HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: smacdab op mei  3, 2015, 17:25:45
Laat je geen soundbar aansmeren toch?

Nee zo erg is het niet. Die pro-audio speakers waren leuk voor een tijdje maar ze zien er ook niet uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

huub huub huub, zo heb ik je in al die jaren nog niet meegemaakt. Design belangrijker dan de klank, je zit wel erg onder de plak tegenwoordig of wat?  :P
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op mei  3, 2015, 23:21:20
huub huub huub, zo heb ik je in al die jaren nog niet meegemaakt. Design belangrijker dan de klank, je zit wel erg onder de plak tegenwoordig of wat?  :P

Mwah, onder de plak... Die kast moet ik zelf maken en ik weet ook niet hoe ik een zwevende kast moet maken die stevig genoeg is voor de K&H's. Ze staan nu op 2 Ikea kastjes. Maar dat is van dat beroemde sandwich-spul wat ook nog goed klinkt ook. Op stands klonken ze iig minder.

Maar zwevend? Ik denk nu aan een constructie waar de (iets bredere) plek van de speakers wel pootjes heeft. Later (of eerder) komen daar mijn Phantoms te staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

erik s.

Plaatsing van de luidsprekers zal dan verwacht ik bijna tegen de muur zijn.
Je zou ze direct aan de muur kunnen hangen, meubel er omheen bouwen en dan het vak dicht maken met luidsprekerdoek.
Dan speelt het uiterlijk van de luidsprekers iig geen enkele rol meer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HuubF

Citaat van: erik s. op mei  4, 2015, 07:39:40
Plaatsing van de luidsprekers zal dan verwacht ik bijna tegen de muur zijn.
Je zou ze direct aan de muur kunnen hangen, meubel er omheen bouwen en dan het vak dicht maken met luidsprekerdoek.
Dan speelt het uiterlijk van de luidsprekers iig geen enkele rol meer.

Dit klinkt ab-so-luut verschrikkelijk.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Heb je een tekeningetje van je (beoogd) meubel?
Erik probeert ook mee te denken. Maar misschien is dat ongewenst?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op mei  4, 2015, 09:46:15
Heb je een tekeningetje van je (beoogd) meubel?
Erik probeert ook mee te denken. Maar misschien is dat ongewenst?

Nee helemaal niet! Excuus. Ik ben vandaag vrij, ben lekker aan het verbouwen (inrichting trapkast) met muziek op de achtergrond en de K&H's klinken absoluut fantastisch. Gewoon met Radio 4. Té fantastisch om ze voor iets anders weg te doen dan het beste. Dus er komen geen wanhoopsdaden als Kef LS50 of zo. Ik ben een eerste schets voor een wand aan het maken en die zal ik hier vandaag of morgen delen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

eddy135

Ik heb hier intussen ook een designwand van Pastoe, met een hangende kast op maat gemaakt, en is echt sterk genoeg voor alles, hoor. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Ruud-

Ik ben van mening dat speakers, uitzonderingen daargelaten, lekker vrij moeten worden opgesteld,  ik huiver van de gedachte mijn LS50 in een kast zou weg moeten moffelen. Zonde van de investering.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Marino

Misschien wallspeakers zoiets als Dynky heeft laten bouwen? Dat lijkt mij een mooi compromis?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720 / Chord Mojo
Versterking: Yamaha CA-810
Luidsprekers: IMF CM2

HuubF

Inmiddels is het wat zekerder geworden dat de speakers blijven. Ze staan wel te koop want áls er een koper komt mogen ze weg. Er zouden dan zeker weer nieuwe actieve speakers komen, waarschijnlijk toch weer van Adam. De Devialet Phantom is voorlopig afgevallen omdat het 1 of 2 jaar te vroeg is. De Kef LS50 klinkt bij Ruud opvallend goed maar daar hoef ik de K&H's niet voor weg te doen.

Exact op het moment dat mijn hifi-pot 600 euro telde stond er een Audiolab M-Dac te koop. Die kon ik niet laten liggen omdat ik vreselijk benieuwd ben hoe de K&H's klinken als ze direct met XLR worden aangestuurd. En... als het goed is weer 1 stapje beter dan de irDac. Dan houdt het voorlopig op want dan moeten er eerst weer veel dingen worden verkocht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Morgen komt de Mdac, ik ben benieuwd.

Ondertussen... Gisteren heb ik nog wat kabels geprobeerd die ik nog had liggen waaronder ééntje van puur zilver. Dat leverde in ieder geval een ander geluid op waar ik gisteravond nog lang naar heb geluisterd. Meer detail maar niet de door mij verwachte vermindering van de muzikaliteit. Dat werkte goed in de huidige setting waarin de K&H's niet per sé uitblinken met een sprankelend hoog.

Op m'n werk zag ik in het NUC topic de tip om eens Fidilizer te proberen. Een programmaatje als Amarra of Pure Music op de Mac. Daar verwachtte ik eigenlijk niet zoveel van (die Mac programma's leverden ook niet veel verbetering op) maar dat was een misrekening... het geluid is ineens met een reuzenstap verbeterd. Samen met de zilveren interlink is het geluid nu kraakhelder én lekker om te beluisteren. Het laag lijkt dieper te gaan en lijkt minder wollig. Verreweg het beste geluid tot nu toe in huis. Natuurlijk eerst even laten bezinken...

En dan morgen dus weer een dac wisseling. De irDac heb ik nog niet verkocht dus dat wordt spannend. De Mdac zou beter moeten zijn en kan bovendien direct gebalanceerd op de K&H's.

De boel begint hier weer eens een beetje te lopen.  :headbanging:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Ben benieuwd hoe de de Mdac het doet in je set, de zilveren schijnen iets beters te klinken dan de zwarte :) . Degene die jij krijgt is een van de eerste die gemodificeerd is door John Westlake.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: JeroenGRT op mei  7, 2015, 21:12:55
Ben benieuwd hoe de de Mdac het doet in je set, de zilveren schijnen iets beters te klinken dan de zwarte :) . Degene die jij krijgt is een van de eerste die gemodificeerd is door John Westlake.

Wist ik niet, leuk! Ik heb 'm eigenlijk op goed geluk gekocht omdat het de logische hogere stap was boven de irDac en mijn hifi-potje was exact het aankoopbedrag.

Daarom komt de ontdekking van Fidilizer net op tijd. De forumgenoot die de naam noemde zij geprezen.  :worship:

Het geluid hier begint wel kloten te krijgen. Het wordt tijd dat er weer eens iemand komt luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op mei  7, 2015, 21:18:54
Misschien ook eens de Prefer kabels proberen ?

Gr Hans

Nou... als de Mdac bevalt heb ik helemaal geen kabels meer nodig.  :alien:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Die moet toch ook aangesloten worden op de speaker ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  7, 2015, 21:22:04
Die moet toch ook aangesloten worden op de speaker ?

Gr Hans

Jwel maar dat is een 2 meter lange errug goede pricey Sign Audio XLR waar Rick Paap himself een plas over heeft gedaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Is die mdac wel echt gebalanceerd? Zal niet de eerste x zijn dat dit toch niet zo blijkt te zijn (zodiac bijv, met zn mooie xlr connectors)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op mei  7, 2015, 21:20:16
Daarom komt de ontdekking van Fidilizer net op tijd. De forumgenoot die de naam noemde zij geprezen.  :worship:

Het geluid hier begint wel kloten te krijgen. Het wordt tijd dat er weer eens iemand komt luisteren.

Leuk om te horen Huub :thumbs-up:.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Kaakberg

Citaat van: HuubF op mei  7, 2015, 20:34:37
Morgen komt de Mdac, ik ben benieuwd.

Ondertussen... Gisteren heb ik nog wat kabels geprobeerd die ik nog had liggen waaronder ééntje van puur zilver. Dat leverde in ieder geval een ander geluid op waar ik gisteravond nog lang naar heb geluisterd. Meer detail maar niet de door mij verwachte vermindering van de muzikaliteit. Dat werkte goed in de huidige setting waarin de K&H's niet per sé uitblinken met een sprankelend hoog.

Op m'n werk zag ik in het NUC topic de tip om eens Fidilizer te proberen. Een programmaatje als Amarra of Pure Music op de Mac. Daar verwachtte ik eigenlijk niet zoveel van (die Mac programma's leverden ook niet veel verbetering op) maar dat was een misrekening... het geluid is ineens met een reuzenstap verbeterd. Samen met de zilveren interlink is het geluid nu kraakhelder én lekker om te beluisteren. Het laag lijkt dieper te gaan en lijkt minder wollig. Verreweg het beste geluid tot nu toe in huis. Natuurlijk eerst even laten bezinken...

En dan morgen dus weer een dac wisseling. De irDac heb ik nog niet verkocht dus dat wordt spannend. De Mdac zou beter moeten zijn en kan bovendien direct gebalanceerd op de K&H's.

De boel begint hier weer eens een beetje te lopen.  :headbanging:

Spulletjes gaan gesigneerd de markt op......

erik s.

Citaat van: Zodiac op mei  7, 2015, 21:45:41
Is die mdac wel echt gebalanceerd? Zal niet de eerste x zijn dat dit toch niet zo blijkt te zijn (zodiac bijv, met zn mooie xlr connectors)
De kans dat de dac echt gebalanceerd is, is minimaal.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HuubF

Citaat van: erik s. op mei  8, 2015, 08:40:11
De kans dat de dac echt gebalanceerd is, is minimaal.

Ik denk het ook niet. Maar het scheelt wel een snoertje en een voorversterker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)