HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Na een maandje Moon ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn set af is. Mag natuurlijk ook wel. Ik ben wel een jaar of 7 bezig geweest.

Alleen de stroomvoorziening was nog een pijnpunt maar daar is inmiddels wat aan gedaan.  8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vtuinen

Citaat van: HuubF op januari  4, 2011, 21:42:17
Na een maandje Moon ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn set af is.

Tijd voor een slotje ?  ;)

(en volgens mij heb ik dat wel eens eerder gehoord)
Equipment check my avatar

HuubF

Citaat van: vtuinen op januari  4, 2011, 22:30:11
Tijd voor een slotje ?  ;)

(en volgens mij heb ik dat wel eens eerder gehoord)

Nou het is heel eenvoudig: er is geen component meer waarvan ik zou denken dat het beter kan. Althans, met mijn oren in mijn huiskamer en mijn keuze voor streamen.

Bovendien geef ik nu maar eens een tijdje geen geld meer aan hifi uit. Dat maakt me (ook financieel) een rijk man.

De stroomkabel upgrade kan ik iedereen aanbevelen. Gewoon een bij Erik S bestelde set Belden kabels met goede Bals stekkers en een deugdelijke verdeeldoos. Doet bij mij wonderen qua rust, laag en resolutie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Dan wordt het tijd voor een uitgebreide update, lijkt me!
Even een korte samenvatting van de weg die de karavaan heeft afgelegd, de belangrijkste stations die zijn gepasseerd en een verhaaltje over het eindstation  8) .
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op januari  4, 2011, 23:50:22
Dan wordt het tijd voor een uitgebreide update, lijkt me!
Even een korte samenvatting van de weg die de karavaan heeft afgelegd, de belangrijkste stations die zijn gepasseerd en een verhaaltje over het eindstation  8) .

Ja doei!  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: HuubF op januari  4, 2011, 23:52:30
Ja doei!  :bigsmile:

Dat dacht ik al: dit is geen eindstation, maar een opnieuw een tussenstation  :P .
Dutch & Dutch

chansig

In den beginne was er niets..de rest is geschiedenis.

Ik ga volgende week woensdag weer eens langs bij Huub..ik zal het gaan beleven.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Citaat van: chansig op januari  5, 2011, 07:35:25
In den beginne was er niets..de rest is geschiedenis.

Ik ga volgende week woensdag weer eens langs bij Huub..ik zal het gaan beleven.

Gr Hans
Wordt tijd voor een bezoek van de bende van vijf ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Jeetje, veel gebeurd sinds de vorige post. Vriendin ernstig ziek, vriendin wonderbaarlijk genezen, samen nieuwbouwhuis gekocht, huizen verkocht, kinderen het huis uit, beetje verveling, ineens weer veel met hifi bezig.

Nu in huis: nog steeds de fantastische Mac Mini - Ayre QB9 combi en de extreem goede gehakte UCD's. De Xavians zijn net de deur uit omdat ik de Audio Physic Spark toch beter vond. Geruild voor een Astin Trew At2000 geintegreerde versterker. Een fraai ogend apparaat. De markt ligt plat en je moet toch wat.

Ik ben al dagen aan het experimenteren met de Astin Trew en het valt een beetje tegen. Ik wil wel graag dat ie goed klinkt maar het lukt niet echt. Totdat de oude pioniersgeest weer bezit van mij nam en het voorversterkergedeelte van de Astin Trew combineerde met de UCD's...

Pats.

Er zijn van die momenten dat het weer even meezit. Ineens lekker muzikaal zonder problemen.

Maar er is meer. Ook de Audio Physic's gaan er uit omdat zich een nieuwe speaker aandient waarvoor net op tijd de aanvoer goed genoeg is: de Avalon Avatar. Toch maar even wat high end na het 'moeten' aanhoren van de Wilsons van S@M. Na 2.423 jaar eindelijk betaalbaar voor mij. Ben zeer benieuwd!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Leuke deal voor beiden, zo te horen lezen.  Begrijp ik nu goed dat je eerst nog een (passieve?) volumeregeling na de AT had zitten (en zoja, waarom?)  en vervolgens ervoor?  of er tussenuit gehaald?  Of begrijp ik het gewoon helemaal niet?

HuubF

Citaat van: AbZ op oktober 26, 2011, 00:40:56
Leuke deal voor beiden, zo te horen lezen.  Begrijp ik nu goed dat je eerst nog een (passieve?) volumeregeling na de AT had zitten (en zoja, waarom?)  en vervolgens ervoor?  of er tussenuit gehaald?  Of begrijp ik het gewoon helemaal niet?


Nee de Astin Trew als geintegreerde versterker viel tegen t.o.v. de volumeknop-UCD combi. Maar de Astin Trew als voorversterker met de UCD's verbaast me al uren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Citaat van: HuubF op oktober 26, 2011, 00:44:36
Nee de Astin Trew als geintegreerde versterker viel tegen t.o.v. de volumeknop-UCD combi. Maar de Astin Trew als voorversterker met de UCD's verbaast me al uren.
Ah ja nu weer helder hier.  't Was me ff ontschoten dat de AT een geintegreerde is  :-[
maar dan met vrij lichte eindtrap toch?  (50W?)  Kan me voorstellen dat de UcD het wint.

HuubF

Citaat van: AbZ op oktober 26, 2011, 00:51:41
Ah ja nu weer helder hier.  't Was me ff ontschoten dat de AT een geintegreerde is  :-[
maar dan met vrij lichte eindtrap toch?  (50W?)  Kan me voorstellen dat de UcD het wint.

Inderdaad geen krachtpatser. Maar na jaren inprenting door de goed-ies-goed politie had er niet bij stilgestaan dat de kleine Sparks lastige speakers zouden kunnen zijn. Astin Trew zelf vindt ook dat de versterker alles aankan.

De Avalons zullen dan wel helemaal een ramp zijn voor de arme AT2000. :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: HuubF op oktober 26, 2011, 06:58:55
De Avalons zullen dan wel helemaal een ramp zijn voor de arme AT2000. :o
Jouw smaak kennende zullen de Avatars dat ook voor jou worden.
Ken ze redelijk goed en je moet echt je best doen om ze tot leven te wekken, mij is het in ieder geval nooit gelukt.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op oktober 26, 2011, 07:04:15
Jouw smaak kennende zullen de Avatars dat ook voor jou worden.
Ken ze redelijk goed en je moet echt je best doen om ze tot leven te wekken, mij is het in ieder geval nooit gelukt.

Ik weet dat de Avatars lastige jongens zijn. Op zich moet het met mijn huidige aandrijflijn (sterk, veel resolutie maar toch met gevoel) kunnen lukken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Leuk om te lezen..eindelijk beweegt de karavaan weer voort. Wonen jullie al elders ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op oktober 26, 2011, 07:20:51
Leuk om te lezen..eindelijk beweegt de karavaan weer voort. Wonen jullie al elders ?

Gr Hans

Nee het is een nieuwbouwhuis in Leiden. 2e kwartaal 2012 klaar. Alleen mijn huis moet nog even worden verkocht. Staat nu 1 maand in de verkoop. Hopelijk schieten ze in Brussel vandaag een beetje op.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Dus de nieuwe speaker zijn straks gewoon te beluisteren in je oude huis ? Leuk kom ik dat binnenkort doen. Goed om te lezen dat je vriendin wonderbaarlijk is genezen..altijd al rare wezens geweest die vrouwen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

Citaat van: Ruud- op oktober 26, 2011, 07:04:15
Jouw smaak kennende zullen de Avatars dat ook voor jou worden.
Ken ze redelijk goed en je moet echt je best doen om ze tot leven te wekken, mij is het in ieder geval nooit gelukt.
Mij wel (met niet te duur spul) dus als Huub interesse heeft mag tie altijd een keertje komen luisteren.  :coffee:

chansig



De Avalon Avatar...dan weten we waar we het over hebben..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ja, erg mooi zijn ze inderdaad niet.

Ik ben erg benieuwd, het is heusche high end. En gesloten, dat doet het in mijn kamer altijd wel goed.

Citaat van: Audioloog op oktober 26, 2011, 08:55:17
Mij wel (met niet te duur spul) dus als Huub interesse heeft mag tie altijd een keertje komen luisteren.  :coffee:

Waarmee draai jij op dit moment? Zijn de Avatars je hoofdspeakers? Vertel er eens iets over?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik vind ze prachtig...Dus wie weet als ze niet bevallen kan je ze aan mij kwijt.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik heb ze meerdere keren gehoord maar ook nooit heb ik het idee gehad dat ik ze ook wilde hebben. Inderdaad High End en zo klinkt het ook, IMHO. Ik vind ze daarentegen wel erg mooi om te zien (met de kappen erop).

Veel plezier ermee Huub.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 26, 2011, 09:49:48
Ik heb ze meerdere keren gehoord maar ook nooit heb ik het idee gehad dat ik ze ook wilde hebben. Inderdaad High End en zo klinkt het ook, IMHO. Ik vind ze daarentegen wel erg mooi om te zien (met de kappen erop).

Het feit dat ze als high end worden betiteld kan ook een uitdaging zijn. Ik ben er een keertje aan toe, high end speakers. Ik kan er goedkoop aankomen omdat ze (professioneel) in een kleurtje zijn gespoten.

Mijn bezoekje aan S@M, waar zijn Wilsons duidelijk laten horen (ondanks een acoustisch dingetje) dat ze serieuze high end zijn, deed me verlangen naar iets groters. Maar het moet wel niet te duur zijn natuurlijk. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Onlangs heb ik de Avalon nog even beluisterd. Door de grote afstand tussen mid en tweeter verwachtte ik rare fase-effecten, maar dat viel me alleszins mee. Wel ben ik het met Ruud eens dat hij wat teruggetrokken klinkt. Huub, ik voorspel dat de Avalons geen lang leven beschoren is in huize F.
Dutch & Dutch