt. Echt niet.

Wel leuk dat je weer een audiofiele opleving hebt! Ik heb sinds mijn zelfbouwers helemaal geen goesting meer naar iets anders. Of het moet een setje 8C's zijn. Of eigenlijk een 8C zelfbouw zuiltje. Een beetje goesting dus.

Maar veels te druk met andere zaken. En ik luister in verhouding tegenwoordig ook meer naar mijn hoofdtelefoon... Of het er dus ooit van komt..?

Misschien als ik met pension ben.

:hehe:

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 15, 2017, 11:56:14
Je hebt gelijk, het waren 200 XD's. De combi met Naim streamer zou overigens een beetje vreemd zijn want ik zou die Naim nemen voor de geluidssignatuur. Dat is dan natuurlijk inclusief voorversterker. En de Dynaudio werkt het best als het signaal digitaal aan de hub wordt aangesloten; analoog wordt eerst gedigitaliseerd.  :turn:

Dat maakt de Dynaudio 200 XD wel een optie trouwens. Helaas met een poort aan de achterkant en daar heb ik een hekel aan ivm plaatsing.

Op dit moment vind ik de Adam S3X-h de beste papieren hebben. Die past in de infrastructuur hier, heeft een hoge WAF (nee schatje, ze passen gewoon in het möbel), is Adam en moet worden gevoed met een analoog signaal zodat ik van alles van Naim er voor kan plakken. Dan laat ik de roomcorrection vallen. Maar... eerst eens hier en daar luisteren. De reusachtige hoeveelheid pecunia heb ik toch pas in mei bij elkaar geschoffeld.

Ik weet niet hoever je per defintie een NAIM wilt,  anders is de AURALiC ALTAIR ook een optie i.c.m. de Adam S3X-h
Is streamer, server en DAC met Analoog/XLR-uitgangen die dan direct op de Adam kunnen.  Voordeel van de AURALiC ALTAIR
dat je hier een harde schijf in kunt doen, zodat je niet aan een apart NAS gebonden bent.
Aparaat ondersteunt praktisch alle formaten en HiRes en TIDAL and Qobuz streaming

Prijs is nog geen 2.000 eueo, excl. harde schijf   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 12:30:11
Het maakt niet uit aan welke kant een BR pijpje uit een speaker komt. Echt niet.

Zo zou ik het niet formuleren...
De plaatsing v/d BR-pijp, is maar 1 v/d vele facetten of een speaker wel/niet dicht bij een achterwand geplaatst kan worden.
Ik ken vele speakers met een BR-pijp naar onder of naar voren gericht, welke aanzienlijke verder v/d muur geplaatst moeten
worden, dan mijn hemels klinken Dynaudio Focus 260, met de pijp aan de achterkant
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Ja en dus ? Dat wat Eelco zegt heb ik ook al verschillende keren gelezen: Het maakt niet uit voor/achter/onder/boven/zijkant. Degene die dat zeggen leggen dat dan uit en vervolgens vergeet ik de uitleg. Ik onthoud alleen dat het niet uitmaakt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: VANZOMERENG op januari 15, 2017, 12:36:29
Zo zou ik het niet formuleren...
De plaatsing v/d BR-pijp, is maar 1 v/d vele facetten of een speaker wel/niet dicht bij een achterwand geplaatst kan worden.
Ik ken vele speakers met een BR-pijp naar onder of naar voren gericht, welke aanzienlijke verder v/d muur geplaatst moeten
worden, dan mijn hemels klinken Dynaudio Focus 260, met de pijp aan de achterkant

Ik wel...

Een woord, afstraalgedrag.

Exxar

Citaat van: VANZOMERENG op januari 15, 2017, 11:01:42

Nubert.de  /  Nupro-aktiv-serie




Die hebben ook mooie toestellen! En de prijs van bvb de eindversterkers valt eigenlijk heel goed mee.

evilniek

Citaat van: HuubF op januari 13, 2017, 11:44:27
Zo crisis voorbij, alle overbodige hifi verkocht, leven op orde, kinderen leveren alleen nog maar geld op, pensioen naderend maar nog 4 jaar cashen, nauwelijks vaste lasten, tweeverdiener, oren vermoeid maar still on duty, sparend als een gek:

Tijd om te kijken naar een nieuw hifi-setje! Aankoop-datum ergens na de zomer. Mag wat kosten (maar hoeft natuurlijk niet).

Om te beginnen: ik luister op dit moment alleen maar Radio 4 van de TV-tuner, via een zelfgesoldeerde voorversterker op kleine Adam pro-speakers (F5). Met stiekum wat Suzy Wong kurkjes (wie kent ze nog?) op trafo's en woofers. En ik ben eigenlijk tevreden met het geluid... Waarom? Het klinkt volkomen geloofwaardig gegeven de nederige apparatuur. En ik vind het cool om klassiek at random voorgeschoteld te krijgen.

Maar toen ik via deze fantastische set noodgedwongen (vriendinnn...) een week lang de Top2000 moest luisteren viel het allemaal wel een beetje tegen. Ik wil weer gewoon een top-set.

Een extra reden om alleen klassiek te luisteren is dat ik mijn computer-streaming oplossing spuugzat ben. Het is traag, het starten van al die programma's is niet uit te leggen aan mijn vriendin en ik ben gaan twijfelen aan de kwaliteit. Aanzetten van de tuner en Radio 4 luisteren is oneindig gemakkelijker en dat klopt merkwaardig goed.

De belangrijkste aanleiding om alles maar te verkopen en eerst eens te gaan sparen was dat een jaartje geleden de Devialet Phantom uitkwam. Dit zou de alles-oplosser zijn. Met een geweldige super-kwaliteit die alles in de schaduw zou stellen. Waarom dan nog klooien met kabeltjes en steeds maar weer nieuwe dacs? Ik hoefde alleen maar even 7000 euro te sparen... Ik heb ze nog nooit gehoord maar wat me opvalt is dat in de reviews de kritiek voornamelijk zit in een gebrek aan muzikaliteit. Inmiddels zijn er zelfs minimaal 3 oplossingen die (vooral naar eigen zeggen) ´alles in de schaduw stellen´:

1. Devialet Phantom
2. Dutch & Dutch
3. Kii Three

Naim timmert ook aan de weg. Als ze boven de Mu-so's een wat serieuzere oplossing zouden hebben zou ik dat ongezien kopen (na al die jaren omarmen en afstoten van apparatuur winden een paar merken mij nog steeds op: Naim, Adam, Audio Note, Lavardin en 47Labs).

Maar...

Ik ben nog steeds een freak. De afgelopen jaren ben ik vooral bezig geweest met het zoeken van de ideale dac/voorversterker. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de dac het totale geluid kan maken of breken. En ik denk dat bij totaaloplossingen nog steeds te kunnen horen. Dat uit zich voor mij dan in een analytisch, compleet, afgewogen geluid maar zonder extra's, schwung. Zonder wat in Naim kringen PRAT wordt genoemd. Wat dat betekent weet je als je ooit Naim spullen in huis hebt gehad. Zonder brille. Dat weet je als je ooit Audio Note in huis hebt gehad. Zonder iets ongrijpbaar meeslepends (Lavardin, 47Labs).

Het Plan...

Ik ga 2 paden vergelijken voordat ik iets koop: de all-in-ones van niveau (Phantom, D&D, Kii) en een oplossing van super-dac (Benchmark v3?) of streamer (Linn?) met de wat mooiere Adam monitors (S3X of H?). De D&D en Phantoms zijn eenvoudig te beluisteren. De Kii's zijn ook wel ergens te beluisteren. De Adams worden een stuk lastiger, zeker als ik er ook nog een super-dac of streamer bij moet lenen.

Zin an!

KEF LS50 Wireless, past misschien ook heel voorzichtig in hetzelfde straatje?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 12:45:16
Ik wel...

Een woord, afstraalgedrag.

En wat doet een poort aan de achterkant als de speakers in een meubel staan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: Baardmannetje op januari 15, 2017, 12:45:16
Ik wel...

Een woord, afstraalgedrag.

Je heb gelijk Baardmannetje maar iets te gemakkelijk en te vanzelfsprekend ;D

Uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid lucht en snelheid, zoals deze de luidspreker verlaat uit te BR-pijpen
- wordt bepaald door hoeveel "laag"zit er in de muziek
- het volume waarop je speelt
- is er sprake van 1 poort of zijn er meer BR-poorten ?  poortdiameter ?  etc..
- welke hindernissen, zijn er nog meer nabij de achterkant v/d luidspreker,
   die overwonnen moeten worden, zodat de lucht (geluid) uit de BR-poorten, vrij baan hebben om weg te komen
   1. de afmetingen v/d luidspreker zelf
   2. een eventuele zijmuur
   3. andere obstakels zoals een meubel of schoorsteenmantel etc.   

Kortom kwestie van veel proberen en goed luisteren.
Vooral bij wat hogere volumes is bovenstaande erg belangrijk.

Speel je altijd op fluisterniveau, dan is meestal de plaatsing, vele malen minder kritisch
en kan juist een plaatsing "te dicht" op de achterwand je juist die boost in het laag geven,
welke juist als "prettig"  wordt ervaren. 
Dit ff los v/h feit, dat de afstand luisterplaats/speakers hierin ook een grote rol speelt


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 15, 2017, 13:06:20
En wat doet een poort aan de achterkant als de speakers in een meubel staan?

Ik voorspel niet veel goeds  :notify:

Bas-kwaliteit gaat drastisch omlaag en dan heb ik het nog niet gehad over eventuele mogelijke resonaties
v/h meubel e.d

Je gaat me toch niet vertellen, veel geld uit te willen geven aan Hifi om vervolgens voor deze oplossing te kiezen  :eh:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Ik heb het ooit een keer gehoord bij Huub met de speakers in de kast. Geen idee meer welke dat waren...maar klonk zeker niet verkeerd.

Er zijn ws wel speakers te vinden die hiervoor (om ze in een kast te zetten) ontworpen zijn...ook hele dure.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: HuubF op januari 13, 2017, 11:44:27
Inmiddels zijn er zelfs minimaal 3 oplossingen die (vooral naar eigen zeggen) ´alles in de schaduw stellen´:

1. Devialet Phantom
2. Dutch & Dutch
3. Kii Three

Je had toch O300's? Ik neem aan dat hetgeen je nu gaat uitzoeken ("de laatste en hopelijk de beste set") beter moet zijn dan K+H O300?

Ik had zoals je weet ook K+H O300 monitors met O800 subwoofer en het is mij nog lang niet gemakkelijk gebleken om iets te vinden dat een duidelijke overall verbetering is vanaf die monitoren.

De Kii Three stond lang hoog in mijn lijst. Het is mi echt een goede speaker, en daarmee mi ook een van de weinigen die ik heb kunnen vinden die ik echt een verbetering vond t.o.v. de K+H's. Bij de D&D weet ik dat niet (moet ze nog horen). De Phantoms zou ik gelijk van je lijst schrappen.

Als de Kii Three binnen het maximale budget valt, kom je qua prijs ook al in de buurt bij de cardioide 3-weg modellen van ME Geithain (die mi echt iets bijzonders zijn). Ze zijn allemaal richtingsgevoelig in het laag wat in niet perfecte ruimtes een wereld van verschil maakt. Afhankelijk van de luisterafstand bieden ze modellen (RL944K / RL933K / RL922K / RL901K) met een  verschillende directivity index. De grotere modellen hebben een grotere ideale luisterafstand, een groter bereik in het laag en meer headroom.

Hun producten zijn zeker wel prijzig, maar ze designen en ontwikkelen hun systemen inc. alle componenten zelf, produceren 'make to order' (enige mate van customisation is mogelijk) en ze bieden voor alle modellen die ze uitbrengen levenslang service.

Smaak is persoonlijk, maar na een direct vergelijk met Barefoot MM35 gen2, Kii Three en Geithain RL944K/Basis11K had ik geen twijfel meer in mijn keuze voor Geithain. Ze zijn geen bedrijf dat zich veel bezighoudt met marketing en mooie praatjes, maar ze maken mi simpwelweg wat andere high-end merken claimen te doen.

Hoe dan ook succes met je zoektocht. Geniet er van de hele weg! :)
Gr. Martijn

HuubF

Dank voor je uitgebreide post. Ik heb inderdaad behoorlijk lang die K&H's gehad. Veel plezier aan beleefd maar mijn voorliefde voor Adam bleef knagen.

Geithain is ook wel een optie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 15, 2017, 12:30:55
Ik weet niet hoever je per defintie een NAIM wilt,  anders is de AURALiC ALTAIR ook een optie i.c.m. de Adam S3X-h
Is streamer, server en DAC met Analoog/XLR-uitgangen die dan direct op de Adam kunnen.  Voordeel van de AURALiC ALTAIR
dat je hier een harde schijf in kunt doen, zodat je niet aan een apart NAS gebonden bent.
Aparaat ondersteunt praktisch alle formaten en HiRes en TIDAL and Qobuz streaming

Prijs is nog geen 2.000 eueo, excl. harde schijf

Naim is voor mij een garantie dat het geluid iets bevat dat helemaal mijn smaak is. Tot nu toe heb ik alleen spullen in de laagste prijsklasse gehad, bijvoorbeeld de V1 dac (ook met Adam). Dat klinkt dan heerlijk maar een beetje grof. Ik verwacht dat een stapje hoger wat verfijning toevoegt aan de Naim sound.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)