HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Martijn M

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 15:46:31
Yo Eelco! Leuk, ik wil wel binnen een paar weken gaan. Keyser, bent U daar?

Jullie zijn welkom. Misschien kan chansig dit keer ook mee komen  :). Wat voor apparatuur zou je mee willen nemen Huub? Als je ook versterkers meeneemt, kost het me waarschijnlijk een kwartiertje om e.e.a. even opnieuw af te regelen in verband met de ongetwijfeld net iets andere gain van mijn eigen versterker.

Citaat van: kermy op december  2, 2011, 17:52:33
Beste Keyser,

Als je zin hebt kom je maar eens langs.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Bedankt Kermy. Kan ik ergens miss. al vast wat over je systeem lezen? Heb je toevallig een hoorn van Doppenberg?
Dutch & Dutch

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 15:46:31
Yo Eelco! Leuk, ik wil wel binnen een paar weken gaan. Keyser, bent U daar?

Koel  :headbanging:

Ik werk om het weekend een weekend... nu werk ik dit weekend en dus werk volgend weekend niet. Het weekend daarop weer wel en ga zo maar door.

gegroet, Eelco

chansig

IK wil ook graag mee...als het kan ? Volgend weekend is het zaterdag de 10e...ik kan.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Zondag 18 december is voor mij de eerste mogelijkheid. Tussen kerst en oud en nieuw zou ik ook wel een keer kunnen. Anders in het nieuwe jaar.
Dutch & Dutch

chansig

Eelco moet dan werken...tussen kerst en oud/nieuw is lastig voor mij. Dus dan in het nieuwe jaar ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op december  2, 2011, 17:52:12
Laat HuubF maar schuiven met die sleurhut karavaan van ,m

Veel plezier met die Avalon,s Huub  ::)

Ik had vorig jaar de kans (i.v.m. een sterfgeval) om zeer goedkoop Avalon,s van iemand over te nemen.
Klonken zeer fraai maar voor mij kamer qua plaatsing niet ideaal, dus aan me voorbij laten gaan.

Lees ik het goed, dat je nog op zoek ben naar een goede VV, ik meende de je al een goede VV van ML had gehad ?

Die voorversterkers nekken me. Ik draai al jaren voornamelijk met een DACT volumeknop-in-een-doosje. Gewoon een goed ding die behoorlijk veel voorversterkers heeft overleefd. Op een gegeven moment dacht ik een stap verder te kunnen komen met een ML voorversterker, die ik een paar weken later weer inruilde voor een Moon P5. Die laatste was een monumentaal ding en klonk ook goed. Maar toen ik een paar maanden geleden een nieuw huis kocht moest er bezuinigd worden en viel mijn oog al snel op de Moon. Het verschil met de volumeknop was me ineens geen 2 mille meer waard...

En toen kwam er weer een speaker-golf, die me via Xavian, Harbeth en Audio Physic bracht naar de Avalon Avatar, die een vergrootglas lijkt te zetten op de kleinste dingetjes. De voorversterker werd weer belangrijk.

Omdat de 2e hands markt volledig plat ligt heb ik de Xavians geruild voor een geïntegreerde versterker, die Astin Trew AT2000. Gebruikt als (buizen!)-voorversterker zorgt hij voor een levendige, muzikale maar wat grovvige klank. Met andere kabels verbeterde dat enigszins. Gisteren heb ik de Astin Trew geruild voor een zeer fraaie Etalon voorversterker. Voordat ik aan het geluid van de Etalon kon wennen stond de Astin Trew al weer hier: er is iets geks aan de hand met de afstandsbediening.

Klinkt wel erg lekker, dat dan weer wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 20:59:39
Die voorversterkers nekken me. Ik draai al jaren voornamelijk met een DACT volumeknop-in-een-doosje. Gewoon een goed ding die behoorlijk veel voorversterkers heeft overleefd. Op een gegeven moment dacht ik een stap verder te kunnen komen met een ML voorversterker, die ik een paar weken later weer inruilde voor een Moon P5. Die laatste was een monumentaal ding en klonk ook goed. Maar toen ik een paar maanden geleden een nieuw huis kocht moest er bezuinigd worden en viel mijn oog al snel op de Moon. Het verschil met de volumeknop was me ineens geen 2 mille meer waard...

En toen kwam er weer een speaker-golf, die me via Xavian, Harbeth en Audio Physic bracht naar de Avalon Avatar, die een vergrootglas lijkt te zetten op de kleinste dingetjes. De voorversterker werd weer belangrijk.

Omdat de 2e hands markt volledig plat ligt heb ik de Xavians geruild voor een geïntegreerde versterker, die Astin Trew AT2000. Gebruikt als (buizen!)-voorversterker zorgt hij voor een levendige, muzikale maar wat grovvige klank. Met andere kabels verbeterde dat enigszins. Gisteren heb ik de Astin Trew geruild voor een zeer fraaie Etalon voorversterker. Voordat ik aan het geluid van de Etalon kon wennen stond de Astin Trew al weer hier: er is iets geks aan de hand met de afstandsbediening.

Klinkt wel erg lekker, dat dan weer wel.

Bij mij 7 km verder op .... is dit wat ???
http://www.hifiwinkel-beek.nl/index.php?option=com_k2&view=item&id=104:conrad-johnson-pv-12&Itemid=37
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 13:57:32
Mijn stokpaardje bestaat m.i. meer bij de gratie van het ontbreken hiervan bij veel anderen. Ik ben één van de weinigen die probeert zaken met elkaar te verbinden. Gewoon voor eigen gewin natuurlijk, ik wil het liefst het beste geluid in mijn eigen toko. Mijn mening is uiteraard gewoon subjectief.

Wat voor klank of aansturing je ook hebt, ik vind het mooi als instrumenten lekker complex en compleet klinken. Dat je het hout hoort van een viool, dat je van een piano-aanslag alle 43254 verschillende momenten netjes achter elkaar hoort, dat je de huig van de zanger kunt aanraken. Hoe dat wordt gedaan maakt mij niet uit; gehakt mag, een buisje mag ook maar een super-systeem met een realistische weergave is ook prima. Ik ken alleen niemand met zo'n super-systeem dus we moeten roeien met de riemen die we hebben.  

Om te controleren of het inderdaad zo is dat de hifi gear van Keyser het geluid te kort doet hoeven we alleen maar zijn spullen te vervangen voor iets wat subjectief beter zou moeten zijn. Dat gaat ook gebeuren. Ik ben al aan het sparen voor de rit.
Ik geef toe, hij is leuk bedacht. Maar wat ik bedoel is dat jij in dit geval mi erg snel wijst naar de aansturing terwijl je in dit geval 3 sets met elkaar vergelijkt (eigen, Keyser en Kermy) met verschillende luidsprekers in verschillende akoestieken.
Desalnietemin ben ik erg benieuwd wat het gaat opleveren met jouw electronica op Keysers luidsprekers. Ik zie er nu al naar uit om de verhalen te lezen.  :smile:

Groeten...

kermy

Beste Huub,

De Etalon was inderdaad binnen 24 uur terug, de ingeruilde Astin trew heeft ergens een kronkel in de besturingslogica.
Iets waar Huub in zijn gebruik van de AT2000 niet mee te maken had. :devil:

Kijk en dan leert men zijn pappenheimers kennen, Huub bood gelijk aan om de inruil/ruil actie ongedaan te maken en bracht de Etalon netjes terug. ;D

En zo doe je zaken, ook als er iets mis blijkt te zijn.

Dus met HuubF kun je zaken doen! ;)

Met vriendelijke groet,

Kermy




vanzomereng

Citaat van: Kwabbernoot op december  2, 2011, 21:48:57
Ik geef toe, hij is leuk bedacht. Maar wat ik bedoel is dat jij in dit geval mi erg snel wijst naar de aansturing terwijl je in dit geval 3 sets met elkaar vergelijkt (eigen, Keyser en Kermy) met verschillende luidsprekers in verschillende akoestieken.
Desalnietemin ben ik erg benieuwd wat het gaat opleveren met jouw electronica op Keysers luidsprekers. Ik zie er nu al naar uit om de verhalen te lezen.  :smile:
Groeten...
Scherpe analyse Kwabbernoot  ;D

Ik heb hiero ook weleens luisteraars over de vloer gehad, komend in een vreemde ruimte/akoestiek,
luisteren naar een voor hen gehoormatige vreemde set (boxen, luidsprekers, bronnen etc..) om
vervolgens de uitspraak te doen, dat er erg veel potentieel in mijn CD-speler zit. (toentertijd een Esound 5e)

Uitspraken van audiofielen die inderdaad veel meer kennis en ervaring van hifi hebben als ik  :hmmm:



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

HuubF

kan je niet beter, diverse hardware van ...... (keyser, Kermy of ?) bij jouw thuis op de Avalons uitproberen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: keyser op december  2, 2011, 19:58:33
Het weekend van zeven en acht januari?

Volgens mij moet ik juist dat weekend weer werken... iets met feestdagen en voorkeuren welke te werken  :crazy:

Enniewee, zodra ik het weet laat ik het weten.

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op december  2, 2011, 22:17:30
Scherpe analyse Kwabbernoot  ;D

Ik heb hiero ook weleens luisteraars over de vloer gehad, komend in een vreemde ruimte/akoestiek,
luisteren naar een voor hen gehoormatige vreemde set (boxen, luidsprekers, bronnen etc..) om
vervolgens de uitspraak te doen, dat er erg veel potentieel in mijn CD-speler zit. (toentertijd een Esound 5e)

Uitspraken van audiofielen die inderdaad veel meer kennis en ervaring van hifi hebben als ik  :hmmm:


Wat bedoel je met 'vreemde ruimte/akoestiek'? Keyser probeert juist akoestische invloeden uit te bannen op de sweetspot. Dat betekent dat je alle gelegenheid hebt om de bron en versterker te beoordelen.

Bij Kermy viel het me op dat het laag erg goed is, misschien wel het beste laag wat ik ooit heb gehoord. Iets wat goed is kun je best vaststellen, ongeacht de akoestische omstandigheden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 23:18:51
Wat bedoel je met 'vreemde ruimte/akoestiek'? Keyser probeert juist akoestische invloeden uit te bannen op de sweetspot. Dat betekent dat je alle gelegenheid hebt om de bron en versterker te beoordelen.


Het lijkt me bijna onmogelijk (voor sterfelingen/hifi-amateurs zoals de meesten hier) om afzonderlijke componenten
op hun individuele kwaliteiten te beoordelen, omdat je uiteindelijk luistert naar een eindtotaal/resultaat.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op december  3, 2011, 16:51:15
Het lijkt me bijna onmogelijk (voor sterfelingen/hifi-amateurs zoals de meesten hier) om afzonderlijke componenten
op hun individuele kwaliteiten te beoordelen, omdat je uiteindelijk luistert naar een eindtotaal/resultaat.


Als we dat niet zouden kunnen heeft het geen zin meer om bij elkaar te gaan luisteren. Keyser heeft extreem veel aandacht besteed aan zijn speakers en de afstelling daarvan. Zouden die speakers dan nog na al dat gemeet in staat zijn om details in de weergave te verdonkeremanen? Lijkt me stug.

Het KAN natuurlijk zijn dat het digitale gedoe in de Behringer roet in het eten gooit. Althans, dat gebeurde bij mij toen ik er 1 thuis had (stokpaard #1245). Daarom een bezoekje aan Keyser om dit te verifieren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: HuubF op december  3, 2011, 17:00:50
...details in de weergave te verdonkeremanen?

Hmmm... dit vind ik een beetje curieus. Naar mijn mening is de detailweergave hier namelijk vele malen beter dan gemiddeld. Hoor je bij jou thuis met je Avalons meer details?
Dutch & Dutch

op eigen verzoek verwijderd.

Maar Keyser z'n speakers kunnen toch niet zonder Behringer ?

Hoe wil je dan onderzoeken of deze eventueel en/of misschien valse noten tegen je trommelvlies aan knalt ?

groet, Eelco

vanzomereng

Citaat van: HuubF op december  3, 2011, 17:00:50
Als we dat niet zouden kunnen heeft het geen zin meer om bij elkaar te gaan luisteren. Keyser heeft extreem veel aandacht besteed aan zijn speakers en de afstelling daarvan. Zouden die speakers dan nog na al dat gemeet in staat zijn om details in de weergave te verdonkeremanen? Lijkt me stug.

Het KAN natuurlijk zijn dat het digitale gedoe in de Behringer roet in het eten gooit. Althans, dat gebeurde bij mij toen ik er 1 thuis had (stokpaard #1245). Daarom een bezoekje aan Keyser om dit te verifieren.

Maar jij hebt het toch ook steeds over "matchen" speelt dit dan geen rol meer !

Het bij mekaar luisteren heeft altijd zijn omdat je gewoon andere sets hoort met andere klanksignaturen,
je ook andere leuke muziek hoort en ook gewoon omdat het gezellig is.
Verder is het leerzaam om een stukje bewustwording op te doen, dat er meerdere sets zijn van verschillende klanksignaturen
waarmee jezelf zeer goed zou kunnen leven en er dus geen sprake kan zijn van maar 1 heilige graal.
zeer goed zou kunnen leven.    
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op december  3, 2011, 17:17:22
Maar jij hebt het toch ook steeds over "matchen" speelt dit dan geen rol meer !

Het bij mekaar luisteren heeft altijd zijn omdat je gewoon andere sets hoort met andere klanksignaturen,
je ook andere leuke muziek hoort en ook gewoon omdat het gezellig is.
Verder is het leerzaam om een stukje bewustwording op te doen, dat er meerdere sets zijn van verschillende klanksignaturen
waarmee jezelf zeer goed zou kunnen leven en er dus geen sprake kan zijn van maar 1 heilige graal.
zeer goed zou kunnen leven.    

Helemaal mee eens hoor! Maar als je geen conclusies meer kunt trekken uit luisterbezoekjes kom je nooit een steek verder. Als je iets goeds hoort in de set van een ander wil je dat toch thuis ook?  :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

yorkie13

Leuk verhaal zo met de Avalons.

Misschien een tip om de cd van Venice ! Amsterdam
Eens draaien.
Is gemasterd op Avalon luidsprekers.

Ik gebruik dit album als referentie bij het beoordelen van luidsprekers.

HuubF

Citaat van: RA SUBS op december  3, 2011, 20:54:52
Leuk verhaal zo met de Avalons.

Misschien een tip om de cd van Venice ! Amsterdam
Eens draaien.
Is gemasterd op Avalon luidsprekers.

Ik gebruik dit album als referentie bij het beoordelen van luidsprekers.

Thanks, ga ik zoeken!

edit: wel redelijk zaaddodend CSN&Y aftreksel...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op december  3, 2011, 17:34:12
Helemaal mee eens hoor! Maar als je geen conclusies meer kunt trekken uit luisterbezoekjes kom je nooit een steek verder. Als je iets goeds hoort in de set van een ander wil je dat toch thuis ook?  :D

Huub,   ik ben het ten dele met je eens

Als je ergens een set hoort die zo goed is en je totaal van verbazing (in positieve zin) van je stoel valt,
kan je beter thuis de hele zooi verkopen en dan de set die je gehoord heb volledig kopieeren = kopen  ;D
(vooropgesteld dat de speakers in je eigen akoestische ruimtes ook tot hun recht komen)

Maar wij audiofielen hebben de rare gewoonte dan wel het "geluid" te willen kopieeren maar niet de hele set
omdat we menen er altijd qua matching en smaak hier uiteindelijk toch weer eigen inbreng, in te moeten hebben.
Een set te hebben die "perfect klinkt" maar niet zelf is samengesteld is "not done"


In de praktijk is het vaak zo, dat je al over een kapitaal aan hardware beschikt en deze alle in de verkoop te doen
om een volledige nieuwe set te kunnen kopen, is niet voor iedereen weggelegd.
Daarin tegen zie je vaak, dat men wel steeds in de loop van jaren blijft wisselen, zoeken, matchen etc..
en is het niet ondenkbeeldig dat op het einde van de rit, men net zo duur uit is geweest.





 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

kermy

Citaat van: VANZOMERENG op december  4, 2011, 11:03:29
Huub,   ik ben het ten dele met je eens

Als je ergens een set hoort die zo goed is en je totaal van verbazing (in positieve zin) van je stoel valt,
kan je beter thuis de hele zooi verkopen en dan de set die je gehoord heb volledig kopieeren = kopen  ;D
(vooropgesteld dat de speakers in je eigen akoestische ruimtes ook tot hun recht komen)

Maar wij audiofielen hebben de rare gewoonte dan wel het "geluid" te willen kopieeren maar niet de hele set
omdat we menen er altijd qua matching en smaak hier uiteindelijk toch weer eigen inbreng, in te moeten hebben.
Een set te hebben die "perfect klinkt" maar niet zelf is samengesteld is "not done"


In de praktijk is het vaak zo, dat je al over een kapitaal aan hardware beschikt en deze alle in de verkoop te doen
om een volledige nieuwe set te kunnen kopen, is niet voor iedereen weggelegd.
Daarin tegen zie je vaak, dat men wel steeds in de loop van jaren blijft wisselen, zoeken, matchen etc..
en is het niet ondenkbeeldig dat op het einde van de rit, men net zo duur uit is geweest.





 

Zo iemand heb ik eens op bezoek gehad, hij kwam voor speakers en ging weg met een hele set.
Maar ik ben het met je eens dat het zeldzaam is dat zoiets gebeurd.
Voor de goede orde, de man hield ontzettend van muziek maar was stuurman op de grote vaart en kon aan boord nooit een installatie plaatsen. Nu had hij sedert lange tijd een huisje van zichzelf en daar wilde hij lekker muziek kunnen luisteren.

Met vriendelijke groet,

Kermy