HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: keyser op oktober 26, 2011, 10:41:34
Onlangs heb ik de Avalon nog even beluisterd. Door de grote afstand tussen mid en tweeter verwachtte ik rare fase-effecten, maar dat viel me alleszins mee. Wel ben ik het met Ruud eens dat hij wat teruggetrokken klinkt. Huub, ik voorspel dat de Avalons geen lang leven beschoren is in huize F.

Hoi, maar ik mag toch aannemen dat ze een high end waardige resolutie kunnen leveren!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Oud lid

Dan zou je de Astin Trew At1000+ voorversterker eens moeten horen.

Erwin B

Martijn M

Citaat van: HuubF op oktober 26, 2011, 10:48:27
Hoi, maar ik mag toch aannemen dat ze een high end waardige resolutie kunnen leveren!

Maar natúúrlijk! :inlove:

;)


Overigens heb ik ze maar een paar minuten beluisterd, dus misschien heb ik er wel een verkeerd beeld van gekregen.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: Erwin B op oktober 26, 2011, 10:50:25
Dan zou je de Astin Trew At1000+ voorversterker eens moeten horen.

Erwin B

Je hebt er zeker 1 te koop.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Oud lid

Wat heet te koop? Ruilen schijnt "in" te zijn. ;D

Erwin B


hifiman

Citaat van: HuubF op oktober 26, 2011, 09:15:40
Ja, erg mooi zijn ze inderdaad niet.

Ik ben erg benieuwd, het is heusche high end. En gesloten, dat doet het in mijn kamer altijd wel goed.

Waarmee draai jij op dit moment? Zijn de Avatars je hoofdspeakers? Vertel er eens iets over?
Ik vind ze dan weer wel erg mooi qua uiterlijk, smaken verschillen maar das niks nieuws  :)

Ik vind ze juist ontzettend muzikaal. Ja het zijn mijn hoofdspeakers, niet iedereen heeft meerdere sets in huis  :D
Ik ben het wel eens met de uitspraak dat het lastige speakers zijn, ze eisen een leuke versterking en laten ook elk verschil bekabeling horen.

Ik gebruik een symphonic line stereo versterker als eindversterker, de voorversterker print heb ik eruit gesloopt en vervangen door een mooie buis, dat was een mega stap in de goede richting overigens :headbanging:

Als bron gebruik ik een logitech transporter die door de analoge stage te vervangen door wat beters nu speelt als een zeer goede cd speler.

Als bekabeling gebruik ik cardas hexlink. Voor de stroomvoorziening een powerplant p1000.

Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Ronald

HuubF

De Avalons staan inmiddels een paar uur hun dingetje te doen. In eerste instantie aangesloten met AT2000 als voorversterker en de UcD's, nu weer met volumeknop/UcD's. Wel even een uitstapje naar Astin Trew single, maar dat is geloof ik niet zo'n goed idee.

Alle indrukken zijn nog voorlopig. In ieder geval is de Avatar een prachtig ogende speaker (zelfs in deze Mercedes-zilver gespoten custom uitvoering) die nog in absoluut smetteloze staat is. Hij doet wat zo'n duur ding moet doen: superstrakke weergave van muziek, prima resolutie, mooi laag, evenwichtig, erg goede plaatsing, geen problemen met de akoestiek.

Hoewel hij zich met vlag en wimpel door mijn testtracks slaat, (pop, jazz en klassiek klinken erg goed) mis ik nog even snerpend gitaarwerk en stemmen die door merg en been gaan. Maar alla, het klopt wel dat elke verandering hoorbaar is, dus we slaan maar weer eens aan het experimenteren. Bovendien staan ze nog koud op de grond zonder spikes.

Duss, high end? Ik denk dat dit technisch verreweg de beste speakers zijn die ik hier ooit heb gehad. Aardige speakers als de Harbeths en Audio Physics waren meer uitgesproken maar ik kreeg er vroeg of laat wel genoeg van. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op oktober 27, 2011, 23:02:09
De Avalons staan inmiddels een paar uur hun dingetje te doen. In eerste instantie aangesloten met AT2000 als voorversterker en de UcD's, nu weer met volumeknop/UcD's. Wel even een uitstapje naar Astin Trew single, maar dat is geloof ik niet zo'n goed idee.

Alle indrukken zijn nog voorlopig. In ieder geval is de Avatar een prachtig ogende speaker (zelfs in deze Mercedes-zilver gespoten custom uitvoering) die nog in absoluut smetteloze staat is. Hij doet wat zo'n duur ding moet doen: superstrakke weergave van muziek, prima resolutie, mooi laag, evenwichtig, erg goede plaatsing, geen problemen met de akoestiek.

Hoewel hij zich met vlag en wimpel door mijn testtracks slaat, (pop, jazz en klassiek klinken erg goed) mis ik nog even snerpend gitaarwerk en stemmen die door merg en been gaan. Maar alla, het klopt wel dat elke verandering hoorbaar is, dus we slaan maar weer eens aan het experimenteren. Bovendien staan ze nog koud op de grond zonder spikes.

Duss, high end? Ik denk dat dit technisch verreweg de beste speakers zijn die ik hier ooit heb gehad. Aardige speakers als de Harbeths en Audio Physics waren meer uitgesproken maar ik kreeg er vroeg of laat wel genoeg van. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Mooi  :)

De Avatar is geen spektaculaire speaker die continu probeert te imponeren, maar met de juiste versterking (het zijn lastig aanstuurbare speakers!) kan het gitaarwerk ook aardig snerpen hoor  ::)
Probeer zeker ook eens biwire, was bij mij in elk geval ook weer een stapje in de goede richting. Bij mij bevalt het trouwens prima zonder spikes!

Groetjes,

Ronald

HuubF

Citaat van: Audioloog op oktober 28, 2011, 07:33:59

De Avatar is geen spektaculaire speaker die continu probeert te imponeren, maar met de juiste versterking (het zijn lastig aanstuurbare speakers!) kan het gitaarwerk ook aardig snerpen hoor  ::)
Probeer zeker ook eens biwire, was bij mij in elk geval ook weer een stapje in de goede richting. Bij mij bevalt het trouwens prima zonder spikes!


Hij is inderdaad niet spectaculair maar wel verslavend. Ik moest me met moeite losrukken van de muziek om naar m'n werk te gaan.

Alles klinkt evenwichtig en vanzelfsprekend. Ik heb de neiging om te geloven dat er helemaal geen snerpende gitaren zijn waar ik ze eerder wel aantrof. Weer een kwalificatie dus: ze klinken geloofwaardig. Best veel bas ook voor gesloten speakers.

Wat betreft de spikes: ik heb alles wat er op het net aanwezig is (dat is vreemd genoeg niet veel) gelezen en volgens mij worden spikes ergens aanbevolen. Dat ga ik dus wel proberen. Maar niet onder de kasten zelf want ze zijn best smal.

Bi-wiren doe ik van 't weekend, dat is altijd gemakkelijk te checken. Met de monoblocs kan ik de lijntjes ook lekker kort houden.

Dat ze moeilijk aan te sturen zijn heb ik nog niet ondervonden. De Hypex UcD's zijn kennelijk potent genoeg. Wel lijkt de Astin Trew het niet echt te trekken maar dat mag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het leven met high end is niet gemakkelijk. Was ik net een beetje gewend aan het geluid, verandert het volkomen door het aanbrengen van spikes en bi-wired aansluiten.

Ik weet heus wel dat deze wijzigingen gevolgen kunnen hebben want dit heb ik al 6.746 keer gedaan met andere speakers. Maar dit is wel extreem...

Geluid nu: de balans is anders doordat het laag slanker en/of strakker is geworden. Daardoor meer details, wat meer high end. Best apart, een component dat zo extreem gevoelig is voor veranderingetjes.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

weer lekekr actief huub! 8)

nu maar snel verhuizen!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Citaat van: HuubF op oktober 28, 2011, 17:52:04
Best apart, een component dat zo extreem gevoelig is voor veranderingetjes.



Des te higher de end des te gevoeliger voor tweaks e.d. ... ;)

HuubF

Citaat van: dre73 op oktober 28, 2011, 17:59:33
weer lekekr actief huub! 8)

nu maar snel verhuizen!


Pas half 2012. Als de wereld dan nog niet is vergaan natuurlijk! En de winter een beetje meevalt.  :turn:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Smart ass...Als ik huis wil zien dan ga ik wel naar Funda.nl.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op oktober 28, 2011, 19:17:16
Smart ass...Als ik huis wil zien dan ga ik wel naar Funda.nl.. :D

Gr Hans

8) Doet ik morgenochtend wel even. Is nu te donker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Ik heb hetzelfde probleem..ik moet ook nog een foto plaatsen van de AP's.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

Citaat van: HuubF op oktober 28, 2011, 17:52:04
Het leven met high end is niet gemakkelijk. Was ik net een beetje gewend aan het geluid, verandert het volkomen door het aanbrengen van spikes en bi-wired aansluiten.

Ik weet heus wel dat deze wijzigingen gevolgen kunnen hebben want dit heb ik al 6.746 keer gedaan met andere speakers. Maar dit is wel extreem...

Geluid nu: de balans is anders doordat het laag slanker en/of strakker is geworden. Daardoor meer details, wat meer high end. Best apart, een component dat zo extreem gevoelig is voor veranderingetjes.


Heb je beide wijzigingen tegelijk gedaan dan? Zoja hoe weet je dan wat door wat komt?  ;)

HuubF

Citaat van: Audioloog op oktober 28, 2011, 19:51:09
Heb je beide wijzigingen tegelijk gedaan dan? Zoja hoe weet je dan wat door wat komt?  ;)

Weet ik ook niet. Ik kan alles nog terug draaien als ik ooit wil weten hoe wat komt. Vooralsnog levert de dubbele wijziging een fantastisch geluid op.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Citaat van: Audioloog op oktober 28, 2011, 19:51:09
Heb je beide wijzigingen tegelijk gedaan dan? Zoja hoe weet je dan wat door wat komt?  ;)

Zal wel (alleen) door de spikes komen, types wat er mét spikes gebeurt. Zo'n geweldige verbetering kan met de beste bi-wire kabel niet worden bereikt...  ;)

HuubF

Citaat van: S@m op oktober 28, 2011, 20:54:49
Zal wel (alleen) door de spikes komen, types wat er mét spikes gebeurt. Zo'n geweldige verbetering kan met de beste bi-wire kabel niet worden bereikt...  ;)

De vorige eigenaar had ze er niet eens opzitten. Heeft er wel prachtige Audio Physic Caldera's naast staan als vervanger. Als ik lang genoeg leef om ervoor te sparen (en om ze 2e hands betaalbaar te krijgen) wil ik die ook ooit nog eens hebben.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Citaat van: HuubF op oktober 28, 2011, 21:08:41
De vorige eigenaar had ze er niet eens opzitten. Heeft er wel prachtige Audio Physic Caldera's naast staan als vervanger. Als ik lang genoeg leef om ervoor te sparen (en om ze 2e hands betaalbaar te krijgen) wil ik die ook ooit nog eens hebben.  :worship:

Vreemd dat men de spikes 'vergeet', resultaat is veelal met spikes een strakkere weergave. Zou Audioloog het ooit met spikes hebben geprobeerd  8)

Met de goede match zijn de Caldera's vast ook erg mooi en wie weet... ;)

Ruud-

Citaat van: keyser op oktober 26, 2011, 10:41:34
Wel ben ik het met Ruud eens dat hij wat teruggetrokken klinkt. Huub, ik voorspel dat de Avalons geen lang leven beschoren is in huize F.
x2
Ik heb ze enkele jaren gehad, diverse versterkers(buizen/transistoren) erop gehad maar  wat bleef was een levenloze speaker.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op oktober 28, 2011, 21:40:12
x2
Ik heb ze enkele jaren gehad, diverse versterkers(buizen/transistoren) erop gehad maar  wat bleef was een levenloze speaker.

Ik heb ze nu 3 dagen maar ik kan ze niet bepaald levenloos noemen, hoor! Luistert lekker weg, ook muziek die ik op mijn duimpje ken. Net Amused to Death van begin tot einde gehoord, voor het eerst in jaren.

Ze klinken ongelofelijk natuurlijk en zijn erg dynamisch. Veel beter dan ik had gehoopt.

Overigens klonken ze met de Astin Trew zonder spikes/biwiring ook levenloos. Ik had al gelezen dat je flink moet experimenteren maar ik heb geluk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)