HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op april 19, 2014, 12:24:07
Lekker dan..dus de hele bende moet hier blijven slapen ?

Ik zou willen dat ik op dit moment geld had liggen..dan had ik er na vandaag ws 1 aangeschaft.

Gr Hans

Yep, zit niet anders op.... :D
Veel plezier toegewenst met z,n allen  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

Ik vind alles goed maar dan moet je morgenvroeg wel je eieren verstoppen.  8)

Ik stap zo maar eens in de auto.

Groeten...

chansig

Alles vindt plaats in de kelder...dus geen paniek.

De set is lekker aan het warmdraaien...Kwabber als je wilt mag je straks door de dozen struinen. Eerste keus is altijd fijn...toch ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sonority audio

Huub is langs geweest en had er zin in ! ;D

veel plezier daar !

@yamaha RXV
prima!zie je wel verschijnen  ;D ;D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

HuubF

Zo, het paasweekend en de hele week erna ziek geweest. Natuurlijk wel gewerkt maar geen zin in eten en al helemaal geen zin in uitgebreide luistersessies. Tot gisteravond.

De momenten waarop luisterervaringen het zuiverst zijn: wanneer je niet bewust luistert. Er kwam een vriendin op bezoek die wat aandacht verdiende. We hadden het over de Bolero van Ravel. Ze vroeg me het te laten horen. We zaten buiten. Het begon zachtjes. Na 5 minuten zaten we binnen en hebben het hele stuk uitgezeten. Prachtig!

Andere bevinding: radio 4 (TV-tuner ==> Naim V1 dac) geeft op dit moment het meest spectaculaire geluid. Dat betekent dat de Mac Mini op dit moment minder mooi lijkt te klinken dan de tv-tuner. Beetje verwarrend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op april 25, 2014, 11:21:47
<knip> De momenten waarop luisterervaringen het zuiverst zijn: wanneer je niet bewust luistert. <knip>

Ja, dat zijn inderdaad de meest indrukwekkende momenten. Helaas kom ik nog niet toe aan "muzikaal behang". Tot nu toe word ik nog steeds in de muziek getrokken. Niet erg maar de afwas schiet er wel een beetje bij in. Kwestie van wennen, denk ik.

Groeten...

Ruud-

Citaat van: Kwabbernoot op april 25, 2014, 15:37:04
Ja, dat zijn inderdaad de meest indrukwekkende momenten. Helaas kom ik nog niet toe aan "muzikaal behang". Tot nu toe word ik nog steeds in de muziek getrokken. Niet erg maar de afwas schiet er wel een beetje bij in. Kwestie van wennen, denk ik.

Groeten...
Kwestie van kopen van een afwasmachine  ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Bas Akkerman

Citaat van: Ruud- op april 25, 2014, 16:09:43
Kwestie van kopen van een afwasmachine  ;)
Neeeee, die staan een uur door de muziek heen te tetteren. Hoe stil ook.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

roeleken

Citaat van: Bas Akkerman op april 25, 2014, 19:06:48
Neeeee, die staan een uur door de muziek heen te tetteren. Hoe stil ook.
Eerst een paar vaatwassers op demo thuis uitproberen Bas  ;D. Sorry :P beetje flauw  :hehe:
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op april 25, 2014, 19:06:48
Neeeee, die staan een uur door de muziek heen te tetteren. Hoe stil ook.

Wat een onzin, misschien vergelijk jij ze nu met een vaatwasser uit 1990, maar tegenwoordig zijn ze erg stil.

Buiten dat, net alsof je heel de dag door muziek luistert?

Bas Akkerman

#3060
Citaat van: roeleken op april 25, 2014, 20:30:35
Eerst een paar vaatwassers op demo thuis uitproberen Bas  ;D. Sorry :P beetje flauw  :hehe:
Ja, die afspraak heb ik al staan! ;)

Citaat van: Joris1971 op april 25, 2014, 20:35:55
Wat een onzin, misschien vergelijk jij ze nu met een vaatwasser uit 1990, maar tegenwoordig zijn ze erg stil.
Joris, zelfs ik ken een vorm van ironie. ;)

CitaatBuiten dat, net alsof je heel de dag door muziek luistert?
Eh, ja als ik eenmaal luister, is dat van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Non-stop. En eigenlijk stop ik dan alleen omdat ik ook moet slapen helaas.

Die onverwachtse momenten, dat een set en muziek je overmeestert, dat zijn zeker de mooiste.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

roeleken

Citaat van: Joris1971 op april 25, 2014, 20:35:55
Wat een onzin, misschien vergelijk jij ze nu met een vaatwasser uit 1990, maar tegenwoordig zijn ze erg stil.

Buiten dat, net alsof je heel de dag door muziek luistert?
Haha Joris, alsof jij de hele dag een vaatwasser laat draaien  ;), heerlijk hoe sommige topics off. topic kunnen geraken
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Eindelijk weer 100% gezond dus ik pak m'n topic weer terug.  :bigsmile:

Stand van zaken: na de komst van 3 Suzy Wong platen moet ik de manier waarop ik met mijn hifi-set om ga herdefinieren. Vorige week was de hifi nog een zooitje maar nu wordt dat langzaam maar zeker aangeharkt: overbodige kabels en tweaks worden verwijderd, de voeding van de Mac Mini op het stapeltje boven plaat 2 gelegd, fatsoenlijke verbinding tussen Naim V1 en de actieve speakers (nu nog via passieve VV vanwege overgang tulp-xlr).

Wat me het meest intrigeert is de ongelofelijk mooie weergave van Radio 4 via de Cisco tv-tuner. Ik heb het altijd een beetje een raar apparaat gevonden maar het blijkt nu top-hifi te zijn. Deze week ga ik eens proberen om de tuner zonder dac, dus via de VV, aan te sluiten op de Adams. Ik ben vreselijk benieuwd wat het geluid dan doet. Bizar zo'n experiment. Nog geen 2 weken geleden zou ik daar niet eens aan zijn begonnen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april 28, 2014, 18:30:27
Leuk naar een zaagtand luisteren...

O0

Inderdaad... experiment mislukt. Geen idee waarom ik het heb gedaan eigenlijk. De Cisco TV-tuner is bij nader inzien geen top-hifi. Pas nu de Naim V1 weer zijn dac-klusje doet klinkt het weer wonderschoon.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sonority audio

Citaat van: HuubF op april 28, 2014, 19:45:20
Inderdaad... experiment mislukt. Geen idee waarom ik het heb gedaan eigenlijk. De Cisco TV-tuner is bij nader inzien geen top-hifi. Pas nu de Naim V1 weer zijn dac-klusje doet klinkt het weer wonderschoon.
beste huub,
was is top hifi?

wat de tegel voor elkaar krijgt is een grotere emotie,verbondenheid met de muziek,of dat nou radio is,lp,cd speler etc..
dan grijpt je dat en laat je de muziek aanstaan en word het vaak een latertje..

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Deleted Member 2

Citaat van: Sonority audio op april 29, 2014, 10:44:32
beste huub,
was is top hifi?

wat de tegel voor elkaar krijgt is een grotere emotie,verbondenheid met de muziek,of dat nou radio is,lp,cd speler etc..
dan grijpt je dat en laat je de muziek aanstaan en word het vaak een latertje..

Hahaha, ik merkte afgelopen zaterdag toen de tegel er onder ging geen verschil, maar het werd wel 03:15 voor het licht uit ging........

Inmiddels hoor ik af en toe bij zeer uiteenlopende muziek een grote toename in ruimtelijke afbeelding. De werking is echter zeker niet constant aanwezig. De plaat ligt nu vanaf zaterdag avond direct onder de versterker.
Morgen wil ik wat experimenteren met de plaats van de plaat:
- onder de dac (metrum met aluminium kast)
- onder de set met dac, Touch en versterker
- onder de Michell Gyro draaitafel en phono voorversterker.

Gr
Henk

Sonority audio

#3067
Citaat van: Onder013 op april 29, 2014, 10:55:47
Hahaha, ik merkte afgelopen zaterdag toen de tegel er onder ging geen verschil, maar het werd wel 03:15 voor het licht uit ging........

Inmiddels hoor ik af en toe bij zeer uiteenlopende muziek een grote toename in ruimtelijke afbeelding. De werking is echter zeker niet constant aanwezig. De plaat ligt nu vanaf zaterdag avond direct onder de versterker.
Morgen wil ik wat experimenteren met de plaats van de plaat:
- onder de dac (metrum met aluminium kast)
- onder de set met dac, Touch en versterker
- onder de Michell Gyro draaitafel en phono voorversterker.

Gr
Henk

Dat klopt Henk,
het is ook erg moeilijk uit te leggen,waar je nou echt op moet letten ,het word vaak ineens gehoord en dan grijpt het je.

mensen luisteren echt vaak de hele geluidsdrager af,ruimtelijkheid word inderdaad groter,het laag word vaak als strakker en gaat lager ervaren.
en let wel op,de ruimtelijkheid kan verschillen,doordat deze ruimtelijke informatie bij de 1ne opname er niet in zit,en bij de andere wel,waardoor je dit meer ervaart.

maar de betrokkenheid is vooral ook groter,en dat valt soms meer op met opnames die waarschijnlijk die informatie er wel op hebben staan,maar dit daarvoor niet naar voren kwam.

ik had voor mezelf referentie nummers die echt fantastisch klinken,maar met een behandelde set/tegels klinken die opnames nog steeds erg goed,maar er mist iets ..

dan pak ik een opname die eigenlijk daarvoor nooit zo bijzonder was en me weinig deed qua kwaliteit(wel leuke muziek) die me nu ineens naar mijn strot grijpt.

daarom proberen we ook uit te leggen dat de tegel verschillende uitwerkingen kan hebben bij sets/mensen,daar zijn we ons van bewust,maar een goede set blijft gewoon een goede set,de tegel voegt zeg maar eigenlijk iets extra toe ,op de al mooie set.

mbt nog niet constant zijn,dat kan kloppen Henk,het is zich aan het zetten,het klinkt wat ongeloofwaardig,maar de 1ne dag kan het beter zijn dan de andere dag.

het duurt even totdat het een constante basis heeft gevonden,en dan zelfs van daaruit worden nog extra verbeteringen ervaren,maar dan word het niet meer minder.

LET OP,je bemerkt nu zelfs nog dat het niet constant is,dat het proces nog bezig is.
dit geeft aan dat je eigenlijk soms erg moeilijk kan testen in een korte tijd,soms leg je de tegel onder een apparaat en er is gelijk een verandering te horen,maar er zijn ook momenten waarbij het gewoon langer duurt.

persoonlijk was ik erg onder de indruk van de toename bij de draaitafel,ik denk dat het ook afhankelijk is van wat voor soort element(magneet etc) er gebruikt word,maar zelfs bij een element van 30 euro was er sprake van een geluidsverbetering /kwaliteit/betrokkenheid die je niet linkt aan zon goedkoop elementje.

:thumbs-up:

gr dennis

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

roeleken

#3068
Tsjonge jonge zeg, wat een geneuzel over een tegel. Dat ie onder een platenspeler iets doet is wel erg logisch en eventueel onder een speaker. Maar voor de rest kun je me als verkoper met zo een wazig verhaal allerminst overtuigen
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Peerless Monster

Citaat van: roeleken op april 30, 2014, 16:51:42
Tsjonge jonge zeg, wat een geneuzel over een tegel. Dat ie onder een platenspeler iets doet is wel erg logisch en eventueel onder een speaker. Maar voor de rest kun je me als verkoper met zo een wazig verhaal allerminst overtuigen

Altijd hetzelfde geneuzel. Blind testen door zelf te proberen...
Totdat je het zelf probeert in plaats van meteen de aanval in te zetten.
Huub kennende moet het wel meetbaar zijn...
Mijn plaat is meetbaar bijvoorbeeld.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kwabbernoot

Ik heb geen idee of het meetbaar is. En eerlijk gezegd zal mij dat ook een rotzorg zijn. Zolang ik de muziek maar beter vind klinken door mijn setje. De rest zou mij jeuken. Dat is alleen goed om je standpunt wat steviger te kunnen maken.

Groeten...

Sonority audio

Citaat van: roeleken op april 30, 2014, 16:51:42
Tsjonge jonge zeg, wat een geneuzel over een tegel. Dat ie onder een platenspeler iets doet is wel erg logisch en eventueel onder een speaker. Maar voor de rest kun je me als verkoper met zo een wazig verhaal allerminst overtuigen
Het lijkt me eerder verstandig om eerst goed te lezen wat er met de tegel word bewerkstelligd,want je antwoord geeft aan dat je nog steeds zit te denken in een trillingsdemper.

nogmaals het apparaat hoeft er NIET op te staan!! (hoe vaag kan je het hebben he?! )
dus het heeft ook niks met trillingen te maken..het apparaat moet boven zijn(tegel) werkingsgebied bevinden.

het beinvloed je magneten,en wat zit er in een element?
wat zit er in een luidspreker?
het beinvloed je trafo etc.

dus je kan met 1 tegel een hele set aanpakken,waarbij je bij een trillingsdemper er graag onder elk apparaat 1 zou willen leggen.
dit werkt zo niet bij de suzy wong tegel.



Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

roeleken

#3072
tsja zal mijn ingenomenheid zijn, maar die bamboe-snijplanken  ;) hebben voor mij een iets te hoog 'Amanda' gehalte (jawel wie kent ze nog?)  ;) . Heb het inderdaad niet zelf mogen ervaren, maar als het de ene keer geweldig klinkt en de andere keer niks dan hoeft zo'n tweak voor mij al niet meer. Als het dan ook nog bij wijze van spreken per uur/dag etc. verschillende uitwerkingen heeft wordt het me allemaal veels te vaag.
He ieder z'n ding en ik durf best wat tweaks te wagen, maar ik denk dat een goede aanpak van de akoestiek van de ruimte 200 keer meer effect heeft dan een bamboe plank.

Is nogmaals mijn persoonlijke mening   ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Mitch--

Citaat van: roeleken op april 30, 2014, 23:01:33
tsja zal mijn ingenomenheid zijn, maar die bamboe-snijplanken  ;) hebben voor mij een iets te hoog 'Amanda' gehalte (jawel wie kent ze nog?)  ;) . Heb het inderdaad niet zelf mogen ervaren, maar als het de ene keer geweldig klinkt en de andere keer niks dan hoeft zo'n tweak voor mij al niet meer. Als het dan ook nog bij wijze van spreken per uur/dag etc. verschillende uitwerkingen heeft wordt het me allemaal veels te vaag.
He ieder z'n ding en ik durf best wat tweaks te wagen, maar ik denk dat een goede aanpak van de akoestiek van de ruimte 200 keer meer effect heeft dan een bamboe plank.

Is nogmaals mijn persoonlijke mening   ;D

Geloof dat de suzy wong platen wel iets meer zijn dan bamboe snijplanken?!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Citaat van: roeleken op april 30, 2014, 23:01:33
tsja zal mijn ingenomenheid zijn, maar die bamboe-snijplanken  ;) hebben voor mij een iets te hoog 'Amanda' gehalte (jawel wie kent ze nog?)  ;) . Heb het inderdaad niet zelf mogen ervaren, maar als het de ene keer geweldig klinkt en de andere keer niks dan hoeft zo'n tweak voor mij al niet meer. Als het dan ook nog bij wijze van spreken per uur/dag etc. verschillende uitwerkingen heeft wordt het me allemaal veels te vaag.
He ieder z'n ding en ik durf best wat tweaks te wagen, maar ik denk dat een goede aanpak van de akoestiek van de ruimte 200 keer meer effect heeft dan een bamboe plank.

Is nogmaals mijn persoonlijke mening   ;D

Persoonlijke mening uiten mag altijd natuurlijk, maar niemand verplicht je toch om het te proberen ?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8