HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

paul groot

Citaat van: denada op april  3, 2007, 11:43:16
Is er ook ergens een overzicht welke titels allemaal al gebruik maken van Dolby TrueHD en DTS HD als geluidsspoor?

Mij niet bekend maar ik kijk altijd even op deze http://bluray.highdefdigest.com/reviews.html
en dan weet je het ook,.............en wat meer info nog.

gr
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

paul groot

Nederlandse sub op een schijfje uit de States;
Een familielid komt binnenkort even uit "die hoek" langs en vroeg me welke BD's hij allemaal voor me mee moest nemen.
Bij het selecteren op de review site stuitte ik op Identity, die ik erg goed vind en ook al heb op gewone DVD. Op die review site staat een rijtje ondertittels welke dit exemplaar heeft. En wat een aangename verrassing; Nederlandse sub op een BD uit de States.
Da's makkelijk. Jammer dat het een uitzondering is (nog).

http://bluray.highdefdigest.com/identity.html

gr
Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

remon123

Citaat van: paul groot op april  6, 2007, 12:06:36
Nederlandse sub op een schijfje uit de States;
Een familielid komt binnenkort even uit "die hoek" langs en vroeg me welke BD's hij allemaal voor me mee moest nemen.
Bij het selecteren op de review site stuitte ik op Identity, die ik erg goed vind en ook al heb op gewone DVD. Op die review site staat een rijtje ondertittels welke dit exemplaar heeft. En wat een aangename verrassing; Nederlandse sub op een BD uit de States.
Da's makkelijk. Jammer dat het een uitzondering is (nog).

http://bluray.highdefdigest.com/identity.html

ik heb m bij mm ook al zien liggen

gr
Paul

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

riwi

Vandaag de ps3 gekocht met 4 BD schijfjes : Xxx, Omen 666, Flightplan en Pat Methany. Ik ben benieuwd.
Stukje Xxx ziet er erg strak uit. Ik heb alleen toslink dus geen DD+ etc mogelijk, dat komt later wel.

Ik meld me bij deze thread aan met deze post ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

http://bluray.highdefdigest.com/usualsuspects.html

Kon hem vandaag niet meer laten liggen....zelfs de reviewer vond hem overpriced... :P

Je krijg dan wel DTS/HD voor ...promisses yet to come... ;D

Morgenavond na de BBQ gaat hij erin...waanzinnig gaaf verhaal en mijnsinziens het beste van deze regisseur van de films X/men en de slechte Superman Returns.... ;)

Nederlands ondertiteld...dus gelijk duurder  >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Ik merk met DTS-HD dat (via spdif/toslink) dat de Lexicon aangeeft fullrate (1500kbps) dts te ontvangen. Da's dus wel erg lekker want daar zijn weinig DVDs mee.
Helaas geeft de ps3 geen beeld via hdmi op mijn benq projector.. Da's best wel K.. want daar was ie primair voor bedoeld.

kermit

Citaat van: riwi op april  7, 2007, 22:14:46
Ik merk met DTS-HD dat (via spdif/toslink) dat de Lexicon aangeeft fullrate (500kbps) dts te ontvangen. Da's dus wel erg lekker want daar zijn weinig DVDs mee.
Helaas geeft de ps3 geen beeld via hdmi op mijn benq projector.. Da's best wel K.. want daar was ie primair voor bedoeld.
Gefeliciteerd met je ps3 en welcome to the ps3 club.
Da's niet best, misschien eens tijd om te upgraden. ;D

kermit

En een adapter dan, lukt het ook niet ???

paul groot

Citaat van: riwi op april  7, 2007, 18:51:39
Vandaag de ps3 gekocht met 4 BD schijfjes : Xxx, Omen 666, Flightplan en Pat Methany. Ik ben benieuwd.
Stukje Xxx ziet er erg strak uit. Ik heb alleen toslink dus geen DD+ etc mogelijk, dat komt later wel.

Ik meld me bij deze thread aan met deze post ;)
Gefeliciteerd met je ps3.
The Omen is meteen het beste wat ik tot nu toe heb gezien.
Ben benieuwd wat jij er van vindt.
Veel plezier.
gr
paul

Teejoo

Citaat van: riwi op april  7, 2007, 22:14:46
Oeps, ook niet met 1080i? Want dat accepteerd de Benq toch wel. (Althans van mijn Denon). Ik wilde namelijk ook een PS3 aanschaffen voor films...

riwi

@Paul, 't was naar aanleiding van jouw reviewtje dat ik deze er bij heb gekocht gelijk  8) Bedankt daarvoor.

@kermit. Ook met de kabel rechtstreeks geen beeld via hdmi op de projector. Voor component heb je inderdaad een adapter nodig. Ik denk nog even na over de mogelijke opties :)
Met dvi-hdmi kabel rechtstreeks tussen de 8700 en de ps3 ook geen beeld. Ik heb nog ergens een firmware update op de PC staan voor de 8700 die ik er nooit op heb (durven) zetten. Misschien dat ik dat nu toch ga doen. Daar moet je alleen een speciale kabel voor maken. Zal eerst nog eens met verschillende ps3 opties spelen.

Het probleem is dat ik de HD1 gewoon te duur vind, te veel geld voor een projector.

riwi

Citaat van: Teejoo op april  8, 2007, 01:48:08
Oeps, ook niet met 1080i? Want dat accepteerd de Benq toch wel. (Althans van mijn Denon). Ik wilde namelijk ook een PS3 aanschaffen voor films...

De Benq doet bij mij prima 1080i van de Samsung 360 kabel decoder, ook de Snazio doet het prima met 1280x720 meestal, maar ook 1080i vanaf de Snazio ziet er goed uit. Met de ps3 nog geen beeld helaas.

Teejoo

Hoi Riwi,

Ik hoop toch echt dat dit gaat werken. Hier had ik nou echt niet bij stilgestaan.

kermit

Citaat van: riwi op april  8, 2007, 01:50:40
@Paul, 't was naar aanleiding van jouw reviewtje dat ik deze er bij heb gekocht gelijk  8) Bedankt daarvoor.

@kermit. Ook met de kabel rechtstreeks geen beeld via hdmi op de projector. Voor component heb je inderdaad een adapter nodig. Ik denk nog even na over de mogelijke opties :)
Met dvi-hdmi kabel rechtstreeks tussen de 8700 en de ps3 ook geen beeld. Ik heb nog ergens een firmware update op de PC staan voor de 8700 die ik er nooit op heb (durven) zetten. Misschien dat ik dat nu toch ga doen. Daar moet je alleen een speciale kabel voor maken. Zal eerst nog eens met verschillende ps3 opties spelen.

Het probleem is dat ik de HD1 gewoon te duur vind, te veel geld voor een projector.
Ik hoop dat je met de adapter een oplossing hebt.De PS3 is een mooie machine. Het zou jammer zijn als het niet zou lukken. Er is ook nog een HD81 die een stuk goedkoper is en er erugg mooi uitziet.

kermit

Fifth Element

Ik heb gisteravond THE Fifth Element BLU-RAY zitten kijken. Ik vind de transfer er gewoon goed uitzien 8). En zeker het stukje film waar ze naar beneden springt vind ik scherper /strakker/dan de superbit versie. Het beeld is op de optoma hd70 en de PS3 ruisvrij. Ik ben er zeer blij mee en de superbit gaat gelijk de verkoop in. Ik kan me wel herinneren dat de eerste reviews waaronder Fifth Element getest zijn met de Samsung 1000 en die had een bug in de scherpte stelling. Alle films werden erg soft weergegeven. Ik heb wel gelezen dat High Def wel bereid is om de eerste blu ray titels opnieuw te gaan reviewen daar ze gebruikt hadden gemaakt van de Samsung 1000.
Kermit

Gaeje

Citaat van: kermit op april  8, 2007, 08:50:06
Ik hoop dat je met de adapter een oplossing hebt.De PS3 is een mooie machine. Het zou jammer zijn als het niet zou lukken. Er is ook nog een HD81 die een stuk goedkoper is en er erugg mooi uitziet.
misschien moet je bij de instellingen van de ps3 nog iets veranderen? bvb dat de max resolutie 1080i is ipv p, want dan doet hij bij mij ook niets meer...

Ook vanaf deze kant van harte gefeliciteerd met de PS3....kijk nou begint het topic een echte HT bijdrage te leveren... ;D

Ik heb hier nu ook de Omen liggen...geleend van die ene vriend. :P....dus dat wordt vanavond kiezen tussen Omen of Usual Suspects.....HEERLIJK WAT EEN HOBBY... O0

Als zou de Omen maar half zo goed zijn als het origineel dan is hij het al waard om aan te schaffen... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Ik zou voor de Usual Suspects gaan... is voor mij nog steeds een all-time favorite ;).

Citaat van: Erik van Voorst op april  8, 2007, 10:08:08
Ook vanaf deze kant van harte gefeliciteerd met de PS3....kijk nou begint het topic een echte HT bijdrage te leveren... ;D

Ik heb hier nu ook de Omen liggen...geleend van die ene vriend. :P....dus dat wordt vanavond kiezen tussen Omen of Usual Suspects.....HEERLIJK WAT EEN HOBBY... O0

Als zou de Omen maar half zo goed zijn als het origineel dan is hij het al waard om aan te schaffen... >:D

riwi

Citaat van: Gaetan op april  8, 2007, 10:06:38
misschien moet je bij de instellingen van de ps3 nog iets veranderen? bvb dat de max resolutie 1080i is ipv p, want dan doet hij bij mij ook niets meer...

Ik heb geprobeerd :
576p: TV=OK, PJ=geen beeld (DVI-D signal not supported)
720p : TV=OK, PJ=digitaal ruisbeeld (720p 1360x768 geeft ie aan)
1080i : TV=OK, PJ=geen beeld (DVI-D signal not supported)
1080p : TV=Not OK, PJ=niet geprobeerd, weet zeker dat ie dat niet kan.

Ik heb ook de hdmi out ipv automatisch nu op YCrCb gezet (dus geen RGB). Met de samsung kabel decoder kan ik ook alleen component over hdmi en geen RGB.

@kermit, de HD81 zag er kwa beeld wel strak uit (scherp, veel licht), maar de afwerking laat te veel te wensen over (halve lichtbundel buiten het doek, scaler accepteert de helft niet, fan maakt (soms) te veel herrie, geen lensshift + grote offset.

kermit

Citaat van: riwi op april  8, 2007, 11:06:03
Ik heb geprobeerd :

Ik heb ook de hdmi out ipv automatisch nu op YCrCb gezet (dus geen RGB). Met de samsung kabel decoder kan ik ook alleen component over hdmi en geen RGB.

@kermit, de HD81 zag er kwa beeld wel strak uit (scherp, veel licht), maar de afwerking laat te veel te wensen over (halve lichtbundel buiten het doek, scaler accepteert de helft niet, fan maakt (soms) te veel herrie, geen lensshift + grote offset.
Dat is echt balen dat ie niks doet op de Benq.Ik heb laatst de benq nog in actie gezien met een iscolens en het ziet er nog perfect uit.Hopelijk dat het adapter verhaal een uitkomst bied.
Kermit

williams

CiteerIk heb geprobeerd :

hoi riwi ik had vrijdagavond ook de ps3 thuis en deze op mijn benq8700 aangesloten en ik had geen problemen het beeld was erg mooi maar het blaasde me niet weg
het enige wat de ps3 niet deed was 720p
als we hem op 720p zette sprong ie weer naar 576p
1080i deed ie het gewoon
is je dvdi-d  kabel verder wel goed
afz william
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

Teejoo

Hoi, hebben we het hier alle drie over de 8700+ ?

riwi

Ik heb een 8700 zonder +, early adopter he  :)

Teejoo

Ik denk (hoop) dat het hier aan ligt. Ik heb ook niet de problemen waarover is geschreven met hdmi op de Benq. Dus hopelijk kan ik wel met de PS3 beginnen als tussenoplossing.

Jongens het gaat natuurlijk over Bluray releases.... ::)
Misschien even opschonen en een nieuwe topic openen zodat een denktank zich erop kan storten... ;)

Net klaar met kijken naar de remake van The Omen...

Ik geef het origineel een 9 en de remake een 7....

Beeld is verreweg het mooiste wat ik op Bluray gezien heb...vaak 3D.. O0...ik wou dat alle Blurays zo waren tjonge jonge...het geluid is weer perfect....

De film en de muziek blijven toch achter op het origineel...

Er wordt bijna letterlijk het origineel aangehouden....gelukkig is de ziekenhuisscene wel vele malen beter dan het origineel ...
..anders kreeg het origineel een 10... 8)

De 2 hoofdrolspelers Stiles en Schreiber worden echt van het doek gespeeld door Remmick en Peck ondanks zoveel jaar geleden....de journalist is waanzinnig goed gecast en is gewoon een kloon van de vroegere Jennings!!!!

Wat ik echt een gemistte kans vind is de filmmuziek...deze beroept zich grotendeels op voorbij rijdende treinen en veel regen...het origineel had hier Faure achtige koorzang wat steeds zachtjes opdoemde tot een geweldig crescendo...je zat dan al verstijfd in je stoel en moest de actie nog gebeuren...

Een topscene waar de priester de ambassadeur waarschuwt is in deze remake veel minder dreigend....het origineel heeft dit uitmuntend verfilmd met enorm
verontrustende muziek... >:D  >:D  >:D

Mia Farrow speelt een andere Mrs Baylock..de Beelzebub..de afvallige Nanny...niet slecht..lekker mysterieus kijkend.....in het origineel speelde de Nanny enger en was het gevecht met de ambassadeur spectaculairder...

Father Spiletto hadden ze een LOTR Ork van gemaakt...tikkie over de top...voor een monnik met brandwonden...

De film blijft wel overeind door het zeer intense verhaal en de redelijk goede acteurs......maar in een shoot/out met het origineel is het toch het origineel wat wint....hands down..... ;D

De remake Bluray blijft een geweldige aanschaf....daar doe ik niets aan af....maar voor wie het origineel nog niet gezien heeft EERST DEZE REMAKE KOPEN EN BEKIJKEN....en dan het origineel de gewone dvd huren of kopen om je klassiekers aan te vullen  ;D :P