HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

denada

Citaat van: remon123 op maart 26, 2007, 20:11:24
zag ook al open season op blu ray ben benieuwd hoe tekenfilm eruit zie in hd  :P

Ik heb anders toch heel veel dvds gezien waarvan er in NTSC een andere versie (lees : andere transfer) in de schappen stond dan in Europa. De beeldkwaliteit van een aantal films was op de NTSC versie toch stukken beter dan die van de PAL versies, puur omdat er meer aandacht was besteed aan de NTSC versie van de film. Ik verwacht eigenlijk dat dit bij bluray en Hd-DVD toch ook wel voor kan komen.

Heat bijvoorbeeld lag hier voor 4,99 euro in de schappen, maar die transfer was een stuk slechter dan de NTSC dvd, die dan wel weer wat meer kostte.

kermit

Ik heb net Enter The Dragon Bluray zitten kijken :D.  Wow wat een goede kwaliteit zeg!Ik vind de Bluray transfer mooier als de HD versie. De bluray versie heeft minder ruis in het beeld. De film is ook al 35 jaar oud maar ziet er echt super uit. Een aanrader dus.

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk Kermit...ga ik zeker aanschaffen voor mijn collectie...Bruce still rules... 8)

Ook wel apart dat ze op de dvd-box waarschuwen voor een MEDIUM level violence....ik hoef zelf alleen maar de scene voor de geest te halen waar Han een confrontatie heeft met Mr. Williams....extreem geweld...I believe... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

joostpolletje

Citaat van: denada op maart 26, 2007, 17:53:18
Ik verwacht ook eigenlijk dat er binnen een jaar wel weer een Special of Ultimate edition van de nieuwe Bond in de schappen zal liggen met DTS-HD of Dolby TrueHD, ik zie dat PCM audio ook maar als tussenstap. Ik zal dus ook nu niet gaan investeren in BR schijfjes die misschien zelfs al over een half jaar niet meer up to date zijn omdat er al een 'betere' versie in de schappen ligt.

en dit vind ik dus het grote gevaar van de hele strijd tussen Blu-ray en HD-DVD. En de standaard uitgave's en SE-2Disc Editions.. Je kan nu handen vol geld uit geven aan iets wat over een half jaartje alweer oud is en niet meer cool..
Ik ben het er echter ook mee eens dat je NU moet genieten! Maar vooralsnog zit ik in de twijfeltoren.
Upgrade's moeilijk te plannen in deze tijd!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

THX-UltraII

exact hetzelfde geldt voor mij. Ik wacht af tot najaar denk ik, het wordt nu toch zomer en dan wil de vrouw naar het strand  ;D
Hopelijk komt ook Denon dan met een eerste gen. BR-spelers.

joostpolletje

Citaat van: THX-ultraII op maart 27, 2007, 09:47:02
exact hetzelfde geldt voor mij. Ik wacht af tot najaar denk ik, het wordt nu toch zomer en dan wil de vrouw naar het strand  ;D
Hopelijk komt ook Denon dan met een eerste gen. BR-spelers.

Naja ik heb nu de addon HD-DVD.. En een aantal HD-DVD's.. Maar wil nog niet echt doorzetten.
aan het einde van dit jaar wil ik een FULL HD beamer en mag het lukken een nieuwe reciever die op alles is voorbereid.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Joris1971

vind die prijzen van de blu-ray wel erg over de top... keek even op de free recordshop site.. vragen ze 35 euro  :o :o :o voor een blu ray filmpje.

spotmatic

Citaat van: Joris1971 op maart 28, 2007, 12:35:03
vind die prijzen van de blu-ray wel erg over de top... keek even op de free recordshop site.. vragen ze 35 euro  :o :o :o voor een blu ray filmpje.

Bij de MM heb ik nog geen Blu-Ray van boven de 30 euro gezien. De meeste zitten zelfs rond de 25 euro!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

THX-UltraII

Citaat van: spotmatic op maart 28, 2007, 12:38:46
Bij de MM heb ik nog geen Blu-Ray van boven de 30 euro gezien. De meeste zitten zelfs rond de 25 euro!

25 vind ik ook nog te gek. Is verdomme 60 piek man! 16,99 - 21,99 max. voor special editions, dan ga ik over.

remon123

Citaat van: THX-ultraII op maart 28, 2007, 14:45:49
25 vind ik ook nog te gek. Is verdomme 60 piek man! 16,99 - 21,99 max. voor special editions, dan ga ik over.
haha ja en ook nog voor films die je al hebt gezien  ;D ;D
gister kingdom of heaven gezien op blu ray maar dubbel en dwars het geld waard man wat een ervaring  :P :P :P :P
kijk en als je een schijfje weer kunt verkopen heeft het je ongeveer een euro of 6 gekost valt toch mee ?
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

paul groot

THE OMEN

Een remake van het zelfde verhaal uit 1976. >:D
Ofschoon veel liefhebbers deze 2006 versie minder vinden dan het exemplaar uit 76 vind ik deze top. Gemakkelijke mening, ik heb de 76 versie dan ook niet gezien en ben ik niet van plan ook.

De regie is van John Moore.
Overige werken van hem:
Flight of the phoenix, behind enemy lines etc.
Beide ook mijn smaak.

Het plot volgens videoland:
Robert Thorn, een Amerikaanse diplomaat in Rome, is opgelucht wanneer hij aan zijn vrouw kan vertellen dat ze uiteindelijk, na verschillende vruchteloze pogingen, een zoon op de wereld heeft gezet. Maar naarmate Damien ouder wordt, wordt het duidelijk dat het hier om een buitengewoon kind gaat. Waar hij komt stijgt het aantal mysterieuze sterfgevallen en sinistere waarschuwingen. Thorn ziet in dat de geboorte van zijn zoon, op het 6e uur van de 6e dag van de 6e maand geen toeval is en dat er in hem een angstaanjagend geheim schuilgaat.

Het beeld;
Ik heb diverse films op HD bekeken van BD disks, ook HDTV welke onverslaanbaar is kwa scherpte. Ik moet zeggen dan deze film al mijn BD verslaat (20st.). De scherpte neigt naar HDTV. Niet normaal. Geweldig. Zo moeten alle films worden omgezet. Hij verslaat op zijn sloffen Tears of the sun wat al een heel mooi exemplaar is.
Waren we nog enthousiast over Brotherhood of the wolf en the 5th element op het DVD vlak, nu is dit de referentie. Klaar. Geen discussie, geen twijfel. 3D de gehele film door. Het geluid gaat trouwens ook door het dak ofschoon het "slechts" DTS is (DTS HD) en niet PCM.
Wat een topper en goede aanschaf.

De reviews op http://bluray.highdefdigest.com/omen2006.html laten een magere score zien van 3  ½ van de 5 voor het beeld en geluid. Fout, absoluut onjuist.

Gr
Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

kermit

:)

jowi

Citaat van: paul groot op april  1, 2007, 01:20:22
Ik moet zeggen dan deze film al mijn BD verslaat (20st.). De scherpte neigt naar HDTV. Niet normaal. Geweldig.
Eeeh Paul, Bluray IS HDTV... of begrijp ik je niet?

kermit

Citaat van: paul groot op april  1, 2007, 01:20:22
THE OMEN

Een remake van het zelfde verhaal uit 1976. >:D
Ofschoon veel liefhebbers deze 2006 versie minder vinden dan het exemplaar uit 76 vind ik deze top. Gemakkelijke mening, ik heb de 76 versie dan ook niet gezien en ben ik niet van plan ook.

De regie is van John Moore.
Overige werken van hem:
Flight of the phoenix, behind enemy lines etc.
Beide ook mijn smaak.

Het plot volgens videoland:
Robert Thorn, een Amerikaanse diplomaat in Rome, is opgelucht wanneer hij aan zijn vrouw kan vertellen dat ze uiteindelijk, na verschillende vruchteloze pogingen, een zoon op de wereld heeft gezet. Maar naarmate Damien ouder wordt, wordt het duidelijk dat het hier om een buitengewoon kind gaat. Waar hij komt stijgt het aantal mysterieuze sterfgevallen en sinistere waarschuwingen. Thorn ziet in dat de geboorte van zijn zoon, op het 6e uur van de 6e dag van de 6e maand geen toeval is en dat er in hem een angstaanjagend geheim schuilgaat.

Het beeld;
Ik heb diverse films op HD bekeken van BD disks, ook HDTV welke onverslaanbaar is kwa scherpte. Ik moet zeggen dan deze film al mijn BD verslaat (20st.). De scherpte neigt naar HDTV. Niet normaal. Geweldig. Zo moeten alle films worden omgezet. Hij verslaat op zijn sloffen Tears of the sun wat al een heel mooi exemplaar is.
Waren we nog enthousiast over Brotherhood of the wolf en the 5th element op het DVD vlak, nu is dit de referentie. Klaar. Geen discussie, geen twijfel. 3D de gehele film door. Het geluid gaat trouwens ook door het dak ofschoon het "slechts" DTS is (DTS HD) en niet PCM.
Wat een topper en goede aanschaf.

De reviews op http://bluray.highdefdigest.com/omen2006.html laten een magere score zien van 3  ½ van de 5 voor het beeld en geluid. Fout, absoluut onjuist.

Gr
Paul

Je hebt gelijk. De reviews kloppen niet altijd.
Kermit

paul groot

Citaat van: jowi op april  1, 2007, 01:23:56
Eeeh Paul, Bluray IS HDTV... of begrijp ik je niet?
eeeeeeh Jowi, ja dat kan wel zo zijn maar jij ziet toch ook wel het verschil tussen film opnamen en dat gedownloade HDTV spul qua kwaliteit?
HD op BD is niet per definitie superscherp. Zelfs gezien bij jou notabene.!!
XXx is leuk, Taers of the Sun op BD ook maar jij had HDTV opnamen die dat versloegen met gemak.
Dat bedoel ik maar.
gr
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

remon123

giesteravond eens een tekenfilm gekeken man man wat een plaatje ben nu echt onder de indruk van hd

jowi

Citaat van: paul groot op april  1, 2007, 01:37:09
eeeeeeh Jowi, ja dat kan wel zo zijn maar jij ziet toch ook wel het verschil tussen film opnamen en dat gedownloade HDTV spul qua kwaliteit?
HD op BD is niet per definitie superscherp. Zelfs gezien bij jou notabene.!!
XXx is leuk, Taers of the Sun op BD ook maar jij had HDTV opnamen die dat versloegen met gemak.
Dat bedoel ik maar.
gr
paul
Ah ik begrijp wat je bedoeld! Over het algemeen is video materiaal vaak scherper inderdaad... dus dit zou daar meer op lijken... dat is wel stoer...

paul groot

Citaat van: remon123 op april  1, 2007, 08:33:40
giesteravond eens een tekenfilm gekeken man man wat een plaatje ben nu echt onder de indruk van hd
En het is ook een leuk verhaal.

jowi

Open season BD is inderdaad superbeeld en een leuk verhaal! Blijvertje! Kreeg hem alleen niet 100% beeldvullend bij mij... had onder en boven een kleine zwarte rand. Was blijkbaar nét geen 16:9.

remon123

Citaat van: jowi op april  1, 2007, 22:51:15
Open season BD is inderdaad superbeeld en een leuk verhaal! Blijvertje! Kreeg hem alleen niet 100% beeldvullend bij mij... had onder en boven een kleine zwarte rand. Was blijkbaar nét geen 16:9.
bij mij wel 16.9 helemaal full beeld  :P :P :P

Erik van Voorst (in memoriam)

Gisteren James Bond Bluray gekeken...GEWELDIG... 8)
Super coole film...moest wel even snel wennen aan de new look....maar zat al gauw in de film... :)

Mooie lokaties....mooie auto..... mooie vrouwen...lelijke schurken.....kortom alles behalve de hoeveelheid gadgets en Q...ook spaarzaam met de bondtunes...maar net genoeg om het met James te associeren... ;D

Goed beeld maar niet altijd 3D...zeer goed geluid...mooie aankoop (vind ik)

Let wel smaken verschillen dus tip eerst huren en dan bepalen of je 32.95 Euro uitgeef bij de MM... ;)

De Omen (origineel was de gaafste toen in het genre wat ik echt spannend/eng vond ) ga ik snel van mijn vriend lenen (die ene  :P).... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jowi

Citaat van: Erik van Voorst op april  2, 2007, 08:33:51
Let wel smaken verschillen dus tip eerst huren en dan bepalen of je 32.95 Euro uitgeef bij de MM... ;)
Ik heb hem van het wereldwijde interweb 'gehuurd', eens kijken of het wat is ;)

remon123

wat is volgens jullie de beste blu ray op het moment qua geluid en beeld ??
voor mij is dat kingdom of heaven en openseason

paul groot

Citaat van: remon123 op april  2, 2007, 09:45:40
wat is volgens jullie de beste blu ray op het moment qua geluid en beeld ??
voor mij is dat kingdom of heaven en openseason

Ik kan alleen beoordelen op wat ik zelf heb (gezien) en dan is dat 1) The Omen, 2) tears of the sun, 3) MI 3

denada

Is er ook ergens een overzicht welke titels allemaal al gebruik maken van Dolby TrueHD en DTS HD als geluidsspoor?