HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Sonority audio

Citaat van: phy op mei  4, 2014, 10:01:59
Dat weet ik nog van audio freaks
maar ach het verkoopt he  ;D
Of zo'n omslag dan nog geloofwaardig is zet dan toch te denken.
en alles wat je er nu over verteld als "(ervarings)deskundige" is gebakken lucht.
als je het gewoon doorschuift zou dat veel beter zijn voor de verkoop
laat de gebruikers dit maar verspreiden
je legt het er nou te dik bovenop.


Ik gun het trouwens Paul en Bert trouwens uit de grond van mijn hart het zijn hartstikke aardige mensen en ik hoop dat het een groot succes word .
de tegels zijn super en ik zou ze niet meer willen missen.
de omslag is al lang geweest voordat het uberhaupt op de markt gezet zou worden, men wilde het toen nog niet eens commercieel inzetten,dus geen onzin verkopen Horn/Phy.

en natuurlijk mag ik een mooi product (promoten),ten eerste ik ben hier forumsponsor en ten 2e beantwoord ik als het kan (en wat ik weet ) de vragen.

ik ben verder geen ervaringsdeskundige hoor,dat laat ik verder over aan de paul en bert.
ik test alleen nu al een aantal jaartjes de tegels,in verschillende sets,opstellingen...

ik lees de frustratie weer in je tekst ,gewoon lekker genieten van je vrije dag Horn.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

phy

Citaat van: Sonority audio op mei  4, 2014, 10:28:56


ik lees de frustratie weer in je tekst ,gewoon lekker genieten van je vrije dag Horn.
Dan lees je verkeerd Tannoy/Sonority audio
ik schrijf alleen de dingen zoals ik ze zie en dat is geen onzin  ,mag dat niet ?
frustratie?  ;D ;D

Jij ook nog een fijne dag Tannoy
En zullen we ons gewoon met de nickname van dit forum aanspreken anders word het allemaal zo vaag.


Sonority audio

Citaat van: phy op mei  4, 2014, 10:41:42
Dan lees je verkeerd Tannoy/Sonority audio
ik schrijf alleen de dingen zoals ik ze zie en dat is geen onzin  ,mag dat niet ?
frustratie?  ;D ;D

Jij ook nog een fijne dag Tannoy
En zullen we ons gewoon met de nickname van dit forum aanspreken anders word het allemaal zo vaag.
jij mag schrijven zoals je dat ziet,graag zelfs ,alleen als het niet klopt dan geef ik dat even aan!
vandaar even deze correctie.

::)
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

phy

Citaat van: Sonority audio op mei  4, 2014, 10:48:20
jij mag schrijven zoals je dat ziet,graag zelfs ,alleen als het niet klopt dan geef ik dat even aan!
vandaar even deze correctie.

::)
Daar kan ik me prima in vinden
zolang het maar...als JIJ vind dat het niet klopt is.  ;)
Wat er wel of niet van klopt mag iedereen voor zichzelf uitmaken.

Sonority audio

Citaat van: phy op mei  4, 2014, 11:26:58
Daar kan ik me prima in vinden
zolang het maar...als JIJ vind dat het niet klopt is.  ;)
Wat er wel of niet van klopt mag iedereen voor zichzelf uitmaken.
nogmaals,vandaar de correctie van mijn kant als het niet klopt  :thumbs-up:
Bijdeze!

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

garmtz

Ik denk dat de platen 'iets' doen met aardstralen/aardmagnetisme, maar dit is zonder achtergronden te hebben gelezen.

Sonority audio

Citaat van: garmtz op mei  4, 2014, 11:31:34
Ik denk dat de platen 'iets' doen met aardstralen/aardmagnetisme, maar dit is zonder achtergronden te hebben gelezen.
Dat word ook niet tegengehouden door een kooi van Faraday
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Xander32

Citaat van: Sonority audio op mei  3, 2014, 19:10:14
Het is zeker vaag,ik heb er ook een tijd over gedaan,om de stap te zetten en me er in te gaan verdiepen.

waarom de werking alleen omhoog gericht is,ja daar kan ik ook het antwoord niet op geven,het zou mooier zijn als het meerdere kanten op zou gaan,maar dat is niet zo.

Kooi van faraday,beinvloeding word lastig,maar zon kooi is niet voor alles afgesloten.
...

:thumbs-up:
... vandaar ook de bijzondere ervaring van Jan met zo'n plaat tijdens een autorit ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sonority audio

#3133
Citaat van: Xander32 op mei  4, 2014, 11:39:19
... vandaar ook de bijzondere ervaring van Jan met zo'n plaat tijdens een autorit ::).
Klopt!
ik heb de ervaring van jan nog niet gehoord,hij had al wel laten weten dat hij iets had opgemerkt.

een autoradio is meestal voorzien van een dunne behuizing,en dan is de werking denk ook wat sneller te horen.

maar dat weet ik niet zeker,er spelen denk ik nog een aantal dingen mee.
maar daar heb ik ook het antwoord niet op.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei  4, 2014, 11:39:19
... vandaar ook de bijzondere ervaring van Jan met zo'n plaat tijdens een autorit ::).

Dat was op z,n zachtst gezegd een hele aparte ervaring...  :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot


YamahaRXV

Citaat van: Kwabbernoot op mei  4, 2014, 11:56:06
Vertel. :)

Zal later op de middag nog wel e.e.a. over die ervaring plaatsen hier  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

phy

Dat had ik dus ook toen ik de eerste tegels bij Paul ophaalde
ik had ze onder de auto radio in een bakje neergelegd Paul had ze op elkaar gelegd zodat ze "uit" stonden
en zo had ik ze ook neergelegd maar ik merkte echt dat het wat deed met het binnenkomen van de muziek
en verbaasde mij daar toen ook al over omdat het verhaal ging dat de tegels een paar dagen nodig hadden en ze waren zo op elkaar gelegd dat ze uitstonden.
Toen ik thuis kwam heb ik ze onder mijn eindversterkers gelegd toen nog grote Silvercore buizen versterkers en het was alsof je een schakelaar om zette de plaatsen in het geluidsbeeld  werden  smaller en het hele beeld zelf iets breder ook was er meer pinpoint dat ook wat hoger tussen de luidsprekers vandaan kwam, ook de zuiverheid en echtheidsbeleving nam toe net als de diepte ervaring.
Ik dacht nu ben ik mezelf voor de gek aan het houden ook omdat ik als zoiets raars in de auto gehoord had
misschien was het wel het willen horen van dingen?
de tegels stonden tenslotte "uit"?
en het kan toch niet zo snel gaan,.... tegel eronderuit en het was weg tegel eronder en floep daar was het weer.
Ik heb toen 2 kennissen apart  uitgenodigd 1 wist helemaal niets van het bestaan van tegels en die hoorden precies hetzelfde ik had niets gezegd alleen tegels eronder geschoven en weggehaald.
Ze gaven bijna dezelfde beschrijving van wat ik ook hoorde we hebben toen ook nog bij hun de tegels getest en het was gewoon pats in 1 keer duidelijk.
er is nooit verslechtering opgetreden bij niemand die ik ken .



Sonority audio

Citaater is nooit verslechtering opgetreden bij niemand die ik ken .

Dat is toch vreemd dat er tig mensen zijn die dat wel meemaken.
dat de makers hierover praten..(gister Berret nog)

er zijn genoeg mensen waar het er gelijk is als je de tegel er maar onder schuift (yamaha Xrv heeft deze ervaring ook bij een forumlid),maar er zijn er ook dat het er niet gelijk is.

het is zeer persoonlijk,en dan ook echt persoonlijk,je kan niet voor de ander praten,iedere luisteraar KAN verschillend zijn.

dus het kan zomaar zijn dat je 4 -6 keer test bij mensen en het werkt meteen en bij test 7 krijg je iemand die het zwabberen bemerkt,dat wil dus nog niet zeggen dat het niet bestaat,omdat
het bij jouw testen niet is opgemerkt..

De nieuwere/latere tegels schijnen wel bij minder mensen ( het zwabberen ) te hebben.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

twani

#3139
Citaat van: Sonority audio op mei  4, 2014, 13:57:23
Dat is toch vreemd dat er tig mensen zijn die dat wel meemaken.
dat de makers hierover praten..(gister Berret nog)

er zijn genoeg mensen waar het er gelijk is als je de tegel er maar onder schuift (yamaha Xrv heeft deze ervaring ook bij een forumlid),maar er zijn er ook dat het er niet gelijk is.

het is zeer persoonlijk,en dan ook echt persoonlijk,je kan niet voor de ander praten,iedere luisteraar KAN verschillend zijn.

dus het kan zomaar zijn dat je 4 -6 keer test bij mensen en het werkt meteen en bij test 7 krijg je iemand die het zwabberen bemerkt,dat wil dus nog niet zeggen dat het niet bestaat,omdat
het bij jouw testen niet is opgemerkt..

De nieuwere/latere tegels schijnen wel bij minder mensen ( het zwabberen ) te hebben.

Dennis, een hele directe vraag: (zónder verscholen cynische boodschap :))

Wat voor materialen zitten er in zo'n plaat verwerkt? Dat zou jij als retailer toch moeten kunnen vertellen👙

Dat zou het voor een op dit gebied grote leek toch wat makkelijker maken om in de materie "mee te kunnen"🔆

Sonority audio

Beste twani,
Dat is oa bamboe, hardhout,carbon,leisteen

Denk niet dat je er dan wat mee kan  ;D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

twani

Citaat van: Sonority audio op mei  4, 2014, 14:58:17
Beste twani,
Dat is oa bamboe, hardhout,carbon,leisteen

Denk niet dat je er dan wat mee kan  ;D


Top! 

Misschien een eigen "Hubo" filiaal openen😜

Sonority audio

Citaat van: twani op mei  4, 2014, 15:25:40
Top! 

Misschien een eigen "Hubo" filiaal openen😜
ik heb al genoeg aan mijn eigen werkzaamheden  :thumbs-up:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sonority audio

Citaat van: dre73 op mei  4, 2014, 15:28:29
Ja,wat doe je hier eigenlijk. :D
ben nu aan het werk,zit in de bus op weg naar mijn nieuwe pand  :crazy:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy

Citaat van: Sonority audio op mei  4, 2014, 14:58:17
Beste twani,
Dat is oa bamboe, hardhout,carbon,leisteen

Denk niet dat je er dan wat mee kan  ;D
Ja en nog lijnolie terpentijn en een activering
dat laatste maakt het wat het is
anders is het gewoon een mooie onderzetter  ;D

Sonority audio

Klopt,zonder deze laatste hand is er geen werking.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Jumping Jack

Ik hoop dat dat ironisch bedoeld is...  :wacko:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Kwabbernoot op mei  4, 2014, 11:56:06
Vertel. :)

Nou vooruit... ;)

Zo,n dikke week geleden was ik nog even gaan buurten bij Dennis van Sonority, daar het al weer een flinke tijdje geleden was dat wel elkaar i.r.l. gezien en gesproken hadden. Na de nodige sociale en audio gerelateerde gesprekken kwamen we terecht op de materie van en rond de Suzy Wong plates met daarbij een stukje evaluatie over mijn ervaringen en die van anderen m.b.t. de plates. In het verleden had ik al een aantal keren de voorlopers van het uiteindelijke resultaat van nu kunnen testen, maar onder de Naim componenten en de Mac Mini met aluminium behuizing hoorde ik niet de toch wel schokkende veranderingen die de eerdere prototypes lieten horen die ik samen met een forumlid wel waarnam toen deze onder zijn versterker en cd speler werden geplaatst..

Nadat ik de laatste variant met grote interesse had bekeken en lovende woorden had uitgeproken over de sterk verbeterde afwerking t.o.v. de vorige prototypes ben ik huiswaarts gekeerd met de Suzy Wong geplaatst voor de bijrijdersstoel, schuin onder mijn radio/cd speler.
Doordat het al later op de vrijdagmiddag was kreeg ik natuurlijk weer te maken met die altijd tergend lange en vervelende files op de A13 bij Delft en er zat niets anders op dan maar aan te sluiten en uit verveling muziek te gaan luisteren en ondertussen kijken of er nog wat vrouwelijk schoon om mij heen te signaleren viel  :P
Tot het moment dat ik in de file aansloot had ik de radio redelijk zacht aangehad op radio 538, maar op een gegeven moment hoorde ik een nummer wat ik erg lekker vind en al snel ging het volume fors hoger. Nog een beetje nadenkend over de dagelijkse beslommeringen viel mij ineens op dat het volume van de radio/cd combi wel erg hoog stond en dat dit normaal gesproken té gek en tegen de vervormingsgrens zou zijn voor mijn simpele BMW professional system met vier 10 cm mid/hoog weergevers en twee 16 cm laagweergevers onder de stoelen...
Verwonderd, maar ook meteen getriggerd door nieuwsgierigheid ben ik gaan luisteren of ik het allemaal wel goed hoorde en ben specifiek gaan luisteren naar de verschillen die ik waarnam nu. Erg opvallend was dat het volume eindeloos ver opengedraaid kon worden zonder dat er vervorming optrad, verder was het verbazingwekkend hoe strak het laag bleef en gevoelsmatig leek het wel of er een soort van ''hall'' effect met enorme ruimtelijkheid hoorbaar was in de gehele wagen  :crazy: 
Door deze toch wel bizarre waarnemingen was ik echt even perplex en vroeg mijzelf af hoe dit eigenlijk mogelijk was.... Toen ik op een gegeven moment opzij keek zag ik de SW plate op de grond liggen en dacht bij mijzelf: ''Nee, dit kan niet waar zijn''  :blink:
Gedurende de verdere rit naar huis heb ik nog geswitcht naar cd weergave, en daarbij was het effect vreemd genoeg minder groot bij aanwezig... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8