HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

erik s.

Citaat van: HuubF op mei  8, 2015, 08:47:52
Ik denk het ook niet. Maar het scheelt wel een snoertje en een voorversterker.
Die snap ik niet, je kunt toch ook direct naar de luidsprekers met een ongebalanceerde kabel?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HuubF

Citaat van: erik s. op mei  8, 2015, 08:49:55
Die snap ik niet, je kunt toch ook direct naar de luidsprekers met een ongebalanceerde kabel?

Natuurlijk maar de K&H heeft alleen XLR en ik heb een hekel aan die slappe Tulp-XLR stekkers. Mijn eigenbouw voorversterker heeft ook een XLR uitgang.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

erik s.

Citaat van: HuubF op mei  8, 2015, 08:54:49
Natuurlijk maar de K&H heeft alleen XLR en ik heb een hekel aan die slappe Tulp-XLR stekkers. Mijn eigenbouw voorversterker heeft ook een XLR uitgang.
Dat zou je kunnen oplossen door er direct een XLR connector aan te zetten, de luidsprekers zijn verwacht in ook niet gebalanceerd. Scheelt weer extra electronica om van ongebalanceerd naar gebalanceerd te gaan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

JeroenGRT

Op het pinkfishmedia forum zijn er verschillende topics over de mdac, zoek maar eens op first listen mdac. Daarin heb ik al eens gelezen dat via xlr het beste klinkt. Vooral als je hem ook als vv gaat inzetten. Je kunt het anders ook rechtstreeks aan de ontwerper vragen: gebruikersnaam JohnW op pinkfishmedia
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: erik s. op mei  8, 2015, 09:00:03
Dat zou je kunnen oplossen door er direct een XLR connector aan te zetten, de luidsprekers zijn verwacht in ook niet gebalanceerd. Scheelt weer extra electronica om van ongebalanceerd naar gebalanceerd te gaan.

De speakers hebben maar 1 aansluiting: XLR. Daar valt dus niets te omzeilen. Bij de Mdac zou er, als hij niet écht gebalanceerd is opgebouwd, onnodige electronica worden omzeild inderdaad. Hoewel we net binnenkrijgen dat hij beter klinkt via XLR.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

erik s.

Citaat van: HuubF op mei  8, 2015, 09:23:41
De speakers hebben maar 1 aansluiting: XLR. Daar valt dus niets te omzeilen. Bij de Mdac zou er, als hij niet écht gebalanceerd is opgebouwd, onnodige electronica worden omzeild inderdaad. Hoewel we net binnenkrijgen dat hij beter klinkt via XLR.  :)
Zou natuurlijk zo maar kunnen.
De ingang van de luidsprekers is goed mogelijk gewoon ongebalanceerd op een XLR connector.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Jossie heeft een aantal artikelen geschreven over xlr op dit forum. Misschien aardig leesvoer.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

MAW

Citaat van: erik s. op mei  8, 2015, 08:40:11
De kans dat de dac echt gebalanceerd is, is minimaal.

Dat kans dat hij NIET gebalanceerd is, is minimaal bedoel je?
Gr. Martijn

erik s.

Citaat van: MAW op mei  8, 2015, 10:38:29
Dat kans dat hij NIET gebalanceerd is, is minimaal bedoel je?
Dat bedoel ik zeker niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

MAW

ok en waarom is de kans minimaal dat deze leverancier een apparaat levert dat werkelijk de gebalanceerde uitgangen heeft zoals ze claimen?
Gr. Martijn

erik s.

Citaat van: MAW op mei  8, 2015, 11:05:47
ok en waarom is de kans minimaal dat deze leverancier een apparaat levert dat werkelijk de gebalanceerde uitgangen heeft zoals ze claimen?
De uitgang is waarschijnlijk wel gebalanceerd, het apparaat echter niet. Dan heeft XLR geen nut.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac


Citaat van: MAW op mei  8, 2015, 11:05:47
ok en waarom is de kans minimaal dat deze leverancier een apparaat levert dat werkelijk de gebalanceerde uitgangen heeft zoals ze claimen?
Je moest s weten........
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Harry HT

Hi Huub,
Svp opletten met het aansluiten van de mdac, kies (anabled) voor de pre amp functie [emoji1]

Zie bijlage.

Veel luister plezier.[emoji445][emoji445]

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Roksan

Daar had ik hem ook al voor gewaarschuwd. Fijn dat je even het in de handleiding hebt opgezocht en hier neer heb gezet.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

MAW

Citaat van: MAW op mei  8, 2015, 11:05:47
ok en waarom is de kans minimaal dat deze leverancier een apparaat levert dat werkelijk de gebalanceerde uitgangen heeft zoals ze claimen?

Citaat van: erik s. op mei  8, 2015, 12:12:13
De uitgang is waarschijnlijk wel gebalanceerd, het apparaat echter niet. Dan heeft XLR geen nut.

Ze claimen dat hij balanced outputs heeft. Dat betekent dat het apparaat gebalanceerd is. Dat je het niet vertrouwd kon ik al opmaken uit je vorige post. Daarom vroeg ik naar de reden. Is er een goede reden? Of is het een ongefundeerd wantrouwen?

Citaat van: Zodiac op mei  8, 2015, 12:17:48
Je moest s weten........

Deel vooral je wijsheid zou ik zeggen  :)
Gr. Martijn

erik s.

Het hebben van gebalanceerde uitgangen heeft niets te maken met een wel of niet gebalanceerde opbouw van het apparaat..
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac


Citaat van: erik s. op mei  8, 2015, 18:41:21
Het hebben van gebalanceerde uitgangen heeft niets te maken met een wel of niet gebalanceerde opbouw van het apparaat..

Correct, das precies mijn ervaring. Schroef t ding open, bestudeer het en feel fuc..ed!
Antelope audio Zodiac bijv.
Maar goed, dit is Huub's topic, dus I rest my case en wens TS veel geluk met dac nr?[emoji106]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Citaat van: erik s. op mei  8, 2015, 12:12:13
De uitgang is waarschijnlijk wel gebalanceerd, het apparaat echter niet. Dan heeft XLR geen nut.
Minder nut. Je hebt nog steeds het voordeel van de grotere uitgangsspanning en de betere storingsonderdrukking tov tulp echter zal dat alleen voor grotere lengtes kabel interessant zijn.

erik s.

Citaat van: Kjelt op mei  8, 2015, 18:49:56
Minder nut. Je hebt nog steeds het voordeel van de grotere uitgangsspanning en de betere storingsonderdrukking tov tulp echter zal dat alleen voor grotere lengtes kabel interessant zijn.
moet het apparaat aan de andere kant natuurlijk ook een echte gebalanceerde aansluiting hebben,  en niet een xlr-deel met 2 aders er aan... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

De K&H's hebben al muurbeugels kunnen idd direct aan de muur
JBL PRX Power!

MAW

Citaat van: erik s. op mei  8, 2015, 18:41:21
Het hebben van gebalanceerde uitgangen heeft niets te maken met een wel of niet gebalanceerde opbouw van het apparaat..

Laten we realistisch zijn..

Als een fabrikant gebalanceerde uitgangen specificeert mag je aannemen dat hij gebalanceerd uitgangssignaal ondersteunt. Anders specificeren ze wel een single-ended XLR.

Ik weet natuurlijk niet wat voor ervaringen jullie hebben maar alle DAC's die ik gehad hadden gebalanceerde uitgangen en ondersteunden een gebalanceerd uitgangssignaal. Als er DAC's zijn waarvan met zekerheid gezegd kan worden dat ze wel balanced out speccen, maar het niet naleven laten we ze dan bij naam noemen.
Gr. Martijn

erik s.

Nee hoor. Er wordt dan gewoon met wat electronica van een ongebalanceerd signaal een gebalanceerd signaal gemaakt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

MAW

how Erik, ik pastte net m'n post aan...

Maar een digitaal signaal IS ook niet gebalanceerd. Een gebalanceerd signaal is niets anders dan een tegenovergesteld signaal dat wordt meegestuurd om de afwijking te kunnen definieren bij het unbalancen bij het apparaat waar je naar uitstuurt (omdat die tegensteld zal zijn over het gebalanceerde en ongebalanceerde kanaal).

Welk apparaat hebben we het dan over? (die niet werkelijk een gebalanceerd signaal uitstuurt, maar waarvan wel geclaimd wordt door de fabrikant dat het apparaat dat doet)?
Gr. Martijn

Dirk

ik krijg sterk de indruk dat jullie een beetje langs elkaar heen praten.
erik heeft het over een gebalanceerde opbouw vh apparaat
MAW heeft het over de gebalanceerde aansluitingen vh apparaat.
het ene (aansluitingen) betekent niet automatisch het andere (opbouw) , maar daar is genoeg informatie over te vinden op het www  ;)   
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

erik s.

De meeste Hifi met gebalanceerde uitgangen sturen wel een gebalanceerd signaal uit,  maar die apoaraten zijn meestal niet gebalanceerd opgebouwd. maw er wordt van een ongebalanceerd signaal een gebalancerrd signaal gemaakt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B