HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: Erik van Voorst op december 26, 2007, 10:29:38
Ik heb eindelijk een van mijn favorieten op Bluray kunnen kopen

Face Off
http://www.tvpredictions.com/2007/10/hd-dvd-review-faceoff.html

Grappig genoeg kan ik geen nog review op highdef vinden....

Nu doet het merkwaardige zich voor dat deze review (HDdvd van Paramount) vindt dat hun HDdvd versie van deze film qua beeld en geluid referentiekwaliteit is...maaarrrr op de duitste reviewsites is de Face Off Bluray van Buena Vista teleurstellend....nu heb ik inderdaad een Blurayversie....maar weer wel van Paramount...zou hier nog verschil in kunnen zitten.... ???

EDIT...ik lees net de piepkleine lettertjes op mijn doos...............Buena Vista....
ook lees ik heftige screenshotdiscussies tussen de HD en Bluray versie van Face Off bij onze duitse buren.....het zal dus allemaal wel meevallen... ;D

Off Topic
Ik wacht eerst eens af welk Blurayapparaat mij goede Barco timings voor 1080P gaat brengen inclusief een goed uptospec meerkanaalsgeluid... ;)

Heb thuis de Paramount versie van Face Off en de Buena Vista versie, en die van Buena Vista is een stuk scherper. De HD DVD versie is softer (waarschijnlijk door het gebruik van VC-1)

Areadvd geeft Face Off op Blu-ray 90% voor  beeld en 90% voor geluid, zegt genoeg lijkt me ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

...leuk nieuws.... 8)

Met die gegevens ga je toch anders de film in.. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Zojuist The Patriot gezien....werkelijk phenomenaal beeld...behoort tot mijn scherpste...zo niet de scherpste  8)

De veldslagen halen echt het stof uit je sub... :P

Een aanrader......af en toe wel een beetje te veel tranentrekkerig...maar okay...de kwaliteit van het acteren overwint dit voor mij....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Terminator 3......Hand Carried from the States... >:D.......het eerste wat je opvalt aan het doosje is dat het maar gewoon 5.1 is en daarnaast partially 1080I... ???....

Nu de Praktijk.....niet getreurd...een prachtig 3 dimensionaal beeld.....en zeer scherp...geluid is zeer rijk...wel je center iets opschroeven wil je spraak en effect in balans hebben  ;)

Voorbeeld van een mooi plaatje.......als Bad Terminator Girl op aarde komt en ze loopt in het donker op de Lexus af ...heb je toch een superscherpe glimp van haar borsten.....en de rest van haar prima figuur...Lang Leve de 9 inch  :-X ;D 8)

Ik vind hem niet de beste van de 3 maar wel een musthave voor de HTer... ;D

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Gisteren RONIN gezien......eigenlijk op en top een franse film ipv amerikaans  ;

Gave film met top acteurs...beetje Frans en morsig gefilmd waardoor je niet dat superstrakke en kleurvolle beeld lijkt te hebben wat we van Bluray gewend zijn, uiteraard is de film wel scherp.

Het geluidsspoor 5.1 DTS HD is van een andere orde... :o Dat is gewoon het mooiste wat ik tot nu toe op een bluray gehoord heb... ;)

Voor je aankoop krijg je ook nog de allerbeste ......car chase.....ooit verfilmd  >:D

jaco

Citaat van: Erik van Voorst op januari  5, 2008, 09:45:47
Voor je aankoop krijg je ook nog de allerbeste ......car chase.....ooit verfilmd  >:D
Ja vooral de CGI rook van de banden van de mercedus in dat dorpje.
Zal via Blu Ray nog wel beter te zien zijn dan bij de DVD en de 1080i TV rip..

Staaled

Mijne is onderweg.
Ronin heeft inderdaad iets Frans: flair. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

paul groot

DAVID GILMOUR live at the Royal Albert Hall.

David Gilmour.
Het concert kan ik kort over zijn. Absoluut top.
Of het nu per se een blu ray had moeten zijn? Ik denk het niet voor het beeld. Natuurlijk is dat zo nu en dan super scherp maar door de belichting en effecten ook vaak een grofkorrelig beeld. Het geluid komt in mijn geval via de PS3 middels een optisch kabeltje naar de Tag en dan verder. Het spoor is Dolby True Hd 5.1. Iets wat mijn Tag niet kan decoderen denk ik maar de klank is desondanks zeer helder en wint het vermoed ik van het "gewone" 5.1 spoor ofschoon een vergelijk ik niet heb gedaan.
Onwillekeurig vergelijk je dit concert met wat  Roger Waters in the flesh live heeft getoond. Ik vind dit concert beter omdat het muzikaler is, losser gebracht, sfeervoller........maar dat is maar mijn persoonlijke smaak.
De gasten zijn o.a. David Grosby en Graham Nash. Kippevel als die jongens meedoen.
Aanrader maar niet per se op BD voor het beeld maar wellicht wel voor het geluid.

Offtopic.
De afgelopen weken in NY gezeten. Kerst vieren met familie in The States heeft altijd wel wat vind ik. Die lui daar zijn prettig gestoord als het om deze viering gaat.
Nu heb ik deze vakantie gecombineerd met aankoop ter plaatse van een blu ray schijfje of 20 en meteen een PS3 meegenomen. Kan ik ook lekker regio 1 afspelen.
De voor ons gunstige dollar koers maakte het feestgevoel helemaal af.
Behalve David Gilmour ook Cast Away, T3, Rush hour 3, Ratatouille, Hollow Man, Cars en meer aangeschaft.

OCC.
Omdat ik het niet kon nalaten toch in NY verblijvend meteen de locaties van Orange County Choppers bezocht. Ik wilde nog een stukje hierover plaatsen bij afterhours maar tgv het ontbreken van de mogelijkheid foto's te plaatsen er vanaf gezien. Hier dan toch ipv het hoesje dan de heer Gilmour de OCC I Robot fiets omdat ik dit toch wel 1 van de mooiste vind.

Gr
Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

jantje112

Citaat van: paul groot op januari  5, 2008, 12:26:51
DAVID GILMOUR live at the Royal Albert Hall.
Offtopic.
De afgelopen weken in NY gezeten. Kerst vieren met familie in The States heeft altijd wel wat vind ik. Die lui daar zijn prettig gestoord als het om deze viering gaat.
Nu heb ik deze vakantie gecombineerd met aankoop ter plaatse van een blu ray schijfje of 20 en meteen eenPS3  meegenomen. Kan ik ook lekker regio 1 afspelen.
De voor ons gunstige dollar koers maakte het feestgevoel helemaal af.
Behalve David Gilmour ook Cast Away, T3, Rush hour 3, Ratatouille, Hollow Man, Cars en meer aangeschaft.

Dus eindelijk 1080p thuis?

paul groot

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

paul groot

RATATOUILLE
Een leuk verhaal en op BD wellicht scherper dan welk andere BD ook, hoewel we dit wel erg vaak roepen.
Die BD schijfjes zijn wel een gave uitvinding. Beeld maar ook niet te onderschatten geluid zijn van een kwaliteit die telkens nog een beetje beter wordt lijkt het, met het uitbrengen van nieuwe disks.

Het verhaal speelt zich af in Parijs.
Een rat die graag meester-kok wil zijn en dit door een aantal toevalligheden die mogelijkheid ook krijgt.
Door de creatieve geesten van Pixar uiterst spannend neergezet , wel op zijn Amerikaans, dat wel, kompleet met een romance, achtervolging en natuurlijk de good en bad guys met als klimax een happy ending.
De Franse personages verzonnen beantwoordend aan de stereotiepen. Misschien iets te.... maar de ratten daarentegen zijn verder origineel, neergezet als straatschoffies.

Ik heb deze op een regio 1  ps3 afgespeeld.
De ps3 geeft mij de mogelijkheid om 1080p te kiezen, echter, helaas krijg ik het beeld links niet goed afgesteld. Rare kronkels geven een vervormd beeld alsof de stralen eerst iets raken in de buis en daardoor afbuigen. Verticale lijnen krom en niet recht te krijgen. Ook niet gelukt met een test patroon van de Sony bd disk, dank je Reinier voor de tip en aanwijzing.
Jammer (of eigenlijk goed klo.... Want dat middendeel en rechts zag er toch een stuk wolliger uit). Toen maar op 1080i gezet. Ik moet dit overlaten aan een professional voordat de boel kapot gaat.

Voor mij blijft Monsters en Co de nummer 1 van Pixar,........ maar deze staat met Nemo op 2 ..............denk ik. :-\ :-X

Gr
Paul

Gatver...nog geen goed 1080P....wel gaaf dat je we Blurays al waanzinnig zien elk
schijfje is al een feest laten we dat niet vergeten... ;)

De CGI rook is me ontgaan...maar de CGI achtergrond van Patriot (wel een dunne horizon veel te scherp)...maar ja... ;D

jaco

Citaat van: Erik van Voorst op januari  7, 2008, 11:08:38
De CGI rook is me ontgaan...maar de CGI achtergrond van Patriot (wel een dunne horizon veel te scherp)...maar ja... ;D
Kan ik me iets bij voorstellen. Ik vind het ook een heel goede film, en dan kijk je naar het verhaal, en niet naar de problemen. Ik werd er op gewezen door iemand, en als je dan gaat kijken valt het wel erg op..

Sonic Circle

Viel me bij The Patriot ook op ja, verder wel een waanzinnig mooie transfer vond ik.
Toevallig net van het weekend gekeken.

THX-UltraII

met de verschuiving van Warner exclusief naar BR kunnen we nu ook I Am Legend op BR verwachten!! JIHOEWWW!!!!!!!  ;D

Nooff

Citaat van: THX-ultraII op januari  7, 2008, 12:06:41
met de verschuiving van Warner exclusief naar BR kunnen we nu ook I Am Legend op BR verwachten!! JIHOEWWW!!!!!!!  ;D

I am Legend valt tot dusver nog op beide formaten omdat het een release betreft voor Mei 2008. Vooralsnog is het niet bekend wat WB hiermee gaat doen. Wellicht uitstel, of gewoon geen HD DVD versie drukken gezien de schaarste.

Persoonlijk vond ik I am Legend echt helemaal niks bijzonders en overhyped. Het zag er allemaal een beetje heel erg nep uit.

THX-UltraII

gelukkig dat smaken verschillen, ik vond m retevet !!!

jantje112

Citaat van: paul groot op januari  6, 2008, 23:35:51
RATATOUILLE
Ik heb deze op een regio 1  ps3 afgespeeld.
De ps3 geeft mij de mogelijkheid om 1080p te kiezen, echter, helaas krijg ik het beeld links niet goed afgesteld. Rare kronkels geven een vervormd beeld alsof de stralen eerst iets raken in de buis en daardoor afbuigen. Verticale lijnen krom en niet recht te krijgen. Ook niet gelukt met een test patroon van de Sony bd disk, dank je Reinier voor de tip en aanwijzing.
Jammer (of eigenlijk goed klo.... Want dat middendeel en rechts zag er toch een stuk wolliger uit). Toen maar op 1080i gezet. Ik moet dit overlaten aan een professional voordat de boel kapot gaat.

Staat de phase wel goed? Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar als de phase verkeerd staat krijg je soms ook een vervorming aan 1 kant.

Uit mijn hoofd heeft Jowi daar ook eens iets over gepost in het topic van BarcoCRT

-edit-

Mijn interne zoekmachine loopt wat langzamer.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45065.225;

EdwinB

Weet iemand de specificaties van de UK Blu-ray "Next" (versie van EIV)?

Ik kan het nergens vinden en aangezien ze bekend staan om films in 1080i/50 uit te brengen zou ik het zeer op prijs stellen wanneer iemand hier meer info over heeft.  :)

Is deze uitgave 1080p/24?
Welke soundtracks staan er op? Alleen DD of bijvoorbeeld ook DTS-HD?

Alvast bedankt!

Mvg,

Edwin

paul groot

Citaat van: jantje112 op januari  7, 2008, 22:08:47
Staat de phase wel goed? Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar als de phase verkeerd staat krijg je soms ook een vervorming aan 1 kant.

Uit mijn hoofd heeft Jowi daar ook eens iets over gepost in het topic van BarcoCRT

-edit-

Mijn interne zoekmachine loopt wat langzamer.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45065.225;
Thanks,
Interessante materie.
Reinier heeft zojuist ook gemeld; Ik moet met de H-phase en rastershift de boeleen beetje verschuiven.

Gr
Paul

jantje112

Citaat van: paul groot op januari  7, 2008, 23:31:23
Thanks,
Interessante materie.
Reinier heeft zojuist ook gemeld; Ik moet met de H-phase en rastershift de boeleen beetje verschuiven.

Gr
Paul

Jammer, hier stond geen fles wijn op he :) hopelijk werkt het!

Nooff

Citaat van: EdwinB op januari  7, 2008, 23:23:08
Weet iemand de specificaties van de UK Blu-ray "Next" (versie van EIV)?

Ik kan het nergens vinden en aangezien ze bekend staan om films in 1080i/50 uit te brengen zou ik het zeer op prijs stellen wanneer iemand hier meer info over heeft.  :)

Is deze uitgave 1080p/24?
Welke soundtracks staan er op? Alleen DD of bijvoorbeeld ook DTS-HD?

Alvast bedankt!

Mvg,

Edwin

http://img514.imageshack.us/my.php?image=dejavunext1mr1.jpg

Volgens de specificaties is hij 1080p/24 en 5.1 DTS HD met alleen engelse subtitels

paul groot

Citaat van: jantje112 op januari  8, 2008, 00:34:00
Jammer, hier stond geen fles wijn op he :) hopelijk werkt het!

off topic;
Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws voor je............. ;D ;D ;D ;D
1080p geeft zondermeer een permanent 3d effect en niet als 1080i, zo nu en dan.
wauw.
Ik heb Erik al gemeld waar hij een Sony blu ray speler regio 1 en 2 in 1 kan krijgen, want waarschijnlijk, net als de ps3 geven die Sony's wel de juiste porsches en widhts (waarschijnlijk fout gespeld maar wat maakt het uit.)
gr
paul

On-Topic....moeten ALLE blurays weer opnieuw getest worden  >:D

Off-Topic....eerst zeker weten dat de Sony Blurayspeler dezelfde timings heeft als de PS3 Game-versie  ;)