HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

paul groot

Black Hawk Down.
De film,....... het verhaal is bekend. Indrukwekkend en tragisch ook.
De regiseur, Ridley Scott, verantwoordelijk voor mijn nummer 1, Gladiator. Zijn stijl zie je af en toe terug.
Het geluid is absoluut top.
Het beeld evenaart Tears of the Sun.
Als je van het oorlogs genre houdt is dit op HD een must.
Ik heb hem al gezien bij een webwinkel voor net geen 20 euro en dat is ie waard.

http://bluray.highdefdigest.com/blackhawkdown.html

Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

kimone66

Heb deze al 4x gezien.Nog steeds een geweldige film.Heb hem nu op BR en ben benieuwd of er verschil is t.o.v. mijn DL versie. Moet wel nog even op m'n ps3 wachten.
Samsung 65JS9500,Onkyo TX-NR616,Panasonic DMP-UB900,Dune HD Smart D1,Klipsch reference 5.1,Xbox-one,PS4

paul groot

Citaat van: kimone66 op februari 28, 2007, 12:18:14
Heb deze al 4x gezien.Nog steeds een geweldige film.Heb hem nu op BR en ben benieuwd of er verschil is t.o.v. mijn DL versie. Moet wel nog even op m'n ps3 wachten.

Als Dl down load is dan ga je dat zeker HOREN. Het geluid is nl. PCM en het mooiste spoor denk ik tot nu toe.
Ik heb bij Jowi een stukje Kill Bill gezien, ook DL en dat was kwa beeld zeker gelijkwaardig aan een BD.
Ik moet "zeggen" dat het beeld van HDTV van bv de BBC en CBS welke ik bij Jowi en Reinier heb gezien het scherpste is van wat er op HD beschikbaar is...(?).
gr
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

paul groot

HOSTEL.     >:D

De grens van wat ik aankan op horror gebied is ruimschoots bereikt met deze film.
Beeld is goed.

Geluid;
Alweer een PCM 5.1 spoor .....en wat een genot. Deur-sloten klinken tot achterin je gehoor beentjes. De ketting zaag uitlaatgassen ruik je gewoon.......

Vorig jaar op DVD gezien maar een BD is toch een "ander verhaal".

Zo, effe op adem komen.

Paul.

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk.... ::)....hahahha

ook net klaar

Toch nog even Mission Impossible III erin gegooid...eindelijk na 2 weken in de bus (1 tot 5 werkdagen..jaja :()

Beeld Prachtig..schitterende kleuren...gezichten waren wel wat overdone bij bepaalde scenes....tikkie onnatuurlijk.....geluid had ik wat meer van verwacht.. :(..werd nl. goed getest ondanks de gewone 5.1...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

THX-UltraII

voor mij is het nog steeds wachten op originele NL BluRay exemplaren. Zodra die echt goed gaan lopen en ze in de schappen komen te liggen ga ik over.

Vandaag weer een paar Blurays gekocht waaronder Unforgiven...

http://bluray.highdefdigest.com/unforgiven.html

Helaas 5.1 en weer geen PCM maar ja...die geluidskwaliteitfrustratie ben ik van audio cd´s ook al gewend... ;)

Ik hoop dat het beeld net zo mooi is als de sd dvd van Once upon a time in the west... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jowi

Nu nog even kijken hoe we die Blurays kunnen RIPPEN dan hebben wij er ook wat aan ;D

Geef MIJ 1080P en kom je al mijn Blurays (ter rip) brengen.... :P

cc Buma Stemra  >:D

paul groot

Citaat van: jowi op maart  1, 2007, 17:31:00
Nu nog even kijken hoe we die Blurays kunnen RIPPEN dan hebben wij er ook wat aan ;D

Tuurlijk. >:D

SAW  (1)

De eerste BD waarvan ik het beeld niet echt HD vind. Jammer.
Te vergelijken met een superbitter, goed maar net geen HD diepte en details.

Het geluid is TOP.
Dat was op de gewone DVD versie al het geval (vind ik) maar op deze schijf hebben ze extra hun best gedaan. Het door mij gekozen spoor DTS (6.1 ES) is kwalitatief te vergelijken met een PCM spoor. Heel breed en helder. Gelukkig maar, je hoeft je dus niet blind te staren uitsluitend op PCM geluidsporen. Het aanwezige 5.1 DD EX heb ik niet geprobeerd.

Paul

jowi

Citaat van: paul groot op maart  2, 2007, 12:09:02
Tuurlijk. >:D
Ach met HD-DVD is het al zover hoor, heb je van de week zelf kunnen zien... BD rips is een kwestie van tijd... ;D

*edit* *kuch* http://wesleytech.com/backupbluray-guide/83/ *kuch*

paul groot

Citaat van: jowi op maart  2, 2007, 12:16:00
Ach met HD-DVD is het al zover hoor, heb je van de week zelf kunnen zien... BD rips is een kwestie van tijd... ;D

*edit* *kuch* http://wesleytech.com/backupbluray-guide/83/ *kuch*

O kijk nou eens.....
Ik heb voor je;
SAW
SWORDFISH
STARGATE
TERMINATOR 2
MI 1,2,3
DESCENT
HOSTEL
SAHARA
BROTHERS GRIMM
THE PHANTOM
HITCH
BLACK HAWK DOWN
XXX
TEARS OF THE SUN.

paul groot

MISSION IMPOSSIBLE (1).

Ik heb de box set met 3 delen gekocht en vanavond deel 1 gekeken.

Beeld;
Wat een slechte transfer is dit zeg. >:D
Meteen even naar de review pagina gekeken om hun mening te checken, ik kan me vergissen tenslotte, een slechte bui hebben....... :'(
--Op de review pagina heeft men het over een softe versie qua beeld. Nou dat is een understatement.

http://bluray.highdefdigest.com/missionimpossible_ultimatemissions.html

Voor de fans: deel 1 niet de moeite om op BD aan te schaffen. Met een grote boog omheen lopen. Niet aan beginnen. Zonde van je geld. Wat mij betreft geen HD versie maar een soort goede superbitter, maar dan wel teveel voor betaalt.

Audio;
Houd ook niet over.
5.1 DD.
Men heeft, vermoed ik, geen extra moeite gedaan om een betere audio track op deze versie te zetten.

Zo zie je maar. BD is geen garantie voor een echte HD beleving.

Paul

angel66

hmm de HD-dvd versie vond ik wel mooi hoor ;D

Review Mission Impossible I...dus zowel HD/dvd als Bluray... ;)

Certainly, the Blu-ray and HD DVD versions are the best yet. Still, there are some problems. While I felt the source material was, despite a bit of dirt here and there, in nice shape with no major wear and tear, the transfer is rather dark and soft. Fall-off to blacks are a bit steep on the low end of the grayscale, which hampers shadow delineation. Colors are also oversaturated, which further decreases detail. Fleshtones, too, look funny -- they skew quite noticeably towards the red end of the scale. Those issues aside, the transfer still packs a good amount of depth and brighter daylight scenes excel. I was also impressed with the smoothness and clarity of the image, and I noticed no compression artifacts or macroblocking, even during fast action.

Hij is best wel mooi...maar dus geen vergelijk met de betere Blurays HD/dvd´s...
Hangt natuurlijk ook wel erg er van af of je op een tv kijkt of een behoorlijk groot scherm.....Mission III mag dan de beste van de 3 delen zijn qua beeld en geluid maar op een groot scherm blijft hij ook net iets minder 3D dan Knightstale of Tears of the Sun....en inderdaad de huidskleuren zijn soms opvallen ...uhhh...anders... ???

paul groot

Citaat van: angel66 op maart  3, 2007, 12:19:02

Zal ongetwijfeld, ofschoon ik geen verschillen vermoed tussen Hd en BD.
Ik zal vanavond delen 2 en 3 er eens in doen en kijken of dat betere transfers zijn.
Bij deel 1 zelfs bij ingezoomde close-up's, gezichten, geen huidplooien en details en dergelijke. En gedurende de gehele film geen moment van diepte.

gr
paul

De bovenstaande reviewer ziet bij ALLE reviews tussen HD/dvd en Bluray niet of nauwelijks verschil... ;)

Enfin de Bluray van Mission Impossible I is dus vergelijkbaar met Terminator I... ;D
Je moet ze hebben als HT liefhebber maar beiden bezorgen je geen visuele HD kick... ;)

paul groot

Citaat van: angel66 op maart  3, 2007, 12:19:02

Ik heb net na Terminator 2 even deel 2 van MI opgezet.
Een wereld van verschil met deel 1 (bij mij dan).
Prima 3d en het geluid is beter dan van de gewone DVD.
Gelukkig maar.
deel 3 heb ik niet geprobeerd, zal ook wel OK zijn.
Als je eens wilt vergelijken bij me........ No Problem. Een PM-metje en nodig jezelf eens uit bij mij op de koffie. ;D
gr
Paul

Ik heb net The Last Samurai gezien en deze Bluray is voor mij nu de referentie.. :o...prachtige 3D Japanse landschappen en superscherpe transfer...mooie muziek en niet over de top gemixed....zeer tevreden... :).

Elke keer bekroop mij het gevoel.....HIER DOE IK NU AL DIE MOEITE VOOR... 8)

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op maart  4, 2007, 22:59:55
Elke keer bekroop mij het gevoel.....HIER DOE IK NU AL DIE MOEITE VOOR... 8)

Moeite?  ???Een doosje van de winkel naar huis gesjouwd....... >:D

Geintje.

MI 2.
Absoluut een mooie transfer na het teleurstellende deel 1.
Geluid ook dik in orde. Geen PCM of DTS bla bla, en toch lekker helder. Kan beter maar doordat je na enkele minuten alweer "in het verhaal zit" vergeet je technisch te kijken en te luisteren. En dat is maar goed ook.
Omdat ik de film al een tijdje niet gezien had extra genoten.
Overigens nergens los als deel 2 te koop gezien, ook niet in de States. Je moet dus wel dit doosje kopen lijkt het. :-X
Van de box set zou deel 3 een topper moeten zijn. Nou dat gaan we binnenkort beleven.
Paul

paul groot

STEALTH

Je moet wel erg toegefelijk zijn als het gaat om geloofwaardigheid van een filmverhaal en in dit geval de vliegtuigen en de diverse vliegkunsten.......Echter, ik ben helemaal vlieg-gek, zelf jaren lang mijn vliegbrevetje gehad (voor het kleine spul), de sterren uit de hemel gevlogen, gestunt (kunstvliegen) en van alles meegemaakt tijdens mijn tochten in Nederland en West Europa. En dan kijk je naar deze film met een grote dosis tolerantie, .........helemaal vanzelf, want, ik heb genoten. ;D
Dit is absoluut voor de meeste van jullie, pakweg 99,99% schat ik in echt geen aanrader, nee, je moet gewoon van futuristische beelden houden en een bak herrie. In HD en PCM, dat wel.
Die ga ik nog een paar keer opzetten. Mooie actie scènes met vliegkampschepen, F18's en natuurlijk de hoofdpersonen in hun ..... ??? tja, wat zijn het, Stealths maar dan een tikkie teveel moeite gedaan qua ontwerp. Over the top. Heerlijk.

Paul

remon123

is er geen ned site waar blu ray online besteld kan worden met ned ond
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

angel66

THX-UltraII

pm ook even naar mij dan..... ;D

Teejoo

plaats dan gewoon de link  ::)