HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Zeg heren mag ik mijn topic weer terug?  :)

Het geluid hiero is een beetje wennen. Nog geen idee waar het heen gaat. Soms is het absoluut perfect, soms lijkt het laag nogal de overhand te hebben. Het is wel behoorlijk anders dan vorige week.

Sommige effecten klinken erg spectaculair. Normaal heb ik een hekel aan Yello maar nu is het erg grappig om er doorheen te bladeren. Het laag hierin is merkwaardig genoeg geen probleem. Mooist is 1 meisje of jongen met een paar instrumenten. Je ziet de huig hangen.

Voor wat heftiger muziek was ik gisteren (met alleen tegels onder de Adams) wel onder de indruk maar nu minder. Even afwachten maar. Naar verluidt moet het zich even zetten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Schijnt na 3 dagen weer goed te gaan klinken ( en verbeterd zich naarmate de tijd verstrijkt) heb ik vernomen. Maar zijn die platen niet erg duur?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

#3027
Citaat van: frank2 op april 14, 2014, 16:01:18
Schijnt na 3 dagen weer goed te gaan klinken ( en verbeterd zich naarmate de tijd verstrijkt) heb ik vernomen. Maar zijn die platen niet erg duur?

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik vind ze niet duur als ik uitreken wat ik de afgelopen jaren in mijn set heb gestoken. Na de laatste componentwissel hou ik, na verrekening van de tegels, nog 2000 euro over en het klinkt aanzienlijk beter.

En die 2000 euro is ook echt over. Ik zou niet weten wat dit geluid nog beter zou kunnen maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

De tegel moet zich settelen in je set. Klinkt heel vaag en dat is het ook. De schommelingen kunnen ook volgend jaar nog plaats vinden en kunnen een uur duren of paar dagen. Weinig zinnigs over te zeggen. Maar dat geld sowieso voor dit produkt.

Ik zelf heb de voorlopers van deze tegels en ik ben wel erg benieuwd wat deze versie anders/beter doet dan de tegels die ik heb.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 14, 2014, 17:31:09
De tegel moet zich settelen in je set. Klinkt heel vaag en dat is het ook. De schommelingen kunnen ook volgend jaar nog plaats vinden en kunnen een uur duren of paar dagen. Weinig zinnigs over te zeggen. Maar dat geld sowieso voor dit produkt.

Ik zelf heb de voorlopers van deze tegels en ik ben wel erg benieuwd wat deze versie anders/beter doet dan de tegels die ik heb.

Gr Hans

Ik had al eerder een beetje gehakt gehad en een stuk of 8 behandelde sets gehoord waaronder die van jou dus ik wist wat er mogelijk was. Alleen gebeurde het niet bij mij thuis, erg frustrerend. Eigenlijk wacht ik al jaren op een produkt als dit: je tikt wat geld af (gewoon, zoals bij alle hifi) en je hebt een mooi dingetje waar je zelf nog een beetje mee kunt experimenteren ook. Voor mij ideaal.

De prijs geeft mij ook een comfortabeler gevoel t.o.v. de uitvinders. Ze hebben een jaar of 5 tientallen mensen gratis geholpen. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: chansig op april 14, 2014, 17:31:09
Ik zelf heb de voorlopers van deze tegels en ik ben wel erg benieuwd wat deze versie anders/beter doet dan de tegels die ik heb.

Welke Hans, de vierkante witte ''keramische'' 15x15 cm tegel ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Yep die....Liggen te liggen al een aantal maanden en ik laat ze lekker liggen. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op april 14, 2014, 19:14:28
Yep die....Liggen te liggen al een aantal maanden en ik laat ze lekker liggen. :D

Gr Hans

Groot gelijk, die ''doen'' het ook... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Ik heb nog niet duidelijk is wat de meerwaarde is van de nieuwe tegels. Het "argument" van Huub om de bouwers/ontwerpers hiermee een soort van te bedanken voor hun inzet vind ik wel een mooie...maar dat gaat ws niet de reden worden om me over de streep te trekken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sonority audio

Citaat van: chansig op april 14, 2014, 19:20:12
Ik heb nog niet duidelijk is wat de meerwaarde is van de nieuwe tegels. Het "argument" van Huub om de bouwers/ontwerpers hiermee een soort van te bedanken voor hun inzet vind ik wel een mooie...maar dat gaat ws niet de reden worden om me over de streep te trekken.

Gr Hans
Deze tegels hebben een fors groter oppervlakte qua werking,dus ipv alleen de voeding,staat nu het hele apparaat er boven.
buiten dat zijn er nog verbeteringen ten opzichte van de keramiek test tegel intern geregeld.

ook is het nu mogelijk om een zwaar apparaat er op te zetten,hetzij een versterker of een luidspreker.
en ook hier geld een veel groter gebied wat zijn werking kan doen.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Thanatos

Buiten de werking / afmeting zijn het mooie en hoogwaardig afgewerkte handgemaakte producten geworden. De exemplaren die ik voorbij heb zien komen zien er echt schitterend uit.

YamahaRXV

Citaat van: Sonority audio op april 14, 2014, 19:30:17
Deze tegels hebben een fors groter oppervlakte qua werking,dus ipv alleen de voeding,staat nu het hele apparaat er boven.
buiten dat zijn er nog verbeteringen ten opzichte van de keramiek test tegel intern geregeld.

ook is het nu mogelijk om een zwaar apparaat er op te zetten,hetzij een versterker of een luidspreker.
en ook hier geld een veel groter gebied wat zijn werking kan doen.

;) :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Vanavond worden de Harbeths waarschijnlijk verkocht... Dat betekent dat de Adams het verder alleen moeten doen. De Harbeths klinken overigens ook nog steeds lekker. Maar door die tegels kruipt alles toch behoorlijk naar elkaar toe. Het oorspronkelijke plan was ooit betere speakers te vinden dan de Adams, waarschijnlijk Adams uit een hogere serie. Ik vraag me nu af of dat nodig is. Het laag is nu ook echt laag. Een rare gewaarwording want die Adams kunnen helemaal niet zo laag.

Daarin hoor je wel een verschil tussen de Harbeths waar nu geen tegel onder ligt (wel onder de versterker) en de Adams die, als ze aangesloten zijn, wel op een tegel staan. Zo'n Adam wordt in zijn geheel ehhh geraakt door de werking van de tegel. De Harbeths moeten het zelf doen. Het geluid is absoluut goed maar geen afgronddiep laag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april 15, 2014, 19:00:52
Vanavond worden de Harbeths waarschijnlijk verkocht... Dat betekent dat de Adams het verder alleen moeten doen. De Harbeths klinken overigens ook nog steeds lekker. Maar door die tegels kruipt alles toch behoorlijk naar elkaar toe. Het oorspronkelijke plan was ooit betere speakers te vinden dan de Adams, waarschijnlijk Adams uit een hogere serie. Ik vraag me nu af of dat nodig is. Het laag is nu ook echt laag. Een rare gewaarwording want die Adams kunnen helemaal niet zo laag.

Daarin hoor je wel een verschil tussen de Harbeths waar nu geen tegel onder ligt (wel onder de versterker) en de Adams die, als ze aangesloten zijn, wel op een tegel staan. Zo'n Adam wordt in zijn geheel ehhh geraakt door de werking van de tegel. De Harbeths moeten het zelf doen. Het geluid is absoluut goed maar geen afgronddiep laag.

Mooie bevindingen weer  :)  Tja, vooral onder actieve speakervarianten kunnen de tegels wonderbaarlijke dingen laten horen  ::)
Als ik het zo allemaal lees dan heb ik de indruk dat je toch wel erg content ben met de actieve Adam,s , V1 dac en Suzy Wong tegels... ;)
Voorlopig niet weg doen dus ?

Heb nog wat leuk leesvoer voor je Huub, is ''vers van de pers'' en net online geplaatst:  http://www.lexicommultimedia.nl/review/naim-dac-v1-dacvoorversterkerhoofdtelefoonversterker-met-nap-200-nap-250-eindversterker/

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

#3039
Citaat van: YamahaRXV op april 15, 2014, 21:50:41
Mooie bevindingen weer  :)  Tja, vooral onder actieve speakervarianten kunnen de tegels wonderbaarlijke dingen laten horen  ::)
Als ik het zo allemaal lees dan heb ik de indruk dat je toch wel erg content ben met de actieve Adam,s , V1 dac en Suzy Wong tegels... ;)
Voorlopig niet weg doen dus ?

Heb nog wat leuk leesvoer voor je Huub, is ''vers van de pers'' en net online geplaatst:  http://www.lexicommultimedia.nl/review/naim-dac-v1-dacvoorversterkerhoofdtelefoonversterker-met-nap-200-nap-250-eindversterker/

Interessante review.  :)

Gisteren zijn de Harbeths verkocht na een lange luistersessie. Ik dacht eerlijk gezegd dat hij ze niet zou kopen omdat ik toch wel veel miste in het geluid. Boemerig,  vlak, gewoontjes. Maar hij vond het mooi dus heeft ze meegenomen.

Daarna weer lekker geluisterd naar van alles. De WAF hield zich wijselijk op de achtergrond. In het paasweekend zal ik haar maar wat meer aandacht geven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Ik lees wat tegenstrijdigheden in je laatste 2 postings Huub, is dat verkopers techniek  ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op april 16, 2014, 09:38:20
Ik lees wat tegenstrijdigheden in je laatste 2 postings Huub, is dat verkopers techniek  ;D

Ja verhip klopt. De eerste bevinding was wat ik me herinnerde van zaterdag toen ik beide gehoord heb met 2 tegels. De bevinding van gisteren was een vergelijking met de eindsituatie (3 tegels). Gisteren was het verschil enorm.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vandaag eerste vrije dag van 4, vriendin naar tennistournooi dus lekker luisteren. :inlove:

Ik heb de hele dag al Radio 4 op staan via de TV-tuner. Die staat een centimeter of 20 boven Suzy Wong nummer 2. Ik heb Radio 4 bijna nooit aan omdat ik de kwaliteit niet geweldig vind. In het begin vond ik het geluid ook weer niet opvallend goed maar ik liet hem op de achtergrond toch aan staan; er lag nog veel leeswerk van de afgelopen week. Na een uurtje viel me de stem van de presentator op. Hij klonk alsof hij tussen de speakers in stond. Ik legde mijn werkjes terzijde en constateerde het onmogelijke: Radio 4 klinkt als de beste high end: parelende piano, violen met oneindige diepgang en een enorme dynamiek.

Vanaf nu gaat radio 4 heel vaak aanstaan...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vandaag gezellig hifi-bijeenkomst bij Chansig met een paar illustere forumgenoten. Voor 2 heren moet ik tegels meenemen. Ze wonen in the middle of nowhere en het is wel handig als ik ze even oppik, dat scheelt ze een rit van 250 kilometer.

We kunnen dan mooi zo'n tegeltje opnemen in het luisterprogramma. De illustere forumgenoten zijn ook onverbeterlijk sceptisch. Kijken of dat in een paar uur kan kantelen. :)

Het eerste waar ik aan dacht toen ik wakker werd was aan Radio 4. Mijn vriendinnetje moet achter de bar staan op de tannesvereniging dus Radio 4 staat weer lekker hard aan. Ik heb talloze keren geprobeerd om ernaar te luisteren maar dat hield ik nooit lang voor. Nu krijg ik kippenvel door de levensechtheid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Wie gaat er nog meer een tegel nemen ? Koen ?  :D

Het huis is imiddels een beetje aan kant..zo meteen maar even douchen en scheren. De set staat aan. Alles is ingespeeld.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april 19, 2014, 09:03:07
Vandaag gezellig hifi-bijeenkomst bij Chansig met een paar illustere forumgenoten. Voor 2 heren moet ik tegels meenemen. Ze wonen in the middle of nowhere en het is wel handig als ik ze even oppik, dat scheelt ze een rit van 250 kilometer.

We kunnen dan mooi zo'n tegeltje opnemen in het luisterprogramma. De illustere forumgenoten zijn ook onverbeterlijk sceptisch. Kijken of dat in een paar uur kan kantelen. :)

Het eerste waar ik aan dacht toen ik wakker werd was aan Radio 4. Mijn vriendinnetje moet achter de bar staan op de tannesvereniging dus Radio 4 staat weer lekker hard aan. Ik heb talloze keren geprobeerd om ernaar te luisteren maar dat hield ik nooit lang voor. Nu krijg ik kippenvel door de levensechtheid.

Ik ben heel benieuwd of de andere heren (buiten jou en Hans) de sensationele verschillen met de Suzy Wong plates ook gaan ervaren  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op april 19, 2014, 10:27:33
Wie gaat er nog meer een tegel nemen ? Koen ?  :D

Het huis is imiddels een beetje aan kant..zo meteen maar even douchen en scheren. De set staat aan. Alles is ingespeeld.

Gr Hans
Woont Koen dan ook in the middle of nowhere?
Houden we E. over. Of nog een mistery guest?

Groeten...

Sonority audio

#3047
Citaat van: YamahaRXV op april 19, 2014, 11:13:23
Ik ben heel benieuwd of de andere heren (buiten jou en Hans) de sensationele verschillen met de Suzy Wong plates ook gaan ervaren  ::)
let wel,
men geeft wel aan het een aantal dagen te laten liggen om tot een uiteindelijk resultaat te komen.
maar vaak kan het al zo zijn dat bij het eronder schuiven ook al enige verandering te horen valt,dit heb jij ook al mogen ervaren bij een forumlid.

ook aluminium zal lukken,het heeft alleen wel een langere tijd nodig.
btw de nieuwe tegels zijn verbeterd en ben ook zeer benieuwd wat ze bij jou nu doen.  ::)

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

YamahaRXV

#3048
Citaat van: Sonority audio op april 19, 2014, 11:58:54
let wel,
men geeft wel aan het een aantal dagen te laten liggen om tot een uiteindelijk resultaat te komen.
maar vaak kan het al zo zijn dat bij het eronder schuiven ook al enige verandering te horen valt,dit heb jij ook al mogen ervaren bij een forumlid.

ook aluminium zal lukken,het heeft alleen wel een langere tijd nodig.
btw de nieuwe tegels zijn verbeterd en ben ook zeer benieuwd wat ze bij jou nu doen.  ::)

Ik heb een aantal keren mogen ervaren dat het echt werkt Dennis, en ondanks het feit dat de hier eerder geteste ''pre-production'' versies ''het'' niet echt deden zal ik één van de laatste zijn die zou beweren dat het totaal niet zou werken  ;)
Hier op het forum worden door een aantal personen al veel te snel dingen als onzin bestempeld, zonder dat ze maar ooit één keer de moeite hebben genomen om iets te testen of te proberen. De veel gehoorde uitspraak: ''dat wat niet meetbaar is, dat is er ook niet'' wordt vaak als enig statement of dooddoener gebruikt en dat kan soms toch wel een beetje erg kortzichtig zijn....

Volgende week ben ik als het goed is weer in de buurt bij je en wil dan ook even komen buurten bij je, kunnen we weer even bijpraten  :)
De nieuwe versies wil ik zeker nog wel testen hoor hier onder de Naim componenten met hun dikke aluminium behuizing  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: Sonority audio op april 19, 2014, 11:58:54
let wel,
men geeft wel aan het een aantal dagen te laten liggen om tot een uiteindelijk resultaat te komen.
maar vaak kan het al zo zijn dat bij het eronder schuiven ook al enige verandering te horen valt,dit heb jij ook al mogen ervaren bij een forumlid.

ook aluminium zal lukken,het heeft alleen wel een langere tijd nodig.
btw de nieuwe tegels zijn verbeterd en ben ook zeer benieuwd wat ze bij jou nu doen.  ::)

Lekker dan..dus de hele bende moet hier blijven slapen ?

Ik zou willen dat ik op dit moment geld had liggen..dan had ik er na vandaag ws 1 aangeschaft.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.