HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Twee tv.s en een dlp.... :P >:D :-X

Nu kun je natuurlijk wel stellen dat het verschil daar ook gewoon op te zien moet zijn dus mijn verbazing blijft... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jantje112

Ze staan wel meer bekend om hun vreemde kwalificering voor de "ratings' dus opzich niet vreemd dat er soms meningsverschillen zijn.

Ik heb brotherhood of the wolf op hddvd en die komt er op sommige sites erg goed uit en op andere juist magertjes

paul groot

Citaat van: jantje112 op december 11, 2007, 22:03:27
Ze staan wel meer bekend om hun vreemde kwalificering voor de "ratings' dus opzich niet vreemd dat er soms meningsverschillen zijn.

Ik heb brotherhood of the wolf op hddvd en die komt er op sommige sites erg goed uit en op andere juist magertjes

Ja wellicht dat "smaak" een rol speelt.???
Rommel is het in ieder geval niet en die spulletjes, Tv's en zo, vertegenwoordigd een "massa" die een CRT gedrocht zoals ikzelf heb per se niet aan hun plafonnetje willen hebben.
Verder is een 70" full hd niet voor ieder weggelegd. $$$$
Ik zelf heb trouwens nog geen full hd op een 70 incher gezien. Misschien wel helemaal te gek? ............Hoewel......... Ik laat die CRT maar hangen. "t Heeft wel wat.

Gr
Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

jantje112

Citaat van: paul groot op december 11, 2007, 22:13:32
Ja wellicht dat “smaak” een rol speelt.???
Rommel is het in ieder geval niet en die spulletjes, Tv’s en zo, vertegenwoordigd een “massa” die een CRT gedrocht zoals ikzelf heb per se niet aan hun plafonnetje willen hebben.
Verder is een 70” full hd niet voor ieder weggelegd. $$$$
Ik zelf heb trouwens nog geen full hd op een 70 incher gezien. Misschien wel helemaal te gek? …………Hoewel……… Ik laat die CRT maar hangen. “t Heeft wel wat.

Gr
Paul

Het alternatief is er nog niet. Ik las laatst dat er reviewsite vrij recentelijk nog een nieuwe g90 had opgehangen.. Crt is dus voor de echte purist nog niet achterhaald, tenzij je groot projecteert.

Mooi Beeld is toch Mooi Beeld.. ???...dat vind ik nu juist GEEN smaak kwestie...in tegenstelling tot de vele geluidskwesties... :-X

Ik bedoel als een reviewer Last Samurai hoog laat scoren (en terecht) wat happened to National Lampoon Christmas.......maybe he hates Christmas ;D >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Staaled

"Close encounters of the 3rd kind"

Noem me sentimenteel maar na al die jaren en zelfs meerdere keren gezien te hebben toch nog kippenvel momenten. :-X

De beeldkwaliteit is hooguit matig,voor HD dan. Geen wow sensaties.
Geluid is plat,TrueHD of niet.
Box met boekje is gelikt.
Extra's ben ik zeer benieuwd naar. ::)

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op december 12, 2007, 17:29:06
.......maybe he hates Christmas ;D >:D
Ja dat zeg ik................ ;D.......niet zijn smaak....... ;D
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Gisteren de actiefilm der actiefilms gekeken....DIE HARD no. 1

Prima beeld...mooi 3D....zeer gedetailleerd bv. nummers op de telefoontoetsen zelfs duidelijk zichtbaar :o en alle computerschermpjes mooi afleesbaar....kleuren waren erg warm maar wel mooi (en het was tenslotte kerst ;D)...

Geluid was wel gaaf (HD) maar af en toe wel bruut ingemixed naar de achterkanalen of ineens weggelaten ...ik weet niet of Paul dat ook zo ervaarde....er gebeurde nog steeds heel (te) veel in front of you....

Voor de rest zit je na de 10e keer nog steeds gelijk in het verhaal.... 8)

Een Bluray must have.... ;)

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op december 13, 2007, 09:16:20
...ik weet niet of Paul dat ook zo ervaarde....er gebeurde nog steeds heel (te) veel in front of you....

Ik heb de rears iets van 4 db (!) terug gedraaid. Te luid aanwezig.
Ook bij Die Hard 2.
Maar doet aan de schijfjes niks af.
Klassiekers.
Dolle pret.

Paul

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op december  9, 2007, 20:53:06
....en voor als ik de zoete kerst zat ben......kwam deze ook net binnen... >:D

GOODFELLAS
1990.
Gemaakt door Martin Scorsese en zette hiermee denk ik een trend neer.
De film is alom bekend. Een bijna 2 ½ uur zit en heb me geen seconde verveeld.
Losjes en toch indringend tegelijk gedragen door meerdere "leads" als het ware; -De verteller, het plot en vooral voor mij, de muziek ook. Deze "drie" zorgen zo voor een aantrekkelijke balans. Ouwe hits op de "achtergrond" van Tony Bennett, Bobby Vinton etc en op de voorgrond afrekeningen die deze gruwelijke daden als het ware vergoelijken en minder schokkend maken. Gek effect eigenlijk.
Genoten.
Beeld en geluid dik in orde.

Tanks Erik.

Gr
Paul

EDIT
Ik bedenk me ineens dat een vergelijk met KILL BILL niet eens zo gek is, dit in relatie tot de genoemde "trend".

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op december  1, 2007, 17:33:14
Knap waardeloos want het staat in het beeld.. >:(

Nog gekker...je kiest in het dvd menu...subs OFF....daarna check je op je speler menu...deze zegt ook UIT...en dan begint de film doodleuk met eng ondertiteling.... :-\

Vanavond (of eigenlijk nacht) Blackbook op de Samsung bekeken. Als je eerst een andere subtitle kiest (ik koos de tweede engelse, met het commentaar) en vervolgens no-subtitles dan blijven ze wel weg. Als je daarna weer in het menu gaat dan komen de subtitles terug. Dus dat moet je niet doen :) Ik heb niet via het menu van ondertitels gewisseld, maar met de subtitle knop op de afstandbediening. Eerst een andere kiezen en daarna terug naar geen onder titels. Werkte in ieder geval op de Samsung. PS3 niet gechecked.

ole_ole

Citaat van: paul groot op december 11, 2007, 22:13:32

Verder is een 70" full hd niet voor ieder weggelegd. $$$$
Ik zelf heb trouwens nog geen full hd op een 70 incher gezien. Misschien wel helemaal te gek? ............Hoewel......... Ik laat die CRT maar hangen. "t Heeft wel wat.

Gr
Paul

Bij de MM in Arnhem staat een Full HD lcd met een diagonaal van 261 cm

paul groot

Citaat van: riwi op december 16, 2007, 04:48:11
Vanavond (of eigenlijk nacht) Blackbook op de Samsung bekeken. Als je eerst een andere subtitle kiest (ik koos de tweede engelse, met het commentaar) en vervolgens no-subtitles dan blijven ze wel weg. Als je daarna weer in het menu gaat dan komen de subtitles terug. Dus dat moet je niet doen :) Ik heb niet via het menu van ondertitels gewisseld, maar met de subtitle knop op de afstandbediening. Eerst een andere kiezen en daarna terug naar geen onder titels. Werkte in ieder geval op de Samsung. PS3 niet gechecked.

goeie tip
ga ik proberen,
thanks
paul

paul groot

Citaat van: escape op december 16, 2007, 14:41:08
Bij de MM in Arnhem staat een Full HD lcd met een diagonaal van 261 cm

dat zal de panasonic plasma zijn?
die staat bij de meeste MM.
wat een kanjer he?

ole_ole

Citaat van: paul groot op december 16, 2007, 15:50:52
dat zal de panasonic plasma zijn?
die staat bij de meeste MM.
wat een kanjer he?

Dacht toch echt dat het een LCD was, maar goed het is zeker een kanjer

paul groot

Citaat van: riwi op december 16, 2007, 04:48:11

Goeie tip dat er een of andere manier moet zijn
Op die pana bij mij geen knop dus gezocht om het probleem te omzeilen.
Simpel (heeft me wel even tijd gekost hoor, want je blijft met die engelse titel zitten);
Kies Franse ondertittel en zet die uit.
Klaar.

Thanks,

Paul

Citaat van: paul groot op december 16, 2007, 21:58:45
Goeie tip dat er een of andere manier moet zijn
Op die pana bij mij geen knop dus gezocht om het probleem te omzeilen.
Simpel (heeft me wel even tijd gekost hoor, want je blijft met die engelse titel zitten);
Kies Franse ondertittel en zet die uit.
Klaar.

Thanks,

Paul

Heerlijk gebruikersvriendelijke software in die spelertjes.... :(
Ik had het ook tevergeefs op de engelse subtitle manier geprobeerd....ben na een tijdje het zat geworden...en wilde gewoon mijn film zien... :'(

Raimond

Citaat van: escape op december 16, 2007, 16:16:02
Dacht toch echt dat het een LCD was, maar goed het is zeker een kanjer

als je die in zwolle hebt gezien,dan was dat een plasma :D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

tournado

Gisteren eindelijk Independence day op BR gezien en dat beviel me prima. Beeld was zeer goed, vooral de gevechtsscenes zijn zeer indrukwekkend. Het geluid (gewoon DTS) was super. Hou wel de sub in de gaten, want het gaat soms flink te keer.
Transformers zag ik afgelopen weekend. Beeld was absoluut formidabel, maar wat viel het geluid tegen. Had er heel veel van verwacht. Het leek net alsof er een deur voor de speakers stond. Aan mijn geluidsinstallatie kan het zeker niet liggen daar alles gewoon geweldig klinkt.
Samsung 50Q91, PS3, Toshiba HD-EP35, Toshiba HD-E1, Yamaha RX-V657, Yamaha DVD-S557, 2 x Tannoy MX3, 2 x Elipsson Morgane 1, Yamaha SW515 sub, Magnat center

borkaenjo@work

Voor wat betreft Transformers, meen ik hier iets over op het avsforum te hebben gelezen.
Scheen een foute batch te zijn.

Ik heb het opgezocht:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=925725&highlight=transformers

Even 810 posts doorlezen. ;D

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=957495

Gisteren Layercake gezien....Prima film...doet mij een beetje denken aan de Snatch-vertel-trend....
Zeer scherp beeld...(daarom kopen we natuurlijk BD) en een gaaf geluidsspoor HD-DTS...
Mooie vrouwen..gave muziek...gemene boeven...en een goed verhaal... 8)

In combinatie met deze film en het laatste ingrijpende bezoek van Reinier...zie ik nu bij 1080I scanlines vanaf mijn zitpositie (plm. 3 mtr) op mijn 2.30 mtr doek  :( 8)

jantje112

Citaat van: Erik van Voorst op november 21, 2007, 13:03:44
..enfin dan maar oude(re) films.. :P

Vandaag Layer Cake gekocht een beetje een gok...maar ik wilde iets kopen om mijn C-Elementen te vieren...deze elementen gaan er als het goed is vanavond in....en dan heb ik eindelijk "colourfiltered"  8)

Dit is de review....beeld EN geluid is referentie niveau...en de film is geloof ik ook wel aardig... :-X

http://bluray.highdefdigest.com/219/layercake.html

SOUND:
At the risk of sounding repetitive, the audio on this Blu-ray presentation of 'Layer Cake' is one of the most satisfying tracks I've experienced. I don't have a single negative technical criticism. Simply put, this is a reference quality disc that audiophiles will drool over and are sure to replay over and over again.

IMAGE:
All in all, this is one of the most satisfying film transfers I've experienced -- I simply could not get over how astounding everything looked. 'Layer Cake' is hands down a reference quality disc that should be in any videophile's Blu-ray collection.

Deja Vu..

:-[...........was ik alweer vergeten....ik word oud... :-X

jaco

Citaat van: Erik van Voorst op december 24, 2007, 10:14:22
In combinatie met deze film en het laatste ingrijpende bezoek van Reinier...zie ik nu bij 1080I scanlines vanaf mijn zitpositie (plm. 3 mtr) op mijn 2.30 mtr doek  :( 8)
Dan wordt het tijd voor een goede scaler..

Ik heb eindelijk een van mijn favorieten op Bluray kunnen kopen

Face Off
http://www.tvpredictions.com/2007/10/hd-dvd-review-faceoff.html

Grappig genoeg kan ik geen nog review op highdef vinden....

Nu doet het merkwaardige zich voor dat deze review (HDdvd van Paramount) vindt dat hun HDdvd versie van deze film qua beeld en geluid referentiekwaliteit is...maaarrrr op de duitste reviewsites is de Face Off Bluray van Buena Vista teleurstellend....nu heb ik inderdaad een Blurayversie....maar weer wel van Paramount...zou hier nog verschil in kunnen zitten.... ???

EDIT...ik lees net de piepkleine lettertjes op mijn doos...............Buena Vista....
ook lees ik heftige screenshotdiscussies tussen de HD en Bluray versie van Face Off bij onze duitse buren.....het zal dus allemaal wel meevallen... ;D

Off Topic
Ik wacht eerst eens af welk Blurayapparaat mij goede Barco timings voor 1080P gaat brengen inclusief een goed uptospec meerkanaalsgeluid... ;)