HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

jantje112

Alleen voor dat grietje zou ik hem al minstens 2 keer kijken ;)

Staaled

Citaat van: Erik van Voorst op november 21, 2007, 13:03:44
..enfin dan maar oude(re) films.. :P

Vandaag Layer Cake gekocht een beetje een gok...maar ik wilde iets kopen om mijn C-Elementen te vieren...deze elementen gaan er als het goed is vanavond in....en dan heb ik eindelijk "colourfiltered"  8)

Dit is de review....beeld EN geluid is referentie niveau...en de film is geloof ik ook wel aardig... :-X

http://bluray.highdefdigest.com/219/layercake.html

SOUND:
At the risk of sounding repetitive, the audio on this Blu-ray presentation of 'Layer Cake' is one of the most satisfying tracks I've experienced. I don't have a single negative technical criticism. Simply put, this is a reference quality disc that audiophiles will drool over and are sure to replay over and over again.

IMAGE:
All in all, this is one of the most satisfying film transfers I've experienced -- I simply could not get over how astounding everything looked. 'Layer Cake' is hands down a reference quality disc that should be in any videophile's Blu-ray collection.

Het verhaal kon mij ook wel bekoren.

En het is inderdaad een fraaie Blu-ray 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

THX-UltraII

iemand de Harry Potter box inmiddels al ergens gezien? Hij is uitgesteld naar, als het goed is, deze week.

Nooff

Citaat van: Paull op november 16, 2007, 11:46:19
Volgens mij komen we er in Europa bekaaid vanaf, want de Amerikaanse release ziet er zo uit, voor omgerekend dezelfde prijs:

http://www.amazon.com/Limited-Sorcerers-Chamber-Secrets-Prisoner/dp/B000W45C70/ref=sr_1_15?ie=UTF8&s=dvd&qid=1195209858&sr=8-15

leuk en aardig allemaal, maar er komen nog twee films, en die wil ik er niet los naast kopen als ik die koffer al heb, dus ik hoop voor ze dat er twee extra plekken gereserveerd zijn in die special edition

Paul Landsmeer

Citaat van: Nooff op november 21, 2007, 18:52:32
leuk en aardig allemaal, maar er komen nog twee films, en die wil ik er niet los naast kopen als ik die koffer al heb, dus ik hoop voor ze dat er twee extra plekken gereserveerd zijn in die special edition

Alsof de NL box die ruimte wel heeft!

Er zal na film 7 vast wel een super duper ultimate editie komen met de hele serie, maar als je daar niet op kunt wachten, kun je ze misschien beter los kopen.

Nooff

Citaat van: Paull op november 21, 2007, 19:05:28
Alsof de NL box die ruimte wel heeft!

Er zal na film 7 vast wel een super duper ultimate editie komen met de hele serie, maar als je daar niet op kunt wachten, kun je ze misschien beter los kopen.

Nee, daarom koop ik die box ook niet  ;)

riwi

Ik heb Harry Potter deel 5 maar los gekocht. Ik vond de film wel goed, eigenlijk worden ze steeds beter. Goede beeldkwaliteit ook echt genieten.
Bovendien zag ik bij de MM 25 euro per deel, terwijl ze regiovrij zijn en via dvdpacific maar 14 euro kosten. De rest haal ik wel los bij DVDpacific. Zit je wel met de ondertitels en/of alternatieve taal. Deel 5 in de NL uitgave heeft namelijk een hele lijst met alternatieve DD5.1 tracks (PCM engels, DD engels, nederlands, vlaams, frans, duits, spaans, deens, zweeds en japans  :o ) Toch wel lekker die extra 20GB die de BD schijf biedt  ;D

Verder heb ik afgelopen weekend "A Room With a View" gekeken

Mooi filmisch beeld, goede details, eigenlijk verbazingwekkend goed voor zo'n oude (1986) film. Ik denk voor de gemiddelde forumganger geen aanrader want het is een typische engelse gecostumeerde (denk aan Pride & Prejudice) romantisch drama. Heerlijk perfect gesproken engels, sterk geacteerd, ik houd wel van dit soort films  :) Helena Bonham Carter is ook een snoepje.

Nooff

Citaat van: riwi op november 21, 2007, 20:42:09
Ik heb Harry Potter deel 5 maar los gekocht. Ik vond de film wel goed, eigenlijk worden ze steeds beter. Goede beeldkwaliteit ook echt genieten.
Bovendien zag ik bij de MM 25 euro per deel, terwijl ze regiovrij zijn en via dvdpacific maar 14 euro kosten.

Harry Potter deel 5 kost bij de MM € 24,99 en de rest van de delen zijn € 19,99. Al met al zit je bij DVDPacific denk ik niet ver van die prijs af als je de verzending er bij rekent?

Persoonlijk vind ik deel 1 en 5 het beste, deel 2 en 3 waren matig en deel 4 het slechts, maar nu ben ik nooit een die hard fan van Harry Potter geweest  :P

riwi

Citaat van: Nooff op november 21, 2007, 21:00:40
Harry Potter deel 5 kost bij de MM € 24,99 en de rest van de delen zijn € 19,99. Al met al zit je bij DVDPacific denk ik niet ver van die prijs af als je de verzending er bij rekent?

bij de MM breda waren ze echt 25, ik verzin het niet hoor ;)
MM bepaalt de prijzen per vestiging dus, het zal wel verschillen per plaats.

8 euro verzend ongeveer voor 4 schijven. Dus scheelt nog steeds wel wat.

Nooff

Citaat van: riwi op november 21, 2007, 22:02:22
bij de MM breda waren ze echt 25, ik verzin het niet hoor ;)
MM bepaalt de prijzen per vestiging dus, het zal wel verschillen per plaats.

8 euro verzend ongeveer voor 4 schijven. Dus scheelt nog steeds wel wat.

Zo, das een mooie naaistreek dan. Bij MM Groningen zijn ze namelijk 19,99 en voor de Boxset 89,99  :o

Bakkums

Ik ga morgen wel effe naar MM in Hengelo en dan zal ik kijken wat de HP box op blu-ray kost, voor 90-95 euro ga ik hem wel halen.

Laat het morgen wel weten.

Staaled

"Chris Botti: Live With Orchestra & Special Guests"

1080i , maar toch wel fraai.Geluid is erg goed. PCM 96/24.

Botti speelt soepel.
Niet alle guests even sterk,maar was aangenaam verrast dat Billy Kilson drumt.

Heb de man een paar maal live ervaren :werkelijk fe-no-me-naal! O0

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Cars"

Tsja, ::), wat kan ik anders dan zeggen dat de beeldkwaliteit absoluut verbluffend  is. :o
Echt een must have.
Kan bijna niet wachten op de overige Pixar titels.

Geluid is ook top. O0

Salut,Hipster.

Bakkums

Nou heb Harry potter bij media markt besteld, kosten € 89,-

Nooff

Gisteravond "Pirates of the Caribbean: At Worlds End " gezien  :o

Absoluut 1 van de scherpste films op dit moment (afgezien van animatiefilms), ongelooflijk gewoon!
Het geluid was zeer precies, Dolby Digital klinkt erg goed, echter switchen naar PCM en alles klinkt toch nog erg veel strakker, uitstekend gebruik van het LFE kanaal!

De film zelf is misschien iets aan de lange kant met zijn (161 min) maar je krijgt absoluut waar voor je geld. Hier en daar een enkele scene waar een heel klein beetje "Grain" naar voren komt, waarschijnlijk ook de intentie aangezien het alleen in nachtelijke scenes gebeurt en het absoluut niet storend is.

Eindoordeel:

Film: 7/10
Beeldkwaliteit: 10/10
Geluidskwaliteit: 10/10

Een MUST HAVE!

Bakkums

Alleen jammer dat die € 30,- kost, vind dit wel duur hoor voor een film, wacht wel effe tot de aanbiedingen komen en dan halen voor 25,- ofzo.

Ben wel heel erg benieuwd, misschien dat mijn vriendin hem wel voor me koopt, onee, ons bedoel ik natuurlijk.

Nooff

Citaat van: Bakkums op november 23, 2007, 14:15:04
Alleen jammer dat die € 30,- kost, vind dit wel duur hoor voor een film, wacht wel effe tot de aanbiedingen komen en dan halen voor 25,- ofzo.

Ben wel heel erg benieuwd, misschien dat mijn vriendin hem wel voor me koopt, onee, ons bedoel ik natuurlijk.

Opzich veel geld, maar rechtvaardig als je het met een dvd vergelijkt en ziet wat je er voor terug krijgt. Deze film is het dubbel en dwars waard  :)

remon123

Citaat van: Nooff op november 23, 2007, 14:46:33
Opzich veel geld, maar rechtvaardig als je het met een dvd vergelijkt en ziet wat je er voor terug krijgt. Deze film is het dubbel en dwars waard  :)
ik heb m ook gezien op blu ray man wat een plaatje  ::) :o :o :o :o onbetaalbaar moment
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

riwi

Nou, het moest natuurlijk eens gebeuren  : vandaag David Gilmour Live at the Royal Albert Hall in de speler en  :
"Attention - this disc has been coded for Region A only and will not play on this machine".... Pffft Dat krijg je als format aanhanger en als beloning om eens een disc te pre-orderen.

John Legend doet het gelukkig wel..

Erik van Voorst (in memoriam)

....gatver...inderdaad balen....ik had ook nog nergens zijn regio gelezen..of zijn playability...
.
Ik heb hier nu de gewone liggen...ook gaaf...maar die bluray versie lonkt wel......alleen al voor comfortably numb 8)

Ik vind dat maanden extra wachten op nederland zo waardeloos...waarom nou geen worldwide instant release.....bah !!!!! >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Ben al aan het zoeken om een amerikaanse speler erbij te kopen. Misschien een Samsung BDP1400.

Heeft iemand tips voor een goede (en niet te dure) shop?

papaleo

Citaat van: riwi op november 30, 2007, 21:40:57
Ben al aan het zoeken om een amerikaanse speler erbij te kopen. Misschien een Samsung BDP1400.

Heeft iemand tips voor een goede (en niet te dure) shop?

Koop gewoon 'n HDDVD speler dan ben je van dat hele Regio gedoe af... ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: papaleo op november 30, 2007, 22:26:26
Koop gewoon 'n HDDVD speler dan ben je van dat hele Regio gedoe af... ;D

tsja  ;) Misschien ooit nog eens maar voorlopig nog niet. Ik ga (nog) niet investeren in HDDVD schijven.

Amazon.com heeft de Samsung BDP1400 voor $340 (=232 euro). Lijkt me prima maar ze willen niet buiten de VS shippen helaas.

Marcel_T.

Citaat van: riwi op november 29, 2007, 22:40:57
Nou, het moest natuurlijk eens gebeuren  : vandaag David Gilmour Live at the Royal Albert Hall in de speler en  :
"Attention - this disc has been coded for Region A only and will not play on this machine".... Pffft Dat krijg je als format aanhanger en als beloning om eens een disc te pre-orderen.

John Legend doet het gelukkig wel..

Bedankt voor de waarschuwing. Was van plan om Elton John te pre-orderen, maar ik wacht eerst wel even af of die wel regiovrij is.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Erik van Voorst (in memoriam)

Geleend van een vriend  >:D

Dit is echt een waanzinnige film.... 8)
Prachtig verhaal (deels waar gebeurd  :'()....mooie beelden....mooie muziek...goede effecten...
Beeld is gewoon af en toe 3D en vol met kleuren.....soms een tikkie te erg kleurrijk...maar ja aan de andere kant we zijn misschien te veel zwart wit gewend betreffende het thema... :P.

Echt een aanrader...ik vind de hoofdrolspeelster oscar/waardig... :o

Die Verhoeven is gewoon een enorme kunstenaar.....keer op keer...

Minpuntje...bij de Amerikaanse versie krijg ik onmogelijk de eng subtitles uit....jammer erg verwarrend voor ons nederlanders.... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!