Chinese HiFi

Gestart door Barrrrry, februari 3, 2007, 20:18:12

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Barrrrry

In verband met het grote succes op Gathering of Tweakers, open ik hier ook een topic over de interessante producten uit China. Als het topic hier niet op z'n plaats is, hoor ik het graag :)

Links naar de topics op het GoT forum:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1168683/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1181184/

Is dit ook iets interessants voor dit forum?

Ik ben van plan om van de week deze DAC te bestellen:




De SVDAC-01 Plus, voor ongeveer 100 Euro :)

Groetjes,
Barry



B.J.

Daar zitten wel een paar condensatoren op!  :o

Chinees spul kan erg leuk zijn alleen je weet het niet van te voren.

Barrrrry

Citaat van: Bas Janssen op februari  3, 2007, 22:11:33
Daar zitten wel een paar condensatoren op!  :o

Chinees spul kan erg leuk zijn alleen je weet het niet van te voren.

Die condensatoren zitten nog in het voedingsgedeelte, niet in de signaalweg.

Je moet het niet met je laatste centen kopen, maar echt met dat wat je 'over' hebt :)

Groetjes,
Barry

Audiofiel

Citaat van: Barrrrry op februari  3, 2007, 22:28:37
Je moet het niet met je laatste centen kopen, maar echt met dat wat je 'over' hebt :)

Die centen kun je beter beleggen in een fonds dat in de Chinese markt investeert. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Barrrrry

Citaat van: Audiofiel op februari  3, 2007, 23:23:25
Die centen kun je beter beleggen in een fonds dat in de Chinese markt investeert. ;D

Gevat.. Kan hier niks op terug zeggen ;D

yorkie13

mooi spul maken die chinezen, o.a. shengya, vincent en een hele berg andere spullen
zo komt tegenwoordig rel er vandaan en ook velodyne
dus stuk voor stuk mooie producten hier in europa ontworpen en in china geproduceerd
ben benieuw wat de dac moet kosten wat invoerrechten en shipping betreft
dan kost de dac zeker opeens 200 euro

Paul1967

Citaat van: yorkie13 op februari  4, 2007, 09:38:46
mooi spul maken die chinezen, o.a. shengya, vincent en een hele berg andere spullen
zo komt tegenwoordig rel er vandaan en ook velodyne
dus stuk voor stuk mooie producten hier in europa ontworpen en in china geproduceerd
ben benieuw wat de dac moet kosten wat invoerrechten en shipping betreft
dan kost de dac zeker opeens 200 euro

Volgens mij gaat het in deze topic over echte chineze merken en niet bv europese merken die hun spul in china laten maken.

ajbeefde

Citaat van: ht-kabouter op februari  4, 2007, 09:55:54
Volgens mij gaat het in deze topic over echte chineze merken en niet bv europese merken die hun spul in china laten maken.

Maar geeft wel aan dat die Chinezen niet gek zijn...... en dus in staat zijn om goede produkten te maken en te ontwikkelen... :)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Paul1967

Klopt, ikzelf heb onlangs een Jungsoon cd speler gekocht en daar kan voor hetzelfde geld bv een Marantz niet tegenop. China maakt nu nog betaalbare en merendeels goede high-end etc. (waar je voor een europees merk 2 a 3x zoveel voor moet neertellen)....alleen hoe lang zal dat nog duren ;)

yorkie13

ik heb zelf een sheng ya cd speler, ze maken dus ook vincent, iets ander frontje en een europese prijs erop ::)

gast_001

China is goed bezig...........

Paul1967

Citaat van: yorkie13 op februari  4, 2007, 10:18:05
ik heb zelf een sheng ya cd speler, ze maken dus ook vincent, iets ander frontje en een europese prijs erop ::)

De Jungson die ik heb is van oorsprong ook een engelse speler van Inca tech (Inca design) nl. de Katana.
zie hieronder.


Audiofiel

Citaat van: ht-kabouter op februari  4, 2007, 10:55:51
De Jungson die ik heb is van oorsprong ook een engelse speler van Inca tech (Inca design) nl. de Katana.
zie hieronder.

Is hier alleen het design hetzelfde of is er meer dan alleen het uiterlijk dat overeenkomt? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

yorkie13

nee naamplaatje is anders

Paul1967

#14
Citaat van: Audiofiel op februari  4, 2007, 11:15:10
Is hier alleen het design hetzelfde of is er meer dan alleen het uiterlijk dat overeenkomt? ::)

De chinesen hebben hem z.g.a. of misschien wel in zijn geheel nagemaakt met B&B dac's, klasse A circuits, goed Sony loopwerk met o.d.s. welke gemonteerd is op een 1cm dikke koperen plaat, o.a. xlr aansluitingen, lasergesneden teakhouten a.b., 4 en 9mm dikke aluminium behuizing etc etc. Zelfs het gewicht schijnt overeen te komen.

Alleen kostte de Katana in engeland toendertijd zo'n 1000 pond=+/-1500 euro, de Jungson kost 599 euro. :D

Barrrrry

Citaat van: yorkie13 op februari  4, 2007, 09:38:46
mooi spul maken die chinezen, o.a. shengya, vincent en een hele berg andere spullen
zo komt tegenwoordig rel er vandaan en ook velodyne
dus stuk voor stuk mooie producten hier in europa ontworpen en in china geproduceerd
ben benieuw wat de dac moet kosten wat invoerrechten en shipping betreft
dan kost de dac zeker opeens 200 euro

Ongeveer 150 euro, all in.

fca


Een goede vriend van mij heeft vnl top apparatuur en verwisselt regelmatig van iets.
Ik werd voor de zoveelste  ;D maal werd gebeld dat ik meteen moest komen want nu stond er iets..............
Dus daar ging ik weer.
Ik zag een nwe vd speler, ik dacht aanvankelijk een Mark levinson kwa design.
Bij hem gaat het vrij simpel,zitten en kuisteren.
Ik wist niet wat ik hoorde,mooi laag,helder kortom zeer fraai geluid.
Hij prutste een beetje aan de achterkant en ik moest alweer luisteren.
Ditmaal een stuk minder.
Hij lachte en vertelde dat dit een hybride cd speler was.
Hij sloot zijn standaard speler weer aan en het werd even stil in de huiskamer.
In de "hoek" gezet door een speler die pak hem beet een tiende kostte van zijn high end cd speler. ???
Het kwam uit china en kostte wel euro 480. (incl alles).
Merk Original.
Type:A8t
Specs:

Modified Philips VAM12 laser pick up and Philips CD-7 servo system for accurate laser pick up and fast track access.

.Original unique GOS digital processing technology.

.The precise clock circuit reduces timing errors.

.BB PCM-1732 (24bits/96kHz) HDCD decoder, digital filter and multi-level Delta Sigma DAC.

.Well designed low frequency filter makes sound signal more clean.

.Separate tube and slid-state sound channels and dual analog output circuits.

.Warm, beautiful and brave sound from both tube (Russia 12AU7) and solid-state outputs.

.Six voltage regulators and filtering circuits provides very stable and clean power supplier through different circuit blocks.

.Heavy duty toriod transformer with sealed metal enclosure.

.Metal exterior and remote control.

.One set of tube RCA output
.One set of solid-state RCA output
.One digital coax output
.One optical S/PDIF output
.One power socket

.Output level: < 2.00v

.Frequency response: 20Hz~20kHz
.Distortion and noise: 0.002%(-60dB)
.S/N ratio: 95dB
.Dynamic range: 97dB 102dB(HDCD)
.Digital output characteristics: S/PDIF standard
.Power supplier: 220/120VACĀ±5%, 50/60Hz
.Dimensions (W,H,D):

      430 X 115 X 335(MM), 16.9X4.5X13.2(IN)
.Weight: 9.5kg, 20.9lb




Er staat er 1 te koop ergens maar veels te duur.
Zie dit niet als verkapte reklame voor die persoon, ik ken hem nog geen eens.

Wel kan ik dit zeggen;
Niet alles uit China is van bedenkelijke kwaliteit.



Rody

Wat was zijn 'standaard' cd speler dan?

bmateijsen

Citaat van: yorkie13 op februari  4, 2007, 09:38:46
mooi spul maken die chinezen, o.a. shengya, vincent en een hele berg andere spullen
zo komt tegenwoordig rel er vandaan en ook velodyne

Dat is maar deels waar.... Veel fabrikanten laten op specificatie goederen maken in Azie. Velodyne laat de SPL en CHT serie maken in Azie. De Digital Drive serie wordt gefabriceerd in de US, alleen de kasten worden gespoten in China.

En zo geldt dat voor nog een aantal merken, enkel en alleen om de kostprijs laag te houden. Hier is dus geen sprake van een OEM product wat opnieuw wordt gelabeld zoals dit bij Vincent gebeurt.

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op februari  4, 2007, 14:36:33
De Digital Drive serie wordt gefabriceerd in de US, alleen de kasten worden gespoten in China.

Ik neem aan dat de kasten zelf daar ook worden gemaakt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Citaat van: ajbalmere op februari  4, 2007, 09:57:28
Maar geeft wel aan dat die Chinezen niet gek zijn...... en dus in staat zijn om goede produkten te maken en te ontwikkelen... :)

Maken wel, ontwikkelen niet. De meeste Chinese producten zijn nog altijd afgeleiden van bestaande producten. Chinezen zijn erg goed in het goedkoop heruitbrengen van bestaande producten. Van de grond af aan een nieuw product ontwikkelen gaat wel komen, maar kunnen ze nu nog niet.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Roksan

CitaatChinezen zijn erg goed in het goedkoop heruitbrengen van bestaande producten

Zolang dat maar de mooie spullen zijn en ze het goed doen is het toch alleen maar mooi meegenomen? >:D
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

ajbeefde

Citaat van: FrankB op februari  4, 2007, 17:06:13
Maken wel, ontwikkelen niet. De meeste Chinese producten zijn nog altijd afgeleiden van bestaande producten. Chinezen zijn erg goed in het goedkoop heruitbrengen van bestaande producten. Van de grond af aan een nieuw product ontwikkelen gaat wel komen, maar kunnen ze nu nog niet.

Niet geheel waar, de Chinezen zijn op allerlei gebieden in opkomst..... over een aantal jaar doen ze zeker mee met Auto's, LCD's etc.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

In sommige secties zijn ze nu al erg goed.... auto's daarentegen is nog niet zover ;).

Citaat van: ajbalmere op februari  4, 2007, 18:12:38
Niet geheel waar, de Chinezen zijn op allerlei gebieden in opkomst..... over een aantal jaar doen ze zeker mee met Auto's, LCD's etc.....

FrankB

Citaat van: bmateijsen op februari  4, 2007, 18:33:22
In sommige secties zijn ze nu al erg goed.... auto's daarentegen is nog niet zover ;).

Ze maken wel de meest betrouwbare auto's. Maar innoverend zijn ze niet.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12