HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Zodiac

Nogmaals...mijn antelope zodiac is te koop!
Sprankelend hoog, goede diepe bas, mooi gedetailleerd....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Weet ik, er is alleen geen geld over voor hifi. Met de verkoop van spullen kom ik precies uit. Nou ja, bijna. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Ach, je moet ook nog wat te dromen over houden.

Citaat van: HuubF op januari 27, 2015, 20:10:32
Weet ik, er is alleen geen geld over voor hifi. Met de verkoop van spullen kom ik precies uit. Nou ja, bijna. :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Xander32 op januari 27, 2015, 20:30:04
Ach, je moet ook nog wat te dromen over houden.

Tuurlijk. Op zich ben ik tevreden, ik heb alleen nog niet alles uitgeprobeerd.

Nu ijverig alle muziek aan het overzetten van Mac Mini naar NUCje. JRiver is al geïnstalleerd. De Dragon Fly komt morgen. Dan heb ik in ieder geval een referentie met decent&recent gear.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

haha Huub,

het enige dat je in al die jaren nog niet veranderd hebt is het fotootje met het aapje  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3457
Gisteren is het BNC t-stukje binnengekomen om de speakers direct digitaal aan te sturen. Nu een setting met NUC als mediaserver met JRiver, ASIO driver, Gold Note USB-SPDIF converter, coax naar de speakers en gaan.

Oef, dat is wel heel erg mooi. Stom dat ik dat niet eerder heb geprobeerd. Ik heb meer definitie in het hoog terwijl de rest van het geluid minimaal even goed is als met de eerdere settings die ik heb geprobeerd. Geen sprake van te droog of te klinisch, het is zo muzikaal als de pest. Vandaag komt de Audioquest Dragon Fly binnen en ik vraag me af of dat beter gaat klinken.

Lastig is wel dat de NUC geen digitale ingang heeft, zoals de Mac Mini, zodat ik de TV settopbox nu niet kan aansluiten. Alles analoog is veel gemakkelijker omdat ik dan met het mini-voorversterkertje de boel aan elkaar kan knopen. Dus ik hoop dat de Dragon Fly even goed klinkt.

Maar zou zo'n klein dingetje de dac's in de pro-audio K&H's kunnen verslaan?

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3458
Dubbelpost.  :blush:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Huub, wat voor speakerkabel gebruik je, of zijn dat analoge interlinks?
Ik heb hele mooie verzilverde MIT coax liggen.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kwabbernoot

Oeh, verzilverde.  :-X Lijkt mij niet direct een optie voor SW Huub.

@Huub: lekker ouderwets met Gent aan het miepen?

Groeten...

HuubF

#3461
Citaat van: Zodiac op januari 29, 2015, 10:34:45
Huub, wat voor speakerkabel gebruik je, of zijn dat analoge interlinks?
Ik heb hele mooie verzilverde MIT coax liggen.....

Het is zijn maar digitale kabels.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

En dan geldt het structuurinfo verhaal niet? Ik heb werkelijk geen idee.

Groeten...

Zodiac

Citaat van: Kwabbernoot op januari 29, 2015, 10:46:04
Oeh, verzilverde.  :-X Lijkt mij niet direct een optie voor SW Huub.

@Huub: lekker ouderwets met Gent aan het miepen?

Groeten...
Why not? Laat maar...wordt vast e kabeldiscussie..... :D
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op januari 29, 2015, 12:25:05
En dan geldt het structuurinfo verhaal niet? Ik heb werkelijk geen idee.

Groeten...

Misschien wel, geen idee. Maar ik verdom het om veel geld te steken in digitale 75 ohm verbindingen terwijl er 2 uiterst sjofele T-stukjes tussen zitten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: Zodiac op januari 29, 2015, 12:38:34
Why not? Laat maar...wordt vast e kabeldiscussie..... :D

Nee, het heeft niet zoveel met kabels te maken. Het is nog veel vager. Het gaat om de "tegels" die Huub gebruikt. Die werken iha niet zo goed samen met zilver weet ik uit ervaring.

Groeten...

HuubF

Na een lang weekend experimenteren vind ik momenteel de combi NUC computertje - USB-SPDIF Converter - K&H het beste klinken. Direct vanaf de koptelefoonuitgang van de Mac Mini heb ik nog even geprobeerd maar dan mis je (uiteraard) behoorlijk wat detail. Hoewel ik denk dat het effect van esoterica dan het grootst is.

De DragonFly klinkt best goed maar mist helaas muzikaliteit. Het is net te schoon en netjes, zelfs na aanschaf van een fatsoenlijke minicinch-tulp kabel van Audioquest.

Nu heb ik een probleem want de TV is niet zo gemakkelijk meer aan te sluiten. De NUC heeft geen toslink ingang zoals de Mac Mini. Het altijd moeten aanzetten van de computer om TV te kunnen kijken is natuurlijk zowiezo bezopen. De tuner kan natuurlijk direct analoog op de speakers maar dan moet ik met een schroevendraaiertje elke keer minuscule schakelaartjes verdraaien om van TV naar Hifi te switchen en vice versa. Om over de WAF maar te zwijgen.

Ik heb eigenlijk een USB-SPDIF converter nodig met een extra Toslink als input. Maar dan wel één die mega-goed werkt want het overzetten van USB naar SPDIF is zo gemakkelijk nog niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Jammer dat de DF niet helemaal waar maakt hetgeen jij op hoopte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Xander32 op februari  2, 2015, 06:59:58
Jammer dat de DF niet helemaal waar maakt hetgeen jij op hoopte.

Wel logisch natuurlijk. Misschien moet ie een tijdje inspelen. De Naim dac had ook een week nodig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Citaat van: HuubF op februari  2, 2015, 06:35:22
Na een lang weekend experimenteren vind ik momenteel de combi NUC computertje - USB-SPDIF Converter - K&H het beste klinken. Direct vanaf de koptelefoonuitgang van de Mac Mini heb ik nog even geprobeerd maar dan mis je (uiteraard) behoorlijk wat detail. Hoewel ik denk dat het effect van esoterica dan het grootst is.

De DragonFly klinkt best goed maar mist helaas muzikaliteit. Het is net te schoon en netjes, zelfs na aanschaf van een fatsoenlijke minicinch-tulp kabel van Audioquest.

Nu heb ik een probleem want de TV is niet zo gemakkelijk meer aan te sluiten. De NUC heeft geen toslink ingang zoals de Mac Mini. Het altijd moeten aanzetten van de computer om TV te kunnen kijken is natuurlijk zowiezo bezopen. De tuner kan natuurlijk direct analoog op de speakers maar dan moet ik met een schroevendraaiertje elke keer minuscule schakelaartjes verdraaien om van TV naar Hifi te switchen en vice versa. Om over de WAF maar te zwijgen.

Ik heb eigenlijk een USB-SPDIF converter nodig met een extra Toslink als input. Maar dan wel één die mega-goed werkt want het overzetten van USB naar SPDIF is zo gemakkelijk nog niet.

Wat een puzzel. Het lijkt wel een Nederlands tuintje......
Back to basics. Eenvoud.........Succes!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

 :pompom:

Ik kan mijn spulletjes op tientallen manieren op elkaar aansluiten en dat doe ik dus ook. Vandaag had ik zo'n hifi-bingo-moment toen ik mijn eigenbouw passieve voorversterker (nou ja, een DACT in een plastic doosje met tulp in en XLR uit) tussen DragonFly en K&H's knoopte. Het geluid viel een beetje op z'n plaats en lijkt nu een combinatie van het direct aansluiten op de koptelefoonuitgang (veel beleving maar ik miste verfijning) en het digitaal aansturen van de K&H's (verfijnder maar duidelijk minder beleving dan nu).

Dus de DragonFly is nog zeker niet uit beeld. Het is me een raadsel waarom hij een paar dagen geleden nog zo zielloos klonk en ik nu al de hele middag met plezier zit te luisteren. Het enige verschil met de vorige DragonFly setting is de voorversterker en het snoertje van voorversterker naar K&H's. En een paar dagen.

Maar weer even een tijdje luisteren.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Citaat van: HuubF op februari  3, 2015, 16:34:05
:pompom:

Ik kan mijn spulletjes op tientallen manieren op elkaar aansluiten en dat doe ik dus ook. Vandaag had ik zo'n hifi-bingo-moment toen ik mijn eigenbouw passieve voorversterker (nou ja, een DACT in een plastic doosje met tulp in en XLR uit) tussen DragonFly en K&H's knoopte. Het geluid viel een beetje op z'n plaats en lijkt nu een combinatie van het direct aansluiten op de koptelefoonuitgang (veel beleving maar ik miste verfijning) en het digitaal aansturen van de K&H's (verfijnder maar duidelijk minder beleving dan nu).

Dus de DragonFly is nog zeker niet uit beeld. Het is me een raadsel waarom hij een paar dagen geleden nog zo zielloos klonk en ik nu al de hele middag met plezier zit te luisteren. Het enige verschil met de vorige DragonFly setting is de voorversterker en het snoertje van voorversterker naar K&H's. En een paar dagen.

Maar weer even een tijdje luisteren.  :)
Met het risico van hoon.....
Ook een dragonly moet blijkbaar warm vliegen......
Mooi toch!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op februari  3, 2015, 17:23:38
Met het risico van hoon.....
Ook een dragonly moet blijkbaar warm vliegen......
Mooi toch!

Nou van mij niet hoor, die Naim dac moest een week inspelen. :)

Maar toch lijkt het me sterk. Hij heeft een paar dagen in de kast gelegen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: Zodiac op februari  3, 2015, 17:23:38
Met het risico van hoon.....

Van mensen die blijkbaar toch echt iets aan hun oren mankeren of gewoon niet in staat zijn om de klankmatige verschillen die zich ontwikkelen tijdens het inspeelproces van componenten waar te nemen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Je vergeet het hebben van een slechte set die de verschillen niet kan weergeven. Dan hebben we echt bijna alles gehad.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.