Chinese HiFi

Gestart door Barrrrry, februari 3, 2007, 20:18:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Ik zocht het ook meer in design, een auto moet ten alle tijde betrouwbaar zijn.

Citaat van: FrankB op februari  4, 2007, 18:45:57
Ze maken wel de meest betrouwbare auto's. Maar innoverend zijn ze niet.

gast_001

Hoi Bjorn,

dat enkel alleen bij de productie van de DD serie de kasten worden gespoten te China verbaasd me ook zeer !
Dus volledige productie van DD series te Amerika inclusief kastje maken ? Vervolgens het lege kastje voor een verfje naar China per container en vervolgens het lege kastje per container retour naar Amerika om daar in mekaar geschroeft te worden en vervolgens per container complete DD sub naar Europa ?

Als men al in China aan het beunen is zal de complete DD wel daar in mekaar geschroefd worden en gespoten denk ik.
Niks tegen China productie hoor want iedereen is in China / India actief !



Marcel




bmateijsen

Nee... kasten worden ook gemaakt in China. Enkel de fabricage van woofer (wordt door Velodyne zelf gemaakt), versterker + DSP en servo wordt in de US gedaan.

Citaat van: darkraver op februari  4, 2007, 18:59:09
Hoi Bjorn,

dat enkel alleen bij de productie van de DD serie de kasten worden gespoten te China verbaasd me ook zeer !
Dus volledige productie van DD series te Amerika inclusief kastje maken ? Vervolgens het lege kastje voor een verfje naar China per container en vervolgens het lege kastje per container retour naar Amerika om daar in mekaar geschroeft te worden en vervolgens per container complete DD sub naar Europa ?

Als men al in China aan het beunen is zal de complete DD wel daar in mekaar geschroefd worden en gespoten denk ik.
Niks tegen China productie hoor want iedereen is in China / India actief !



Marcel





gast_001

Dag Bjorn,

Nou dan zie je maar weer hoe goedkoop China produceert in het algemeen, verbazingwekkend gewoon !
Want kastje maken en spuiten in China + TRANSPORTKOSTEN containers richting Amerika is altijd nog goedkoper dan kastje maken en spuiten in Amerika want anders zou men er niet voor kiezen denk ik.

Waarschijnlijk is Velodyne's spaarpotje de enige die er profijt van heeft, net als bij andere fabrikanten overigens financieel gezien, want ook de Velodyne consumentenprijzen worden er niet goedkoper door heb ik begrepen ?


Marcel


ajbeefde

Citaat van: darkraver op februari  4, 2007, 19:29:02
Dag Bjorn,

Nou dan zie je maar weer hoe goedkoop China produceert in het algemeen, verbazingwekkend gewoon !
Want kastje maken en spuiten in China + TRANSPORTKOSTEN containers richting Amerika is altijd nog goedkoper dan kastje maken en spuiten in Amerika want anders zou men er niet voor kiezen denk ik.

Waarschijnlijk is Velodyne's spaarpotje de enige die er profijt van heeft, net als bij andere fabrikanten overigens financieel gezien, want ook de Velodyne consumentenprijzen worden er niet goedkoper door heb ik begrepen ?


Marcel



Ach is toch met alles, neem b.v kleding welke ook uit derde wereld landen komt.... en zeker ook de bekende grote merken....

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

gast_001

Ja en je doet er niets aan  :'(

patrick_vdb

Hoi,

Citaat van: FrankB op februari  4, 2007, 18:45:57
Ze maken wel de meest betrouwbare auto's. Maar innoverend zijn ze niet.

Nee hoor, die komen uit Japan. Lijkt er misschien op maar we gaan jou ook niet Belg noemen ;D

CitaatNee... kasten worden ook gemaakt in China. Enkel de fabricage van woofer (wordt door Velodyne zelf gemaakt), versterker + DSP en servo wordt in de US gedaan.

Verstandig, anders hadden we binnen no-time CDD's* op de markt.

mvrg

Patrick

*Chinese Digital Drive's

ajbeefde

Citaat van: patrick_vdb op februari  4, 2007, 19:41:11
Hoi,

Nee hoor, die komen uit Japan. Lijkt er misschien op maar we gaan jou ook niet Belg noemen ;D



Japan? hm.... meest veilige auto's (dus innoverend) zijn van Europeese makelij.... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

patrick_vdb

Hoi

Citaat van: ajbalmere op februari  4, 2007, 19:42:53
meest veilige auto's (dus innoverend) zijn van Europeese makelij.... :)

Wie heeft het over veilig en innoverend ???

mvrg

Patrick

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op februari  4, 2007, 19:41:11
Verstandig, anders hadden we binnen no-time CDD's* op de markt.

Voor een kwart van de prijs. ::)

Citaat van: patrick_vdb op februari  4, 2007, 19:44:31
Wie heeft het over veilig en innoverend ???

Inderdaad 2 totaal verschillende concepten, die weliswaar in 1 ontwerp verenigbaar kunnen zijn, doch nimmer een dwingende samenhang met elkaar hebben.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Ik denk dat het deels te maken heeft met de hoge vraag van pianolak. Dat is best een arbeidsintensieve procedure ;).

Citaat van: darkraver op februari  4, 2007, 19:29:02
Dag Bjorn,

Nou dan zie je maar weer hoe goedkoop China produceert in het algemeen, verbazingwekkend gewoon !
Want kastje maken en spuiten in China + TRANSPORTKOSTEN containers richting Amerika is altijd nog goedkoper dan kastje maken en spuiten in Amerika want anders zou men er niet voor kiezen denk ik.

Waarschijnlijk is Velodyne's spaarpotje de enige die er profijt van heeft, net als bij andere fabrikanten overigens financieel gezien, want ook de Velodyne consumentenprijzen worden er niet goedkoper door heb ik begrepen ?


Marcel



ajbeefde

Citaat van: patrick_vdb op februari  4, 2007, 19:44:31
Hoi

Wie heeft het over veilig en innoverend ???

mvrg

Patrick

Veiligheid heeft wel degelijk met innovatie te maken.... maar dat wist je zelf al... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

patrick_vdb

Hoi,

Citaat van: ajbalmere op februari  4, 2007, 20:10:07
Veiligheid heeft wel degelijk met innovatie te maken.... maar dat wist je zelf al... :)

En zo krijgt een discussie zijn eigen wending. FrankB zegt dat China de meest betrouwbare auto's maakt waarop ik antwoord dat deze uit Japan komen (en hij dat waarschijnlijk ook bedoelt of hij mag me een automerk uit China noemen die betrouwbaarder is als een gemiddelde Toyota). Veiligheid, innovatie...daar deed ik helemaal geen uitspraak over ;D ;)

mvrg

Patrick

ajbeefde

#38
Citaat van: patrick_vdb op februari  4, 2007, 20:13:01
Hoi,

En zo krijgt een discussie zijn eigen wending. FrankB zegt dat China de meest betrouwbare auto's maakt waarop ik antwoord dat deze uit Japan komen (en hij dat waarschijnlijk ook bedoelt of hij mag me een automerk uit China noemen die betrouwbaarder is als een gemiddelde Toyota). Veiligheid, innovatie...daar deed ik helemaal geen uitspraak over ;D ;)

mvrg

Patrick

:)

Is Toyota zo betrouwbaar?  hahaha andere discussie...

Sorry TS voor deze off topic postings
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

gast_001

#39
Heette die Chinese terreinauto niet "suicide-star"  ???

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Tjeb

Citaat van: ajbalmere op februari  4, 2007, 20:15:03
:)

Is Toyota zo betrouwbaar? 

Yep, en om precies te zijn komt hij niet in de wegenwacht top tien voor, en je raad het al wat er op nummer 1 staat: Tatttaaaaaaa.......................... De Renault Espace!!  ;)

Mvg Tjeb

ajbeefde

Citaat van: Tjeb op februari  4, 2007, 20:22:24
Yep, en om precies te zijn komt hij niet in de wegenwacht top tien voor, en je raad het al wat er op nummer 1 staat: Tatttaaaaaaa.......................... De Renault Espace!!  ;)

Mvg Tjeb

:)

De wegenwacht is toch geen graadmeter voor wat de betrouwbaarste auto is....

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Tjeb

Citaat van: ajbalmere op februari  4, 2007, 20:28:02
:)

De wegenwacht is toch geen graadmeter voor wat de betrouwbaarste auto is....



Wie zouden de meeste storingen langs de weg verhelpen denk je  ;)

Mvg Tjeb

blue-eyes

Citaat van: ajbalmere op februari  4, 2007, 20:15:03
:)

Is Toyota zo betrouwbaar?  hahaha andere discussie...

Sorry TS voor deze off topic postings

Heb binnen 10.000 km 2 stuks Toyota motoren opgeblazen, wel onder volledige fabrieks garantie ;)

p.s. Ook sorry voor het off topic :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

El Penumbra

#45
Citaat van: Blue-Eyes op februari  4, 2007, 20:32:22
Heb binnen 10.000 km 2 stuks Toyota motoren opgeblazen, wel onder volledige fabrieks garantie ;)

p.s. Ook sorry voor het off topic :P

Dat is het pas 1 hele pagina dus dat kan nog wel.... ;D ;)

Wat zijn de gedachtes hier over bijvoorbeeld die DAC van TS?

Barrrrry

Citaat van: El Penumbra op februari  4, 2007, 20:37:52
Dat is het pas 1 pagina dus dat kan nog wel.... ;D ;)

Wat zijn de gedachtes hier over bijvoorbeeld die DAC van TS?

Opzich wordt het gewoon een gok, want ik heb geen flauw idee wat ik er van kan verwachten. Ik neem aan dat de DAC mooier speelt dan mijn Denon DA-500, maar dat wordt afwachten. De componentkeuze en opbouw is wel erg degelijk. Zelfs de meest ingrijpende modificatie voor deze DAC, bestaat uit maar 4 conponenten :)

Groetjes,
Barry

robert1325

Ik heb chinese speakers en een twee chinese versterkers gekocht...

Blaudio pastoral, G&W tw-2006x en trends ta-10...

De trends ta-10 is echt  een super versterker, veel beter dan de G&W /  je moet wel makkelijk aanstuurbare speakers hebben ( van 100 watt naar 5-7 watt per kanaal )
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Tube-freak

Ik ken aleen de Landwind uit china.  Geloof dat het een rijdende doodskist is die niet door de keuring komt in nederland.   Zijn jullie niet in de war met japan of korea ofzo??

Maar de hifi is wel grappig soms die ze maken.  Er komen een aantal hi end merken vandaan en ook maken ze veel buizen voor versterkers en dergelijke.  Ik werk al een jaar of acht met mensen uit hong kong (voornamelijk telefonisch contact).  Die mensen zijn heus niet achtelijk.  Ik denk dat ze in Hong Kong moderner zijn dan hier wat sommige dingen betreft.

De economie groeit echt explosief op dit moment (pas geleden nog cijfers gelezen van de Hong Kong office).


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rody

Cayin maakt toch zeer goede buizenversterkers, dus 'de Chinezen' kunnen het wel  :D ;)