HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op maart 20, 2014, 23:20:54
Zo, de Naim V1 heeft met enig geweld zijn plaats hier opgeëist. Koud uit de doos, zo maar even aangesloten met toslink en wat bij elkaar gegraaide kabels (ik moet van cinch naar xlr) klinkt het als een enorme stap. Eindelijk weet ik wat die pratpraat inhoudt. Keywords: drama, meeslepend, ritme, heerlijke bas met behoud van audiofiele dingetjes als bakken details en resolutie zonder dat frissige. Wow!

Dat klinkt als serieus enthousiast en tevreden....  :thumbs-up: ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Peerless Monster

#2851
Citaat van: HuubF op maart 20, 2014, 23:20:54
Zo, de Naim V1 heeft met enig geweld zijn plaats hier opgeëist. Koud uit de doos, zo maar even aangesloten met toslink en wat bij elkaar gegraaide kabels (ik moet van cinch naar xlr) klinkt het als een enorme stap. Eindelijk weet ik wat die pratpraat inhoudt. Keywords: drama, meeslepend, ritme, heerlijke bas met behoud van audiofiele dingetjes als bakken details en resolutie zonder dat frissige. Wow!

Klinkt als een tevreden man!
Wat kost zo'n Naim nieuw Huub?

*edit* gevonden. Een serieuze concurrent van de NAD.
Nog nooit gehoord overigens deze DAC...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kwabbernoot

Klinkt ook wel erg naar een Huub die wat nieuws heeft en het apparaat niet direct afschiet. Maar het apparaat zit dus al in de juiste groep. Dat is iig een mooi begin.
Veel plezier ermee.

Groeten...

garmtz


Citaat van: Kwabbernoot op maart 20, 2014, 23:37:05
Klinkt ook wel erg naar een Huub die wat nieuws heeft en het apparaat niet direct afschiet. Maar het apparaat zit dus al in de juiste groep. Dat is iig een mooi begin.
Veel plezier ermee.

Groeten...

:D

HuubF

Lekker geluidje nog steeds. Heb nooit iets van Naim gehad om me tegen mezelf te beschermen. Bij de duurste Naim kun je niet ook nog eens een koophuis hebben. Dit is dus een geniale oplossing. De Adams begrijpen de Naim stukken beter dan de Nad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Citaat van: Kwabbernoot op maart 20, 2014, 23:37:05
Klinkt ook wel erg naar een Huub die wat nieuws heeft en het apparaat niet direct afschiet. Maar het apparaat zit dus al in de juiste groep. Dat is iig een mooi begin.
Veel plezier ermee.

Groeten...

:clapping: :clapping: :clapping:
Groeten,
Edwin

Cyrus·

Maar: veel plezier met deze nieuwe ontdekkingsreis, Huub!
Groeten,
Edwin

Robiwan

Citaat van: HuubF op maart 21, 2014, 07:17:15
Lekker geluidje nog steeds. Heb nooit iets van Naim gehad om me tegen mezelf te beschermen. Bij de duurste Naim kun je niet ook nog eens een koophuis hebben. Dit is dus een geniale oplossing. De Adams begrijpen de Naim stukken beter dan de Nad.

Veel luisterplezier Huub, daarnaast kun je erg grappig schrijven :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

roeleken

#2858
waar is de tijd gebleven dat je nog met Roksan en MA RS6 speelde  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op maart 21, 2014, 14:36:29
waar is de tijd gebleven dat je nog met Roksan en MA RS6 speelde  ;D

Knap dat je dat nog weet.  ;)

Die heb ik een jaar of 3-4 geleden gekocht omdat ik toen helemaal vast zat met mijn set. Na alles hebben verkocht heb toen in arren moede een setje aangeschaft met 5 sterren in What Hifi. Wat een verademing! Dat Roksan is echt goed spul dat heeft het nog wel een tijdje uitgezongen. Op de Monitor Audios was ik eerder uitgekeken want het was weinig verfijnd.

Daarna ben ik op streaming audio overgegaan.  :-X
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Ha, ik ben van Roksan rechtstreeks naar Naim overgestapt. Ik heb het mij nog geen seconde beklaagd...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op maart 21, 2014, 15:08:34
Ha, ik ben van Roksan rechtstreeks naar Naim overgestapt. Ik heb het mij nog geen seconde beklaagd...

Ja, achteraf gezien was Roksan een beetje Naim light.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Je bedoelt die Roksan die je zo liefkozend Ruksan noemde?  8)

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op maart 21, 2014, 17:35:12
Je bedoelt die Roksan die je zo liefkozend Ruksan noemde?  8)

Groeten...

Zo noemde ik de cd-speler toen hij kapot ging. De versterker heb ik best lang gehad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Ah, oké. Dan had ik daar andere herinneringen bij. My bad.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op maart 21, 2014, 18:01:33
Ah, oké. Dan had ik daar andere herinneringen bij. My bad.

Groeten...

Ik heb een goed geheugen voor hifi blunders.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

dat weet ik nog omdat ik toen toevallig dezelfde combi had. De MA speakers konden me ook niet helemaal bekoren, maar de Roksan cd speler en vooral de versterker waren opvallend goed. Erg goed eigenlijk :)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

@Roeleken: Ja dat is waar. :) Hoe lang is dat nou geleden? voor m'n gevoel een jaar of 4.

Met de Naim V1 gaat het goed. Heerlijk dat Naim geluid. En dan schijnt hij nog een uur of 100 te moeten inspelen ook dus het wordt nog beter. Het klinkt heel natuurlijk met een mooi middengebied (doet het goed op de Adams) en een opvallend strak laag. Ook dat kunnen de Adams wel gebruiken. A match made in heaven want het maakt ook duidelijk wat ik eerder miste.

Na een paar uur toslink staat hij nu met USB op de Mac Mini. Even zonder Pure Audio want ik wil eerst de V1 beoordelen op eigen klank. Pure Audio doet nogal veel en ik weet niet zeker of ik dat wel zo mooi vind. Ik heb ook nog geen fatsoenlijke tulp-XLR kabel dus dat is ook nog een beetje getruct: met gewone interlink naar passieve voorversterker en dan verder met XLR naar de Adams. Zo'n kabel zou veel uit kunnen maken dus daar wacht ik heel eventjes mee.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Citaat van: HuubF op maart 21, 2014, 18:16:59
Ik heb een goed geheugen voor hifi blunders.

zo'n blunder was Cyrus voor mij, wat een bagger was dat zeg :( Overhelder, clean en gewoon geen muziek. Daarnaast zag het er erg goedkoop uit met al dat plastic fantactic om over de speakeraansluiting en hoofdtelefoonaansluiting (achterzijde) nog maar te zwijgen :-X
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

HuubF

Citaat van: LPlover op maart 22, 2014, 11:35:22
zo'n blunder was Cyrus voor mij, wat een bagger was dat zeg :( Overhelder, clean en gewoon geen muziek. Daarnaast zag het er erg goedkoop uit met al dat plastic fantactic om over de speakeraansluiting en hoofdtelefoonaansluiting (achterzijde) nog maar te zwijgen :-X

Met Cyrus ben ik een jaartje tevreden geweest samen met de Harbeth M30's. Dat klonk best goed hoewel ik na een tijdje begon te voelen dat ik met de Cyrus'en iets aan het compenseren was. De balans tussen muzikaliteit en strak is nu meer naar mijn zin: een speaker die moeiteloos mee gaat in wat je hem aanbiedt en 1 component ervóór dat muzikaal klinkt. En omdat het een recht-metende moderne dac is mis je niets qua high end beleving. Muzikale speakers missen volgens mij altijd wel wat. En je maakt er het meeste verlies op als je weer eens wisselt.  :unhappy:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Passion4Sound

Citaat van: HuubF op maart 22, 2014, 11:48:19
Met Cyrus ben ik een jaartje tevreden geweest samen met de Harbeth M30's. Dat klonk best goed hoewel ik na een tijdje begon te voelen dat ik met de Cyrus'en iets aan het compenseren was. De balans tussen muzikaliteit en strak is nu meer naar mijn zin: een speaker die moeiteloos mee gaat in wat je hem aanbiedt en 1 component ervóór dat muzikaal klinkt. En omdat het een recht-metende moderne dac is mis je niets qua high end beleving. Muzikale speakers missen volgens mij altijd wel wat. En je maakt er het meeste verlies op als je weer eens wisselt.  :unhappy:
Muzikaliteit en harmonische vervorming haalt men weleens doorelkaar  ;D

YamahaRXV

En nog steeds tevreden Huub, nu na de nodige inspeel uren... ?  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op maart 31, 2014, 17:26:47
En nog steeds tevreden Huub, nu na de nodige inspeel uren... ?  ::)

Ik weet niet helemaal zeker of dat inspelen veel zin heeft maar ik ben erg tevreden. Omdat het mini-ketentje Mac - Naim - Adam nogal veel weergeeft heb ik hem breed uit de broek laten hangen en Pure Music gekocht. Het is een buggy en lelijk programma maar het werkt opvallend goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op maart 31, 2014, 19:56:59
Ik weet niet helemaal zeker of dat inspelen veel zin heeft maar ik ben erg tevreden. Omdat het mini-ketentje Mac - Naim - Adam nogal veel weergeeft heb ik hem breed uit de broek laten hangen en Pure Music gekocht. Het is een buggy en lelijk programma maar het werkt opvallend goed.

Pure Music doet het hier ook erg goed  ;)
Geen last van bugs, in het begin is het even wennen aan de vele instellingsmogelijkheden, maar eenmaal gewend is het leuk spelen hoor  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Passion4Sound

Ik zit te wachten op de "nieuwe" Mac Mini en dan is het Pure Music all te way.