HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Huub-13 op december 20, 2011, 22:06:18
Oei, ja, als je al die punten zo onder elkaar zet lijkt het inderdaad maar een krakkemikkig ding.
Toch speel ik er al een jaar mee en heb nooit last gehad van die zaken die je opnoemt.
95% van de tijd is het lekker een plaatje uitzoeken vanuit je luisterstoel en draaien maar.
De andere 5% ben je bezig het systeem te optimaliseren door de discussies en ontwikkelingen op het PS Audio-front te volgen en dingen aan te passen.
Ik vind het wel leuk om de ontwikkeling van zo'n nieuw systeem te volgen en er aan deel te nemen.
Komende tijd komt de Silent Server eraan (NAS met de eigen PS Audio music server erop).
Daarmee wordt de keten gesloten met alleen PS Audio spullen, waardoor een stabielere werking en gapless play realiteit worden.
Dat ze bij PS Audio zo'n moeite hebben met dat gapless play heb ik altijd raar gevonden. Andere fabrikanten draaien daar blijkbaar hun hand niet voor om.

Belangrijkste voor mij: ik heb tot nu toe niets gehoord dat beter klinkt dan dit PS Audio systeem.

Als automatiseerder vind ik het stiekum ook wel leuk, dan ingewikkelde gedoe. Gapless werkt nog niet in ieder geval, dat heb ik net getest omdat Paul McGowan dat verzocht.

Dat betekent overigens dat die Silent Server er ook voorlopig niet is. Daar draait gewoon dezelfde software op. De oplossing die ze nu hebben bedacht werkt zowiezo niet: je moet aangeven dat een CD gapless moet worden afgedraaid. Vervolgens wordt daar 1 track van 50 minuten of zo van gemaakt. Dat zie je ook op je iPhone. Skippen tussen tracks levert onvoorspelbare resultaten op.

Ach ik ben er nu even mee bezig maar als het eenmaal werkt heb je er inderdaad geen omkijken meer naar.

Ik ga weer gauw terug naar versie 2.8. Voor het testen had ik er weer even 2.13c op staan.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Om onze geheugens weer een beetje op te frissen:

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 15:46:31
Yo Eelco! Leuk, ik wil wel binnen een paar weken gaan. Keyser, bent U daar?

Citaat van: keyser op december  2, 2011, 17:57:27
Jullie zijn welkom. Misschien kan chansig dit keer ook mee komen  :). Wat voor apparatuur zou je mee willen nemen Huub?

Citaat van: Eelco Tijnagel op december  2, 2011, 17:58:36
Koel  :headbanging:

Ik werk om het weekend een weekend... nu werk ik dit weekend en dus werk volgend weekend niet. Het weekend daarop weer wel en ga zo maar door.

gegroet, Eelco

Citaat van: chansig op december  2, 2011, 19:03:57
IK wil ook graag mee...als het kan ? Volgend weekend is het zaterdag de 10e...ik kan.

Gr Hans

Citaat van: keyser op december  2, 2011, 19:58:33
Het weekend van zeven en acht januari?

Citaat van: chansig op december  2, 2011, 21:02:39
Oke ...

Gr Hans

Citaat van: Eelco Tijnagel op december  2, 2011, 22:30:44
Volgens mij moet ik juist dat weekend weer werken... iets met feestdagen en voorkeuren welke te werken  :crazy:

Enniewee, zodra ik het weet laat ik het weten.

gegroet, Eelco


Hoe staat het er mee? Het weekend van 7 en 8 januari staat voor mij nog steeds vrij. Het weekend van 14 en 15 is voor mij ook mogelijk.
Dutch & Dutch

HuubF

Erg grappig: op het PS Audio forum heeft ene SGrowan de 2.08 en 2.13c versie vergeleken met de PWT, het cd-transport uit dezelfde lijn. Die PWT heeft ook een Digital Lens en wordt i.c.m. de Dac hoog aangeschreven.

Welnu, SGrowan vindt de 2.08 versie (die hij ook het beste vindt) klinken alsof je 2 of 3 kopieen af zit van het origineel. De 2.13c versie vindt hij klinken als MP3.

Op zich prettig dat zijn waarneming niet in conflict is met die van mij. Ik heb daar geschreven dat de 2.8 versie puur klinkt, maar niet perfect is. Hij kan wel iets van de helderheid van versie 2.13c gebruiken. Omdat ik geen losse referentie heb moet ik de 2 versie's onderling vergelijken.

Mijn conclusie is een beetje dat met de komst van het Mark2 board de bridge volkomen overbodig wordt. Ik zit al 40 jaar in de automatisering en ik voel redelijk aan wanneer een automatiseringsproject kansloos is. De programmeurs zijn al zo lang bezig met het werkend krijgen van het systeem dat aan de geluidskwaliteit te weinig aandacht kan worden besteed.

Het MK2 board maakt geen gebruik van de (op dit moment) vreselijke Bridge software. Omdat de MK2 een eigen Digital Lens on board heeft wordt het PWT cd-transport overbodig. De PS Audio Dac wordt dan weer gewoon dac, ik kan weer gewoon muziek draaien vanaf de Mac Mini. Nog zo'n 70 nachtjes slapen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Jouw ervaringen zijn precies de reden dat ik nog verre blijf van het hele streaming-verhaal. Laat mij maar lekker CD'tjes draaien. Geen enkel probleem met nieuwe firmware, vastlopende spelers en wisselende kwaliteiten. ;D


Citaat van: HuubF op december 21, 2011, 10:31:06
Welnu, SGrowan vindt de 2.08 versie (die hij ook het beste vindt) klinken alsof je 2 of 3 kopieen af zit van het origineel. De 2.13c versie vindt hij klinken als MP3.

Op zich prettig dat zijn waarneming niet in conflict is met die van mij. Ik heb daar geschreven dat de 2.8 versie puur klinkt, maar niet perfect is.

Perfect kan die versie ook nog niet zijn, omdat ze nog niet bij 2.8 zijn aangekomen. Je bedoelt waarschijnlijk 2.08. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: Audiofiel op december 21, 2011, 10:34:42
Perfect kan die versie ook nog niet zijn, omdat ze nog niet bij 2.8 zijn aangekomen. Je bedoelt waarschijnlijk 2.08. ;)

Jeetje bedankt! ;)

Wel, de Ayre QB-9 was zo slecht nog niet. Een handige one-box opossing die erg muzikaal klonk. Omdat je vroeg of laat begrijpt waarom iets muzikaal klinkt (je levert bijna ALTIJD pure kwaliteit in) liep ik tegen de grenzen aan. Bij PS Audio, the home of the Digital Lens, liggen voor mij de meeste kansen op dit moment. Soms hoor ik het er van af: die natuurlijkheid heeft alleen de DL. Maar dan moet de rest ook wel kloppen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: keyser op december 21, 2011, 10:07:18
Om onze geheugens weer een beetje op te frissen:

Hoe staat het er mee? Het weekend van 7 en 8 januari staat voor mij nog steeds vrij. Het weekend van 14 en 15 is voor mij ook mogelijk.

Het weekend van 14/15 kan ik wel.  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: HuubF op december 21, 2011, 10:48:27
Bij PS Audio, the home of the Digital Lens, liggen voor mij de meeste kansen op dit moment. Soms hoor ik het er van af: die natuurlijkheid heeft alleen de DL. Maar dan moet de rest ook wel kloppen.

Dat is een keuze. Ik luister niet zo vaak naar kansen, ik wil gewoon dat het nu al goed klinkt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: Audiofiel op december 21, 2011, 10:55:59
Dat is een keuze. Ik luister niet zo vaak naar kansen, ik wil gewoon dat het nu al goed klinkt. ;)

Ik op zich ook wel, maar als je je ziel hebt verkocht aan de streaming-mafia liggen de zaken een beetje anders.

Een paar maanden geleden heb ik nog even een erg goede cd-speler in huis gehad maar het voelde als absurd om weer met die schijfjes te gaan slepen. Bovendien ben ik verslaafd aan Spotify.

Hoe ik aan de PS Audio ben gekomen: ik had te veel apparaten, Ronald van SoM wilde ze wel inruilen, hij had de PS Audio staan. Soms laat ik me leiden door het toeval.

Zo ben jij trouwens ook van veel spullen afgekomen. Gaan we klagen? :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Ik klaag niet. Ik ben tevreden. ;)


En als ik overga op streaming, hou ik naar alle waarschijnlijkheid vast aan mijn huidige Digital Lens + Classé DAC-1. Die is meer dan voldoende daarvoor. :music:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audiofiel op december 21, 2011, 11:39:45
Ik klaag niet. Ik ben tevreden. ;)


En als ik overga op streaming, hou ik naar alle waarschijnlijkheid vast aan mijn huidige Digital Lens + Classé DAC-1. Die is meer dan voldoende daarvoor. :music:

I dacht dat jij toch al streamde waarvoor het ook het meest handige is, een lekkere playlist op de achtergrond met itunes?

Audiofiel

Ik stream inderdaad alleen achtergrondmuziek. Op verjaardagen en dergelijke. Maar voor dagelijks gebruik heb ik mijn Wadia.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Huub-13

Citaat van: HuubF op december 21, 2011, 10:31:06
Mijn conclusie is een beetje dat met de komst van het Mark2 board de bridge volkomen overbodig wordt.

Omdat de MK2 een eigen Digital Lens on board heeft wordt het PWT cd-transport overbodig. De PS Audio Dac wordt dan weer gewoon dac, ik kan weer gewoon muziek draaien vanaf de Mac Mini. Nog zo'n 70 nachtjes slapen.

Zonder bridge kun je toch niet naar de PWD streamen?
Of ga je dan met een USB-kabel naar de DAC?
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

EJ

Citaat van: keyser op december 21, 2011, 10:07:18
Om onze geheugens weer een beetje op te frissen:


Hoe staat het er mee? Het weekend van 7 en 8 januari staat voor mij nog steeds vrij. Het weekend van 14 en 15 is voor mij ook mogelijk.


Ah, in overleg met Keyser sluit ik me graag bij de karavaan aan... :) Woon de buurt van Utrecht.

chansig

Ik ook en Huub ook...dus dat gaat goed komen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Huub-13 op december 21, 2011, 16:07:01
Zonder bridge kun je toch niet naar de PWD streamen?
Of ga je dan met een USB-kabel naar de DAC?

De bridge is alleen nodig als je in een netwerk wilt spelen. Toen ik de bridge nog niet had speelde ik direct met USB of toslink. Met het Mark2 board werkt de Digital Lens gewoon op alle invoer.

Ik vind het ongehoord dat er zoveel gedoe is met de software. Volgens PS Audio zijn ze aan het uitzoeken hoe het komt dat releases zo verschillend kunnen klinken.

Mijn leverancier gaat proberen aan een PWT (transport) te komen. Want hoe dan ook, de hardware van PS Audio is prima. De software-jongens hebben het verprutst.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: keyser op december 21, 2011, 10:07:18
Hoe staat het er mee? Het weekend van 7 en 8 januari staat voor mij nog steeds vrij. Het weekend van 14 en 15 is voor mij ook mogelijk.
Citaat van: HuubF op december 21, 2011, 10:51:23
Het weekend van 14/15 kan ik wel.  :bigsmile:

Dat ben/was ik vergeten...

Ik heb mijn rooster van de maand januari helaas nog niet helemaal compleet... het gaat allemaal wat moeizaam bij mijn werkgever maar daar zal ik jullie verder niet mee vervelen.

Zaterdag weet ik meer !

gegroet, Eelco

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op december 21, 2011, 23:08:00
Ik vind het ongehoord dat er zoveel gedoe is met de software. Volgens PS Audio zijn ze aan het uitzoeken hoe het komt dat releases zo verschillend kunnen klinken.

Dat is inderdaad gekkenhuis en dat je niet gapless kan streamen... maakt het nog erger. Dat ze daar voor durven vragen wat ze doen... bizar in mijn optiek.

Ik blijf toch maar bij mijn Teac Wap 8200  :headbanging:

groet, Eelco

HuubF

Een stapje verder gekomen: ik heb een Qnap TS 119 met een hd van 1,5 Tb op de kop getikt. Dat gedoe met die Mac Mini was een beetje omslachtig. Nu hoeft de computer niet meer aan om muziek te luisteren.

Ik ben benieuwd of het waar is dat een dedicated NAS beter klinkt. Op dit moment ben ik alle muziek nog aan het kopieren van Mac naar Nas. Duurt nog een uurtje of 5.

Met de muziek die al gekopieerd is werkt het prima. Op de Qnap staat ook Twonky dus bekende materie. Morgenochtend maar weer eens luisteren...

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: HuubF op december 23, 2011, 00:14:55
Een stapje verder gekomen: ik heb een Qnap TS 119 met een hd van 1,5 Tb op de kop getikt. Dat gedoe met die Mac Mini was een beetje omslachtig. Nu hoeft de computer niet meer aan om muziek te luisteren.

Ik ben benieuwd of het waar is dat een dedicated NAS beter klinkt. Op dit moment ben ik alle muziek nog aan het kopieren van Mac naar Nas. Duurt nog een uurtje of 5.

Met de muziek die al gekopieerd is werkt het prima. Op de Qnap staat ook Twonky dus bekende materie. Morgenochtend maar weer eens luisteren...


Kijk gelijk even of je de nieuwste firmware op de nas heb staan, werkt uiterst gebruiksvriendelijk de Qnap moet ik zeggen.
Maar een beter geluid met een NAS tov je MacMini  :-\ waarom denk je dat?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: Kingpin op december 23, 2011, 09:17:58
Kijk gelijk even of je de nieuwste firmware op de nas heb staan, werkt uiterst gebruiksvriendelijk de Qnap moet ik zeggen.
Maar een beter geluid met een NAS tov je MacMini  :-\ waarom denk je dat?

Na een uurtje luisteren heb ik inderdaad niets bijzonders gehoord. Ik had het ergens op het net gelezen.  :-[

De Qnap is wel een verbetering omdat de computer nu uit kan blijven en hij heeft flink meer ruimte.

Wat betreft de geluidskwaliteit zit het hem met die PS Audio in kleine dingen. Zo is de softwareversie een belachelijk belangrijke factor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

Citaat van: HuubF op december 23, 2011, 09:35:02
Na een uurtje luisteren heb ik inderdaad niets bijzonders gehoord. Ik had het ergens op het net gelezen.  :-[

De Qnap is wel een verbetering omdat de computer nu uit kan blijven en hij heeft flink meer ruimte.

Wat betreft de geluidskwaliteit zit het hem met die PS Audio in kleine dingen. Zo is de softwareversie een belachelijk belangrijke factor.
tussen de mediaservers wordt nog wel eens verschil gerapporteerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

Citaat van: HuubF op december 23, 2011, 09:35:02
Na een uurtje luisteren heb ik inderdaad niets bijzonders gehoord. Ik had het ergens op het net gelezen.  :-[

De Qnap is wel een verbetering omdat de computer nu uit kan blijven en hij heeft flink meer ruimte.

Wat betreft de geluidskwaliteit zit het hem met die PS Audio in kleine dingen. Zo is de softwareversie een belachelijk belangrijke factor.
Scheelt je ook een hoop stroomverbruik, je kan de Qnap ook in standby zetten na een bepaalde ingestelde tijd (volgens mij iets van 3W meen ik).
Verschillen in softwareversie qua geluidskwaliteit van je PS Audio, hoe moet ik dat zien? Is dit hoorbaar op de analoge uitgang of digitale?

Citaat van: Hipster op december 23, 2011, 09:42:18
tussen de mediaservers wordt nog wel eens verschil gerapporteerd.
Verschil in wat?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Citaat van: Kingpin op december 23, 2011, 09:45:07
Verschil in wat?
geluid.
idem firmware van de speler.
idem netwerkkabels waar op Linn forums een inmiddels flink topic over loopt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

Citaat van: Hipster op december 23, 2011, 09:49:05
geluid.
idem firmware van de speler.
idem netwerkkabels waar op Linn forums een inmiddels flink topic over loopt.
Dat had ik begrepen maar heb na 2 keer vragen nog geen antwoord op mijn vraag? Ik weet niet hoe de PS Audio werkt wordt deze digitaal op een (eind)versterker aangesloten of analoog zodat de PS Audio ook als dac dient?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack