HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

remon123

ik ga the omen maar eens aanschafen dan  ;D ;D ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

angel66

ik heb hem voor 27.99 bij rodisc gezien.
ergens anders goedkoper?

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: remon123 op april  9, 2007, 09:12:48
ik ga the omen maar een aanschafen dan  ;D ;D ;D

Wel even het origineel voor 6.99 Euro bij bol.com mee laten sturen... ;)  (het gaat uiteindelijk om de film...toch :P)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Teejoo

Citaat van: Erik van Voorst op april  8, 2007, 23:19:21
Jongens het gaat natuurlijk over Bluray releases.... ::)
Misschien even opschonen en een nieuwe topic openen zodat een denktank zich erop kan storten... ;)
Bij deze: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58334.msg886755#new

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op april  9, 2007, 10:13:10
Wel even het origineel voor 6.99 Euro bij bol.com mee laten sturen... ;)  (het gaat uiteindelijk om de film...toch :P)

Wat zeg je nou erik? :o
Waarom hebben we nou Blu Ray dan? En al die apparatuur? Versterkers, weergevers, spelers, kabels ...............en je nek breken om 1080P te halen?  ;D  ;D Omdat 1080i niet goed genoeg zou zijn? >:D
Nee, een goede bron, apparatuur en topverhaal, die combinatie daar ga ik voor.
En jij ook, kom op nou.............. ;)

Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

riwi

Sorry voor de topic vervuiling  ;)

Ik heb The Omen 666 nog niet kunnen kijken helaas. Hij was inderdaad 27.99 bij de mediamarkt.

Citaat van: paul groot op april  9, 2007, 12:54:07
Wat zeg je nou erik? :o
Waarom hebben we nou Blu Ray dan? En al die apparatuur? Versterkers, weergevers, spelers, kabels ...............en je nek breken om 1080P te halen?  ;D  ;D Omdat 1080i niet goed genoeg zou zijn? >:D
Nee, een goede bron, apparatuur en topverhaal, die combinatie daar ga ik voor.
En jij ook, kom op nou.............. ;)

Paul

We hebben gelukkig een keuze om goede films op Bluray te kopen net als goede muziek.....maar ga me nou niet vertellen dat je liever Jantje Smit op Bluray ziet dan Roger Waters op dvd...snappie...dat is wat ik bedoel....we moeten natuurlijk niet muziek en film gaan kopen omdat het zo lekker is opgenomen...althans ik zeker niet !!!!!...nou en daarom wil ik graag de liefhebbers van de Bluray The Omen ook even tippen op het origineel....we zijn tenslotte filmliefhebbers en het origineel is gewoon beter dus dat wil ik sommige zeker niet onthouden......ook al is dat geen Bluray (nog niet)... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op april  9, 2007, 18:17:54
....we moeten natuurlijk niet muziek en film gaan kopen omdat het zo lekker is opgenomen...althans ik zeker niet !!!!!...... ;D

Jij niet, ik niet en alle andere forummers ook niet, maak je maar geen zorgen jongen.
Film-keuze is persoonlijk en afhankelijk van je smaak en het begrip "orrigineel is beter" is relatief, voor jou persoonlijk en verdient niet per definitie de voorkeur. Deze versie is mijn "orrigineel" , is goed, want als gemeld, die oude ken ik niet en laat ik zo.
Gedateerde films (met respect) bij het voorhanden zijn van een hele goede (HD geluid/HD beeld/sterk-spel) remake, .........dan ligt de remake meer voor de hand om te kiezen cq adviseren als die maar wel top is.......en dat is persoonlijk. Mooi meegenomen dat dat nieuwe exemplaar dan ook nog eens een keer niet in mono is, een korrelig beeld heeft en 4;3.

En wat is er mis met Jantje Smit?  ;D ?
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Ik zeg ook niet dat elk origineel per definitie beter is maar die van The Omen wel.... .... ;D :-X
Niks persoonlijks natuurlijk maar om erover te discuseren denk ik dat het helpt als je ze allebij gezien hebt....... ;)

Persoonlijk vond ik de remake van The Italian Job zeer goed zelfs veel beter dan het origineel..... heb ik ook meteen gekocht...gelukkig voor mij een gave moderne film met topgeluid en op Bluray... ;)

De remake van Infernal Affairs komt nu op Bluray als Departed en reken maar dat ik die wil hebben op Bluray...in dit geval is de origineel en de remake op topnivo.... 8)

paul groot

The Fugitive.
Wat ik een ijzersterke film vind, goed verhaal, goeie acteurs, goede dit en dat.......en wat een tegenvaller op BD als het om beeld en geluids kwaliteit gaat dan. Vooral nu bij de aanloop van het nieuwe product BD dan verwacht je toch voor prijzen van ruim 25 euri wel iets......
Nee hoor. Geen moment van ...WOW........(de sporadische momenten dat je technisch kijkt en luistert dan, het plot boeit van begin tot end hoor.). Hij is qua beeld slechts een tikkie beter dan de gewone DVD. Dit in contrast tot The Last Samurai welke ik gister gekeken heb en MI3 nog wat langer geleden, die zijn vergelijkbaar, en dik in orde.

Het blijft jammer dat "de industrie" niet de moeite neemt gewoon op HD schijfjes kwaliteit te leveren. We betalen er dik voor.

Paul

Jammer om te lezen ... :-\

Dat jij nou net de primeur moet hebben om te vertellen dat mijn schijfje tegenvalt. :P...blijft onder ons... :-X ;D

Er moeten ook missers tussen zitten....all in the Game....geen dieptepunten dan ook geen hoogtepunten,,,welterusten  :)

Gaeje

vraagje:

waar bestellen jullie overzeese blu-ray dvd's? want het aanbod hier in belgie is echt te beperkt, en ik zou o.a the departed en nog een paar films willen bestellen.

www.amazon.com wil alvast niet uitleveren aan belgie, weet niet hoe het komt.

alvast bedankt!

G.

paul groot

Hoi

Ik was benieuwd of er een relatie bestaat tussen video bestand grote, soort codec en scherpte (subjectief aangezien het mijn waarneming betreft en niet een meting of iets dergelijks onafhankelijks).
Maar helaas, niet te bepalen, daar stoppen we dus maar mee en gewoon maar kijken en elkaar informeren. (en de reviews   http://bluray.highdefdigest.com/reviews.html   checken).

film titel      Schijf   codec   geluid   mijn waardering
The omen   25gb   mpeg2   dts hd   9+
tears o.t sun   25   mpeg2   pcm   8+
last samurai   50   vc1   5.1   8+
phantom opera   50   vc1   5.1   8+
stealth                nb   nb          pcm   8+
MI3                25   mpeg2   5.1   8
blackhawk down   50   mpeg2   pcm   8
sahara                25   mpeg2   dts     8
stargate                25   mpeg2   dts hd   8
swordfish                25   vc1   5.1   8
terminator 2   25   mpeg2   dts   8
xxx                25   mpeg2   pcm   7
5th element   25   mpeg2   pcm   7
fugitive                25   mpeg2   5.1   7
monster house   25   mpeg2   pcm   7
unforgiven   50   vc1   5.1   7

Paul

paul groot

Citaat van: Gaetan op april 11, 2007, 23:19:53
vraagje:

waar bestellen jullie overzeese blu-ray dvd's? want het aanbod hier in belgie is echt te beperkt, en ik zou o.a the departed en nog een paar films willen bestellen.

alvast bedankt!

G.

Hallo
Ik heb zelf wat ervaring met dvdboxoffice.
Verder niet.
Wellicht te proberen in the UK?
Play Com?

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/CART/5-/RegionHome.html?cur=258

http://www.dvdboxoffice.com/browse.aspx?seid=405-3294405-12294410&class=movies&path=bluray&action=browse&lstid=55&searchtitle=Browsing+All+Blu-ray

gr
paul

Gaeje

play.com doet het inderdaad goed. maar weer, beperkter aanbod dan de US and A.
ik zal al eens beginnen met dvdboxoffice.

als er nog mensen zijn met ervaringen hoor ik het graag!

Mvg,
Gaetan

riwi

Bij play kan je ook op "international' klikken dan kom je bij playusa.com. Moet je natuurlijk wel op regio's letten via de bekende website.

Voor DVD heb ik altijd veel met play en playusa gedaan. Altijd goede ervaringen gehad.

Gaeje

heb er ondertussen 2 besteld bij box office. ff zien hoe dat loopt (en idd eerst gecheckt op de lindsite)
jammer dat die laatste nog zo onvolledig is. maar beter dan niks alvast.

Paul Landsmeer

Citaat van: Gaetan op april 11, 2007, 23:19:53
vraagje:

Wel aan Nederland blijkbaar, ik heb het net geprobeerd met The Prestige BD. Raar dat Belgie dan niet lukt  ???

Gaeje

ja, echt klote zelfs

ik wou een poker-set kopen ook (niets met HT te doen) maar dat wouden ze ook al niet versturen

Teejoo

Een vriend van mij woont ook net over de grens en heeft dit probleem ook. Blijkbaar raakt er in België extreem veel zoek bij de post, of komt met enorme vertraging aan. Hij is er mee gestopt en liet de dingen naar mijn adres versturen. Trieste zaak!

riwi

Ik kwam nog een site tegen die een lijst met BluRays bijhoud vwb het buiten je regio afspelen van discs :

http://www.saitti.org/2007/03/12/234/

commentaar is in het fins  :-X Daar begrijp ik bijzonder weinig van, maar de lijst is handig (misschien staan er titels in die niet in de http://bluray.lindsite.dk/ lijst staan.

paul groot

Er is een update voor de PANA, we kunnen nu DTS HD draaien.
Voor mij is dat STARGATE en The Omen.............. inleveren Erik.... >:D

http://panasonic.jp/support/global/cs/bd/download/bd10/index.html

THX-UltraII

Citaat van: paul groot op april 19, 2007, 23:50:19
Er is een update voor de PANA, we kunnen nu DTS HD draaien.
Voor mij is dat STARGATE en The Omen.............. inleveren Erik.... >:D

http://panasonic.jp/support/global/cs/bd/download/bd10/index.html

helaas geen DTS-HD master waar bijna alle DTS-HD titels momenteel mee gecodeerd zijn. Het wachten blijft dus op de eerste speler met ALLE codecs aan boord. Naar verluid zou de nieuwe samsung 5000 dit allemaal hebben

paul groot

Je hebt natuurlijk wel gelijk. Je kunt je zuur verdiende geld maar 1 keer uitgeven.
Wachten loont...... maar ik heb ruim een jaar zitten staren naar allerlei berichten dat deze Blu Ray speler uit zal komen............ en dan nog eens een paar maanden dat plezier uitstellen? >:D
Verstandig is het wel maar voor mij dan geen lol nu al 4 maanden.
Er is en komt trouwens een hoop met het PCM spoor uit en dat is ook erg mooi hoor.

paul groot

Descent.
Ik was al verrast door de gewone dvd. Het plot, het spel, de acteurs-trices), en wat is die Juno eens stuk.
Gewoon weer eens een andere omgeving waarin een triller/horror zich afspeelt.
Bij de Bd versie heb je 2 keuzen als je de film start. De reguliere en de unrated.
Deze keer op BD unrated gekozen. Dan blijken er wat meer horror scènes te zijn en het verhaal loopt helemaal anders af. Beter zo, en verder zeg ik niks natuurlijk. >:D
Dat in de review page http://bluray.highdefdigest.com/descent.html  het beeld en geluid een hele smak sterretjes krijgt is logisch als je hebt gekeken. Retuh scherp en het geluid is absoluut top.
PCM 6.1 uncompressed. Klinkt ook tof over 5.1 .

Je moet wel een sterk hart hebben als de dames in de grot zijn.
Dit is de 3de keer dat ik hem nu heb gezien, en het was de eerste keer op BD, maar schrik effecten zijn telkens weer een test voor alle 4 mijn kleppen.

Op BD een aanwinst.

Gr
Paul