HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Martijn M

Citaat van: eddy135 op augustus 10, 2012, 00:19:25
Prachtig verhaal idd.
Kun je daaruit ook conclusies trekken, verbeterpunten aangeven omtrent akoestiek, plaatsing etc?
Dan ben je van harte welkom om ook hier eens te meten... :)

Bedankt!

Er zijn altijd wel verbeterpunten aan te geven, maar verbeteringen zijn niet altijd praktisch. Het is immers een woonkamer waarin ook geluisterd wordt, geen luisterkamer waarin ook gewoond wordt. Idealiter zou de opstelling meer symmetrisch gemaakt kunnen worden, voor een wat consistentere stereo-afbeelding, maar deze kamer leent zich daar niet zo goed voor. Ik zie Huub ook niet gauw met bass-traps slepen en hij gaf aan dat een multisub-oplossing waarschijnlijk niet door de schoonheidscommissie zou komen.

Zoals ik al aangaf is de kamer erg levendig, met een aanzienlijke nagalm. Die zou wat ingeperkt kunnen worden, wat Huub op termijn ook wil gaan doen middels een hoogpolig vloerkleed. Van de andere kant is de hoge galmtijd helemaal niet zo storend en met bepaalde opnames juist een verrijking. Het verminderen van de galm zal sommige zaken dus verbeteren, maar op andere aspecten (grootsheid en rijkheid van de klank) zal wat ingeleverd worden. Toch zou ik zelf op z'n minst een kleed neerleggen. Belangrijk is dat ik geen opvallende flutters hebben weten te constateren. De niet-parallelle wanden helpen om er voor te zorgen dat deze niet gauw kunnen optreden.

Op je profielpagina zag ik dat je in Noord-Holland woont. Dat is wel een eindje fietsen voor me. Maar stuur me even een PM en wie weet kunnen we wat afspreken.

Dutch & Dutch

Bas Akkerman

#2651
Als toekomstig Monitor 30.1 bezitter vind ik het ook leuk om de verslagen te lezen. Mooi verwoord allemaal Martijn!

Ik heb de Monitor 30 en 30.1 na elkaar beluisterd en dat was best een verschil en ben het met Huub eens dat sommigen juist misschien wel zullen kiezen voor het "romantischer" geluidsbeeld dat de Monitor 30 voorschotelt. Overigens komt steeds het "lieve" van de set terug. Ik denk dat dat ook zeker te wijten/danken is aan de PS Audio DAC. Tenzij het heel anders is dan die in de streamer, moet ik zeggen dat ik de PS Audio wat laid-back vond met een mooi en verfijnd, maar een wat bleek klankkarakter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HuubF

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 15, 2012, 19:26:13
Als toekomstig Monitor 30.1 bezitter vind ik het ook leuk om de verslagen te lezen. Mooi verwoord allemaal Martijn!

Ik heb de Monitor 30 en 30.1 na elkaar beluisterd en dat was best een verschil en ben het met Huub eens dat sommigen juist misschien wel zullen kiezen voor het "romantischer" geluidsbeeld dat de Monitor 30 voorschotelt. Overigens komt steeds het "lieve" van de set terug. Ik denk dat dat ook zeker te wijten/danken is aan de PS Audio DAC. Tenzij het heel anders is dan die in de streamer, moet ik zeggen dat ik de PS Audio wat laid-back vond met een mooi en verfijnd, maar een wat bleek klankkarakter.

De PS Audio PerfectWave dac is een zeer complex apparaat dat allerlei bronnen aankan, inclusief netwerk. In deze laatste mode wordt gebruik gemaakt van een digital lens. Hiermee ondergaat het digitale geluid een soort wasbeurt waardoor het geluid schoner en analoger wordt. Tijdens de luistersessie hebben we daar geen gebruik van gemaakt omdat het geluid via toslink en USB ook prima is.

De netwerk-constructie is echter bewerkelijk. Op 3 platforms draait (soms) buggy software en omdat het front end op mijn iPhone niet lijkt op iTunes kan ik mijn geliefde klassieke muziek nauwelijks terugvinden. Gapless is bovendien alleen mogelijk als je voor elke cd instellingen gaat doen.

Gelukkig is er een upgrade-board beschikbaar (nu in backorder, heb ik begrepen) voor USB en toslink waarin ook die digital lens zit. Ik wacht er al 4 maanden op maar hij schijnt onderweg te zijn.

Wordt het geluid daardoor minder lief? Geen idee. Als je een pianotoon van aanslag tot uitsterven helemaal kunt volgen, een gitaar gemeen kan en drums best hard vind ik het niet lief.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Dutch & Dutch

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

HuubF

Hey guyz, tsja na een relatieve eeuwigheid heb ik mijn Hypex UcD monoblokken verkocht. Ik heb de afgelopen jaren heel wat versterkers geprobeerd en steeds wonnen de UcD's. Misschien door de kwaliteit van UcD, misschien door het gehakt.

De laatste actie, het kopen van een Cyrus Power X voor een prikkie, was echter raak. Het viel me op dat er meer details hoorbaar waren, het laag leek ook strakker en dieper en het stereobeeld werd ook duidelijker. Na aanschaf, een paar dagen later, van een PSX-R voeding kreeg dat positieve beeld nog eens een opmerkelijke boost.



En ook nu, een week of 2 later, heb ik het positieve gevoel nog steeds.  :happy:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik heb je altijd gezegd dat die pillen niet goed voor je zijn.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz


aMUSEd


Bas Akkerman

Ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt Huub!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HuubF

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2013, 22:47:49
Ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt Huub!

Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij jou klinkt. Den Haag - Leiden toch?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Citaat van: HuubF op april  3, 2013, 16:17:56
Hey guyz, tsja na een relatieve eeuwigheid heb ik mijn Hypex UcD monoblokken verkocht. Ik heb de afgelopen jaren heel wat versterkers geprobeerd en steeds wonnen de UcD's. Misschien door de kwaliteit van UcD, misschien door het gehakt.

De laatste actie, het kopen van een Cyrus Power X voor een prikkie, was echter raak. Het viel me op dat er meer details hoorbaar waren, het laag leek ook strakker en dieper en het stereobeeld werd ook duidelijker. Na aanschaf, een paar dagen later, van een PSX-R voeding kreeg dat positieve beeld nog eens een opmerkelijke boost.



En ook nu, een week of 2 later, heb ik het positieve gevoel nog steeds.  :happy:
Mooie upgrade. De nieuwe eigenaar van de UcD's is er iig. ook erg content mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: Xander32 op april  4, 2013, 07:18:02
Mooie upgrade. De nieuwe eigenaar van de UcD's is er iig. ook erg content mee.

Zeker, de Avalon Avatar's had hij vorig jaar al van me overgenomen. Om die UcD's daar weer te horen was redelijk schokkend omdat ik mijn oude geluid weer terughoorde. Op de Avalons heb ik ook best veel versterkers geprobeerd maar de UcD's doen het daar perfect op.

De Harbeth's zijn in alle opzichten andere speakers dus daar gelden andere regels.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Wat verkoop je nog meer? Want zo langzamerhand heb ik al een aantal belangrijke componenten uit je 'oude' set overgenomen  :D


PS heb je de UcD's zelf naar BG gebracht en daar de mod. laten uitvoeren?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Citaat van: HuubF op april  4, 2013, 07:06:44
Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij jou klinkt. Den Haag - Leiden toch?
Den Haag inderdaad. Ik bedoelde het helemaal niet als uitnodiging, meer of je het verschil kon geven tussen de UCD en de Cyrus. En de verschillen tussen UCD-Avalon en Cyrus-Harbeth.

Maar je bent natuurlijk welkom!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HuubF

Citaat van: cz79 op april  4, 2013, 08:16:11
Wat verkoop je nog meer? Want zo langzamerhand heb ik al een aantal belangrijke componenten uit je 'oude' set overgenomen  :D


PS heb je de UcD's zelf naar BG gebracht en daar de mod. laten uitvoeren?

Het enige dat je nog nodig hebt is een PS Audio PerfectWave dac die ook als voorversterker dienst doet maar dat is een duur ding. Een Naim dac lijkt me ook prima en is wat goedkoper.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Ik heb een Meridian DAC, is dat ook goed?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ

Het "nope" van Huub was wellicht ietwat kort door de bocht.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op april  4, 2013, 12:36:29
Het "nope" van Huub was wellicht ietwat kort door de bocht.

Maar liet niets te wensen over aan duidelijkheid ;D

HuubF

Citaat van: cz79 op april  4, 2013, 09:30:17
Ik heb een Meridian DAC, is dat ook goed?

Een paar jaar geleden heb ik een dure maar leerzame zoektocht gehouden naar de ideale DAC in mijn situatie (ik ben streamer met een Mac mini). Na een jaartje met een Ayre QB-9 te hebben gedraaid ben ik overgestapt naar PS Audio omdat daar een digital lens in zit. Dat klinkt i.m.o. beter dan een goede cd-speler. Al het andere wat ik heb gehoord was digitale crap. Ik weet niet zeker of dat voor je Meridian ook geldt.  :D

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Ik meen me te herinneren dat je over die Ayre eerst nogal enthousiast was.